Επιχειρηματική κινητικότητα στα ξενοδοχεία της Άνδρου. Ποια εκχώρησαν την διαχείριση, ποιο πωλείται ακόμα...

 

Το ξενοδοχείο Aegea Blue στο Ζόργκο. Από τα ξενοδοχειακά κοσμήματα της Άνδρου (φωτ. Εν Άνδρω).

Ανακατατάξεις συμβαίνουν αυτή την εποχή στον ξενοδοχειακό χώρο της Άνδρου, οι οποίες αποκαλύπτουν τις τάσεις της τουριστικής αγοράς σε ένα νησί που αν και κάνει προσπάθεια παραμένει ακόμα στα όρια του τουριστικού περιθωρίου. Οι τουριστικές ανακατατάξεις του χειμώνα είναι αυτές που καθορίζουν το καλοκαίρι. 

Στην Άνδρο αυτή την εποχή δύο πολύ γνωστά ξενοδοχεία του νησιού πέρασαν υπό την διοίκηση μεγάλης εταιρείας που διαχειρίζεται ξενοδοχεία. Στην ίδια εταιρεία έχουν περάσει εδώ και τρία περίπου χρόνια και τα άλλα δύο πολύ γνωστά ξενοδοχεία. 

Αναλυτικά σύμφωνα με το ρεπορτάζ του "Εν Άνδρω" δύο ξενοδοχεία το Mare Vista Hotel – Epaminondas (Μπατσί) και το Andros Holiday (Γαύριο), που αναζητούσαν λύση, εντάχθηκαν εφέτος στο διαχειριστικό σχήμα ξενοδοχείων της HotelBrain, που έχει δεκάδες ξενοδοχεία υπό την διαχείριση της στην Ελλάδα. Στην ίδια εταιρεία έχουν περάσει διαχειριστικά εδώ και τρία χρόνια το Paradise Art Hotel (Χώρα) και Aegea Blue Cycladic Resort (Ζόργκος).

Τέλος, ένα ακόμα πολύ γνωστό ξενοδοχείο εξακολουθεί να αναζητά αγοραστή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόκειται για το πασίγνωστο Aneroussa Beach (Μπατσί). Το πρόβλημα με το Aneroussa Beach είναι πως η ζητούμενη τιμή είναι εκτός αγοράς Άνδρου. Το νησί είναι - κατά τους εκτιμητές - στο τουριστικό περιθώριο των Κυκλάδων και η ζητούμενη τιμή μοιάζει πολύ υψηλή. Αν το ξενοδοχείο ήταν σε άλλο νησί το ζητούμενο τίμημα θα ήταν πιο κοντά στην αγορά.

Το ξενοδοχείο Αναιρούσα σε μια από τις καλύτερες παραλίες στο Μπατσί (φωτ. Εν Άνδρω).

Τι μας λένε τα παραπάνω;

Από την μια πως η Άνδρος έχει δρόμο να κάνει στον τουρισμό. Και από την άλλη πως υπάρχει πλέον κινητικότητα. Μεγάλοι όμιλοι και εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων έχουν αρχίσει να μπαίνουν στις οικογενειακές τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες αναζητούν νέους τρόπους επιχειρηματικής εξέλιξης μιας και οι παλιοί δυσκολεύονται στη νέα τουριστική εποχή και στην εποχή του airbnb.

Δεν αρκούν πια τα αναθέματα και οι κραυγές μπροστά στις οικονομικές και τουριστικές εξελίξεις. Όλοι πια τρέχουν να προσαρμοστούν στη νέα εποχή. Η άφιξη στο νησί εταιρειών που διαχειρίζονται ξενοδοχεία είναι μια πραγματικότητα. Κάποιοι ιδιοκτήτες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής παραχωρούν το management σε ειδικευμένες εταιρείες.

 

Πάνω δεξιά στην φωτογραφία το ξενοδοχείο Επαμεινώνδας σε μια εξαιρετική θέση στο Μπατσί (φωτ. Εν Άνδρω).

Τι σημαίνει αυτό;

Κάποιοι βάζουν το ξενοδοχείο τους υπό μια ομπρέλα. Εξασφαλίζουν ένα εισόδημα. Το αν είναι καλό ή όχι εξαρτάται από τον καθένα. Κάποιοι δεν είναι ικανοποιημένοι με τις αποδόσεις και σκέφτονται να αποχωρήσουν. Άλλοι εκτιμούν πως είναι μια καλή λύση.

Όλα όμως εξαρτώνται από το ίδιο το νησί. Τα τελευταία χρόνια και μέσα στην κρίση η επέκταση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, η αναζήτηση από κάποιους νέους και δραστήριους επιχειρηματίες διεξόδων, δείχνει πως κάτι κινείται. Η έλλειψη υποδομών (λιμάνι, μαρίνες κλπ) είναι όμως πρόβλημα. Υπάρχουν δυνατότητες, αλλά υπάρχουν και αδυναμίες. Για να πάει μπροστά το νησί πρέπει να ξεφύγει από την σημερινή κατάσταση εκμεταλλευόμενο την υπάρχουσα τουριστική κινητικότητα. Στο χέρι του είναι…

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν βλέπω κάτι καλό στην είσοδο τέτοιων εταιρειών στα ανδριώτικα ξενοδοχεία. Φημίζονται για τις χαμηλής ποιότητας υπηρεσίες και τις κατά κανόνα επεισοδιακές αποχωρήσεις αφήνοντας πίσω τις επιχειρήσεις ρημαγμένες και με κατεστραμένη φήμη.
Ενδεχόμενο παράτασης της τουριστικής περιόδου ΟΥΤΕ ΓΙΑ ΠΛΑΚΑ..... ούτε για Πάσχα δεν ανοίγουν. ,άντε κανένα 40ήμερο συνολικά το καλοκαίρι και πολύ λέμε.
Καληνύχτα σας

This comment was minimized by the moderator on the site

Το θετικό είναι πως έρχονται μεγάλες εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχειακών μονάδων στην Ανδρο και αποκτούν το management ορισμένων από τις μεγαλύτερες μονάδες που υπάρχουν στο νησί. Το πρόβλημα παρόλα αυτά, παραμένει το γεγονός του οτι στο μισό μέρος του νησιού και πιο συγκεκριμένα στο ανατολικό κομμάτι, δεν υπάρχουν αρκετές κλίνες που θα μπορούσαν να φιλοξενήσουν την συνεχώς αυξανόμενη προτίμηση των τουριστών για το νησί των ανέμων, που πλημμυρίζει τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ενώ τους μήνες Μαϊο, Ιούνιο και Σεπτέμβριο ο τόπος βλέπει μέν κίνηση, αλλά οχι τόση ώστε να θεωρηθεί ικανή για να τονώσει την τοπική αγορά. Προσπάθειες γίνονται στα περισσότερα μέρη της Ανδρου, αλλά ταυτόχρονα παρατηρείται και μια μικροπολιτική "εχθρα" -αν μπορεί να επιτραπεί ο συγκεκριμένος όρος- μεταξύ των μεγάλων περιοχών (Γαύριο, Χώρα, Μπατσί και Κόρθι). Αν δούν όλες οι περιοχές ενωμένα και μαζικά το ζήτημα της καλυτέρευσης των παροχών, των υποδομών και της συνολικής εξυπηρέτησης υπό τα τρέχοντα δεδομένα των επισκεπτών του νησιού, τότε η Ανδρος θα πάει πολλά βήματα παρακάτω! Οι συμμετοχή σε τουριστικές εκθέσεις και forum σχετικά με τον τουρισμό από μόνες τους δεν βοηθούν αν δεν δράσουν μαζικά όλοι επάνω στο νησί. Οι λογική του τύπου "εγώ δεν έχω όφελος από τους τουρίστες" είναι ξεπερασμένη εδώ και δύο δεκαετίες, καθώς έμμεσα έχουν όλοι μα όλοι όφελος από την αυξανόμενη κίνηση των δωματίων, της καφεστίασης, των ενοικαζομένων αυτοκινήτων, μοτοποδηλάτων ή/και σκαφών, καθώς και όσων επιχειρήσεων σχετίζονται με την εξυπηρέτηση πελατών και πιο συγκεκριμένα όσων επισκέπτονται την Ανδρο: την Ανδρο όλων μας που δε νομίζω να θέλει κανείς να αποτελεί ουραγό στις εξελίξεις της εποχής.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το Aegea Blue Cycladic Resort δεν νομιζω οτι βρισκεται πλεον κατω απο την ομπρελα της Brain. Μαλιστα πρεπει να εχει ξεκινησει δικαστικη διαμαχη με τον ιδιοκτητη του.

This comment was minimized by the moderator on the site

Η διαχείριση ξενοδοχείων σπουδάζεται και με την ανάλογη εμπειρία μπορεί να εφαρμοστεί με κερδοφόρα αποτελέσματα.
Όπως και στην υπόλοιπη Ελλάδα, έτυχε κάποιοι να έχουν κτήματα σε καλά σημεία όπου και εκμεταλλεύτηκαν δημιουργώντας τουριστικές ξενοδοχειακές επιχειρήσεις. Προσπάθησαν να τα λειτουργήσουν και τα κατάφεραν στις τότε παρθένες τουριστικές εποχές του “do you like the Greek”. Οι εποχές έχουν αλλάξει, οι ιδιοκτήτες πολύ πιθανόν να μη σπούδασαν τα παιδιά τους, που τώρα θα είναι σε ηλικία ενήλικα (μην πω μεσήλικα) για λειτουργία και διαχείριση τουριστικών επιχειρήσεων, δεν τα έστειλαν σε άλλες επιχειρήσεις να δουλέψουν για να αποκομίσουν εμπειρίες και ναι, να το αποτέλεσμα. Το Airbnb δεν είναι το πρόβλημα, η γνώση λειτουργίας ξενοδοχείων είναι το πρόβλημα. Δεν είναι κουτές οι εταιρείες που εισέρχονται στο νησί με σκοπό να διαχειριστούν τα ξενοδοχεία. Ξέρουν πολύ καλά ότι θα βγάλουν κέρδος, κέρδος χαμένο από τους ντόπιους ιδιοκτήτες που μάλλον δεν θα ξοδευτεί στο νησί. Ας ευχηθούμε τουλάχιστον την αναβάθμιση του προϊόντος που τόσο έχει ανάγκη το νησί.