2017-2020: Η Άνδρος στον αστερισμό των ταχυπλόων
Τα ταχύπλοα προσπάθησαν να έρθουν αρκετές φορές στο παρελθόν στην Άνδρο. Την τελευταία, διηγείται ναυτιλιακός παράγων στον Πειραιά, ήταν γύρω στο 2011. Η προσπάθεια ήταν για ένα μήνα. Μετά έλυσαν κάβους και απήλθαν. Το 2017 όμως ήρθαν κι έμειναν.
Την κίνηση έκανε ο Μάριος Ηλιόπουλος της SeaJets. Επιτυχημένος επιχειρηματίας στον χώρο των ακτοπλοϊκών μεταφορών με έναν στόλο ταχυπλόων έβαλε την Άνδρο στο στόχαστρο μετά από μια επιχειρηματική κόντρα με τους αδελφούς Στεφάνου. Ο Δημήτρης και ο Γιώργος Στεφάνου, επιτυχημένοι πλοιοκτήτες που είχαν μπει νωρίτερα στην ακτοπλοΐα με δύο πολύ επιτυχημένα συμβατικά πλοία (τα δύο Superferry) έκαναν εκείνη τη χρονιά το πρώτο άνοιγμα στα ταχύπλοα με το Superrunner.
Ο Ηλιόπουλος, επιχειρηματίας δυναμικός, ρισκαδόρος, έξυπνος, είδε την κίνηση των Στεφάνου σαν πρόκληση. Έριξε τις τιμές και δρομολόγησε στην Ραφήνα το μεγάλο ταχύπλοο Tera Jet. Συνάμα δρομολόγησε στην Άνδρο το πρώτο ταχύπλοο ανοίγοντας ουσιαστικά μια νέα επιτυχημένη περίοδο ταχυπλόων στο νησί. Μέχρι εκείνη τη στιγμή η Άνδρος ήταν εκτός των δρομολογίων των ταχυπλόων λόγω της εγγύτητας της στην Αττική και του υψηλού κόστους των εισιτηρίων των ταχυπλόων.
Ήταν ο Μάριος Ηλιόπουλος to 2017 που μείωσε τις τιμές και αποφάσισε να προσεγγίζει ταχύπλοο στο νησί δύο φορές την μέρα: ήταν το Naxos Jet στο πρακτορείο του Γ. Μπατή. Και την επόμενη χρονιά η Sea Jets ήταν πάλι στην Άνδρο με το Tera τα Σαββατοκύριακα του Ιουλίου και του Αυγούστου και καθημερινά όλη την σεζόν με το διερχόμενο Paros ...
Οι αδελφοί Στεφάνου απάντησαν ουσιαστικά το 2019 με την δρομολόγηση του μεγάλου και πολυτελούς ταχύπλοου Super Express που έπιανε καθημερινά Άνδρο. Όλη την καλοκαιρινή περίοδο η Άνδρος είχε πλέον δύο ταχύπλοα σε τακτική βάση μιας και η Sea Jets συνέχισε την παρουσία της με το επιτυχημένο Naxos Jet.
Το 2019 ήταν η χρονιά της Fast Ferries να μπει στα ταχύπλοα. Μια ατυχία (μεγάλη βλάβη στο Αικατερίνη) οδήγησε στην απόφαση τον Θεολόγο Παναγιωτάκη (μετά από συζήτηση) να προχωρήσει στην αντικατάσταση του νοικιάζοντας ταχύπλοο για να το αντικαταστήσει στα δρομολόγια του. Την κίνηση αυτή ολοκλήρωσε προσφάτως με την αγορά ταχύπλοου, το Thunder, το οποίο σήμερα μετασκευάζεται στο Πέραμα για να μπει στα δρομολόγια της επόμενης χρονιάς. Μελετάται για το αν θα πιάνει Άνδρο.
Με αυτά τα μέχρι σήμερα δεδομένα η Άνδρος – λόγω του ανταγωνισμού – μπήκε και αυτή στον χορό των ταχυπλόων που διασχίζουν κάθε καλοκαίρι τις Κυκλάδες δίνοντας μια προστιθέμενη αξία στις τουριστικές μεταφορές του καλοκαιριού δίνοντας μεγάλη ώθηση στη νέα τάση του Island Hoping (διακοπές από νησί σε νησί).
Το 2020 το νησί μας αναμένεται να έχει δύο προσεγγίσεις ταχυπλόων την ημέρα καθώς προβλέπεται η SeaJets να διατηρήσει στη γραμμή το Naxos Jet που πήγε καλά, ενώ η Golden Star θα έχει πάλι το Super Express που για τα δεδομένα της πρώτης φοράς δεν πήγε καθόλου άσχημα. Το τι θα κάνει (αν θα κάνει) η Fast Ferries θα το μάθουμε στο ΣΑΣ του Νοεμβρίου…
ΥΓ. Παραμένει ανοικτό το κόστος του εισιτηρίου των ταχυπλόων που μέχρι σήμερα λόγω ανταγωνισμού είναι ιδιαίτερα οικονομικό (4-5 ευρώ ακριβότερο από του συμβατικού). Όμως λόγω της αναγκαστικής αλλαγής καυσίμου και της αύξησης του στις αρχές του 2020 αναμένονται αυξήσεις στις τιμές των ναύλων και στα συμβατικά και στα ταχύπλοα κατά μερικά ευρώ…
«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»