Μέρα απεργίας στο λιμάνι της Ραφήνας...
Μέρα απεργίας στο λιμάνι της Ραφήνας. Το Superferry δεμένο στην 8η θέση στην προβλήτα. Τα πρώτα φορτηγά που έφτασαν περιμένουν υπομονετικά και σιωπηλά την λήξη της. Το λιμάνι άδειο. Η μέρα ηλιόλουστη. Όλα μυρίζουν άνοιξη κι ας είναι χειμώνας. Όλα είναι πανέμορφα κι ας υπάρχει πανδημία. Το ταξίδι αναβλήθηκε. Για πόσο; Για 48 ώρες αρχικά. Και ελπίζουμε μετά να ξεκινήσουν πάλι τα πλοία...
Φτάνουμε στο Superferry. Το γκαράζ άδειο και ήσυχο. Μόνο τα αυτοκίνητα της βάρδιας ασφαλείας που είναι σε κάθε καράβι στο λιμάνι. Και ο ναύτης/φύλακας σε μια γωνιά.
Κατεβαίνουμε στο μηχανοστάσιο. Οι άνδρες της βάρδιας ασχολούνται με την επιδιόρθωση σε ένα σωληνάκι. Μπορεί να είναι απεργία, όμως η ηλεκτρική του πλοίου δουλεύει και οι μηχανικοί που έχουν βάρδια όλο και κάτι ελέγχουν από την μηχανή. Συνεχής επίβλεψη και συντήρηση.
Το μηχανοστάσιο πεντακάθαρο. Με τα ηλεκτρονικά του και τα μηχανικά του μέρη όλα σε εξαιρετική κατάσταση. Πρώτη φορά κάνουμε βόλτα στις μηχανές, που όλες δουλεύονται ηλεκτρονικά στην διάρκεια του ταξιδιού από τους μηχανικούς του πλοίου από την γέφυρα. Κάτω υπάρχουν μόνο οι βοηθοί κι ένας υπεύθυνος.
Μια βόλτα στην τραπεζαρία και στην κουζίνα. Μοσχαράκι γιουβέτσι το μενού. Ακόμα δεν έχουν έρθει οι της βάρδιας για φαγητό. Όλα πεντακάθαρα και τακτοποιημένα. Η κουζίνα και η τραπεζαρία είναι η χαρά του πληρώματος. Και ο μάγειρας είναι ο μαέστρος της γευστικής απόλαυσης. Συγκρίνεις τις φωτογραφίες της μηχανής και της τραπεζαρίας και οι χώροι είναι σχεδόν το ίδιο πεντακάθαροι.
Βγαίνεις από το πλοίο. Έξω στην προβλήτα τα φορτηγά περιμένουν πάντα υπομονετικά να λήξει η απεργία για να ανεφοδιάσουν τα νησιά.
Και εκεί που αποχωρείς με το ρεπορτάζ της απεργίας στη φωτογραφική μηχανή νάσου και οι τέσσερις συνδικαλιστές των σωματείων της ΠΝΟ. Με ευχαρίστηση και χαμόγελο εξηγούν τα αιτήματα της απεργίας και φωτογραφίζονται με το πλοίο που απεργεί στο λιμάνι. Ενώ εξηγούν πως σε μια ώρα επιστρέφει και ο Θεολόγος για να δέσει περιμένοντας κι αυτός την λήξη της απεργίας. Από τα αιτήματα αντιγράφουμε: ο νόμος 4714/2020 προσαρμόζει μισθολόγια, δικαιώματα και όρους εργασίας στα διεθνώς κρατούντα που είναι πολύ χειρότερα από τις σημερινές ελληνικές συμβάσεις εργασίας. Στόχος του νόμους "να τονωθεί η ανταγωνιστικότητα του ελληνικού νηολογίου". Στόχος των ναυτικών: κατάργηση του νόμου 4714/2020.
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"