Δύο διαδρομές για την επέκταση του προαστιακού στη Ραφήνα: προς Αθήνα και αεροδρόμιο!...
Χάρτης του έργου
(Τελικά η συζήτηση στη Β' φάση της επέκτασης του προαστιακού για το λιμάνι της Ραφήνας, που αναβαθμίζεται και γίνεται κεντρικός κόμβος για όλα τα νησιά, θα περιλαμβάνει δύο διαδρομές. Η μια προς Αθήνα μέσω της Αττικής οδού και η άλλη μέσω αεροδρομίου. Στη συζήτηση της Β' φάσης οι τρεις όμιλοι που έχουν προκριθεί θα κάνουν τις σχετικές προτάσεις τους και θα προκριθεί εκείνος που θα κάνει την καλύτερη. Ο προϋπολογισμός είναι 309 εκατομμύρια ευρώ.
Η γραμμή θα είναι 25 χιλιόμετρα από τα οποία τα δύο τελευταία προς Ραφήνα υπόγεια και μονής διαδρομής. Ο σταθμός της Ραφήνας θα είναι υπόγειος και θα βγαίνει στο λιμάνι, κάτω από τον Άγιο Νικόλαο. Έτσι οι επιβάτες των πλοίων θα μπορούν απλώς να βγαίνουν από τα πλοία και να μπαίνουν στον προαστιακό. Η Άνδρος και τα άλλα νησιά γίνονται σχεδόν "προάστια" της Ραφήνας, ενώ συγχρόνως ενοποιείται για τους ξένους επιβάτες με τραίνο το λιμάνι με το αεροδρόμιο. Το έργο αναμένεται - κατά τους υπολογισμούς του δημάρχου Ραφήνας - να ολοκληρωθεί μέχρι το 2027. Ακολουθεί ρεπορτάζ της ιστοσελίδας ΥΠΟΔΟΜΕΣ με τις τεχνικές λεπτομέρειες - ΕΝ ΑΝΔΡΩ).
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - ΥΠΟΔΟΜΕΣ: Νίκος Καραγιάννης - 1 Φεβρουαρίου 2022
Προχωρά και ο διαγωνισμός της ΕΡΓΟΣΕ που αφορά στην νέα Προαστιακή Σιδηροδρομική Γραμμή μέχρι το Λιμάνι της Ραφήνας. Σήμερα η Επιτροπή του διαγωνισμού προχώρησε στο άνοιγμα των φακέλων των συμμετεχόντων. Τα τρία σχήματα που κατεβαίνουν για το έργο είναι: ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-ΙΝΤΡΑΚΑΤ, ΑΒΑΞ-ALSTOM ΚΑΙ ΑΚΤΩΡ-ΜΥΤΙΛΗΝΑΙΟΣ. Μετά την ολοκλήρωση της εξέτασης της επάρκειας των φακέλων θα γίνει γνωστό ποια σχήματα θα περάσουν στην Β΄ φάση του διαγωνισμού.
Σύμφωνα με την προκήρυξη του έργου από την ΕΡΓΟΣΕ η επέκταση του Προαστιακού Σιδηροδρόμου προς Ραφήνα θα γίνει μέσω της Λεωφόρου Σταυρού -Ραφήνας (τμήμα της Αττικής Οδού) ξεκινώντας από τον Γέρακα και μέσω του αεροδρομίου της Αθήνας, “Ελευθέριος Βενιζέλος”.
Η διπλή σύνδεση περιλαμβάνει περίπου 25χλμ νέας σιδηροδρομικής γραμμής. Από αυτά 23χλμ είναι διπλή και περίπου 2χλμ μονή. Οι δύο γραμμές θα μοιράζονται κοινό τμήμα 7χλμ. από την Αρτέμιδα μέχρι τον Τερματικό Σταθμό “Λιμένας Ραφήνας”.
Ο προϋπολογισμός δημοπράτησης του Έργου, ανέρχεται σε ποσό 309 εκ € (χωρίς ΦΠΑ) και ο Ανάδοχος που θα επιλεγεί θα αναλάβει την μελέτη και κατασκευή της σιδηροδρομικής σύνδεσης της πόλης και του λιμένα Ραφήνας με την υφιστάμενη σιδηροδρομική προαστιακή γραμμή.
Ποιες είναι οι χαράξεις του έργου
Κατασκευή εξ ολοκλήρου νέας σιδηροδρομικής γραμμής, ως επέκταση της υφιστάμενης γραμμής από τον τερματικό Σιδηροδρομικό Σταθμό στο Αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος, μέχρι τον Λιμένα Ραφήνας, όπου προβλέπεται η κατασκευή τερματικού Σιδηροδρομικού Σταθμού στο Λιμένα Ραφήνας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Συνεδριακού Κέντρου Αεροδρομίου, Σπάτων, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας)
Σιδηροδρομική σύνδεση του Λιμένα Ραφήνας από την περιοχή Γέρακα αρχικά κατά μήκος της ζώνης της παλιάς γραμμής Λαυρίου και στη συνέχεια σε συνδυασμό με τον αυτοκινητόδρομο Σταυρού – Ραφήνας με χρήση της (κατασκευασμένης σε ένα τμήμα) νησίδας. Περιλαμβάνονται πέντε νέες Σιδηροδρομικές Στάσεις (Γέρακα, Αγ. Γερασίμου, Αρτέμιδος, Διασταύρωσης, Ραφήνας) και ενός νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού (Λιμένα Ραφήνας).
Το έργο δημοπρατείται με τη διαδικασία του Ανταγωνιστικού διαλόγου, όπου μέσα από τον διάλογο με τους υποψηφίους, θα προκύψει και η τελική επιλεγείσα λύση (ως προς την χάραξη και ως προς την χωροθέτηση των στάσεων) λαμβάνοντας υπόψη των προαναφερθέντων υφιστάμενων μελετών.
Σε όλους τους σιδ. Σταθμούς και Στάσεις προβλέπεται χώρος στάθμευσης, ώστε να εξυπηρετούνται ευρύτερες ζώνες οικιστικής ανάπτυξης με δυνατότητα πρόσβασης με αυτοκίνητο ή με άλλο τοπικό μέσο μαζικής μεταφοράς.
Πηγή: ypodomes.com