ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΡΧΗΣ: "Έκτακτη στήριξη για να κρατηθούν χαμηλά τα ναύλα"

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ 

Την έκτακτη, δημόσια στήριξη ειδικού σκοπού στις ναυτιλιακές εταιρίες, ζητά ο Περιφερειάρχης Ν. Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, από τον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη τονίζοντας: «Η συνεχής αύξηση στις τιμές των καυσίμων και των ναύλων επηρεάζουν το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών επιχειρήσεων και την βιωσιμότητα των νησιωτικών κοινωνιών»

Να εξετάσουν  την άμεση δρομολόγηση μιας έκτακτης δημόσιας στήριξης ειδικού σκοπού στις ναυτιλιακές εταιρίες, ώστε να αποφευχθούν οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων πριν ξεκινήσει ένα καταστροφικό πληθωριστικό σπιράλ σε όλο το φάσμα της νησιωτικής οικονομίας, ζητά ο Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, με επιστολή που απέστειλε στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννη Πλακιωτάκη και την οποία κοινοποιεί στον Υπουργό Οικονομικών, Χρήστο Σταϊκούρα και στον Υπουργό Επικρατείας, Γιώργο Γεραπετρίτη.

Στην επιστολή του ο Περιφερειάρχης σημειώνει τα κύματα των ανατιμήσεων που προκαλεί η νέα διεθνής κρίση, λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, έχουν επηρεάσει τις τιμές σε βασικά είδη της καθημερινότητας, ενώ η συνεχής αύξηση του πετρελαίου και των καυσίμων έχει αυξήσει το κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με αποτέλεσμα η επιβατηγός ναυτιλία να έχει επηρεαστεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας.

Η συνεχής αύξηση στις τιμές των καυσίμων και στις τιμές των ναύλων επηρεάζουν κυρίως το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, με αποτέλεσμα τα νησιά μας να γίνονται ακόμη πιο «ακριβά», πρωτίστως, για τους κατοίκους τους και δευτερευόντως, για τους επισκέπτες τους. Το γιγαντούμενο κόστος που παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές μεταφορές συμβάλλει, αναμφίβολα, στην αύξηση του κόστους διαβίωσης στα νησιά μας, το οποίο διαχρονικά είναι μεγαλύτερο από την ηπειρωτική Ελλάδα, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών μας επιχειρήσεων και την βιωσιμότητα των νησιωτικών μας κοινωνιών. 

Ο κ. Χατζημάρκος ζητά από τους υπουργούς να θέσουν άμεσα σε προτεραιότητα το σχετικό αίτημα, επισημαίνοντας την ανάγκη για την ισότιμη με την ηπειρωτική Ελλάδα αντιμετώπιση των νησιών, επισημαίνοντας ταυτοχρόνων τις ιδιαιτερότητες του νησιωτικού χώρου.

Το πλήρες κείμενο της επιστολής του Περιφερειάρχη έχει ως εξής: 

Θέμα: Αντιμετώπιση του υψηλού μεταφορικού κόστους από και προς τα νησιά του Ν. Αιγαίου

Αξιότιμοι κ.κ.  Υπουργοί,

Δεν χωρά αμφιβολία, ότι η νέα, διεθνής κρίση που έχει ξεσπάσει με τον πόλεμο στην Ουκρανία έχει επιφέρει σοβαρούς κλυδωνισμούς στην λειτουργία των οικονομιών όλων των χωρών. Τα κύματα ανατιμήσεων έχουν επηρεάσει τις τιμές σε βασικά είδη της καθημερινότητας, ενώ η συνεχής αύξηση του πετρελαίου και των καυσίμων έχει αυξήσει το κόστος των ακτοπλοϊκών μεταφορών, με αποτέλεσμα η επιβατηγός ναυτιλία να έχει επηρεαστεί περισσότερο από οποιοδήποτε άλλο κλάδο της οικονομίας. Ενδεικτικά να αναφέρω πως το κόστος για ένα ακτοπλοϊκό εισιτήριο στο ναυλολόγιο των φορτηγών έχει αυξηθεί αυξηθεί κατά 22.8% το μέτρο (από 67.40 σε 82.78 ευρώ) τους τελευταίους 4 μήνες. 

Γίνεται αμέσως κατανοητό ότι η συνεχής αύξηση στις τιμές των καυσίμων και στις τιμές των ναύλων επηρεάζουν κυρίως το κόστος διακίνησης των επιβατών και μεταφοράς των φορτίων, με αποτέλεσμα τα νησιά μας να γίνονται ακόμη πιο «ακριβά», πρωτίστως, για τους κατοίκους τους και δευτερευόντως, για τους επισκέπτες τους. 

Το γιγαντούμενο κόστος που παρατηρείται στις ακτοπλοϊκές μεταφορές συμβάλλει, αναμφίβολα, στην αύξηση του κόστους διαβίωσης στα νησιά μας, το οποίο διαχρονικά είναι μεγαλύτερο από την ηπειρωτική Ελλάδα, επηρεάζοντας την ανταγωνιστικότητα των νησιωτικών μας επιχειρήσεων και την βιωσιμότητα των νησιωτικών μας κοινωνιών. 

Δεδομένου ότι οι ακτοπλοϊκές συνδέσεις είναι ζωτικής σημασίας για την οικονομική και κοινωνική συνοχή των νησιών μας, ζητούμε να εξετάσετε την άμεση δρομολόγηση μιας έκτακτης δημόσιας στήριξης ειδικού σκοπού στις ναυτιλιακές εταιρίες, ώστε να αποφευχθούν οι συνεχείς αυξήσεις των τιμών των εισιτηρίων πριν ξεκινήσει ένα καταστροφικό πληθωριστικό σπιράλ σε όλο το φάσμα της νησιωτικής οικονομίας .

Είμαι βέβαιος ότι κατανοώντας τις παραπάνω ιδιαιτερότητες, καθώς και την ανάγκη για την ισότιμη αντιμετώπιση των νησιών, θα θέσετε άμεσα σε προτεραιότητα το σχετικό αίτημα.

Με εκτίμηση,

Γιώργος Χατζημάρκος Περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Για τον κ Γιάννη.......Έθιξες μια πολύ πονεμένη ιστορία ,αυτή των τιμών των καυσίμων στην Άνδρο. Τιμές στα ύψη και διάφορες ανά πρατήριο. Πως καθορίζονται άραγε;;Υπάρχει κανένας έλεγχος;;;ναι καλά........................

This comment was minimized by the moderator on the site

Ας φροντίσει ο κ Περιφερειάρχης να καθορίζονται τα ναύλα από ΡΑΦΗΝΑ -Άνδρο και ΟΧΙ από ΠΕΙΡΑΙΑ Άνδρο ....άντε μπράβο κόφτε το δούλεμα των Ανδριωτών......

This comment was minimized by the moderator on the site

Να συμπληρώσω μερικά στοιχεία στις σκέψεις του/της SK. Μήπως οι υψηλές τιμές στα ναύλα οφείλονται στο γεγονός, ότι ενώ το λιμάνι αναχώρησης και προορισμού του νησιού μας είναι το Γαύριο, το εισιτήριο γράφει Ραφήνα-Άνδρος? Επειδή παλαιότερα το λιμάνι ήταν στην πρωτεύουσα του νησιού (Άνδρος) και κατά αυτό τον τρόπο λογίζεται ακόμα ως δυσπρόσιτος προορισμός. Μήπως αν έγραφε Ραφήνα-Γαύριο Άνδρου που είναι πιο ορθό η τιμή θα έπεφτε? Πάρτε παράδειγμα τις τιμές : Ραφήνα-Άνδρος 23 ευρώ κατάστρωμα, 48 ευρώ το ΙΧ. Ραφήνα-Τήνος 32 ευρώ κατάστρωμα, 63 το ΙΧ. Με την απόσταση Άνδρου-Τήνου σχεδόν ίδια της Ραφήνας-Άνδρου, οι τιμές για την Άνδρο φαντάζουν εξωπραγματικές. Θέλετε άλλο παράδειγμα? Άνδρος-Τήνος 16 ευρώ αντί για 9 ευρώ το ατομικό, 33 ευρώ το ΙΧ αντί για 15 ευρώ, που θα ήταν και το λογικό! Εάν ισχύει λοιπόν η αναφορά μου για την αναγραφή του λιμανιού, έτσι εξηγείται και η ακρίβεια στα προϊόντα που ψωνίζουμε καθημερινά, καθώς και η τιμή της αμόλυβδης... 2,34 εμείς, 2,25 η Τήνος! Από το παρατηρητήριο τιμών υγρών καυσίμων του υπουργείου ανάπτυξης τα στοιχεία! Κύριε Μπασαντή πείτε μας σας παρακαλώ τι ισχύει, γιατί έχουμε ζοριστεί όλοι μας! Σας ευχαριστώ!

This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι ζημιογόνες οι εταιρείες και πρέπει να επιδοτηθουν; Ήδη λειτουργούν σε ένα προστατευμενο περιβάλλον αφού δεν δρομολογουνται πλοία από άλλες Χώρες. Υπάρχει την ίδια στιγμή εναρμόνιση των τιμών κάτι που θα έπρεπε να δει το Υπουργείο Ανάπτυξης και να το ζητήσει και ο κ. Περιφερειαρχης.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ούτε που σκέφθηκε όμως να ζητήσει να αλλάξει το απαρχαιωμένο πρωτόκολλο Covid σύμφωνα με το οποίο επιβεβαιωμένα κρούσματα δεν επιτρέπεται να ταξιδεύουν με το πλοίο της γραμμής έστω σε ελεγχόμενο κατάλληλο χώρο. Προτιμούν να μας αφήσουν να παρακαλάμε ελικόπτερα και σκάφη ή να ξεψυχαμε στα κέντρα υγείας των νησιών μέχρι να βρεθεί μεταφορικό μέσο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Σωστη επι της αρχης η κινηση αυτη. Ομως το προβλημα με τις τιμες των εισιτηριων ειναι βαθυτερο κατα την αποψη μου. Ιδιως οσον αφορα το νησι μας.
Καταρχην, ας ξεκινησω με τη προφανη κοροιδια προς ολους μας απο τις εταιριες...Ναι, συμφωνω, ειναι θεμιτο λογω αυξησης των τιμων των καυσιμων να περασει το κοστος στα εισιτηρια, αλλωστε εταιρειες ειναι και οχι φιλανθρωπικα ιδρυματα. ΟΜΩΣ αν αυριο μεθαυριο ληξει ο πολεμος και οι τιμες των καυσιμων επανερθουν στα προ πολεμου επιπεδα, ποιος πιστευει οτι οι εταιρειες θα επαναφερουν και τις τιμες των εισιτηριων τους στα προτερα επιπεδα?? ΟΥΤΕ ΕΝΑΣ...οσο και να φθηνηνουν τα καυσιμα σε περιπτωση διακοπης του πολεμου, τα εισιτηρια ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΟΥΝ στα νεα επιπεδα...εχει ξαναγινει και στο παρελθον, οπου με την παραμικρη αφορμη τα ανεβασαν, και μετα δεν ξανακατεβηκε ποτε η τιμη.
Το σημαντικοτερο ομως οσον αφορα την Ανδρο ειναι οτι η τιμη των εισιτηριων συναρτησει της αποστασης ειναι σκανδαλωδως μεγαλη σε σχεση με αλλα νησια εντος και εκτος Κυκλαδων...και γινεται ακομα πιο ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΕΣ αυτο αν συγκρινουμε αναλογικα τις τιμες απο Ραφηνα για Τηνο και Μυκονο που ειναι κ διπλα μας....Ειχα καπου διαβασει οτι γι'αυτο φταιει καποια παλια διαταξη που οριζει πως η τιμη καθοριζεται βασει αποστασης του προορισμου απο τον Πειραια και οχι απο το πραγματικο λιμανι αναχωρησης, κατι το οποιο εν ετει 2022 ειναι ΓΕΛΟΙΟ!!!!!!!! (αν οντως ισχυει). Αναλογιζομενοι τους αληθινους λογους προφανως για τον καθορισμο της τιμης φταιει εν μερει το "μονοπωλειο" της Ραφηνας ως μοναδικο λιμανι αναχωρησης. Βεβαια και η σκανδαλιστικη εναρμονιση των τιμων απ΄ολες τις εταιριες δεν μπορει να μεινει ασχολιαστη...Μα ουτε 10 cent διαφορα?? τοσο πολυ πια συμφωνια?? Αυτο βεβαια δεν ειναι τωρινο..Αν θυμαμαι καλα, η τελευταια φορα που υπηρξε "ανταγωνισμος" στις τιμες ηταν επι εποχης Πηνελοπης Α...τοσα χρονια δλδ απολυτη ταυτιση..το λες και ελαφρως προκλητικο.
Θα επρεπε λοιπον ο κ Περιφερειαρχης να ασχοληθει και με αυτο το σκανδαλο κατ'εμε το οποιο ειναι διαχρονικο και οχι μονο με αυτα που συμβαινουν τωρα..