Ο πατέρας Καλλίνικος απαντά στο Εν Άνδρω

 

Η εκκλησία του Αγίου Νικολάου φωτισμένη δεσπόζει πάνω από το Γαύριο (νυχτερινή λήψη: Εν Άνδρω)

Χτες βράδυ στα σχόλια, κάτω από το ρεπορτάζ «Υπάρχει ελπίδα για ένα κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο», υπήρχε μια ενδιαφέρουσα παρέμβαση του πατέρα Καλλίνικου, εφημέριου της εκκλησίας του Αγίου Νικολάου. Ο πατέρας Καλλίνικος κατέθεσε τις προτάσεις της εκκλησίας στην συνάντηση του Γαυρίου για χρήσεις του παλιού Δημοτικού Σχολείου. Με χαρά, λοιπόν, φιλοξενούμε την άποψη του, όχι μόνο στα σχόλια, αλλά και στο κεντρικό site ώστε να διαβαστεί από όλους.

Απ' ότι βλέπουμε με την επιστολή του ο πατέρας Καλλίνικος, πέρα από τις αντιρρήσεις που εκφράζει, επιβεβαιώνει βασικά σημεία της συζήτησης γύρω από την πολλαπλή χρήση του προαύλιου χώρου και παραμονή προς χρήση του υπάρχοντος κοντέινερ/τάξη. Επίσης εξηγεί με ειλικρινεια πως δεν ήξερε πως έπρεπε να απευθυνθεί πρώτα και στο Τοπικό Συμβούλιο και απευθύνθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο.

Εδώ μια παρατήρηση: πολύ λογικό να μην ήξερε ο πατέρας Καλλίνικος. Πιθανόν όλοι μας ίσως να μην ξέραμε. Όμως ο πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου, που ήξερε (και όπως αποκάλυψε χτες γνωριζει το πόσο πολλές είναι οι ανάγκες), πως πέρασε από το ΔΣ μια τόσο βιαστική και αποσπασματική απόφαση χωρίς την σωστή διαδικασία;

Ευχαριστούμε τον πατέρα Καλλίνικο για την επιστολή του με την οποία ολοκληρώνεται σε αυτή την φάση ο δημόσιος διάλογος για ένα θέμα πολύ σημαντικό για την ζωή και την πρόοδο του Γαυρίου. Είμαστε ανοικτοί στην συζήτηση που προτείνει ο π. Καλλινικος. Και φυσικά δημοσιεύουμε ολόκληρη την επιστολή παρακάτω θεωρώντας πως "υπάρχει ελπίδα για ένα κέντρο πολιτισμού στο Γαύριο" μέσα από έναν ολοκληρωμένο διάλογο - Διαμαντής Μπασαντής.

Η επιστολή του πατέρα Καλλίνικου στο Εν Άνδρω

Αγαπητέ κ. Μπασαντή

Επιτρέψτε μου να σας πω ότι μάλλον επικρατεί σύγχυση στο κεφάλι εκείνων οι οποίοι σας ενημέρωσαν για το τι ειπώθηκε και τι διημείφθη μεταξύ εμού και των άλλων παρισταμένων στη συνάντηση της 20ης Φεβρουαρίου ε.έ. και αυτή η σύγχυση μεταφέρθηκε, δυστυχώς, και στο άρθρο σας. Εγώ ούτε άκουσα, ούτε μου είπαν, ούτε ζήτησα να τους πουν. Ήμουν παρών στη συνάντηση και ευθαρσώς δήλωσα πως δεν είχα ούτε έχω καμιά αντίρρηση για τη δημιουργία πολιτιστικού κέντρου. Ότι δεν έχω καμία απαίτηση για να συμμετάσχω στην διαχείριση του κτηρίου! Ούτε ζήτησα τη δημιουργία χώρου στάθμευσης.

Όσα γράφετε ανήκουν στη σφαίρα της φαντασίας και δεν ειπώθηκαν ποτέ! Παρεκάλεσα, ανεξάρτητα από το ποιος θα διαχειρίζεται το χώρο, να επιτρέπεται η ΟΛΙΓΟΩΡΗ στάθμευση των αυτοκινήτων στους ενορίτες που θα ήθελαν να συμμετάσχουν στις ακολουθίες που τελούνται στο ναό (Θ. Λειτουργία, κηδεία, γάμος, βάπτιση, κ. ά.). Παράκληση την οποία θεώρησαν λογική και δέχτηκαν να τη συζητήσουν οι παριστάμενοι!

Ο χώρος του προαυλίου του πρώην Δημοτικού Σχολείου, κ. Μπασαντή, δεν είναι προϊόν «παρθενογένεσης». Ερευνήστε και θα διαπιστώσετε ότι προαύλιος χώρος δυτικά του «νεοκλασικού» κτηρίου δεν υφίστατο. Δημιουργήθηκε ύστερα από παραχώρηση και εκ μέρους του Εκκλησιαστικού Συμβουλίου του Ιερού Ναού, τμήματος του προαυλίου της εκκλησίας.

Διαβεβαίωσα τους παρισταμένους πως η ενορία θα συνδράμει εκείνους που θα αναλάβουν τη διαχείριση του κτηρίου. Αυτά για δείτε πως η ενορία δε στέκεται απαθής μπρος στα προβλήματα και τις ανάγκες της κοινότητος του Γαυρίου. Είναι, πράγματι, κρίμα που δεν καταγράφηκαν αυτά που ειπώθηκαν από όλους τους προσκεκλημένους για να βλέπατε, εκτός των άλλων, το ήθος και τον πολιτισμό ενίων εκ των παρισταμένων.

Ειπώθηκαν και άλλα πολλά στη συνάντηση τα οποία χρήζουν περαιτέρω διευκρινήσεων. Ειλικρινά, θα χαρώ να σας δω να συμμετέχετε σε μελλοντικές συναντήσεις και να καταθέσετε και τη δική σας άποψη. 

Για την αίθουσα υπέβαλα αίτημα παραχώρησης απευθείας στο Δημοτικό Συμβούλιο διότι δεν γνώριζα πως έπρεπε να το υποβάλλω δια του Τοπικού Συμβουλίου της κοινότητος Γαυρίου. Αυτή και μόνον αυτή είναι η αλήθεια. κ. Μπασαντή.

Όταν γύρω μας συντελείται μια «κοσμογονία» η οποία δεν ξέρουμε τι αλλαγές θα επιφέρει και τι επιπτώσεις θα έχουν αυτές στο έθνος μας, είναι πολυτέλεια να δημιουργείται και να συντηρείται ένα διχαστικό κλίμα το οποίο να είστε βέβαιος πως δε θα συνεχίσω να τροφοδοτώ.

Αρχιμ. Καλλίνικος Τσούσης

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Στην βιτρίνα του Γαυρίου είναι και το κήρυγμα της Κυριακής στις 27-2-2016 του πατέρα Καλλίνικου.
Μόνο που δεν έκλαιγε,αυτός που ενδιαφέρεται για το καλό του ποιμνίου του, προσπάθησε να διχάσει τους κατοίκους που πήγαν να εκκλησιαστούν.
Αυτό δεν ήταν χριστιανικό κήρυγμα αλλά ένας λόγος διχαστικός και παραπλανητικός.
Θέλει λέει το κοντέινερ για αποθήκη τροφίμων και ρούχων για τους φτωχούς και σε συζητήσεις που κάνει εκτος εκκλησίας λέει ότι θέλει να αδειάσει την σαβούρα που έχει μαζέψει στον γυναικωνίτη της εκκλησίας στο κοντέινερ.
Άβυσσος η ψυχή του ανθρώπου και τα ψέματα του.

Και για τον Guest - ΚΑΤΟΙΚΟΣ ΓΑΥΡΙΟΥ που γράφει ότι "εκτελεί εν κρυπτώ ένα σημαντικό φιλανθρωπικό έργο στο νησί" ναι συμφωνώ ότι εν κρυπτώ πάει στα μελίσσια του με παρέα αλλά τίποτα δεν μένει εν κρυπτώ κάτοικε Γαυρίου.

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς τον ΕΥΛΟΓΕΙΤΕ
Αγαπητέ
Περιμένω με ανυπομονησία την κίνηση σας ώστε να ενημερωθεί ο προϊστάμενος του ιερέως και να συνταχθεί με την άποψη σας. Αφού έχετε τόσο θάρρος και γνώση στείλτε του μια επιστολή και μην ξεχάσετε να του κάνετε και καμιά ανάλυση του Ευαγγελίου. Προφανώς, θα βάλετε και τη τζίφρα σας προκειμένου να κατοχυρωθoύν τα πνευματικά δικαιώματα σας. Όσο για εμάς τους κουτούς που δεν κατανοούμε τις σκοπιμότητες αφήστε μας να κακαρίζουμε.... κο, κο, κο κο κοοο!!!!!! Τα σέβη μου!

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς τον Κάτοικο Γαυρίου:
πολλά τα κακαρίσματά σας αλλά παραβλέψατε την ουσία που στηλιτεύω με την παραπάνω παρέμβασή μου. Διαβάστε απλώς όσα με έντονη γραφή σημείωσα από την επιστολή του Αρχιμανδρίτη, άκρως επικριτικά για το ποίμνιό του, και αρκεί η σύγκριση με την Ευαγγελική περικοπή. Αρκεί λοιπόν περισσότερη προσοχή από έναν ιερωμένο. Ολα τα άλλα ούτε με απασχόλησαν όπως είδατε στην παρέμβασή μου, ούτε και με ενδιαφέρουν. Αλήθεια, ο προιστάμενός του μάλλον θα συνταχθεί με την άποψή μου. Ευλογείτε...

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς τον "ΕΥΛΟΓΕΙΤΕ "
Με αφορμή το σχόλιο σας προς την απάντηση του εφημέριου του Ι.Ν. Αγίου Νικόλαου Γαυρίου Αρχιμανδρίτου Καλλίνικου Τσούση θα ήθελα να σας πω τα εξής: η αήθης επίθεση σας προς τον ιερέα προκαλεί πραγματικά αποστροφή και θυμό. Είναι ξεκάθαρο, ότι στρέφεστε προσωπικά κατά του ιερέως, εμμέσως τον χαρακτηρίζεται φαρισαίο, κάνετε αναφορά στην εκκλησιαστική τάξη αφήνοντας αιχμές για αυτόν και του υποδεικνύεται την ταπείνωση του τελώνη. Επίθεση τυλιγμένη σε αποσπάσματα του ευαγγελίου και των γραφών πρώτη φορά βλέπω. Στην περίπτωση που κάτι γνωρίζεται και θέλετε να μας πληροφορήσετε θα έπρεπε ευθαρσώς να το πείτε. Με εκπλήσσει το μένος σας κατά του εφημέριου, που ομολογουμένως εκτελεί εν κρυπτώ ένα σημαντικό φιλανθρωπικό έργο στο νησί και αναρωτιέμαι γιατί δεν εκφράζουμε τέτοιου είδους αντιδράσεις και λόγους στους φορείς της πολιτικής εξουσίας του τόπου που με τα ολοφάνερα ψεύδη και τις απρέπειες τους έχουν φέρει τη χώρα μας στην παρούσα κατάσταση.
Τι ορίζει και θέλει η εκκλησιαστική τάξις την οποία επικαλείσθε, εφόσον νομίζετε ότι στην περίπτωση του εν λόγω εφημέριου υπάρχουν παρατυπίες και εφόσον διάθετε πραγματικά την τόλμη να προασπίσετε, θα σας πρότεινα για την αποκατάσταση της να απευθυνθείτε στον προϊστάμενο του. Αντιλαμβάνομαι βέβαια, ότι για να προβεί κάποιος σε αυτή τη διαδικασία απαιτείται να μπορεί να αναλάβει την ευθύνη των λόγων και των πράξεων του και να μπορεί να εμφανιστεί επώνυμα. Το σχόλιο σας με την υπενθύμιση της εκκλησιαστικής τάξης υποδηλώνει, ότι προσπαθείτε να φοβερίσετε ή να αποτρέψετε τον ιερέα από τη διεκδίκηση κάποιων υλικών που στην προκειμένη περίπτωση δεν θα καρπωθεί προσωπικά εκείνος, αλλά θα διευκολύνει το ναό και την ενορία του. Αν και δεν έχω ειδικές γνώσεις για τα εκκλησιαστικά, γνωρίζω καλά, ότι ο εφημέριος ενός ναού (ακόμη και με το βαθμό του αρχιμανδρίτη) οφείλει πέρα από τις ιεροπραξίες να μεριμνά και για τα καθημερινά, πρακτικά ζητήματα που αφορούν το ναό του. Άρα, η αίτηση του για την παραχώρηση του παλιού κοντέινερ (ακόμη και αν υποβλήθηκε σε λάθος φορέα) ή τυχόν προτάσεις του για τη διαμόρφωση και χρήση του χώρου ο οποίος εφάπτεται της εκκλησίας, σίγουρα, σχετίζονται με τα καθήκοντα του εφημερίου και δεν είναι καθόλου αντίθετες με την εκκλησιαστική τάξη όπως εσείς θέλετε να παρουσιάσετε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Δια την εκκλησιαστικήν τάξιν υπενθύμησις:
Ο Αρχιμανδρίτης προΐσταται της «πνευματικής μάνδρας των λογικών προβάτων του Χριστού», δηλαδή θεωρείται ως ηγούμενος μιας Ιεράς Μονής, που είναι επιφορτισμένος με το ιερατικό καθήκον της τέλεσης των ιεροπραξιών της μονής της μετανοίας τους. Στις περισσότερες Ορθόδοξες Εκκλησίες οι Αρχιμανδρίτες δεν επιτρέπεται να ιερουργούν ως τακτικοί ιερείς σε ενορίες, παρά μόνο για τις λατρευτικές ανάγκες του μοναστηριού, στο οποίο είναι εγγεγραμμένοι. Παρ' όλα αυτά, στην Ελλάδα επιτρέπεται η τέλεση των ιεροπραξιών από αρχιμανδρίτες και σε ενορίες.

ΚΥΡΙΑΚΗ ΙΣΤ΄ ΛΟΥΚΑ, Παραβολή Τελώνου και Φαρισαίου (Λουκ. ιη’ 10-14)
Είπεν ο Κύριος την παραβολήν ταύτην άνθρωποι δύο ανέβησαν εις το ιερὸν προσεύξασθαι, ο εις Φαρισαίος και ο έτερος τελώνης. ο Φαρισαίος σταθείς προς εαυτόν ταύτα προσηύχετο• ο Θεός, ευχαριστώ σοι ότι ουκ ειμί ώσπερ οι λοιποί των ανθρώπων, άρπαγες, άδικοι, μοιχοί, ή και ως ούτος ο τελώνης•  νηστεύω δις του σαββάτου, αποδεκατώ πάντα όσα κτώμαι. και ο τελώνης μακρόθεν εστώς ουκ ήθελεν ουδέ τους οφθαλμούς εις τον ουρανόν επάραι, αλλ’ έτυπτεν εις το στήθος αυτού λέγων• ο Θεός, ιλάσθητί μοι τω αμαρτωλώ.  λέγω υμίν, κατέβη ούτος δεδικαιωμένος εις τον οίκον αυτού ή γαρ εκείνος• ότι πας ο υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται, ο δε ταπεινών εαυτόν υψωθήσεται.

<<Αγαπητέ κ. Μπασαντή
Επιτρέψτε μου να σας πω ότι μάλλον επικρατεί σύγχυση στο κεφάλι εκείνων οι οποίοι σας ενημέρωσαν για το τι ειπώθηκε και τι διημείφθη μεταξύ εμού και των άλλων παρισταμένων.......
........Είναι, πράγματι, κρίμα που δεν καταγράφηκαν αυτά που ειπώθηκαν από όλους τους προσκεκλημένους για να βλέπατε, εκτός των άλλων, το ήθος και τον πολιτισμό ενίων εκ των παρισταμένων....>>
.

Υπενθύμησις προς Αρχιμανδρίτην:
«Υψηγορίαν φύγωμεν Φαρισαίου κακίστην, ταπείνωσιν δε μάθωμεν του Τελώνου αρίστην, ίν' υψωθώμεν βοώντες τω Θεώ συν εκείνω΄ Ιλάσθητι τοις δούλοις Σου, ο τεχθείς εκ Παρθένου, Χριστέ Σωτήρ, εκουσίως», και «Μη προσευξόμεθα φαρισαϊκώς, αδελφοί΄ ο γαρ υψών εαυτόν ταπεινωθήσεται΄ ταπεινωθώμεν εναντίον του Θεού τελωνικώς δια νηστείας κράζοντες΄ Ιλάσθητι ημίν, ο Θεός τοις αμαρτωλοίς».