Στα αζήτητα και το Πολιτιστικό Κέντρο Γαυρίου…
Ήδη τα πρώτα παρκαρισμένα αυτοκίνητα έχουν εγκατασταθεί στην αυλή του σχολείου. Το καλοκαίρι ματαιώθηκε μια παράσταση του Φεστιβάλ Άνδρου γιατί η αυλή ήταν γεμάτη. Τι να πει κανείς; (φωτ. Εν Άνδρω).
Στις 15 Σεπτεμβρίου 2015 ο Φιλοπρόοδος Όμιλος υπέβαλε επίσημα πρόταση (και με αριθμό πρωτοκόλλου) στο Τοπικό Συμβούλιο Γαυρίου. Η πρόταση έλεγε πως μετά από ανακαίνιση χρηματοδοτούμενη από τον Γ. Δαρδανό θα μετατρεπόταν το παλιό δημοτικό σχολείο Γαυρίου σε Πολιτιστικό Κέντρο. Το Τοπικό Συμβούλιο μετά από αρκετή καθυστέρηση αποφάσισε με διευρυμένη σύνθεση (συμμετείχαν και οι δημοτικοί σύμβουλοι Μ. Μαμάη και Α. Βόσσος) να γίνει το Πολιτιστικό Κέντρο.
Έκτοτε αγνοείτο η τύχη του Πολιτιστικού Κέντρου μέχρι το τέλος Αυγούστου 2016 όταν ο κ. Σουσούδης κάλεσε σε δημόσια σθγκέντρωση τον κ. Δαρδανό να θέσει ο ίδιος το θέμα στο προσεχές ΔΣ. Όμως εκεί «ξέχασε» γιατί τον κάλεσε! «Ξέχασε» τις προτάσεις που υπήρχαν κατατεθειμένες από το Σεπτέμβριο του 2015! «Ξέχασε» να βάλει το θέμα προ ημερησίας διατάξεως! «Ξέχασε» να το πει στον πρόεδρο του ΔΣ! Και επειδή είναι «ξεχασιάρης» ο κ. Σουσούδης έγινε στη συνέχεια «χαμός στο ίσιωμα» όταν μίλησε ο κ. Γ. Δαρδανός!!! Ή, μήπως δεν "ξέχασε" ο δήμαρχος και ισχύει αυτό που μας είπε στέλεχος της πλειοψηφίας με αφοπλιστική ειλικρίνεια: ο Σουσούδης δεν θέλει να δώσει το κτίριο στον Δαρδανό και στον Φιλοπρόοδο γιατί δεν τους ελέγχει, δεν είναι δικοί του…»!!!
Η ανοιχτή συγκέντρωση στο τέλος Αυγούστου 2016 στην οποία ο κ. Σουσούδης εξήγγειλε και πάλι τα πάντα!!! (φωτ. Εν Άνδρω).
Ποια ήταν η πρόταση
Μετά από όλα αυτά ο Γ. Δαρδανός απέσυρε την πρόταση για χρηματοδότηση με 150.000-200.000 ευρώ για το Πολιτιστικό Κέντρο Γαυρίου. Και ο κ. Σουσούδης βρήκε την ησυχία του. Και για να ησυχάσει περισσότερο άρχισε να λέει πως θα φτιάξει αυτός το Κέντρο με την αίτηση για χρηματοδότηση μελέτης που υπέβαλε αφήνοντας και κάτι υπονοούμενα... Θυμίζουμε πως στην πρόταση που αποσύρθηκε προβλεπόταν αίθουσα Ανδρέα Εμπειρίκου με το γραφείο του μεγάλου ανδριώτη ποιητή και συγγραφέα και προσωπικά του είδη. Αίθουσα με όλο το φωτογραφικό αρχείο του γερμανού φωτογράφου ελληνικών αρχαιοτήτων Γκέστα Χέλνερ. Ο Γκέστα, κάτοικος Πιτροφού, υπήρξε ο επίσημος φωτογραφός του Γερμανικού Αρχαιολογικού Ινστιτούτου στην Ελλάδα επί 20 χρόνια περίπου. Ακόμα προβλεπόταν αίθουσα βυζαντινής και παραδοσιακής μουσικής για δωρεάν εκμάθηση των παιδιών παραδοσιακών οργάνων. Αίθουσα εκδηλώσεων και πολιτισμού. Βιβλιοθήκη με αρκετές χιλιάδες τόμους βιβλίων κλπ. Τέλος στην αυλή προβλεπόταν ολοκλήρωση των εξεδρών και ξήλωμα του κοντέινερ (που κάποτε χρησιμοποιήθηκε ως τάξη) και διαμόρφωση της σε χώρο καλοκαιρινών εκδηλώσεων.
Η διελκυστίνδα
Η πρόταση κάποια στιγμή είχε γίνει αποδεκτή από τον κ, Σουσούδη. Μάλιστα την εξήγγειλε και στο κόψιμο της πίτας του Φιλοπρόοδου Συλόγου τον Ιανουάριο του 2016. Μετά όμως υπήρξαν δεύτερες σκέψεις και εμφανίστηκε και ο πατέρας Καλλίνικος εφημέριος του Γαυρίου που διεκδίκησε το κοντέινερ για χρήση του παρακείμενου ναού και την αυλή για πάρκινγκ της εκκλησίας!!! Εν τω μεταξύ ο κ. Σουσούδης άκουγε εισηγήσεις για μετατροπή κάποιων αιθουσών σε αποθήκες ή σε γραφεία δημοσίων υπηρεσιών. Και είχε αρχίσει ήδη να τα γυρνάει λέγοντας άλλα από εδώ και άλλα από εκεί. Πριν τρεις μήνες κατέθεσε πρόταση για εξεύρεση χρημάτων ώστε να συνταχθεί μελέτη για το Πολιτιστικό Κέντρο. Ο ίδιος μπερδεύοντας τα πράγματα εσκεμμένα ή από αδυναμία κατανόησης άρχισε να λέει παντού πως με την πρόταση που κατέθεσε θα κάνει ο ίδιος ο Δήμος Άνδρου το Πολιτιστικό Κέντρο!!!
Η «άγνοια» του δημάρχου
Εδώ διαπιστώνουμε πως ο κ. Σουσούδης δεν έχει μάθει, μετά από δύο χρόνια δήμαρχος, πως όταν ζητά χρήματα για μελέτη δεν σημαίνει πως φτιάχνει το έργο. Σημαίνει πως ζητά χρήματα και αν προβλέπεται μπορεί να του τα εγκρίνουν. Μετά χρειάζεται να παει σε προκήρυξη διαγωνισμού, που χρειάζεται κάποιους μήνες, Μετά εγκρίνεται μια προσφορά και άλλοι επιπλέον μήνες. Μετά συντάσσεται η μελέτη. Ακόμα επιπλέον μήνες ή και χρόνος. Και μετά ίσως σε δύο χρόνια από σήμερα με την μελέτη ανά χείρας ο δήμαρχος ψάχνει τρόπο να την εντάξει στο ΕΣΠΑ. Λίγο δύσκολο γιατί θα μένουν μόνο δύο χρόνια για να κλείσει το πρόγραμμα και δύσκολα θα βρει χρηματοδότηση.
Αλλά έστω ότι βρίσκει γιατί είναι... τσίφτης!!! Χρειάζεται προκήρυξη νέου διαγωνισμού και νέες προθεσμίες κλπ. Ο κ. Σουσούδης αγνοεί παντελώς πως ακόμα και αν όλα πάνε καλά μάλλον το 2019 θα ξεκινήσουν τα έργα για το Πολιτιστικό Κέντρο. Αλλά και για το πάρκινγκ που ονειρεύεται ο εφημέριος!!! Γιατί μην πείτε πως δεν θα γίνει και το πάρκινγκ της εκκλησίας; Και μην πείτε πως θα φύγει κάποτε το άθλιο κοντέινερ από την αυλή; Αυτό που θέλει για αποθήκη ο πατέρας Καλλίνικος...
Αυτές οι σκηνές στο προαύλιο του παλιού δημοτικού ίσως δύσκολα υπάρξουν πάλι. Εδώ συναυλία του Φιλοπρόοδου Γαυρίου με τον Μίλτο Πασχαλίδη (φωτ. Δ. Αντωνέλλος).
Αυτά για τα περί της «άγνοιας» του δημάρχου. Αν όμως δεν είναι άγνοια τότε επανερχόμαστε και ίσως ισχύει αυτό που είπε στέλεχος της συμπολίτευσης: ο Σουσούδης δεν θέλει να δώσει το κτίριο στον Δαρδανό και στον Φιλοπρόοδο γιατί δεν τους ελέγχει και δεν είναι δικοί του…»!!! Ή, όπως θα λέγαμε εμείς: ο δήμαρχος προτιμά να κάψει ένα Πολιτιστικό Κέντρο που θα ήταν ανάταση για το Γαύριο και τη νεολαία του και το οποίο θα εγκαινίαζε αυτός ως δικό του έργο (με χρήματα ιδιώτη) γιατί φορά μικροπαραταξιακές παρωπίδες… Όμως έτσι η Άνδρος δεν πάει πουθένα…
Που είναι το θέμα σήμερα:
Το θέμα του Πολιτιστικού Κέντρου σήμερα είναι πλέον στα αζήτητα!!! Ένα ακόμα σοβαρό ζήτημα για την ανάπτυξη του Γαυρίου είναι δρομολογημένο στο πουθενά. Αν κάποτε γίνει το Πολιτιστικό Κέντρο ίσως να συμβεί μετά από 5-6 χρόνια!!! Και όλα αυτά υπό την προϋπόθεση ότι ο κ. Σουσούδη θα τρέξει το θέμα. Το βλέπετε πολύ πιθανό αυτό; Τι έχει τρέξει μέχρι σήμερα για να τρέξει αυτό; Πολύ πιο πιθανό είναι το παλιό νεοκλασικό να γίνει αποθήκες. Ή, να αφεθεί να ρημάξει. Ήδη έχει πολλά προβλήματα σήμερα. Αν αφεθεί μερικά ακόμα χρόνια τότε ο πατέρας Καλλίνικος θα έχει την ευτυχία να το κάνει όλο πάρκινγκ!!! Έτσι κι αλλιώς όλη παραλία του Γαυρίου είναι ένα απέραντο πάρκινγκ. Ας προστεθεί ένα ακόμα στην κορυφή του λοφίσκου πλάι στην εκκλησία. Και όσο μεγαλύτερο τόσο καλύτερο. Έτσι κι αλλιώς στο Γαύριο το αυτοκίνητο σηματοδοτεί τον πολιτισμό. Όσο πιο πολλά παρκαρισμένα αυτοκίνητα τόσο πιο ανεπτυγμένος πολιτισμός θα σκέφτεται και ο δήμαρχος...
«Εν Άνδρω»