Χάνεται και το στρατολογικό γραφείο;

Του Δημήτρη Σταυρόπουλου

 

Ένα ακόμη κεκτημένο των κατοίκων της Άνδρου και όλων των Κυκλάδων, φαίνεται ότι χάνεται. Σε μια δύσκολη και σκληρή εποχή, αντί να δίνονται κίνητρα για την ενδυνάμωση των κοινωνιών του Αρχιπελάγους και την αμιγή διατήρηση τους πάνω στους «βράχους», η ποιότητα της ζωής τους υποβαθμίζεται καθημερινά.

Σύμφωνα με επίσημες πληροφορίες, το υπουργείο Εθνικής Άμυνας, σχεδιάζει την αναστολή  λειτουργίας-ύστερα από 50 και πλέον χρόνια-του Στρατολογικού Γραφείου Σύρου, που εξυπηρετεί σε στρατολογικές υποθέσεις και θέματα, τους νέους και τις νέες του Νομού, αλλά και τις οικογένειες τους.

Αυτό αποκαλύπτει ο βουλευτής Δωδεκανήσου της Ν.Δ Μάνος Κονσόλας, που με ερώτηση του καλεί τον υπουργό Πάνο Καμένο να ξεκαθαρίσει τις προθέσεις και τα σχέδια του. Ο κ. Κονσόλας ζητά από τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας να δώσει σαφείς απαντήσεις για τις προθέσεις της κυβέρνησης σχετικά με την αναστολή λειτουργίας του Στρατολογικού Γραφείου Σύρου, ενώ παράλληλα αποκαλύπτει ότι εχει ήδη αναστείλει την λειτουργία του το ανάλογο γραφείο στην Ρόδο.

Αν τελικά κλείσει η Στρατολογία στην Σύρο, τότε οι Ανδριωτες θα πρέπει να πηγαίνουν για τις υποθέσεις τους στον Πειραιά. Η πλήρης ερώτηση του βουλευτή είναι η εξής:

Κύριο Υπουργό Εθνικής Άμυνας

ΘΕΜΑ: «Βελτίωση των συνθηκών εξυπηρέτησης για στρατολογικά θέματα των κατοίκων των νησιών»

 Κύριε Υπουργέ,

 Η ιδιαιτερότητα των νησιωτικών περιοχών αποτυπώνεται στις δυσκολίες διοικητικής εξυπηρέτησης, για στρατολογικά θέματα, των πολιτών που διαμένουν στα νησιά.

Μετά την κατάργηση του στρατολογικού γραφείου Ρόδου, όλα τα νησιά της Δωδεκανήσου, αλλά και των Κυκλάδων εξυπηρετούνται από το Στρατολογικό Γραφείο Σύρου.

Μπορεί τα ΚΕΠ να έχουν πιστοποιηθεί για στρατολογικά θέματα, δεν καλύπτουν, όμως, το εύρος των διοικητικών υπηρεσιών, που διεκπεραιώνεται από το Στρατολογικό Γραφείο, ενώ δεν διαθέτουν και την αντίστοιχη τεχνογνωσία.

Αποτέλεσμα είναι πολλές φορές κάτοικοι των νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων να είναι αναγκασμένοι να μεταβούν στη Σύρο για να διεκπεραιώσουν υποθέσεις τους στο Στρατολογικό Γραφείο.

Αυτό σημαίνει απώλεια χρόνου, ενώ είναι σαφές ότι ο βαθμός δυσκολίας πολλαπλασιάζεται για τους κατοίκους των μικρών νησιών που δεν έχουν απευθείας ακτοπλοϊκή σύνδεση με τη Σύρο.

Είναι, επίσης, χαρακτηριστικό ότι μετά την κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου Ρόδου εντάθηκαν διοικητικά προβλήματα, όπως ο έλεγχος του αριθμού των ανυπότακτων, που σε πολλές περιπτώσεις οφείλεται στην έλλειψη ενημέρωσης.

Από τις 1.000 περίπου περιπτώσεις ανυποταξίας στην περιοχή Ν. Αιγαίου, οι  850 περίπου αφορούν στο νομό Δωδεκανήσου!

Εκτός βέβαια από το γεγονός ότι δεν έχουν υπάρξει στοιχεία που να τεκμηριώνουν την εξοικονόμηση εσόδων από την κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου Ρόδου ή άλλα στοιχεία για τις δαπάνες απεγκατάστασής του, έτσι ώστε να έχουμε μια ολοκληρωμένη εικόνα της σχέσης κόστους-ωφέλειας.

Προκαλούν, επίσης, ερωτηματικά οι σχεδιασμοί για την αναστολή λειτουργίας του Στρατολογικού γραφείου Σύρου και τη συγχώνευσή του με το Στρατολογικό Γραφείο Πειραιά, αφού σε μια τέτοια περίπτωση οι νησιώτες θα είναι αναγκασμένοι να μεταβούν στον Πειραιά.

Είναι σαφές ότι αυτό που προέχει είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης των πολιτών των νησιών, σε ό, τι αφορά στη διεκπεραίωση στρατολογικών θεμάτων.

Αυτό, προϋποθέτει βελτίωση των υποδομών ηλεκτρονικής εξυπηρέτησης προκειμένου να μην είναι υποχρεωμένοι να μεταβούν στη Σύρο ή και στον Πειραιά αν ευσταθούν οι πληροφορίες για επικείμενη κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου Σύρου.

Προέχει να εξυπηρετείται ο πολίτης των νησιών στον τόπο κατοικίας του,  με τη βελτίωση των υπηρεσιών και των εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης στα ΚΕΠ.

Κατόπιν των ανωτέρω

Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

1. Εάν στις προθέσεις του Υπουργείου είναι η κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου Σύρου και η συγχώνευσή του με το Στρατολογικό Γραφείο Πειραιά. Έχει συνυπολογίσει το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας την ταλαιπωρία των πολιτών και το βαθμό δυσκολίας που έχουν οι νησιώτες για να μετακινηθούν στον Πειραιά;

2. Εάν έχει εικόνα για το δείκτη διοικητικής εξυπηρέτησης για στρατολογικά θέματα στα ΚΕΠ των νησιών της Δωδεκανήσου και των Κυκλάδων; Τι ποσοστό υποθέσεων διεκπεραιώνονται στα ΚΕΠ προκειμένου να μην αναγκάζονται οι νησιώτες να μεταβαίνουν στο Στρατολογικό Γραφείο Σύρου;

3. Ποιες πρωτοβουλίες προτίθεται να πάρει το Υπουργείο για τη βελτίωση των υπηρεσιών και των εφαρμογών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, για στρατολογικά θέματα, στα ΚΕΠ των νησιών;

4. Ποια είναι η σχέση κόστους-ωφέλειας από την κατάργηση του Στρατολογικού Γραφείου Ρόδου τόσο στο επίπεδο της διοικητικής λειτουργίας και εξυπηρέτησης όσο και στο δημοσιονομικό πεδίο; Υπάρχουν στοιχεία, ιδίως για το δημοσιονομικό πεδίο; 

Ο ερωτών Βουλευτής

Μάνος Κόνσολας

Βουλευτής Δωδεκανήσου

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητό ΕΝ ΑΝΔΡΩ,
Σχετικά με την ανάρτησή σου : «Ανοικτή Κυβερνητική Παρέμβαση….για ΧΥΤΥ στην Άνδρο!!!», παραθέτω το κατωτέρω σχόλιο, με την επιθυμία όπως αναρτηθεί χωρίς περικοπές, χωρίς τμηματικό σχολιασμό και κοπτοραπτική. Βεβαίως, ως διαχειριστής του site, έχετε το αυτονόητο δικαίωμα να το σχολιάσετε ή να μην το αναρτήσετε. Σας ενημερώνω εκ προοιμίου ότι διατηρώ το δικαίωμά μου να αποστείλω το παρόν προς δημοσίευση σε οποιονδήποτε ιστότοπο έχει αναπαράξει το δικό σας ανωτέρω κείμενο.
Γνωρίζετε ότι, από το 2012, είτε μόνος μου είτε στο πλαίσιο της Επιτροπής κατοίκων κατά της χωροθέτησης ΧΥΤΥ στην Πλούσκα, έχω δημόσια , με άπειρα έγγραφα και παραστάσεις τοποθετηθεί σε Δημόσιες Αρχές και Υπηρεσίες, ακόμη και στο φιλόξενο ΕΝ ΑΝΔΡΩ, για το εξ αρχής άτοπο και λανθασμένο της επιλογής της θέσης Πλούσκα για ΧΥΤΥ. Εσείς ο ίδιος με έχετε αποκαλέσει «γραφικό ή τρελό» γιατί επέμενα στην άποψή μου αυτή.
Δεν επιχαίρω για την επιβεβαίωση των θέσεών μου και δεν επιθυμώ να ανακαλέσετε τους χαρακτηρισμούς σας. Άλλωστε αυτοί νομοτελειακά επιστρέφουν στους αδίκως εκφέροντες.
Θλίβομαι όμως βαθύτατα γιατί σπαταλήθηκε πολύτιμος χρόνος και χρήμα (5 χρόνια περίπου) σε μια άσκοπη και αδιέξοδη διαδικασία, που ζημιώνει την Άνδρο, καθυστερεί την επίλυση ζωτικής σημασίας θέματος, με πλήρη αδιαφορία για τις επιπτώσεις στην ποιότητα ζωής των κατοίκων και των μελλοντικών γενεών. Δυστυχώς, με ελάχιστες εξαιρέσεις που θα αναφέρω, οι αιρετοί της Άνδρου στάθηκαν διαχρονικά κατώτεροι των περιστάσεων, εγκλωβισμένοι σε παλαιοκομματικές διαδικασίες για εξυπηρέτηση μικροπολιτικών φιλοδοξιών, χωρίς συνισταμένη το κοινό πανανδριακό συμφέρον.
Εγκαλείτε στο ανωτέρω άρθρο σας τον Γενικό Γραμματέα Συντονισμού Διαχείρισης Αποβλήτων Κο Ευάγγελο Καπετάνιο για την επιτόπιο αυτοψία του και για την έκθεση που υπέβαλε, σχολιάζοντάς την αρνητικά, σκωπτικά και κατά το δοκούν, χωρίς προηγουμένως να ανατρέξετε, ως οφείλατε εκ της δημοσιογραφικής δεοντολογίας, στην αναζήτηση των αρμοδιοτήτων του.
Βάσει του Προεδρικού Διατάγματος ΠΔ 4/ΦΕΚ/Α/9/10.1.2014 οι αρμοδιότητες του κ.Γενικού επεκτείνονται σε όλο το φάσμα και εύρος: εποπτείας, συντονισμού, ελέγχου, παρακολούθησης, αξιολόγησης, (με «αυτεπάγγελτους δειγματοληπτικούς ελέγχους») όλων των συναρμοδίων Υπουργείων, Υπηρεσιών, ΟΤΑ, ιδιωτικών και δημοσίων φορέων, των φορέων αδειοδότησης, των φορέων διαχείρισης που εμπλέκονται στην διαχείριση των στερεών αποβλήτων. Επιπροσθέτως μεριμνά για την νομοθετική εναρμόνιση με τις Κοινοτικές Οδηγίες για το περιβάλλον, την εφαρμογή και τήρηση της νομοθεσίας αυτής, εκπροσωπεί την χώρα στα Ευρωπαϊκά Δικαστήρια για παραβάσεις της νομοθεσίας κλπ.
ΔΗΛΑΔΗ, Ο ΓΕΝΙΚΟΣ ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΣΤΕΡΕΩΝ ΑΠΟΒΛΗΤΩΝ είναι Η ΥΠΕΡΤΑΤΗ ΑΡΧΗ για το αντικείμενο του θέματος.
Είναι λοιπόν ΑΞΙΟΣ συγχαρητηρίων ο κος Γενικός, που πιστός στο καθήκον και της επιταγές της Πολιτείας, περιήλθε όλες και τις 8 θέσεις που προτείνονται από την ΜΠΕ για χωροθέτηση ΧΥΤΥ, για να σχηματίσει ιδίαν άποψη για τους λόγους που αυτή η χωροθέτηση ΧΥΤΥ στην Άνδρο ταλανίζεται ατελέσφορα επί πενταετία στην παρούσα φάση και επί 17ετία
εάν λάβουμε υπόψη τις προηγούμενες προσπάθειες. Δεν θα αναφερθώ στο κόστος των μελετών αυτών, υπάρχουν οι αρμόδιοι για να επιληφθούν.
Τι διαπίστωσε ο γενικός γραμματέας; Αυτά που οι κάτοικοι επί πενταετία και εγγράφως στο πλαίσιο της διαδικασίας αδειοδότησης έχουμε αναδείξει: Την πλήρη ακαταλληλότητα της θέσης Πλούσκα (σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία η θέση Πλούσκα έπρεπε να αποκλειστεί στο αρχικό στάδιο της μελέτης λόγω των γεωλογικών-υδρογεωλογικών-υδρολογικών χαρακτηριστικών της και δεν έπρεπε να είχε προχωρήσει στο στάδιο της βαθμολόγησης κριτηρίων, δηλαδή έπρεπε να είχε αποκλειστεί εκ προοιμίου).Για τα «λάθη» της μελέτης έχουμε εγγράφως αναφερθεί τόσο στις Υπηρεσίες, όσο και δια παραστάσεων στις συνεδριάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου Άνδρου τον Οκτώβριο του 2015, της Οικονομικής Επιτροπής της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου τον Δεκέμβριο του 2015, του ΠΕΣΠΑ τον Ιανουάριο του 2016.
Προξενεί αλγεινή εντύπωση ότι λοιδορείτε τον Κο Γενικό για τα ευρήματα της διήμερης αυτοψίας του αλλά ουδέποτε σχολιάσατε τα πορίσματα μονοήμερων ή διήμερων αυτοψιών άλλων υπηρεσιών, οι οποίες δεν εντόπισαν, παραδόξως πως, τίποτε από αυτά που το έμπειρο μάτι του Κου Γενικού είδε. Αυτά βέβαια δεν σας προξένησαν τότε αισθήματα χλευασμού και λοιδορίας!
Μέχρι σήμερα η παρούσα Δημοτική Αρχή κρυβόταν πίσω από το τσιτάτο «ότι πουν οι υπηρεσίες». Να όμως που όταν οι Υπηρεσίες λένε την αλήθεια, αυτή δεν σας είναι αρεστή!! Για να πάψετε να αποπροσανατολίζετε την κοινή γνώμη με δόσεις αφελούς παραπληροφόρησης, μάθετε ότι, η ΜΠΕ: ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΠΕ ΜΟΝΟ ΤΗΣ ΘΕΣΗΣ ΠΛΟΥΣΚΑ. Είναι Μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων 8 συγκεκριμένων εναλλακτικών θέσεων που βαθμολογήθηκαν (όπως βαθμολογήθηκαν!) και μπήκαν σε σειρά κατάταξης από 1 έως 8 από τον μελετητή. Όλες είναι εν δυνάμει θέσεις προς περιβαλλοντική αδειοδότηση για ΧΥΤΥ . Αυτό είναι το κατά νόμο έργο της Δ/νσης ΠΕΧΩΣ της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Νοτίου Αιγαίου. Η διαβούλευση επί της ΜΠΕ αφορούσε το σύνολο των περιεχομένων της ΜΠΕ ήτοι και τις 8 θέσεις και όχι αποκλειστικά και μόνο την θέση Πλούσκα. Επειδή η ΜΠΕ για την θέση Πλούσκα περιείχε ασάφειες, και δεν αντιμετώπιζε κορυφαία θέματα (πχ δημοτικές υδρευτικές γεωτρήσεις Μπατσίου κλπ) η αδειοδοτούσα υπηρεσία προσέφυγε στο ΠΕΣΠΑ το οποίο έχει κατά νόμο γνωμοδοτικό και μόνο χαρακτήρα. Το ΠΕΣΠΑ στις 14.1.2016 επιβεβαίωσε τις ελλείψεις και ζήτησε από τον Δήμο Άνδρου την συμπλήρωση της ΜΠΕ κυρίως για τα υδρογεωλογικά δεδομένα της περιοχής. Έκτοτε δηλ επί δεκάμηνο αγνοείται η τύχη αυτής, αφού ο Δήμος Άνδρου δεν ολοκλήρωσε και δεν υπέβαλε στο ΠΕΣΠΑ τα ζητηθέντα συμπληρωματικά στοιχεία.
Τώρα, με την Έκθεση Αυτοψίας της ΥΠΕΡΤΑΤΗΣ ΣΥΝΤΟΝΙΣΤΙΚΗΣ ΑΡΧΗΣ, η οποία επιβεβαιώνει πλήρως την ακαταλληλότητα όχι μόνο της θέσης Πλούσκα αλλά και των τεσσάρων επόμενων στη σειρά θέσεων, επιτέλους απεμπλέκεται η διαδικασία και η αδειοδοτούσα αρχή δύναται να αξιολογήσει και αδειοδοτήσει με περιβαλλοντικούς όρους την πρώτη επόμενη κατάλληλη θέση από την ίδια μελέτη, που όπως προκύπτει είναι και η θέση επιλογής του νυν Δημάρχου Άνδρου, ο οποίος επαίρεται για τον εμπλουτισμό της αρχικής μελέτης με νέες κατάλληλες θέσεις, όπως η θέση Αγία Θέκλα.
Εν κατακλείδι, ο Κος Γενικός με την έκθεσή του «ξέπλυνε» το όνειδος μιας δημόσιας διοίκησης η οποία από το 2012 άγεται και φέρεται σε μια ατέρμονη διελκυστίνδα, χωρίς ποτέ να έχει το θάρρος να βάλει οριστικό τέλος σε μια διαδικασία αλόγιστης δαπάνης πόρων και κόπων επί σκοπού να αδειοδοτηθεί ΧΥΤΥ σε περιβαλλοντικά ακατάλληλη θέση, με φαραωνικό κόστος κατασκευής, σε σχέση με ΧΥΤΥ σε άλλες περιοχές, λαμβανομένων υπόψη συγκριτικών στοιχείων μεγεθών πληθυσμού και παραγωγής αποβλήτων.
Αξίζει εδώ να αναφερθώ στους αιρετούς του νησιού μας που θαρραλέα στάθηκαν στο ύψος των περιστάσεων και με την στάση και την ψήφο τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, τίμησαν τον Ανδριώτικο λαό:
 Κο Ιωάννη Καπάκη, Δημοτικό Σύμβουλο, Επικεφαλής Ελάσσονος Αντιπολίτευσης
 Κα Μαρία Μαμάη , Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της συμπολίτευσης
 Κα Άννα Βολίκα, Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της συμπολίτευσης
 Κο Ανδρέα Βόσσο, Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της συμπολίτευσης
 Κα Νίκη Μαμάη, Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της συμπολίτευσης
 Κα Ελένη Πολίτου, Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της συμπολίτευσης
 Κα Αθηνά Μακρή, Δημοτικό Σύμβουλο, μέλος της Μείζονος αντιπολίτευσης
 Κο Φραντζέσκο Αθανασίου, μέλος της Μείζονος αντιπολίτευσης,
 Κο Μιλτιάδη Κάρλο, Πρόεδρο Τοπικής Κοινότητας Γαυρίου
Ιδιαίτερα δε εκείνους εξ αυτών που διαχρονικά σήκωσαν το βάρος εκτός από το Δημοτικό Συμβούλιο, και όπου αλλού χρειάστηκε υποστήριξη της αλήθειας για την ακαταλληλότητα της θέσης Πλούσκα.
Επίσης, αξίζει να αναφερθεί η θέση του Έπαρχου Κου Δημήτρη Λοτσάρη, που με την δημόσια τοποθέτηση και επιχειρηματολογία του στην συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής (Δεκ. 2015), ανέδειξε το θέμα περί του λανθασμένου της χωροθέτησης ΧΥΤΥ στη θέση Πλούσκα.
Η Άνδρος, αγαπητό ΕΝ ΑΝΔΡΩ, παρά τις περί του αντιθέτου προσπάθειες είναι ΜΙΑ, ΕΝΙΑΙΑ ΚΑΙ ΑΔΙΑΙΡΕΤΗ, ο δε λαός της δεν χωρίζεται όσο και εάν κάποιοι το προσπαθούν. Η λύση είναι πλέον εφικτή και πιο κοντινή από ποτέ άλλοτε, χάρη στην αξιέπαινη πρωτοβουλία του Κου Γενικού Γραμματέα.
Λεονάρδος-Οδυσσέας Βλάμης
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Φυσικά και ΔΕΝ σας αποκάλεσα έτσι όπως λέτε και φυσικά ΔΕΝ είχατε στείλει το κείμενο σας όπως λέγατε σε ομάδα του facebook. Τώρα πως το βρήκαμε και το αναρτήσαμε δηλαδη. Όλα τα άλλα που γράφετε αφορούν τις απόψεις σας τις οποίες δεν σχολιάζω. Χαίρομαι πάντως που υπάρχει και ένας ΥΠΕΡΤΑΤΟΣ θεσμός (μάλλον εκ Θεού πορεύομενος για να είναι υπέρατατος) που σέβεστε και εκτιμάτε. Αυτός που σας βολεύει. Γιατί όλους τους άλλους θεσμούς μάλλον τους έχετε γραμμένους στα παλιά σας υποδήματα. Δεν πειράζει, από κάπου αρχίζει κανείς αγαπητέ μου να εκτιμά μερικά πράγματα. Φιλικά Διαμαντής Μπασαντής

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 8 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro