Ναυμαχία Ραφήνας: μια διδακτική ιστορία για τοπικούς... λειράρηδες!!!…
Μια φορά κι έναν καιρό σ’ έναν τόπο κοντινό ζούσε ο Γιάννης και η Μαρία. Και τους δύο θάμπωναν τα λειριά της εξουσίας. Όταν μάλιστα έτυχε να τα αγγίξουν ζαλίστηκαν. Και από τότε βάλθηκαν να κοντύνουν όποιον δεν είχε λειριά. Ή, όποιον δεν είχε τα λειριά, που χάιδεψαν αυτοί!
Εκείνη την εποχή ένας έπαρχος Άνδρου (εξουσία περιορισμένη είναι αλήθεια) διαμαρτυρήθηκε για κάτι δρομολόγια του «πνιγμού» στη «ναυμαχία» της Ραφήνας και αυτοί του έγραψαν απαξιωτικά:
«Αλλοίμονο εάν ο εκάστοτε υπουργός λάμβανε σοβαρά υπόψη του, την επιστολή του κάθε έπαρχου, που τον βάλανε μερικοί- μερικοί...» ΓΙΑΝΝΗΣ & ΜΑΡΙΑ (από σχόλιο που ανάρτησαν ο Γιάννης και η Μαρία στο Εν Άνδρω).
Δεν μπορούσαν οι καημενούληδες - τοπικοί απολογητές ενός νεοπαγούς καθεστώτος που λάτρεψαν... φιλοκερδώς! – να καταλάβουν πως δύο δημοσιεύματα του Εν Άνδρω και δύο επιστολές ενός επαρχούλη σχετικά με τη «ναυμαχία» της Ραφήνας θα οδηγούσαν σε σκέψεις και συσκέψεις αρμοδίων και συναρμοδίων στον Πειραιά! Σε αναδημοσιεύσεις στον εθνικό και περιφερειακό τύπο της χώρας! Σε τηλέφωνα και σε προβληματισμούς "τι θα γίνει αν πιάσουν τα μελτέμια και φορτώνουν ή ξεφορτώνουν τα καράβια με τις ώρες " και "ποιος θα χρεωθεί το πολιτικό κόστος για το χάος ή αν γίνει και καμιά στραβή"...
Κάπως έτσι τα «νομίσματα» του Γιάννη και της Μαρίας αποδείχτηκαν… κάλπικα! Αδαείς και νεόκοποι περί τα πολιτικά άγγιξαν - συνταξιούχοι πια - τα λειριά και χάρηκαν! Και νόμισαν πως... τα λειριά κάνουν τους πετεινούς! Τόσα ήξεραν, τόσα νόμιζαν…
"Εν Άνδρω"
ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ & ΝΑΞΟΣ PRESS
(Α) NAXOS PRESS
Ραφήνα. Ένα από τα λιμάνια που θεωρείται από τα ανερχόμενα και είναι έτοιμα προς …εκποίηση. Παράλληλα είναι ένα από τα λιμάνια όπου έχουν ανάγκη υποδομών αλλά δυστυχώς έχουν παραμεληθεί. Αποτέλεσμα; Ο φόβος της … επόμενης ημέρας.
Διαβάζουμε στην χθεσινή «Καθημερινή¨ ότι «χαρακτηριστικό παράδειγμα, η λεγόμενη πλέον «ναυμαχία της Ραφήνας». Ένα λιμάνι κομβικό για τις Κυκλάδες και την Παροναξία, γραμμές που θεωρούνται από πολλούς χρυσοφόρες λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά το θέρος…
…Κι εδώ έχουμε αυτό που λέμε την επόμενη … ημέρα. Ο Έπαρχος Άνδρου, Δημήτρης Λοτσάρης, έστειλε πρόσφατα δύο επιστολές. Μία στον Υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (08/06) και μία προς τις ακτοπλοϊκές εταιρείες (02/06)… Και μ’ αυτές ζητάει τι άλλο; Σύνεση και κυρίως προσοχή για το … χειμώνα που έρχεται … Αλλιώς θα προχωρήσει σε δυναμικές κινήσεις κυρίως μέσω των πολιτών της Ανδρου που εμφανίζονται αδικημένοι από την όλη αυτή κινητοποίηση των ακτοπλόων... Και τις επιστολές αυτές τις διαβάζουμε στην ιστοσελίδα enandro.gr …
(Β) ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ ΚΥΡΙΑΚΗΣ
Η μειωμένη εγχώρια επιβατική κίνηση και η αύξηση των τιμών των καυσίμων δημιουργούν την τέλεια καταιγίδα για τις μεγάλες αλλά κυρίως τις μικρότερες ακτοπλοϊκές εταιρείες. Χαρακτηριστικό παράδειγμα, η λεγόμενη πλέον «ναυμαχία της Ραφήνας».
Ένα λιμάνι κομβικό για τις Κυκλάδες και την Παροναξία, γραμμές που θεωρούνται από πολλούς χρυσοφόρες λόγω της αυξημένης ζήτησης κατά το θέρος. Ήταν λοιπόν θέμα χρόνου η χρυσοφόρος αυτή αγορά να προσελκύσει ένα από τα μεγαλύτερα ταχύπλοα στη Μεσόγειο, απειλώντας τους μικρότερους ανταγωνιστές και ειδικά τα συμβατικά πλοία τους.
…αυτή η πραγματικότητα πλήττει τις ανταγωνίστριές της Golden Star Ferries, συμφερόντων του ομίλου Στεφάνου, και Fast Ferries του ομίλου Παναγιωτάκη, που δρομολογούν συμβατικά πλοία από το ίδιο λιμάνι και για τους ίδιους προορισμούς όλο σχεδόν το έτος.