Δρομολογείται το δημοτικό σχολείο Χώρας. Εγκρίθηκε χορηγία της μελέτης του έργου...
Η νέα πτέρυγα του δημοτικού σχολείου Χώρας όπως προβλέπει η προμελέτη και θα σχεδιάσει η μελέτη που εγκρίθηκε η αποδοχή της χορηγίας της από την Οικονομική Επιτροπή.
Δρομολογήθηκε η κατασκευή νέου δημοτικού σχολείου στη Χώρα της Άνδρου με την αποδοχή χορηγίας της μελέτης στην Οικονομική Επιτροπή του Δήμου Άνδρου αξίας 80.000-100.000 ευρώ. Η χορηγία προέρχεται από την ανδριώτη πλοιοκτήτη καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη. Στη συνεδρίαση της Οικονομικής Επιτροπής την Τετάρτη 23 Οκτωβρίου 2019 παρόντες στην έγκριση της πρότασης ήταν σύμβουλοι της συμπολίτευσης. Από την αντιπολίτευση παρών ήταν μόνο ο κ. Σουσούδης. Από την ομάδα Καπάκη (Καπάκης ή Τ. Μαμάη) δεν παραβρέθηκε κανείς.
Η μελέτη για την κατασκευή του νέου δημοτικού σχολείου Χώρας μαζί με τις αδειοδοτήσεις θα ολοκληρωθεί από μεγάλο ιδιωτικό μελετητικό γραφείο. Υπολογίζεται να είναι έτοιμη σε 3-4 μήνες. Ήδη, ο δήμαρχος Δ. Λοτσάρης και το επιτελείο του αναζητούν χρηματοδότηση της τάξεως των 2.000.000-2.500.000 ευρώ από τα διάφορα χρηματοδοτικά προγράμματα που τρέχουν ή που αναμένεται να ανοίξουν.
Με δεδομένη την ωριμότητα της μελέτης, η οποία με την γενναιόδωρη χορηγία του ανδριώτη πλοιοκτήτη μπήκε στην τελευταία φάση της, αναμένεται μέχρι το καλοκαίρι να βρεθεί χρηματοδότηση και το έργο μπορεί να δημοπρατηθεί και να ξεκινήσει μέσα στον επόμενο χρόνο.
Όπως δήλωσε στο Εν Άνδρω ο Γιαννούλης Καμπάνης, «η ζέση και η κινητικότητα της νέας δημοτικής αρχής ενθαρρύνει την σκέψη για μια ακόμα χορηγία μελέτης για έργο και σε άλλο μέρος του νησιού μας».
Το παλαιό σχολείο και η σχέση του με το νέο
Αντιπαραθέσεις για την εγκατάλειψη του έργου
Το έργο αυτό όπως έγραφε στο Εν Άνδρω στις 15 Μαρτίου 2019 έγραφε η τότε δημοτική σύμβουλος Ειρήνη Πανταζή - με αφορμή την πτώση των ταβανιών στο δημοτικό σχολείο - είχε εγκαταλειφθεί από την διοίκηση Σουσούδη:
«Αγαπητό Εν Άνδρω,
Είναι πολύ δυσάρεστο να αντιπαρατίθεμαι δημόσια για την εγκατάλειψη του δημοτικού σχολείου της Χώρας. Κανονικά θα έπρεπε να είχε προχωρήσει το σχέδιο που ξεκινήσαμε επί Γιάννη Γλυνού για το νέο σχολείο και το οποίο το είχαμε προχωρήσει σημαντικά μέχρι το 2014, που ανέλαβε η σημερινή διοίκηση του κ. Σουσούδη. Η οποία παράτησε όλα τα σχέδια για ένα καινούριο σχολείο και ξέχασε και την συντήρηση του παλαιού.
Κι έρχεται τώρα ο ο κ. Σουσούδης με δικαιολογίες «τάχα μου φταίνε οι προηγούμενοι». Ξεχνά πως εκείνοι διοίκησαν μόνο 3,5 χρόνια και είχαν προχωρήσει τα σχέδια για ένα καινούριο σχολείο. Ενώ αυτός διοικεί 5 χρόνια και δεν έχει συντηρήσει ούτε το υπάρχον παρά τα χρήματα που έχει δώσει η Περιφέρεια.»
Στο δραματικό γράμμα για τις μεγάλες ευθύνες του τότε απερχομένου δημάρχου της Ειρήνης Πανταζή ο κ. Σουσούδης και το περιβάλλον του (έντυπο και άλλο) απάντησαν ως συνήθως με μπαράζ σχολίων «για αντιπολίτευση» κλπ. Αναλώθηκαν και σε αυτή την περίπτωση σε αντιπαραθέσεις στο facebook γιατί όλα τα έβλεπαν "επικοινωνιακά"!
Οι όψεις του σχολείου της Χώρας από την προμελέτη του έργου που ήδη πλέον προχωρά στη μελέτη, στις αδειδοτήσεις και στα τεύχη δημοπράτησης
Επανεκκίνηση του έργου και χορηγία
Μέσα σε αυτές τις συνθήκες η νέα Δημοτική Αρχή, από τις πρώτες μέρες που ανέλαβε, πήρε το θέμα του δημοτικού σχολείου ζεστά και αναζήτησε τρόπους να προχωρήσει γρήγορα στα επόμενα βήματα, για να μπει στη φάση της υλοποίησης.
Σύμφωνα με αυτά που ισχύουν, χρειαζόταν οριστική μελέτη και σε επίπεδο εφαρμογής, όπως προέβλεπε η προμελέτη που υπάρχει από το 2011 και το κτιριολογικό πρόγραμμα που έχει προχωρήσει από το 2013. Επίσης χρειάζονται τα τεύχη δημοπράτησης για να γίνει ένας διαγωνισμός, που είναι ο ενδεδειγμένος τρόπος να οριστεί ο εργολάβος, σε τέτοιου είδους σημαντικά δημόσια έργα.
Την μελέτη, τις αδειοδοτήσεις και τα τεύχη δημοπράτησης ανέλαβε όπως αναφέρθηκε ο καπετάν Γιαννούλης Καμπάνης, αφού πρώτα ενημερώθηκε λεπτομερώς από τον δήμαρχο. Μετά πήρε την πρωτοβουλία δεσμευόμενος με μια επιστολή του προς την Οικονομική Επιτροπή για δωρεά των μελετών προς το Δήμο. Όπως γράφει ο ίδιος η επιχείρησή του θα αναλάβει του κόστος των μελετών και των τευχών που χρειάζονται.
Με τον τρόπο αυτό ο Δήμος θα μπορέσει να εντάξει την κατασκευή του έργου του σχολείου σε ένα από τα προγράμματα χρηματοδότησης, που απαιτούν πρώτα απ’ όλα να υπάρχουν όλες οι άδειες και οι μελέτες ώστε να μπορέσουν να προχωρήσουν.
Το εξώφυλλο της προμελέτης που πλέον θα γίνει ολοκληρωμένη μελέτη.
Ιστορικό του έργου
Το Δημοτικό Σχολείο της Χώρας Άνδρου στεγάζεται ως τώρα σε ένα συγκρότημα, όπου το βασικό κτίριο είναι ένα πολύ παλιό πέτρινο ισόγειο, με έξι αίθουσες. Σε αυτό προστέθηκαν τρεις λυόμενες αίθουσες και επίσης δύο ακόμα προσωρινές αίθουσες με δύο εργαστήρια, μετά από πρόχειρη μετασκευή ενός υποστέγου. Με αυτές τις προσθήκες, κατάφερε να λειτουργήσει σαν Δωδεκαθέσιο Σχολείο.
Ακόμα όμως κι αν παραβλέψει κανείς την παλαιότητα, λόγω της οποίας έχουν προκληθεί πολλά προβλήματα μέχρι τώρα, με τη βοήθεια και της λειψής συντήρησης, είναι φανερό πως η υποδομή αυτή δεν επαρκεί, παρότι η συνολική επιφάνεια των χώρων που χρησιμοποιούνται φτάνει τα 950 μ2. Έτσι πριν μια οκταετία ξεκίνησαν οι διαδικασίες για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων που απαιτούνται, για ένα σωστό και νόμιμο έργο εκσυγχρονισμού του σχολείου, με προοπτική και για τις επόμενες γενιές.
Οι αθλητικοί χώροι του νέου σχολείου όπως θα διαμορφωθούν τελικά.
Επί δημαρχίας του εκλιπόντος Γιάννη Γλυνού συντάχθηκε το κτιριολογικό πρόγραμμα με στόχο, η κτιριακή υποδομή να καλύπτει τις απαιτήσεις για την ολοήμερη λειτουργία του σχολείου. Το Υπουργείο Παιδείας το ενέκρινε το 2011, με απαιτούμενη συνολική δόμηση στα 1.768,00 τ.μ. Την ίδια χρονιά ολοκληρώθηκε μια γεωτεχνική μελέτη, με γεώτρηση στο χώρο του σχολείου, για τον έλεγχο του υπεδάφους, όπως απαιτείται για τα Δημόσια Κτίρια.
Στη συνέχεια η διοίκηση Γλυνού έτρεξε το θέμα για να εγκριθούν ειδικοί Όροι Δόμησης, για να εκδοθεί Οικοδομική Άδεια προσθήκης στο σχολείο, μετά από γνωμοδότηση του ΣΧΟΠ. Το ΦΕΚ με το Προεδρικό Διάταγμα κατάφερε και βγήκε με μεγάλη καθυστέρηση το 2016, αφού το ΣΧΟΠ είχε πια γίνει ΣΥΠΟΘΑ. Έκτοτε το θέμα του σχολείου έμεινε στα αζήτητα μέχρι τον Μάρτη του 2019 που έπεσαν τα ταβάνια ευτυχώς σε ώρες που δεν λειτουργούσε το σχολείο.
Σύμφωνα με την προμελέτη του έργου, επί Γλυνού, οι επιπλέον χώροι βρίσκονται σε μια νέα πτέρυγα, ανεξάρτητη από το παλιό πέτρινο κτίριο. Αυτή αποτελείται από δύο διώροφα κτίρια σε σχήμα γωνίας, με στεγασμένους υπαίθριους χώρους για να επικοινωνούν μεταξύ τους και με συνολική επιφάνεια, περίπου 1.000,00 μ2. Τα τεχνικά στοιχεία τους παρουσιάζονται σήμερα στο site μας μερικά για πρώτη φορά κι άλλα για δεύτερη, καθώς είχαν παρουσιαστεί και πάλι τον Μάρτη του 2019. Αυτή πλέον την φορά παρουσιάζονται μαζί με την αναγγελία της χορηγίας και της ανάληψης της τελικής μελέτης εφαρμογής του έργου.
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"