Ένας πρώτος απολογισμός/προγραμματισμός για το λιμάνι του Γαυρίου
Με πολλά προβλήματα η βόρεια προβλήτα του λιμανιού του Γαυρίου. Με την σχεδιαζόμενη ανάπλαση αναμένεται να λυθούν. Η σχετική μελέτη αγνοήθηκε και έμεινε χρόνια στα συρτάρια από τους προηγούμενους υπεύθυνους του Δήμου Άνδρου για το Λιμενικό Ταμείο. Ήρθε όπως φαίνεται η ώρα να αξιοποιηθεί.
(Από τον υπεύθυνο στο Λιμενικό Ταμείο Τήνου-Άνδρου - εκ μέρους του δημάρχου Άνδρου - κ. Γ. Μαντζώρο λάβαμε την παρακάτω ενημέρωση σχετικά με όσα συνέβησαν και όσα εκ των υστέρων λέχθηκαν από την ομάδα Καπάκη στην μια και μοναδική συνεδρίαση του λιμενικού ταμείου που η Άνδρος - εδώ και χρόνια - πήγε με πλήρη σύνθεση και με συγκεκριμένες προτάσεις για τον προγραμματισμό έργων του 2020 τα οποία και εντάχθηκαν σε αυτόν.
Εδώ και 75 μέρες που ανέλαβε η νέα δημοτική αρχή το σύνολο και των τεσσάρων μελών της ομάδας Καπάκη έχει αναλωθεί σε μια ατέρμονη διαδικασιολογία. Ενώ έχει διακριθεί σε απουσίες, αποχές, αρνήσεις και κωλυσιεργίες. Και την μια και μοναδική φορά που επιχείρησαν (στο Λιμενικό Ταμείο) να κάνουν μια πρόταση αναλώθηκαν σε μια δημόσια αντιπαράθεση για το λιμάνι της Άνδρου προτείνοντας ένα master plan 20ετίας που δεν μπορεί να γίνει μιας και το Γαύριο στον εθνικό σχεδιασμό έχει χαρακτηριστεί ως λιμάνι τοπικής σημασίας.
Είναι προφανές πως και οι τέσσερις σύμβουλοι της ομάδας δεν έχουν εικόνα των προβλημάτων της Άνδρου. Το γεγονός ότι δεν ζουν και οι τέσσερις στο νησί δεν τους εμποδίζει να ενδιαφερθούν, να πληροφορηθούν και να ασχοληθούν με τα προβλήματα του νησιού και που - προς ενημέρωση τους - είναι και πολλά και πολύ συγκεκριμένα.
Όμως γι’ αυτά δεν έχουν πει ούτε μια λέξη, δεν έχουν καταθέσει ούτε μια πρόταση επί 2,5 μήνες. Αντιθέτως διαδικασιολογούν και απεραντολογούν. Και όταν μια φορά κατέθεσαν πρόταση ήταν εκτός νομικού πλαισίου του εθνικού σχεδιασμού όπως αποδεικνύει ο κ. Γ. Μαντζώρος - αναφέροντας τους σχετικούς νόμους και περιγράφοντας και τις σχετικές επαφές του με αρμοδίους στην Αθήνα. Συμπέρασμα: για πρώτη φορά εδώ και χρόνια η Άνδρος παρουσιάστηκε στο Λιμενικό Ταμείο πλήρης και με προτάσεις. Και για μια ακόμα φορά η συγκεκριμένη ομάδα έδειξε την αδυναμία της να είναι παραγωγική για το νησί – Εν Άνδρω)
Λιμάνι με πολλά προβλήματα το Γαύριο. Ένα από αυτά η εκβάθυνση του που θα γίνει προσεχώς.
ΕΠΙΣΤΟΛΗ Γ. ΜΑΝΤΖΩΡΟΥ
Αγαπητό Εν Άνδρω,
Παραθέτω παρακάτω μερικές πληροφορίες προς ενημέρωση των αναγνωστών σου και όλων των κατοίκων της Άνδρου. Ξεκινώ με το πώς λειτουργεί σήμερα το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου-Άνδρου και συνεχίζω με τις ενέργειες που έχω κάνει μετά την πρώτη συνεδρίαση του ΔΣ του Λιμενικού Ταμείου στην Τήνο όπου τέθηκε και το ζήτημα ενός master plan για το Γαύριο που δεν εντάσσεται στις προδιαγραφές του εθνικού σχεδιασμού του υπουργείου και τι προτείναμε εμείς οργανωμένα και συγκεκριμένα από την μεριά της σημερινής διοίκησης και έγινε αποδεκτό.
α) Τι είναι σήμερα το Διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου-Άνδρου
Το διαδημοτικό Λιμενικό Ταμείο Τήνου - Άνδρου συστάθηκε με το Π.Δ. 125/2001 ( ΦΕΚ 113/Α/6-6-2001) και έχει έδρα το Δήμο Τήνου.
Είναι ένα ΝΠΔΔ .
Ο σκοπός και οι αρμοδιότητες του ΔΛΤΤ-Α προσδιορίζονται στο Β.Δ. της 19ης Ιανουαρίου 1939 (ΦΕΚ 24/Α/19-1-1939) όπως έχει συμπληρωθεί, τροποποιηθεί και ισχύει σήμερα, εκτός των αρμοδιοτήτων που σύμφωνα με το άρθρο 28 του Ν. 2738/99 δεν μεταβιβάζονται στα συνιστώμενα Δημοτικά Νομικά Πρόσωπα.
Οι υπηρεσίες του σήμερα στεγάζονται στο πρώην Δημαρχείο του Δήμου Τήνου στην οδό Μεγαλόχαρης 23.
Είναι ο φορέας διαχείρισης, των τεσσάρων λιμένων της νήσου Άνδρου και των λιμένων νήσου Τήνου.
Διοικείται από 9μελες Διοικητικό Συμβούλιο , με πρόεδρο τον Δήμαρχο Τήνου , η άλλον που ορίζει ο ίδιος.
Συμμετέχουν 5 τακτικά μέλη από την Άνδρο και 3 τακτικά μέλη από την Τήνο .Υποχρεωτικά σύμφωνα με τον νόμο συμμετέχει με δικαίωμα ψήφου και ο προϊστάμενος της Λιμενικής Αρχής Τήνου.
Όλα τα τακτικά μελή αναπληρώνονται σε περίπτωση κωλύματος από τα αντίστοιχα αναπληρωματικά .
Τα μέλη επιλέγονται και ορίζονται σύμφωνα με τον νόμο ,από τα Δημοτικά Συμβούλια των νησιών μας.
Οι συνεδριάσεις και τα θέματα του ΔΣ ,ορίζονται από τον πρόεδρο κατόπιν συνεννοήσεων .Κατόπιν έγκαιρης γραπτής ειδοποίησης των μελών , γίνονται στους χώρους του Δήμου Τήνου.
Ο υποφαινόμενος ,έχει οριστεί από τον Δήμαρχο Άνδρου κ. Λοτσάρη , ως ειδικός σύμβουλος του , για να εκφράζει την πολιτική της πλειοψηφίας των μελών του Δήμου Άνδρου στο Δ.Σ. του ΔΛΤΤΑ.
Αρμοδιότητες
Χειρισμός όλων των θεμάτων σχετικών με την εκμετάλλευση των χώρων δικαιοδοσίας και των μέσων που ανήκουν στο ΔΛΤΤ-Α. καθώς και για την παροχή υπηρεσιών σε πλοία και τρίτους.
- Εκπόνηση προγραμμάτων ανάπτυξης, των χώρων δικαιοδοσίας του ΔΛΤΤ-Α
- Ο χειρισμός θεμάτων που αφορούν τη ζώνη λιμένα καθώς και θέματα ρυμοτομίας, χωροταξίας και απαλλοτριώσεων.
- Η εκπόνηση των τεχνοοικονομικών μελετών έργων υποδομής και κτιρίων.
- Η αποτύπωση έργων και εγκαταστάσεων των λιμένων.
- Η μελέτη επίβλεψη παρακολούθηση, λειτουργία , συντήρηση, ανακαίνιση και επισκευή των έργων και κάθε φύσεως εγκαταστάσεων του ΔΛΤΤ-Α
- Η εκτέλεση μικρών έργων με αυτεπιστασία.
Η εκπόνηση κανονισμών χρήσης των έργων και εγκαταστάσεων
β) Ενέργειες που έχουν γίνει προς ενημέρωση των Ανδριωτών
Πέρα απο τα ανωτέρω και για ενημέρωση των Ανδριωτών αναγνωστών σας, θεωρώ οτι η δύσκολη προσπάθεια των μελών του νέου Διοικ. Συμβουλίου του ΔΛΤΤΑ , για ανασυγκρότηση των παρεχομένων υπηρεσιών των λιμανιών της Άνδρου και ειδικά του Γαυρίου, με πολύ σημαντικά έργα, που αφού προγραμματιστούν και μελετηθούν σωστά, θα δημοπρατηθούν και θα εκτελεστούν με απόλυτη διαφάνεια και ενημέρωση των δημοτών μας.
Στο διαδίκτυο γράφτηκαν τελευταία διάφορες ανακρίβειες και αιτιάσεις για τα έργα στο λιμάνι του Γαυριου, που θα εκτελεστούν απο το ΔΗΜΟΤ. ΛΙΜΕΝ. ΤΑΜ. ΤΗΝΟΥ-ΑΝΔΡΟΥ.
Σας ενημερώνουμε ότι οι λιμένες της χώρας μας κατατάσσονται σε τέσσερις κατηγορίες:
Σε λιμένες διεθνούς ενδιαφέροντος, σε λιμένες εθνικής σημασίας, σε λιμένες μείζονος ενδιαφέροντος και σε λιμένες τοπικής σημασίας.
Εδω πρέπει να διευκρινίσουμε , οτι ενα προγραμματικό σχέδιο λιμένα , η master plan, για το λιμάνι του Γαυρίου, δεν χαρακτηρίζεται σαν ένα έργο προτεραιότητας (όπως πχ είναι το λιμάνι της Τήνου), γιατι απλά , το λιμάνι του Γαυριου είναι Τοπικής σημασίας http://www.hcg.gr/node/4859.
Σε επαφές μας τις προηγούμενες μέρες με Διευθυντικά στελέχη της Διεύθυνσης Ανάπτυξης Λιμένων, του Υπουργείου Υποδομών, μας ενημέρωσαν για το master plan για το λιμάνι (μείζονος ενδιαφέροντος), της Τήνου, που έγινε από το ΔΛΤΤΑ. Το Υπουργείο Υποδομών τώρα με αυτά τα χρήματα, θα προχωρήσει στην σύνταξη της μελέτης. Όταν η μελέτη ολοκληρωθεί, θα πρέπει να βρεθεί ο κατάλληλος τρόπος χρηματοδότησης των έργων, για να οδηγηθούν σε δημοπράτηση και κατασκευή στην Τήνο. Για την Άνδρο όπως μας ενημέρωσαν είναι εκ των προτέρων αμφίβολο αν θα μπορούσε να εκπονηθεί master plan για τέτοια έργα στο λιμάνι του Γαυριου.
Κατανοώντας τα υπάρχοντα δεδομένα έχουμε ήδη προχωρήσει σε συνεργασία με τις υπηρεσίες του Δήμου μας και του Λιμενικού Ταμείου, σε επικαιροποίηση της έτοιμης και ολοκληρωμένης μελέτης για ''Ανάπλαση Λιμένος Γαυρίου '', που συντάχτηκε από την εκλιπούσα σήμερα, μηχανικό του Δήμου Άνδρου Ζωή Μηλιού, προ δεκαετίας και δυστυχώς ήταν στα συρτάρια του Δήμου μας! .
Πρόκειται για μια πλήρη μελέτη, προϋπολογισμού 460.000,00 ευρώ, που καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες του λιμανιού μας σε έργα υποδομής για την εξυπηρέτηση πλοίων και επιβατών.
Σημειώστε ότι η μελέτη αυτή δεν θα μας κοστίσει ούτε ένα ευρώ!!! Τα έργα αυτά εγράφησαν στον πρόγραμμα του 2020 και όταν δημοπρατηθούν, θα χρηματοδοτηθούν από το ΔΛΤΤΑ.
Επίσης σας ενημερώνουμε ότι σύντομα θα αρχίσουν από το υπουργείο τα έργα εκβάθυνσης του λιμένα Γαυρίου, προϋπολογισμού 1.150.000 ,00 ευρώ.
Στην διάθεση σας για περισσότερες πληροφορίες
Γιώργος Βαλ. Μαντζώρος
Άμισθος Ειδικός Σύμβουλος Δημάρχου Άνδρου
Μέλος του Διαδημοτικού Λιμενικού Ταμείου Τήνου-Άνδρου
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.