ΑΝΔΡΟΣ & ΕΠΑΓΓΕΛΜΑΤΙΕΣ: Η κότα έκανε τ’ αυγό; Ή, το αυγό την κότα;

 

Σε προηγούμενο άρθρο-ρεπορτάζ περιγράψαμε την δεδομένη και γνωστή κατάσταση της χειμερινής και γιορτινής  ερήμωσης στην Άνδρο. Υπήρξαν αρκετές αντιδράσεις. Μερικές άδικες. Άλλες με λάθος στόχευση. Ορισμένες υπερβολικές. Αρκετές σωστές. Όμως οι περισσότερες στάθηκαν στους μαγαζάτορες της Άνδρου που «κλείνουν» τα καταστήματα τους (εστίασης, καφετέριες κλπ) στο μεγαλύτερο μέρος της χειμερινής περιόδου. Και ιδίως στην γιορτινή περίοδο.

Γράφτηκαν πολλά από αρκετούς. Κατά τη γνώμη μας είναι λάθος η στόχευση στους επαγγελματίες. Όπως γράψαμε σε μια κοινωνία που γερνά και δεν ανανεώνεται, σε μια κοινωνία που κάθε χρόνο ερημώνει περισσότερο από εργατικό δυναμικό και νέες οικογένειες, σε μια κοινωνία που κυριαρχείται από συνταξιούχους, τι περιμένουμε; Να βγουν οι ηλικιωμένοι σε εστιατόρια και καφετέριες; Να έρθουν οι ηλικιωμένοι ετεροδημότες που έρχονται 20 μέρες το καλοκαίρι για χειμερινές διακοπές σε έναν τόπο που φθίνει;

Δυστυχώς είναι η κοινωνία που φθίνει και οι επαγγελματίες πρακτικά ακολουθούν. Η αποτύπωση της ηλικιωμένης ή γερασμένης κοινωνικά Χώρας αποτυπώθηκε στους εκπροσώπους που έστειλε στο ΔΣ. Με εξαίρεση μια κυρία στους 7 της Χώρας, που εκλέχθηκε και είναι κοντά 40, και θεωρείται κορίτσι για τα δεδομένα της περιοχής (!) ουδείς είναι λιγότερο από 50 και 4 είναι ηλικιωμένοι συνταξιούχοι.

Αυτοί εκλέχθηκαν, αυτή είναι η εικόνα της κοινωνίας. Αυτή η κοινωνία, που όσο πάει και φθίνει δεν μπορεί να σύρει το κάρο της ανάπτυξης της. Δεν μπορεί να κρατήσει τα μαγαζιά της ανοικτά. Μετρήστε πόσα καταστήματα έκλεισαν στη Χώρα και έμειναν ξενοίκιαστα! Το νόημα έχει οι υπόλοιποι να ανοίγουν περιμένοντας κάποιον πελάτη όλη μέρα; Οι περισσότεροι που γράφουν εναντίον αυτών που έκλεισαν γράφουν… από τις χειμερινές κατοικίες τους στην Αθήνα!

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΕΙΣ

Θυμάμαι πριν χρόνια τον μικρό, που πήγαινε – όπως και άλλα παιδιά της περιοχής – για κάλαντα στην Χώρα. Πήγαινε χαρούμενος σε σπίτια και μαγαζιά – παραμονή πρωτοχρονιάς - και μετά κατενθουσιασμένος έφερνε μια σακούλα κέρματα. Τα τελευταία χρόνια έβγαινε με την λύρα του και μάζευε και χαρτονομίσματα. Σχεδόν διπλάσια «είσπραξη»...

Τα επόμενα χρόνια ολοένα και λιγότερα παιδιά έβγαιναν για κάλαντα. Ίσως γιατί άρχισαν να λιγοστεύουν οι άνθρωποι στα σπίτια και τα μαγαζιά. Λιγόστεψαν kai τα παιδιά, λιγόστεψαν και οι φωτογραφίες. Και κάπου εκεί χάθηκε στα χωριά και το έθιμο της πρωτοχρονιάτικης χαιρετούρας. Όλα αυτά κάτι λένε για την κοινωνία και την περιοχή. Ήταν προμηνύματα μιας προϊούσας ερήμωσης.

Πως και δεν τα πήραν είδηση όσοι γράφουν για τους καταστηματάρχες; Τι να έκαναν τα μαγαζιά και οι επαγγελματίες; Να τα κρατούσαν με το ζόρι ανοικτά; Για ποιους: Τους φευγάτους κατοίκους; Τους απόντες επισκέπτες; Τους ταξιδιώτες που δεν έρχονταν; Λένε πως «το αγώγι ξυπνά τον αγωγιάτη». Υπάρχει αγώγι στην Χώρα της Άνδρου σήμερα; Ποιος μπορεί να απαντήσει; Ατυχώς χάθηκε το «αγώγι’, χάθηκαν και οι «αγωγιάτες»….

Μου έλεγε φίλος πως μέχρι το 2000 σχεδόν κάθε Σαββατοκύριακο τον χειμώνα ερχόταν από την Αθήνα για Σαββατοκύριακο στο Μπατσί. Ήταν ανοικτά 2-3 εστιατόρια, 1-2 μπαρ, ήταν φίλοι που τους περίμεναν. Κάθε βράδυ σε άλλο μέρος. Παρέα, γιορτή, χαρά. Η Άνδρος ήταν χειμώνα – καλοκαίρι το αποκούμπι τους. Τώρα δεν τολμά να έρθει. Μεγάλωσαν και χάθηκαν οι φίλοι εκείνης της εποχής χωρίς να αντικατασταθούν οι τότε φίλοι και χωρίς να αντικαταστούνε οι τότε παρέες από άλλες. Με ρωτά τι γίνεται στο νησί και δεν ξέρω τι να του απαντήσω. Αν δεν ήταν κάποιοι σύλλογοι που δίνουν μάχη για να κόψουν πίτες στο νησί τον χειμώνα τα πάντα θα ήταν σιωπηλά και άδεια.

Κι εσείς τώρα ζητάτε ρέστα από τους καταστηματάρχες για τον μαρασμό της κοινωνίας. Έχουν κι αυτοί μερίδιο, αλλά δεν μπορούν μόνοι τους να κρατήσουν ανοιχτή μια κοινωνία, που ερημώνει. Είτε το καταλαβαίνετε είτε όχι. Και οι περισσότεροι που γράφετε τα γράφετε από Αθήνα ή αλλού. Ζητάτε οι άλλοι να κάνουν ότι εσείς δεν κάνετε. Τι ευκαιρίες προσφέρει η σημερινή Άνδρος στους νέους της; Τι ευκαιρίες προσφέρει οικονομικά η κοινωνία της Άνδρου στους επιχειρηματίες της; Αυτά σκεφτείτε πριν αρχίσετε τις κατηγορίες.

ΓΙΑ ΤΗΝ ΙΣΤΟΡΙΑ: Είναι αλήθεια πως δεν γράψαμε συγκεκριμένα για τα εστιατόρια Μπεγλίτσα, Ζαννάκη, στ Μπατσί. Ούτε για την καφετέρια Corner. Είναι αλήθεια πως δεν γράψαμε ειδικά για το Μπαλκόνι του Αιγαίου στο Απροβάτου και την Μπαρπαρόλα στις Στενιές. Είναι αλήθεια πως δεν αναφέραμε ονομαστικά του Καλογρίδη και το Sea Satin στο Κόρθι. Ποιος από όλους αυτούς κρατά επαφή μαζί μας; Ποιος ειδοποιεί την ιστοσελίδα μας πως το κατάστημα του θα μείνει ανοικτό; Μόνο 5-6 σε όλο το νησί. Δεν ειδοποιούν οι πολλοί κι έχουν απαιτήσεις να τους ψάξουμε εμείς!!!

ΤΟ ΑΣΤΕΙΟ: Εστιάτωρ ζήτησε να κάνουμε ειδική "έρευνα" για να βρούμε ότι έμεινε ανοικτή στις γιορτές! Δεν έστειλε ένα μήνυμα. Δεν πληροφόρησε. Απλά ήθελε να την ψάξουμε! Θεώρησε αδικία που αναφέρθηκε εστιατόριο που μάς ενημερώνει τακτικά επί χρόνια. Ο συγκεκριμένος εστιάτωρ φροντίζει ο ίδιος να μάς ενημερώνει κάθε φορά. Να στέλνει φωτογραφίες από το μαγαζί του. Να κάνει αυτό που δεν ξέρει η Άνδρος: καλές δημόσιες σχέσεις για την προβολή του. Σε αντίθεση με αυτόν άλλοι θεωρούν πως είναι υποχρέωση να ψάξουμε για να βρούμε τα εστιατόρια που δεν ξέρουμε!!! Αυτή είναι η Άνδρος των επαγγελματιών της «αναζήτησης»…

Κι όμως εμείς αναφέραμε - χωρίς ονόματα - αριθμούς στο Μπατσί και στο Κόρθι. Να ξεκαθαρίσουμε κάτι: εμείς γράψαμε ειδικά για την Χώρα και την κοινωνία της. Αυτό μάλλον δεν το είδατε. Όπως δεν είδατε πως και για την Χώρα αποφύγαμε να πούμε ονόματα. Άρα στόχος μας ΔΕΝ ήταν να ονοματίσουμε, ήταν να δείξουμε μια κατάσταση, πέρα από ονόματα. Αλλά στην Άνδρο της αποσάθρωσης του χειμώνα λίγοι βλέπουν την κοινωνία. Οι περισσότεροι πια εστιάζουν στα ονόματα. Ή, μάλλον μερικοί μόνο στα ονόματα τους. Κρίμα. Κάπως έτσι έχασαν τον στόχο.

ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Όποιος θέλει μπορεί να ενημερώνει με τηλεφώνημα, με mail, με messenger ή με viber το ΕΝ ΑΝΔΡΩ. Είναι πολύ εύκολο για εσάς να κάνετε μια απλή κίνηση ενημέρωσης γιατί μια δημοσίευση θα κάνει καλό στο κατάστημα σας. Αν δεν μπορείτε να την κάνετε την κίνηση μην διαμαρτύρεστε και ζητάτε «έρευνες» από τους άλλους για εσάς.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Α, ναι ..και για τις μεγαλοστομίες περί 450000 τουριστών που αφορούν ετήσια επισκεψιμότητα κ όχι χειμερινή, για την οποία συζητάμε εδώ, κουβέντα Ε?? Απλά πετάμε νούμερα για εντυπωσιασμό ως συνήθως!!!

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν φταίμε εμείς αν δεν διαβάζετε σωστά τα νούμερα. Κι όμως ήταν τόσο απλό να το καταλάβετε πως γράψαμε ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΤΗΝΟ. Όπως γράψαμε και 250000 ΓΙΑ ΟΛΗ ΤΗΝ ΧΡΟΝΙΑ ΣΤΗΝ ΑΝΔΡΟ! Απλά πράγματα
ΥΓ Όμως εσείς μπερδέψατε ναύλα, αποστάσεις, χρόνους διαδρομής από Πειραιά στην Τήνο και γράφατε για ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ του Πειραιά και της Ραφήνας στην Τήνο.
Άλλη φορά να είστε πιο προσεκτικός και να μην αντιδικείτε χωρίς λόγο...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Τι ωραία που απομονώνεται όσα σας βολεύουν κ τα γράφετε όπως σας βολεύουν για να διαστρεβλώσεις τα πάντα ...ο ανταγωνισμός από Πειραιά έγκειται στο ότι υπάρχει κ άλλη λύση/τρόπος να μεταβεί κάποιος Τήνο Μύκονο, ενώ για Άνδρο όχι...
(ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: που όπως σας αποδείξαμε ΔΕΝ ΣΤΕΚΕΙ ΩΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΤΟ ΚΑΤΑΛΑΒΑΤΕ)
Πάμε τωραχστα της γραμμής ΜΑΣ...
Εσείς που δεν είστε ζαβος και ξέρετε να κάνετε μια απλή διαίρεση, για κάντε τις πράξεις κ πείτε μας το κόστος ανά μίλι από Ραφήνα για Άνδρο, από Ραφήνα για Τήνο μέσω Άνδρου, για Μύκονο κ.ο.κ.
(ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: το κόστος ανά μίλι είναι δική σας εφεύρεση και μερικών ακόμα. Δεν υπάρχει πουθενά. Δείτε την γραμμή Αγ. Μαρίνα - Στύρα που είναι πάνω από ένα ευρώ το μίλι και συνέλθετε)
Να δούμε τελικά ποιος γράφει ζαβαδες... (ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: διαγράφεται μια συκοφαντική χυδαιότητα)

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Γράφεται επιχειρήματα που έχουν απαντηθεί τόσο από την ζωή όσο και από τις εταιρείες. Δεν μάς αφορά η προσθαφαίρεση σας. Κάντε τις διαιρέσεις σας και κάντε και τις παρεμβάσεις σας. Σας ευχόμαστε καλή τύχη...
ΥΓ Μετά το σημερινό ρεπορτάζ της Καθημερινής μπορείτε να επανέλθετε στο θέμα. Είναι προφανές πως οι αυξήσεις μπορεί να οδηγήσουν σε μείωση των επιβατών και αυτό σε μείωση των δρομολογίων. Αυτό σημαίνει συρρίκνωση με ότι αυτό συνεπάγεται.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ένας αρνητικός παράγοντας για την Άνδρο, έχει να κάνει με το γεγονός ότι το νησί είναι μεγάλο και οι αποστάσεις ιδιαίτερα μακρινές. Τα τρία κέντρα, Χώρα, Κόρθι, Μπατσογαυριο, απέχουν μεταξύ τους πολλά χιλιόμετρα σε ένα κάκιστο οδικό δίκτυο. Συνεπώς είναι δύσκολο για τον Χωραιτη να πάει π.χ. σε εστιατόριο στο Κόρθι, όταν η απόσταση είναι 20 χιλιόμετρα 'η στην περιοχή του Μπατσίου - Γαυρίου που ξεπερνά τα 30. Επίσης δεν υπάρχουν ποιοτικά κέντρα εστίασης (με εξαίρεση δύο το πολύ τρία μαγαζιά σε όλο το νησί), συνεπώς κάθεται σπίτι του γιατί δεν αξίζει τον κόπο να δαπανήσει τα χρήματα του. Γιατί αυτά τα ποιοτικά μαγαζιά, απέχουν 20 και 30 χιλιόμετρα από τη Χώρα, η οποία μετά την 28η Οκτωβρίου ερημώνει και δεν υπάρχει τίποτα της προκοπής ανοιχτό. Σε γενικές γραμμές η Άνδρος δεν πρόκειται ποτέ να πάει μπροστά και θα μείνει έτσι μίζερη και τα επόμενα χρόνια. Παίζει ρόλο και η νοοτροπία των κατοίκων, η οποία είναι άκρως οπισθοδρομική. Για αυτόν τον τόπο δεν υπάρχει σωτηρία. Πρέπει όλοι να το συνειδητοποιήσουμε.

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς Εν Ανδρώ..
Το χειμώνα δεν κοιτάμε για "ξένο" τουρισμό, ή μήπως ισχυριζεστε ότι πάνε το χειμώνα 450000 τουρίστες στην Τήνο; Το χειμώνα η πιο σίγουρη πηγή εσόδων για τα μαγαζιά, είναι οι Ανδριώτης που έχουν σπίτια στην Άνδρο κ διαμένουν στην Αθήνα. Ακριβώς όπως και ο φίλος σας που αναφέρατε στο άρθρο σας πιο πάνω, ο οποίος παλιότερα ερχόταν κάθε ΣΚ ενώ τώρα δεν μπορεί. Οπότε μην ανακατεύετε τα πράγματα υποστηρίζοντας κ πάλι το καρτέλ. Όσο για τα ναύλα μην λέμε τα ίδια κ τα ίδια. Τα ναύλα για Τήνο, Μύκονο κτλ είναι αναλογικά με την απόσταση κ τη διάρκεια ταξιδιού, πολύ φθηνότερα από την για την Άνδρο. Εκεί όμως υπάρχει ο ανταγωνισμός από τον Πειραιά.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
1. Μην γράφετε ΖΑΒΑΔΕΣ. Τα ναύλα από Πειραιά είναι κατά πολύ μεγαλύτερα και ο χρόνος του ταξιδιού επίσης. Όποτε ποιος ανταγωνισμός και κουραφέξαλα; Ανταγωνισμός σημαίνει λιγότερος χρόνος, λιγότερα χρήματα. ¨ΜΑΘΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΠΡΙΝ ΓΡΑΦΕΤΕ...
2. Αν διαβάζετε θα διαπιστώνατε πως το 90% της κίνησης της Τήνου είναι από ΡΑΦΗΝΑ και πολύ λιγότερο από 10% από Πειραιά. Τουτέστιν μεθερμηνευόμενο λέτε ΖΑΒΑΔΕΣ και πάλι.
3. ΙΔΟΥ Η ΑΛΗΘΕΙΑ ΠΕΡΙ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ:
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΤΗΝΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ: ΝΗΣΙΑ, ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, ΤΙΜΕΣ
Ας πάμε στους αριθμούς να δούμε την πραγματικότητα:
Πειραιάς - Τήνος: 85 μίλια απόσταση 49 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ εισιτήριο. Διαφορά και χρόνου και χρημάτων. 14 ευρώ φθηνότερα από Ραφήνα! Και 35-40 λεπτά περισσότερος χρόνος από Πειραιά. ΛΕΤΕ ή ΔΕΝ ΛΕΤΕ ΖΑΒΑΔΕΣ;
Πειραιάς - Μύκονος, 94 μίλια απόσταση, 52 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Κι εδώ τα ναύλα είναι 14 ευρώ ακριβότερα και ο χρόνος είναι 50 λεπτά μεγαλύτερος. ΛΕΤΕ ΛΟΙΠΟΝ ΖΑΒΑΔΕΣ. Τι ανταγωνισμό και πράσινα άλογα γράφετε;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Επειδή αναφέρετε σε σχόλιο σας την Τήνο, επανέρχομαι για να τονίσω ότι στην Χώρα της Τήνου ναι βοηθάει και ο τουρισμός. Στην Τήνο όμως ακόμα και τον Χειμώνα κάθε χωριουδάκι έχει ζωή και τουλάχιστον ένα ταβερνάκι, καφενεδάκι κτλ. ανοιχτό και σε αυτό βοηθάνε οι μόνιμοι κάτοικοι και όχι τόσο οι τουρίστες. Καλός ο τουρισμός αλλά για να ενισχύει την οικονομία ενός νησιού και όχι για να την συντηρεί μόνος του. Δυστυχώς η νοοτροπία των Ανδριωτών από παλιά λόγω ναυτοσύνης τους κρατάει κλεισμένους μεσα στα σπίτια τους. Άρα ακόμα και όπως παλιά να ήταν τα ναύλα πάλι τα μαγαζιά θα περίμεναν τα Σ/Κ με καλό καιρό και τις γιορτές για να δουλέψουν με τους τουρίστες χωρίς να αλλάζει κάτι για τους μόνιμους κατοίκους

This comment was minimized by the moderator on the site

Με 200 ευρώ που ζητάνε τα καρτέλ για 2 άτομα συν ΙΧ , το πηγαινε-ελα, πως θα πάνε οι "Αθηναίοι" κάθε Σάββατοκυριάκο Άνδρο, όπως παλιά?? Γίνεται?? Δεν γίνεται...οπότε νεκρώνει το νησί, κλείνουν κ τα μαγαζιά...

ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Το ζήτημα ΔΕΝ είναι οι Αθηναίοι να πάνε στην Άνδρο είναι οι Έλληνες και οι ξένοι να πάνε Άνδρο όπως πάνε Τήνο που ειναι και ΜΑΚΡΥΤΕΡΑ και ΑΚΡΙΒΟΤΕΡΑ. Όμως πάνε. Κι αυτό ΔΕΝ το βλέπετε. Τα ίδια πλοία με ακριβότερα ναυλα και περισσότερες ώρες πάνε Τηνο. Πως γίνετα και η Τηνος έχει 450.000 ταξιδιώτες τον χρόνο και η Άνδρος όσους έχει η Κύθνος ή η Τζιά;

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 1 εβδομάδα πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Φαύλος κύκλος.... Δυστυχώς η Ανδρος δεν έχει καθόλου "μικροοικονομία¨. Πώς θα μείνουν ανοιχτά μαγαζιά όταν οι Ανδριώτες δεν βγαίνουν έξω;;; Αν θυμάμαι καλά (διορθώστε με αν κάνω λάθος) πριν μερικά χρόνια έγινε στην χώρα προσπάθεια από μερίδα επιχειρηματιών να κρατήσουν ανοιχτά τα μαγαζιά τον χειμώνα και το αποτέλεσμα ήταν να μπούνε μέσα γιατί δεν στήριξαν το εγχείρημα οι ντόπιοι μόνιμοι κάτοικοι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Όλη η ελληνική υπαιθρος είναι βαθιά γερασμένη.