SOS - Ραφήνα καλεί... ΣΑΣ!!!
Ραφήνα, ώρα 16:07', Δευτέρα 12 Ιουνίου 2017. Άνεμος 5 μποφόρ. Το Paros Jet φτάνει με ταχύτητα να δέσει, να αποβιβάσει και να επιβιβάσει επιβάτες. Και να φύγει αμέσως για το δρομολόγιο του προς Παροναξία. Εδώ το βλέπουμε να κάνει τον ελιγμό πρόσδεσης. Πίσω καταφτάνουν και δύο συμβατικά πλοία. Λιγότερο από ένα μίλι το Andros και πάνω από 1 μίλι το SuperFerry... (φωτ. Εν Άνδρω).
Εδώ τα καταπλέοντα πίσω σε σχετική απόσταση: Andros & SuperFerry (φωτ. Εν Άνδρω).
Πρώτη απόπειρα πρόσδεσης του Paros Jet. Δεν κατέστη δυνατή λόγω των 5 μποφόρ!. Ήδη όμως κατέφτασε το Andros. Κι αυτό θα δέσει θα αποβιβάσει και θα επιβιβάσει και θα φύγει (φωτ. Εν Άνδρω).
Εδώ το Andros κάνει τον ελιγμό για την πρόσδεση. Πίσω του καταφθάνει ήδη το SuperFerry (φωτ. Εν Άνδρω).
Δεύτερη απόπειρα πρόσδεσης του Paros Jet. Αποτυχημένη κι αυτή λόγω των 5 μποφόρ. Το Andros ηδη αρχίζει να κάνει πίσω να δέσει στο λιμάνι (φωτ. Εν Άνδρω).
Το Andros έχει πια δέσει. Θα ακουμπίσει ο καταπέλτης και θα ξεκινήσει η αποβίβαση. Κατέβηκαν σχετικά λίγοι επιβάτες και αυτοκίνητα και περισσότερα φορτηγά. Προφανώς από Μύκονο. Το Paros Jet κάνει ελιγμούς και περιμένει... (φωτ. Εν Άνδρω).
Ήδη έφτασε και το SuperFerry και ξεκινά τον ελιγμό πρόσδεσης. Το Andros αποβιβάζει κανονικά κόσμο και αυτοκίνητα. Το Paros Jet έχει μετακινηθεί ακόμα πιο έξω (διακρίνεται πίσω από τα δεμένα πλοία). Να σημειώσουμε πως τα συμβατικά δένουν εύκολα γιατί ο άνεμος είναι μόνο 5 μποφόρ. Αν ήταν 7 ή 8 - κάτι συνηθισμένο το καλοκαίρι - προφανώς θα έδεναν πιο δύσκολα και οι καθυστερήσεις θα ήταν πολύ μεγαλύτερες. Και φτσικά όπως βλέπουμε επειδή είναι Δευτέρα το λιμάνι δεν έχει κίνηση. Αν ήταν Κυριακή και είχε 7 ή 8 μποφόρ θα γινόταν χαμός... (φωτ. Εν Άνδρω).
Δένει, όπως βλέπουμε, εξίσου γρήγορα και χωρίς πρόβλημα και το SuperFerry. Βιάζεται να αποβιβάσει να επιβιβάσει γιατί θα φύγει κι αυτό για το επόμενο δρομολόγιο του. Το Paros Jet πάντα αλάργα έξω από το λιμάνι περιμένει να τελειώσουν τα συμβατικά τις μανούβρες και τα δεσίματα για να δει τι θα κάνει (φωτ. Εν Άνδρω).
Και περιμένει να φύγει και το Θεολόγος για το τοπικό δρομολόγιο του για Άνδρο. Δίπλα το SuperFerry έτοιμο να κατεβάσει σχετικά λίγους επιβάτες και αυτοκίνητα. To Paros Jet ξεκινά για την τελική προσεγγίση όπως βλέπουμε... (φωτ. Εν Άνδρω).
Τέλος πάντων τέλειωσαν τα τρία συμβατικά τις μανούβρες, τις αφίξεις και τις αναχωρήσεις. Και ξεκινά το Paros Jet την προσπάθεια να δέσει ώστε να αποβιβάσει τους επιβατες του και να πάρει τους επόμενους. Το Θεολόγος, όπως βλέπουμε στο βάθος - έχει πια περάσει την μέση του στενού και πλησιάζει τους Πεταλιούς!!! (φωτ. Εν Άνδρω).
Το Paros Jet δένει. Ώρα 16:52!!! Μετά από 45 λεπτά καθυστέρηση και αποβιβάζει τουε επιβάτες του. Έξω περιμένουν οι επόμενοι για να επιβαστούν και να φύγουν (φωτ. Εν Άνδρω).
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Ήταν μια συνηθισμένη καθημερινή μέρα πολύ πριν κορυφωθεί το καλοκαίρι με τέσσερα πλοία να καταπλέουν ή να αποπλέουν σχεδόν όλα μαζί. Να λάβουμε υπόψη πως τα μποφόρ δεν ήταν πολλά. Πως δεν ήταν Κυριακή. Πως δεν είχε κίνηση. Πως το λιμάνι δεν είχε προβλήματα. Και παρόλα αυτά οι επιβάτες του ταχύπλοου καθηστέρησαν κοντά μια ώρα να αποβιβαστούν και να επιβιβαστούν. Προφανώς με τέτοιες καθυστερήσεις πλησιάζει τους χρόνους των συμβατικών!!! Βεβαίως όλα αυτά συνέβησαν με δύσκολο καιρό για το ταχύπλοο και εύκολο για τα συμβατικά. Και φυσικά σε μια εύκολη μέρα για όλους.
Απλή αριθμητική είναι. Ας την καταλάβουν στο ΣΑΣ και στο υπουργείο Ναυτιλίας, που τα έχουν κάνει θάλασσα. Οι αναχωρήσεις και οι αφίξεις που επέτρεψαν οδηγούν σε τρελές καταστάσεις που θα δοκιμάσουν τα όρια των υποδομών και της ασφαλείας των λιμανιών, των πόλεων και των επιβατών. Ιδίως αν οι συνθήκες δεν είναι καλές και εύκολες όπως χτες...
Το μόνο που βλέπουμε από την μεριά του υπουργείου εδώ και δύο χρόνια τώρα είναι προχειρότητα, παντελή έλλειψη ναυτικής πολιτικής, πλήρη αδυναμία κατανόησης της ακτοπλοΐας. Πέρσι ο προηγούμενος υπουργός, Θ. Δρίτσας, δεν κατάφερε να υπογράψει τα χειμερινά δρομολόγια και αυτά ξεκίνησαν χωρίς υπογραφές!!! Κόντεψαν να μείνουν τα νησιά χωρίς πλοία αρχές Νοεμβρίου!!! Ο εφετεινός υπουργός, Π. Κουρουπλής - με ευθύνη του ανύπαρκτου ΣΑΣ - έδωσε δρομολόγια "αβέρτα-κουβέρτα" που δεν αντέχουν τα λιμάνια...
Δυστυχώς όλοι τους ήταν περαστικοί και στεριανοί. Θα πείτε εδώ δεν ήιερε ο πρωθυπουργός ποια είναι η Χίος (η πόλη) και ποια η Μυτιλήνη! Όμως τι να περιμένεις όταν μέχρι το 2015 οι του ΣΥΡΙΖΑ τριγύρναγαν τα νησιά και μίλαγαν για "κρατική ακτοπλοΐα"!!! Αυτά είπαν και στην πλατεία Γηροκομείου της Άνδρου πρόπερσι όπου "παραμίλαγαν" λέγοντας αστειότητες. Σήμερα οι ίδιοι άνθρωποι δίνουν άδειες αναχωρήσεων "αβέρτα-κουβέρτα" σε όποιον εφοπλιστή ή καϊκτσή τους το ζητήσει... Κι όποιος αντέξει!!!
Ο λόγος περί αντοχής αναφέρεται στα νησιά, στις υποδομές των λιμανιών και στους επιβάτες! Δεν λέμε για τους ακτοπλοούς γιατί και αυτοί εφέτος "βρήκαν και κάνουν" απίστευτα πράγματα. Πρώτη φορά στην ακτοπλοΐα έχουμε άκραίο ανταγωνισμό χωρίς... επιβάτες!!! Και εδώ επίσης όποιος αντέξει. Πάντως η κυβέρνηση της στρατηγικής "λέμε ότι θέλουμε κάθε εβδομάδα" αντέχει. Και αντέχει επειδή οι 153, που την στηρίζουν, έχουν το "ηθικό πλεονέκτημα" "νομής και κατοχής" της εξουσίας!!!...
"Εν Άνδρω"