ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ 140 ΠΛΟΙΑΡΧΩΝ ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ !!!

Με αυτοθυσία το πλήρωμα του Saonisos σπρώχνει και βγάζει το ακινητοποιημένο ΙΧ στον καταπέλτη του πλοίου την ώρα που ο πλοίαρχος αναγκάζεται σε επείγοντα αναγκαστικό απόπλου για να αποφύγει ναυτικό ατύχημα στην προβλήτα του Γαυρίου λόγω των ισχυρών ανέμων, που οδήγησαν στο να ξεσύρει η άγκυρα και να χάσει την πρόσδεση του το πλοίο. Πριν γίνει έλεγχος των λεπτομερειών του συμβάντος το υπουργείο Ναυτιλίας διέταξε την σύλληψη του πλοιάρχου, ο οποίος διέταξε έκτακτο απόπλου σε συνθήκες όπου το πλοίο ξέσυρε από τους ανέμους και κινδύνευε. Σήμερα 140 πλοίαρχοι της Ελληνικής Ακτοπλοΐας υπογράφουν κοινή επιστολή διαμαρτυρίας για την σύλληψη του πλοιάρχου του Saonisos προς την Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού, τον Πρωθυπουργό, τον υπουργό Ναυτιλίας, τον Σύνδεσμο Επιβατηγού Ναυτιλίας και την Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία.  

ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑΣ

Από : κ.κ. Πλοιάρχους Ακτοπλοΐας

Προς : Πανελλήνια Ένωση Πλοιάρχων Εμπορικού Ναυτικού (Π.Ε.Π.Ε.Ν.)

info@pepen.gr

Κοινοποίηση :

  • Γενική Γραμματεία κ. Πρωθυπουργού

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

  • Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής (Υ.ΝΑ.Ν.Π.)

             Γραφείο κ. Υπουργού, Γραφείο κ. Γενικού Γραμματέα

  • Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε. 

  • Σύνδεσμος Επιχειρήσεων Επιβατηγού Ναυτιλίας (Σ.Ε.Ε.Ν.)

seen@seen.org.gr 

  • Πανελλήνια Ναυτική Ομοσπονδία (Π.Ν.Ο.)

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

ΘΕΜΑ : ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ

Φωτογραφία από το συμβάν στο Γαύριο, το οποίο οδήγησε στην σύλληψη του πλοιάρχου του πλοίου Saonisos, στις διαμαρτυρίες των πλοιάρχων της γραμμής μας και σήμερα στην διαμαρτυρία σχεδόν όλων των πλοιάρχων της ελληνικής ακτοπλοΐας.

Αξιότιμοι Κύριοι, 

Με την παρούσα επιστολή εκφράζουμε την έντονη διαμαρτυρία μας για την αδικαιολόγητη σύλληψη του συναδέλφου μας Πλοιάρχου του Ε/Γ – Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ , ο οποίος αν και έπραξε με βάση την ναυτική τέχνη και την εμπειρία του η οποία προτάσσει πάντα την ασφάλεια του πλοίου και των επιβαινόντων του, συνελήφθη ευρισκόμενος αναίτια σε ρόλο κατηγορούμενου για παράβαση του άρθρου 291 του Π.Κ. (Νόμος 4619 / 2019), περί Διατάραξης της ασφάλειας σιδηροδρόμων , πλοίων και αεροσκαφών. 

Προς επίρρωση του αδικαιολόγητου της εν λόγω συλλήψεως θα πρέπει να γίνει απολύτως κατανοητό ότι βραδινές ώρες της 15ης Αυγούστου , οι ριπές ανέμου εντός του λιμένα Γαυρίου, νήσου Άνδρου, ήταν εντάσεως άνω των 9 beaufort και σε συνδυασμό με τον λάθος προσανατολισμό που έχουν οι προβλήτες του λιμένα Γαυρίου αλλά και τα αβαθή σημεία , καθιστούσε την πρόσδεση, παραμονή και απόδεση πλοίων ιδιαίτερα δύσκολη και επισφαλή.  

Αν λοιπόν ο Πλοίαρχος του Ε/Γ-Ο/Γ ΣΑΟΝΗΣΟΣ, τη στιγμή που είχε ξεσύρει η άγκυρά του και παρασυρόταν ταχύτατα αριστερά, δεν προέβαινε σε εσπευσμένο και άμεσο απόπλου, ΟΠΩΣ ΑΛΛΩΣΤΕ ΠΡΟΒΛΕΠΕΤΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ (ACT OF GOD), τότε η εξέλιξη του γεγονότος σε Ναυτικό  Ατύχημα ήταν βέβαιη με ολέθρια αποτελέσματα τα οποία θα επέφεραν πράγματι την διατάραξη της ασφάλειας πλοίων. 

Πέραν τούτου θα υπήρχε διατάραξη της συγκοινωνίας της Άνδρου καθώς το λιμάνι θα έκλεινε και επειδή  το δεύτερο μεγαλύτερο νησί  των Κυκλάδων δεν έχει εναλλακτική πρόταση πρόσδεσης πλοίων, θα είχε αποκοπεί από παντού ! 

Σημειώσατε δε, πως κανένα μετεωρολογικό μοντέλο ή εφαρμογή, δεν προβλέπει και δεν αποτυπώνει έστω κατά προσέγγιση – τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες στους λιμένες  με αποτέλεσμα να είναι  καθημερινό το φαινόμενο να αντιμετωπίζουμε  καιρικές συνθήκες δυσμενέστερες των αναγραφόμενων  στα δελτία καιρού !

Σε αυτό το σημείο θα πρέπει να τονιστεί ότι εμείς οι Πλοίαρχοι , ως γνώστες και καθημερινοί χρήστες των λιμένων της νησιωτικής Ελλάδας, γνωρίζοντας τις ελλιπέστατες, ανεπαρκείς και επικίνδυνες λιμενικές υποδομές που προσφέρουν, σας αποστέλλουμε σε ετήσια βάση, επιστολές στις οποίες περιγράφονται όλες οι δυσκολίες βάσει των οποίων μπορεί να προκύψουν επικίνδυνες καταστάσεις και περιστατικά, καταθέτοντας παράλληλα συγκεκριμένες προτάσεις  βελτίωσης αυτών σύμφωνα  με τις οποίες, τα πλοία θα μπορούν να εξυπηρετούν απρόσκοπτα όλα τα νησιά και με δυσμενείς καιρικές συνθήκες , όμοιες με αυτές της 15ης Αυγούστου 2024. 

Είναι καιρός πλέον για άμεσες ενέργειες και έργα τα οποία θα συμβάλλουν στην ασφάλεια πλοίων και επιβαινόντων και όχι σε εύκολες και άδικες συλλήψεις Πλοίαρχων εκπορευόμενες από τα social media, οι οποίες αποκρύπτουν τη σκληρή πραγματικότητα  και απαλλάσσουν ευθύνες δεκαετιών. 

Αξιότιμοι Κύριοι,

Διαμαρτυρόμαστε εντόνως ,καθώς η ποινικοποίηση των πράξεων μας , δημιουργεί στην  κοινωνία την αίσθηση ότι οι κόποι μας και οι θυσίες μας , δεν βρίσκουν ανταπόκριση και δεν εκτιμιούνται από μεγάλη μερίδα του επιβατηγού κοινού. 

Στο βιβλίο της ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΑΚΤΟΠΛΟΪΑΣ, έχουμε αφιερώσει τη ζωή μας και χρόνια στερήσεων από κάθε προσωπική στιγμή και απολαβή. 

Δεν γίνεται να δίνουμε ζωή στα νησιά με το λειτούργημά μας και να κάνουμε υπερβάσεις κάθε φορά  που καλούμαστε να γίνουμε η γέφυρα επικοινωνίας της νησιωτικής Ελλάδας με την ηπειρωτική και ταυτόχρονα να βρισκόμαστε αντιμέτωποι με την δικαιοσύνη και τον διασυρμό ΕΚΤΕΛΩΝΤΑΣ ΤΟ ΚΑΘΗΚΟΝ μας , υπερβάλλοντας εαυτόν σε θέματα ασφάλειας και διαδικασιών ασφαλών

καταπόπλων!

Μια αναδρομή θα σας δώσει απαντήσεις για τα ποσοστά ατυχημάτων από κατηγορίες για «εκπτώσεις σε θέματα ασφάλειας και παραβιάσεις άρθρων του Κώδικα 291»..... ΣΧΕΔΟΝ ΜΗΔΕΝΙΚΑ!!!! 

Για όλα τα ανωτέρω και με επιφύλαξη παντός Νόμιμου δικαιώματός μας, ΔΙΕΚΔΙΚΟΥΜΕ :  

  • Την απεμπλοκή της ειδικότητάς μας από το άρθρο 291 του Ποινικού Κώδικα. 
  • Την ορθή αξιολόγηση καταστάσεων με τη γνωμοδότηση εμπειρογνώμονα Πλοιάρχου Ε.Ν. εν ενεργεία ή εν αποστρατεία / εφεδρία και την αποφυγή σύλληψης του Πλοιάρχου καθώς αυτό διαταράσσει την ομαλή διεξαγωγή των ΕΓΚΕΚΡΙΜΕΝΩΝ δρομολογίων των πλοίων. 
  • Τη νομιμοποίηση και πλήρη αρμοδιότητα και υπερισχύουσας εξουσίας του Πλοιάρχου, να αναλαμβάνει αποφάσεις κατά κρίση. 
  • Τη συμμετοχή της εκάστοτε οικείας Λιμενικής Αρχής στη λήψη αποφάσεων προσέγγισης υπό δυσμενείς καιρικές συνθήκες καθώς και την ουσιαστική της συμμετοχή στον έλεγχο της σωστής και ασφαλούς αποεπιβίβασης επιβατών και φορτωεκφόρτωσης οχημάτων με ΟΡΙΟΘΕΤΗΣΗ στις προβλήτες και ΣΕ ΣΥΝΕΡΓΑΣΙΑ με το εκάστοτε πλοίο που εκτελεί διαδικασίες αποεπιβίβασης και φορτωεκφόρτωσης, οι οποίες διέπονται μέσω Ε.Α.Δ. 

Αναλογιστείτε λοιπόν με τι μας έχετε φέρει αντιμέτωπους και τι αντίκτυπο έχει όλο αυτό  στην νέα γενιά που θα κληθεί να αναλάβουν συνεχιστές ενός έργου που επί σειρά δεκαετιών αναλαμβάνουμε την σκυτάλη, τηρώντας τις παραδόσεις και τις αξίες  με μεράκι, φιλότιμο και αίσθημα ευθύνης.  

Μετά τιμής,

140 Πλοίαρχοι του Ακτοπλοϊκού στόλου : 

 Οι Πλοίαρχοι που υπογράφουν είναι 140. Ακολουθούν 7 + 10 επιπλέον σελίδες υπογραφών. 

 

 

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ενα μικρό σχόλιο... Οι πλοίαρχοι που υπέγραψαν την διαμαρτυρία για την σύλληψη του πλοιαρχου, αναρωτήθηκαν αν ο πλοαρχος έδεσε σωστά το πλοιο ωστε να μην τον "ξεσυρει" ο καιρός ? Αναρωτήθηκαν αν 'επρεπε ενω το πλοιο δεν ηταν σταθερό, να κάνει αποβίβαση και επιβίβαση επιβατων και αυτοκινήτων ? Αναφέρθηκαν εστω και λίγο ο γεγονός οτι απο λανθασμένες επιλογές δυο νεοι άνθρωποι κινδύνεψαν να πέσουν στην θάλασσα και να πνιγουν μέσα στο λιμάνι ? Γιατι όπως ολοι ξέρουμε, οταν επιβιβαζόμαστε σε ένα πλοιο, ακολουθούμε τις οδηγίες του πληρώματος (οπως έγινε και σε αυτην την περίπτωση) και θεωρούμε δεδομένο οτι η επιβίβαση μας ειναι καθ'ολα ασφαλής.. Να μήν λέμε κάθε φορά που κατι πάει στραβά (και ευτυχως οχι τραγικά) οτι φταιει κάτι άλλο (το λιμανι - που ξερουν οι καπετάνιοι τι και πως ειναι - ο καιρός, η κακιά η ωρα κλπ)
Το πλοιο ξέσυρε απο την στιγμή που έδεσε στο λιμανι του Γαυρίου, με όποιον τρόπο έδεσε. Αν ειχε σταματήσει η αποβίβαση και επιβίβαση, λογω της αιτίας αυτής, τιποτε δεν θα ειχε συμβεί...Αν το λιμάνι η οι συνθήκες δεν ειναι οι κατάληλες απο πλευράς ασφάλειας, υπάρχουν οι αντίστοιχες επιλογές ... Το θέμα ειναι αν ρισκάρεις, πρέπει να αναλαμβάνεις και τις ευθύνες..

This comment was minimized by the moderator on the site

Ασφαλές Λιμάνι θεωρείται αυτό που ενώ
στο πέλαγος έχει 8 BF στο εσωτερικό υπάρχει
σχεδόν νηνεμία, πχ Πειραιάς.
Εδώ καθημερινά οι Πλοίαρχοι μανουβράρουν
υπό ιδιαιτερα αντίξοες καιρικές
συνθήκες μέσα στα Λιμάνια.

Όλοι οι φραπεδόμαγκες από το καφενείο
κρίνουν και κατακρίνουν…

This comment was minimized by the moderator on the site

Κώστα άσε τα καράβια για αυτούς που ξέρουν και πιάσε τα γίδια. Σίγουρα εκεί θα έχεις ταλέντο.

This comment was minimized by the moderator on the site

Ποια δεκαετία βάλατε για τελευταία φορά στίγμα στο χάρτη; Ποιες διαδικασίες ασφαλείας ακολουθείτε; Αυτές του ανοικτού καταπέλτη; Η αυτές των ελιγμών ανάμεσα στις ποντισμενες άγκυρες στη Ραφήνα βαφτίζοντας την τύχη ναυτοσύνη;

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλώς συνελλήφθη ο πλοίαρχος. Πρέπει να αυστηροποιηθουν οι ποινές σε αυτούς που παίζουν στα ζάρια την ασφάλεια των επιβατων.

This comment was minimized by the moderator on the site

Θα ήθελα να ρωτήσω αν τα σωσίβια είναι ισάριθμα με τις πλαστικές καρέκλες στα καταστρώματα των πλοίων σας.

This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητοί συνάδελφοι δεν είμαι πλοίαρχος στη ακτοπλοϊκή αλλά στη ποντοπόρο ναυτιλία.
Πάντα σας θαυμάζω για το έργο σας και για την ναυτική τέχνη και επιστήμη.
Θα σας χαρακτήριζα με μια λέξη ήρωες αυτό που φοβούνται κάποιοι να πουν για αυτό σας χαρακτηρίζει .
Ηρωισμός ,επαγγελματισμός , ναυτοσύνη.
Παράγεται έργο και συνεισφέρετε τα μάλα στις τοπικές και τις οικονομίες τις χώρας . Ποιος άλλως μπορεί να κάνει τη δουλειά σας στα λιμάνια τις Ελλάδας με προδιαγραφές 1970 .
Να σας απόλυση όλους και να το κάνει .όχι μόνο λόγια.

Με εκτίμηση
Captain George kyriakidis
Master mariner

This comment was minimized by the moderator on the site

Ίσως σκεφτεί κάποτε κάποιος πρωθυπουργός ότι στο
Υπουργ Εμπορικής Ναυτιλίας πρέπει να υπάρχει άνθρωπος σχετικός με το αντικείμενο & όχι οποιος του περισσευει. Καποιος που θα τιμά και θα σέβεται το επάγγελμα του Ναυτικού για να λάβει αποφάσεις και να θεσπίσει νόμους γι αυτή την ξεχωριστή κατηγορία ανθρώπων & επαγγελματος.
Η Ναυτιλία & ο Τουρισμός είναι η δύναμη της Πατρίδας μας…

This comment was minimized by the moderator on the site

Τι κοινό έχουν ο πρόεδρος των ναυτικών Άνδρου που δεν λέει κάτι για το λιμάνι και ο πρόεδρος του Ανδριακου που δεν λέει κάτι για το γήπεδο? Ο ευρων κερδίζει μια τιμητική συμμετοχή στην ομάδα εργασίας του Δήμου που ψάχνει απο το Πάσχα ποιος έκανε την ανακαίνιση στον Τουρλο

This comment was minimized by the moderator on the site

Έχουν βγάλει ανακοίνωσεις τόσοι κ τόσοι υπερασπιζομενοι την τιμή κ τα γαλόνια του Έλληνα Ναυτικου(Πλοιάρχου) κ ο Πανανδριακος σύλλογος Ναυτικών Α Φ Α Ν Τ Ο Σ !! μα τι λέω?πώς θα πάνε κόντρα στο Γιατρό οι δικοί του? Ονειρεύομαι!ας ξυπνήσω!πάω να βγάλω μια φωτογραφία με το άγαλμα της Άνδριωτισσας γυναίκας ναυτικου, να θυμηθώ ότι είμαι Καπετάνιος! Ντροπή