"Επιχείρηση Καμπανός": Το σχέδιο για την σωτηρία των ακτών και του πλοίου Cabrera

Του Δημήτρη  Σταυρόπουλου

 

Στο σημείο που είναι το βυθισμένο πλοίο, όπως βλέπουμε, έχει τοποθετηθεί φράγμα πετρελαίου από την εταιρεία απορρύπανσης. Υπάρχουν επίση δύο ρυμουλκά, δύτες και σκάφη του Λιμενικού (φωτ. Εν Άνδρω).

 Στην άγρια ερημιά των ακτών του Καμπανού βρίσκεται σε εξέλιξη μια μεγάλη θαλάσσια επιχείρηση για την σωτηρία των ακτών της Άνδρου, αλλά και την ανέλκυση του «θησαυρού» αξίας 6.000.000 δολαρίων, που βρίσκεται στα αμπάρια του φορτηγού πλοίου Cabrera, το οποίο ναυάγησε την παραμονή των Χριστουγέννων. Η υπόθεση μέχρι στιγμής εξελίσσεται σε… σήριαλ, που στην καλύτερη περίπτωση θα διαρκέσει ολόκληρο τον χειμώνα ή και την άνοιξη.

Έτσι, λοιπόν, αν κάποιος φθάσει κοντά στο σημείο του ναυαγίου θα δει θαλασσια φράγματα απορρύπανσης πετρελαίου και γύρω ρυμουλκά, απορρυπαντικά σκάφη, δύτες, καταδυτικά μηχανήματα και συνεργεία καθαρισμού των ακτών. Αλλά επίσης θα δει πλωτά και επίγεια μέσα του Λιμεναρχείου Άνδρου. Όλοι μαζί από τις 8 κάθε πρωί μέχρι να νυχτώσει, δίνουν μάχη με το πετρέλαιο να αντλήσουν από το βυθισμένο πλοίο και να καθαρίσουν από τα κατάλοιπα του τις ακτές.

Άλλη μια φωτογραφία με τα σκάφη στην περοχή. Διακρίνεται το μικρό σκάφος που κάτι φτιάχνει στο φράγμα για το πετρέλαιο, το σκάφος του Λιμενικού, ενώ προσέρχονται τα ρυμουλκά (φωτ. Εν Άνδρω).

ΤΑ ΚΑΛΑ ΝΕΑ

Το Cabrera έχει βουλιάξει μεν, αλλά όχι σε μεγάλο βάθος. Τα μεγάλα κύματα της πρόσφατης θύελλας αποκόλλησαν το πλοίο από τα βράχια της ακτής και αυτό έχει «καθίσει» στον βυθό σε περίπου 15 μέτρα βάθος από την επιφάνεια της θάλασσας. Ευτυχώς το σκάφος δεν έχει σπάσει ούτε έχει ακόμα ανοίξει. Η ρύπανση των ακτών, παρά την σφοδρή θαλασσοταραχή των τελευταίων ημερών, έχει περιοριστεί στις γειτονικές  παραλίες και δεν έχει ξεφύγει και σε άλλες.

Το φορτηγό που μεταφέρει από το Καλυβάρι το μαύρο μκοντέινερ με ότι μαζεύουν τα συνεργεία από τις ακτές και την θάλασσα σε ειδικό χώρο στο Γαύριο. Εδώ ξηφορτώνει το κοντέινερ (φωτ. Εν Άνδρω). 

Η ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΗ

Στην Άνδρο βρίσκονται περίπου 50 ειδικοί σε ανελκύσεις πλοίων και μεταφορά φορτίων. Πρόκειται για 16 δύτες από την Ολλανδία και άλλους 25 τεχνικούς, καθώς και μερικούς ακόμα. Όλοι μαζί έχουν δυο στόχους: να πάρουν το πετρέλαιο από το τσακισμένο και βυθισμένο φορτηγό πριν χυθεί όλο στην θάλασσα. Αμέσως μετά θα επιχειρήσουν να ανοίξουν τα αμπάρια και να μεταφέρουν τους 3.500 τόνους σιδηρονικέλιο πριν διαλυθεί και αχρηστευτεί. Το μετάλλευμα αυτό είναι ιδιαίτερα μεγάλης αξίας και κοστίζει μια ολόκληρη περιουσία.

Το τρίτο σκέλος της επιχείρησης έχει να κάνει με το αν το Cabrera μπορεί να ξαναβγεί στην επιφάνεια και αν αυτό είναι εφικτό και κυρίως οικονομικά συμφέρον. Αυτή η απόφαση θα ληφθεί τελευταία αφού προηγουμένως έχουν ολοκληρωθεί οι δυο πρώτες ουσιαστικές και επείγουσες «επιχειρήσεις».

Άλλη  μια φωτογραφία των δύο ειδικών φορτηγών - και του οδηγού - που μεταφέρουν τα κοντέινερ με τα υλικά, αλλά και τα κοντέινερ με τα σκουπίδια της ρύπανσης στο Γαύριο (φωτ. Εν Άνδρω). 

ΤΟ ΣΧΕΔΙΟ

Βάσει συγκεκριμένου σχεδίου που εκπόνησαν οι ξένοι ειδικοί και το Λιμεναρχείο Άνδρου, η εταιρία που έχει αναλάβει το έργο της απορρύπανσης και προστασίας των ακτών, άπλωσε ειδικό δίχτυ γύρω από το ναυάγιο, για να αποτρέψει την εξάπλωση της πετρελαιοκηλίδας  στο πέλαγος.

Στην περιοχή βρίσκονται συνεχώς δυο ρυμουλκά από τα οποία οι δύτες καταδύονται για εργασίας μέσα στο ναυαγισμένο πλοίο.

Το λιμεναρχείο της Άνδρου είναι συνεχώς παρών καθώς έχει την ευθύνη της επίβλεψης όλης της επιχείρησης. Διακρίνεται το τζιπ του στην στεριά και τα σκάφη του στην θάλασσα (φωτ. Εν Άνδρω).

Την ίδια ώρα στις αμμουδιές και τα βράχια γύρω από τον Καμπανο τα συνεργεία συγκεντρώνουν ότι βγαίνει από το βυθισμένο πλοίο και το προωθούν στο λιμάνι του Γαυρίου, για να μεταφερθεί  στον Πειραιά.

Αππό την ώρα που η θάλασσα ηρέμησε και οι άνεμοι κόπασαν οι εργασίες προχώρησαν ικανοποιητικά και συνεχίζουν με γρήγορους ρυθμούς αυτές τις μέρες. Την όλη προσπάθεια επιβλέπουν και παρακολουθούν οι λιμενικοί της Άνδρου με επικεφαλής τον λιμενάρχη, πλωτάρχη Γ. Σίδερη.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Ο δημος εκανε μηνυση τουλαχιστον να παρει χρηματα η κοιμηθηκαν παλι;;

This comment was minimized by the moderator on the site

Καλό κουράγιο στα παιδιά του Λιμενικού και σε όλους τους εμπλεκόμενους σε αυτήν την επιχείρηση.
Μπράβο και στους Διοικούντες του Λιμεναρχείου για την εξαίρετη δουλειά τους με σθένος και αυταπάρνηση. Τα καλά νέα μαθαίνονται και τρέχουν γρήγορα.... και πρέπει να τα λέμε και αυτά και όχι μόνο τα κακά !
Μπράβο σε όλους σας !!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

ΕΥΓΕ στο Λιμεναρχείο !!!!!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Μπράβο σε όλο το προσωπικό του Λιμεναρχείου Άνδρου οι οποίοι νυχθημερόν είναι παρόντες.
Επίσης ένα μεγάλο μπράβο και στους διοικούντες αξιωματικούς του Λιμεναρχείου (κ.Σίδερη και κ.Δημοπούλου) οι οποίοι με τη παρουσία τους και τις εντολές τους καταβάλουν τη μέγιστη δυνατή προσπάθεια να μην επεκταθεί άλλο η ρύπανση στο νησί μας. Τέλος, πιστεύω ότι μετά το πέρας αυτής της κακής Ιστορίας ο Δήμος να μην τους ξεχάσει και να τους τιμήσει για τις εξαίρετες υπηρεσίες τους.

This comment was minimized by the moderator on the site

Το σκαφος ειναι κομμενο σε 7 κομματια.Τωρα ποιος ειπε οτι αυτο θα ανελκυθει? Οτι να ναι.\
ΑΠΑΝΤΗΣΗ
Αυτές τις πληροφορίες έχει ο συντάκτης. Πως το πλοίο έχει γείρει στα 35 μέτρα τελικά βάθος...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 7 χρόνια πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Μπράβο στο Λιμεναρχείο Άνδρου , στον καινούριο Λιμενάρχη ,την Υπολιμενάρχη και όλο το προσωπικό που βρίσκεται στο "μέτωπο" απο την πρώτη στιγμή της διάσωσης και μετέπειτα στην αντιρύπανση με αξιόλογα αποτελέσματα. Ευτυχώς δεν θρυνήσαμε θύματα απο το ναυάγιο και η ρύπανση παρόλο τις αντίξοες συνθήκες είναι αμελητέα. Αξιοσημείωτο είναι δε , οτι μετά απο πολύ καιρό είδαμε τα σκάφη του λιμεναρχείου να επανενεργοποιούνται και να δουλευουν όλα "ρολόι".