Εξετάζεται σε ετήσια βάση η γραμμή Ραφήνα-Ηράκλειο! Νέες προοπτικές για την Άνδρο…
Μέλη του πληρώματος του SuperFerry στον καταπέλτη του πλοίου πριν την αναχώρηση από Ηράκλειο ποζάρουν στον φακό (φωτ. Εν Άνδρω).
Η Golden Star Ferries μελετά την διατήρηση της γραμμής Ραφήνα-Ηράκλειο με ενδιάμεσους σταθμούς Άνδρο, Τήνο, Μύκονο, Πάρο και Σαντορίνη και κατά την διάρκεια του χειμώνα!
Καλοκαιρινός χαμός στη Σαντορίνη στη μια το μεσημέρι. Δύο ταχύπλοα ήδη στο Αθηνιό. Το ένα της Hellenic και το άλλο Sea Jets. Φτάνει και το Superferry κι ακολουθεί αμέσως το ταχύπλοο Superrunner της Golden Star! Σε πλήρη "ανάπτυξη" η "ακτοπλοϊκή σοφία" του υπουργού Ναυτιλίας το 2018!!! (φωτ. Εν Άνδρω).
Πρόκειται για μια επιχειρηματική κίνηση, που αν υλοποιηθεί θα αλλάξει τα δεδομένα στην ακτοπλοΐα, θα ωφελήσει την Άνδρο και τα υπόλοιπα νησιά και θα δώσει άμεση διέξοδο στα προϊόντα της Κρήτης προς τις νησιώτικες αγορές και την Αττική.
Ουρές λεωφορεία, πούλμαν και αυτοκίνητα ανηφορίζουν από το Αθηνιό. Μια ακόμα εικόνα που διαρκεί 8-9 μήνες τον χρόνο στη Σαντορίνη δίνοντας νέες δυνατότητες στην ακτοπλοΐα (φωτ. Εν Άνδρω).
«Όλα εξαρτώνται από τους Κρητικούς. Αν η κοινωνία της Κρήτης δει τα οφέλη του δρομολογίου, που προσφέρει άμεση πρόσβαση στη νησιώτικη αγορά των Κυκλάδων και στην ηπειρωτική αγορά της Αττικής και το στηρίξει εμείς ως εταιρεία θα το συνεχίσουμε. Δεν σκοπεύουμε κατά τους χειμερινούς μήνες στο κέρδος, αλλά μόνο στην οικονομική εξασφάλιση του κόστους του», δήλωσε στο Εν Άνδρω ο Δημήτρης Στεφάνου.
Τουρίστες στα καταστρώματα του Superferry εντυπωσιασμένοι από το θέαμα της Σαντορίνης! (φωτ. Εν Άνδρω).
Τρία κρουαζιερόπλοια κάτω από την Καλντέρα στα Φηρά, ενώ ήδη φτάνει και τέταρτο! (φωτ. Εν Άνδρω).
Το δρομολόγιο έχει ήδη βρει ανταπόκριση στους κοντά τρεις μήνες που διεξάγεται – παρά τις αντιξοότητες και τα εμπόδια που έβαλε ο υπουργός Ναυτιλίας - κρίθηκε από τους επιτελείς της εταιρίας ότι μπορεί να συνεχιστεί με τα δύο Superferry όλο τον χρόνο. Εμπορικά το καλοκαίρι πηγαίνει καλά. Βοήθησε και βοηθά στην απρόσκοπτη μετακίνηση μεταξύ των νησιωτών και έδωσε τη δυνατότητα να ταξιδέψουν εμπορεύματα άμεσα προς προορισμούς που πριν χρειάζονταν αλλαγή πλοίων. Κάτι ιδιαίτερα δύσκολο στο εμπόριο.
Το ένα μετά το άλλο φτάνουν τα πλοία και στην Πάρο. Προηγείται το ταχύπλοο της Sea Jets και ακολουθεί το SuperFerry (φωτ. Εν Άνδρω).
Με δεδομένο πως η Κρήτη παρουσιάζει δυναμική επί 10 μήνες τον χρόνο (μεταφορές εμπορευμάτων, τουρισμός, μετακινήσεις), η τουριστική αγορά της Σαντορίνης παρουσιάζει δυναμική 9-10 μήνες τον χρόνο (σταματά μόνο μεταξύ Δεκεμβρίου - Φεβρουαρίου) και της Μυκόνου και της Πάρου παρουσιάζουν δυναμική 7-8 μήνες τον χρόνο υπάρχει δυνατότητα η γραμμή να ανταπεξέλθει οικονομικά και τον χειμώνα. Αν βεβαίως υπολογίσουμε τους 2-3 μήνες για συντήρηση που αποσύρονται τα ακτοπλοϊκά πλοία.
Πολυκοσμία από αρχές Ιουνίου και στην Πάρο. Χαρακτηριστική εικόνα από την ελκυστική διαφορετικότητα της Πάρου (φωτ. Εν Άνδρω). (φωτ. Εν Άνδρω).
«Στόχος μας η ποιότητα και ο οικονομικός ναύλος. Στεκόμαστε δίπλα στο μέσο Έλληνα που μέχρι σήμερα δεν μπορούσε λόγω κόστους να πραγματοποιήσει εύκολα ένα τέτοιο ταξίδι» συμπληρώνει στη συζήτηση μας ο εκ των ιδιοκτήτων της εταιρίας Γιώργος Στεφάνου.
Οι καπετάνιοι του Superferry στην γέφυρα του πλοίου ποζάρουν στο φακό. Οι δύο είναι ανδριώτες (ο Θανάσης και ο Παύλος) και ο τρίτος από την Θηρασιά (ο Μανώλης) (φωτ. Εν Άνδρω).
Να λάβουμε στα δεδομένα της επόμενης χρονιάς πως πλέον δεν θα υπάρχουν οι τυπικοί νομικοί λόγοι που προέβαλε ο Π. Κουρουπλής αρνούμενος πεισματικά να εξυπηρετήσει Κρητικούς και Κυκλαδίτες. Πιθανόν πλέον να μην υπάρχει και μετά τον αναμενόμενο ανασχηματισμό (ή τις πιθανές εκλογές) και ο Π. Κουρουπλής στο υπουργείο Ναυτιλίας μιας και η προσωπική διαμάχη του με πολλούς νησιώτες δημάρχους οδήγησε σε πολιτικό ναυάγιο του περιφερειακού συνεδρίου της κυβέρνησης στην Σύρο.
Κι όταν λέμε πως τα Superferry ανοίγουν δρόμους το εννοούμε. Οι ανδριώτες που βρήκαμε στο καράβι επέστρεφαν από εξόρμηση για να γνωρίσουν την Κρήτη (φωτ. Εν Άνδρω).
Με τα δεδομένα της επόμενης χρονιάς τα δρομολόγια των Superferryθα μπορούν να αναχωρούν δύο ώρες νωρίτερα το πρωί και θα ξεκινούν σε πλήρη ανάπτυξη από Μάρτιο (εφέτος ξεκίνησαν αρχές Μαΐου), ανοίγοντας την τουριστική αγορά δύο μήνες νωρίτερα. Και θα ολοκληρώνονται Νοέμβριο.
Μετά από τόσα λιμάνια στο Αιγαίο το Superferry μπαίνει στο γνώριμο Γαύριο και συναντά τον πάντα παρόντα στα νερά μας Θεολόγο (φωτ. Εν Άνδρω).
Μιλάμε πλέον για εννεάμηνη δρομολόγηση σε σταθερή βάση! Μια τέτοια προοπτική θα είναι «επαναστατική» και για την Άνδρο που ξεφεύγει από την «απομόνωση» του ενός προορισμού (Ραφήνα) και πλέον μπορεί να κοιτά και προς νέους προορισμούς μπαίνοντας σε ετήσια βάση στις νέες «λεωφόρους» του Αιγαίου, που διανοίγει μια τέτοια διαδρομή.
Σύμφωνα με τα σημερινά δεδομένα η κοινωνία της Κρήτης (πολιτικοί και οικονομικοί φορείς) δείχνουν ενδιαφέρον. Μένει να κριθεί και να αποτιμηθεί στο τέλος της εφετινής διαδρομής και το συνολικό μεταφορικό έργο της Κρήτης για να ληφθεί και η τελική απόφαση.
«Εν Άνδρω»