Οι έλληνες εφοπλιστές κυρίαρχοι στην παγκόσμια ναυτιλία – Η θέση της Άνδρου
Το πλοίο Dias του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη περνά ανοικτά της Άνδρου χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του (φωτ. Εν Άνδρω).
Την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κινούν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τους Ανδριωτες να παίζουν σημαντικό ρόλο. Από τα τις αρχές του 2018 έως τα μέσα Οκτωβρίου οι Έλληνες έχουν δώσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 223 μεταχειρισμένων πλοίων.
Το πλοίο New Legend του Αδαμαντίου Πολέμη περνά ανοικτά της Άνδρου τον Μάιο του 2017 χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του. Ο Αδαμάντιος Πολέμης εκ των μεγαλύτερων εφοπλιστών της Άνδρου επένδυσε 350 εκατ δολ. για την αγορά 5 νέων δεξαμενόπλοιων (φωτ. Υπάτιος Κυρτάτας)
Συνολικά μέσα σε αυτές τις 41 εβδομάδες έχουν αγοραστεί παγκοσμίως 964 πλοία εκ των οποίων 450 φορτηγά, 299 δεξαμενόπλοια, 176 containerships και 39 υγραεριοφόρα, συνολικής αξίας 13,3 δισεκατομμυρίων δολαρίων.
ΠΙΝΑΚΑΣ 1: Οι 14 πρώτοι Έλληνες εφοπλιστές στους 100 πρώτους παγκοσμίως
- Γιάννης Αγγελικούσης με τις εταιρείες Anangel Maritime Services Inc., Maran Tankers Management Inc. και Maran Gas Maritime Inc., ο οποίος χαρακτηρίζεται ο μεγαλύτερος ιδιώτης εφοπλιστής διεθνώς (8ος).
- Γιώργος Προκοπίου, των Dynacom και Dynagas (15ος)
- Αγγελική Φράγκου, του ομίλου Navios (26η)
- Γιώργος Οικονόμου, των Dryships και Ocean Rig (27ος)
- Παναγιώτης (Peter) Γ. Λιβανός, των Gaslog/DryLog (29ος)
- Πέτρος Παππάς, της Star Bulk Carriers (38ος)
- Νικόλας Τσάκος, πρόεδρος της INTERTANKO και επικεφαλής της Tsakos Energy Navigation (46ος)
- Κωστής Κωνσταντακόπουλος, Costamare (54ος)
- Θεόδωρος Βενιάμης, πρόεδρος της ΕΕΕ (57ος)
- Ευάγγελος Μαρινάκης, της Capital Ship Management (66ος)
- Πέτρος Γεωργιόπουλος, της General Maritime (69ος)
- Γιάννης Πλατσιδάκης, πρόεδρος της INTERCARGO (83ος)
- Πάνος Λασκαρίδης, πρόεδρος της ECSA, μέλος του Δ.Σ. της ΕΕΕ και CEO των Laskaridis Shipping Co. Ltd. και Lavinia Corp (95ος)
- Δέσποινα Θεοδοσίου, πρόεδρος της WISTA Internationa (96η)
ΠΗΓΗ: Lloyd’s List
Οι Έλληνες έχουν δώσει το 26,3% από το συνολικό ποσό που έχει επενδυθεί παγκοσμίως σε αγορές πλοίων ενώ σε αριθμό πλοίο έχουν αγοράσει το 23,1%.
Το New Legend του Αδαμαντίου Πολέμη ανοικτά της Χώρας. Διακρίνεται ο καπετάνιος Υπάτιος Κυρτάτας που μιλά στο τηλέφωνο με Άνδρο (φωτ. Υπ.Κυρτάτας).
Οι Κινέζοι ανταγωνιστές τους στο ίδιο χρονικό διάστημα έβγαλαν από τα ταμεία τους 1,5 δισεκατομμύριο δολάρια για την απόκτηση 160 πλοίων.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του ναυλομεσιτικού οίκου Αllied Shipping, από τα 223 πλοία που έχουν αγοράσει οι ναυτιλιακές εταιρείες ελληνικών συμφερόντων τα 138 είναι φορτηγά αξίας 1,7 δισεκ. δολ, 53 δεξαμενόπλοια αξίας 1,1 δισ., 27 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων κόστους 384,6 εκ. και πέντε υγραεριοφόρο αξίας 126,7 εκατ. δολαρίων.
ΠΙΝΑΚΑΣ 2: Η θέση της Άνδρου
Σύμφωνα με τα στοιχεία μεγάλου ανδριώτικου ναυτιλιακού γραφείου στον Πειραιά οι Ανδριώτες πλοιοκτήτες έχουν συνολικά πάνω από 160 πλοία όλων των τύπων. Προ τεσσάρων ετών μετρούσαν περίπου 150. Υπάρχει μια ανοδική τάση και για την Άνδρο. Ανάμεσα στους αμδριώτες ξεχωρίζει ο Αδαμάντιος Πολέμης. Ανάμεσα στα ονόματα των άλλων εφοπλιστών ξεχωρίζουν ορισμένα από παλαιές ανδριώτικες ναυτιλιακές οικογένειες, αλλά και πολλά νέα ή άλλα που επανέκαμψαν και πάλι οι απόγονοι τους στο προσκήνιο. Υπάρχουν εφοπλιστές που δραστηριοποιούνται σε 35 ναυτιλιακές επιχειρήσεις και άλλες 30 επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται γύρω από αυτές (δικηγορικά γραφεία, τροφοδοσία κλπ). Στις φωτογραφίες του κειμένου ανδριωτικά πλοία που πέρασαν από Άνδρο το τελευταίο διάστημα.
ΠΗΓΗ: G.D.
Από τα 160 πλοία που αγόρασαν οι εταιρείες κινεζικών συμφερόντων τα 107 είναι φορτηγά, 41 δεξαμενόπλοια, 10 containerships και δύο υγραεριοφόρα.
Στην τρίτη θέση είναι οι Γερμανοί που έχουν δώσει 380,2 εκατομμύρια δολάρια για να αγοράσουν 57 πλοία εκ των οποίων οκτώ φορτηγά, 17 δεξαμενόπλοια και 32 μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
ΠΗΓΗ ΚΕΙΜΕΝΟΥ: ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ