Επιχειρηματική κινητικότητα στα ξενοδοχεία της Άνδρου. Ποια εκχώρησαν την διαχείριση, ποιο πωλείται ακόμα...
Το ξενοδοχείο Aegea Blue στο Ζόργκο. Από τα ξενοδοχειακά κοσμήματα της Άνδρου (φωτ. Εν Άνδρω).
Ανακατατάξεις συμβαίνουν αυτή την εποχή στον ξενοδοχειακό χώρο της Άνδρου, οι οποίες αποκαλύπτουν τις τάσεις της τουριστικής αγοράς σε ένα νησί που αν και κάνει προσπάθεια παραμένει ακόμα στα όρια του τουριστικού περιθωρίου. Οι τουριστικές ανακατατάξεις του χειμώνα είναι αυτές που καθορίζουν το καλοκαίρι.
Στην Άνδρο αυτή την εποχή δύο πολύ γνωστά ξενοδοχεία του νησιού πέρασαν υπό την διοίκηση μεγάλης εταιρείας που διαχειρίζεται ξενοδοχεία. Στην ίδια εταιρεία έχουν περάσει εδώ και τρία περίπου χρόνια και τα άλλα δύο πολύ γνωστά ξενοδοχεία.
Αναλυτικά σύμφωνα με το ρεπορτάζ του "Εν Άνδρω" δύο ξενοδοχεία το Mare Vista Hotel – Epaminondas (Μπατσί) και το Andros Holiday (Γαύριο), που αναζητούσαν λύση, εντάχθηκαν εφέτος στο διαχειριστικό σχήμα ξενοδοχείων της HotelBrain, που έχει δεκάδες ξενοδοχεία υπό την διαχείριση της στην Ελλάδα. Στην ίδια εταιρεία έχουν περάσει διαχειριστικά εδώ και τρία χρόνια το Paradise Art Hotel (Χώρα) και Aegea Blue Cycladic Resort (Ζόργκος).
Τέλος, ένα ακόμα πολύ γνωστό ξενοδοχείο εξακολουθεί να αναζητά αγοραστή στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Πρόκειται για το πασίγνωστο Aneroussa Beach (Μπατσί). Το πρόβλημα με το Aneroussa Beach είναι πως η ζητούμενη τιμή είναι εκτός αγοράς Άνδρου. Το νησί είναι - κατά τους εκτιμητές - στο τουριστικό περιθώριο των Κυκλάδων και η ζητούμενη τιμή μοιάζει πολύ υψηλή. Αν το ξενοδοχείο ήταν σε άλλο νησί το ζητούμενο τίμημα θα ήταν πιο κοντά στην αγορά.
Το ξενοδοχείο Αναιρούσα σε μια από τις καλύτερες παραλίες στο Μπατσί (φωτ. Εν Άνδρω).
Τι μας λένε τα παραπάνω;
Από την μια πως η Άνδρος έχει δρόμο να κάνει στον τουρισμό. Και από την άλλη πως υπάρχει πλέον κινητικότητα. Μεγάλοι όμιλοι και εταιρείες διαχείρισης ξενοδοχείων έχουν αρχίσει να μπαίνουν στις οικογενειακές τουριστικές επιχειρήσεις οι οποίες αναζητούν νέους τρόπους επιχειρηματικής εξέλιξης μιας και οι παλιοί δυσκολεύονται στη νέα τουριστική εποχή και στην εποχή του airbnb.
Δεν αρκούν πια τα αναθέματα και οι κραυγές μπροστά στις οικονομικές και τουριστικές εξελίξεις. Όλοι πια τρέχουν να προσαρμοστούν στη νέα εποχή. Η άφιξη στο νησί εταιρειών που διαχειρίζονται ξενοδοχεία είναι μια πραγματικότητα. Κάποιοι ιδιοκτήτες που δεν μπορούν να ακολουθήσουν το ρεύμα της εποχής παραχωρούν το management σε ειδικευμένες εταιρείες.
Πάνω δεξιά στην φωτογραφία το ξενοδοχείο Επαμεινώνδας σε μια εξαιρετική θέση στο Μπατσί (φωτ. Εν Άνδρω).
Τι σημαίνει αυτό;
Κάποιοι βάζουν το ξενοδοχείο τους υπό μια ομπρέλα. Εξασφαλίζουν ένα εισόδημα. Το αν είναι καλό ή όχι εξαρτάται από τον καθένα. Κάποιοι δεν είναι ικανοποιημένοι με τις αποδόσεις και σκέφτονται να αποχωρήσουν. Άλλοι εκτιμούν πως είναι μια καλή λύση.
Όλα όμως εξαρτώνται από το ίδιο το νησί. Τα τελευταία χρόνια και μέσα στην κρίση η επέκταση των ακτοπλοϊκών δρομολογίων, η αναζήτηση από κάποιους νέους και δραστήριους επιχειρηματίες διεξόδων, δείχνει πως κάτι κινείται. Η έλλειψη υποδομών (λιμάνι, μαρίνες κλπ) είναι όμως πρόβλημα. Υπάρχουν δυνατότητες, αλλά υπάρχουν και αδυναμίες. Για να πάει μπροστά το νησί πρέπει να ξεφύγει από την σημερινή κατάσταση εκμεταλλευόμενο την υπάρχουσα τουριστική κινητικότητα. Στο χέρι του είναι…
«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»