Απόρριψη προσφυγής κατά Μυτιληναίου, δυσκολίες όμως στην υλοποίηση του έργου...

 

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του έργου στην Ράχη Κορθίου (φωτογραφία από την μελέτη). Το έργο πέρασε από το ΣτΕ. Αντιμετωπίζει όμως νέες δυσκολίες στην υλοποίηση του.

Το ΣτΕ απέρριψε την προσφυγή κατά των ανεμογεννητριών Μυτιληναίου στη θέση Ράχη Κορθίου. Όμως το έργο είναι σε κρίσιμη καμπή και μπορεί και να μην γίνει. Σύμφωνα με ρεπορτάζ ειδικού συνεργάτη του Εν Άνδρω τη κατάσταση για το έργο της PROTERGIA στην περιοχή Ράχη Ξηροκόμπι πάνω από τον Ορμό Κορθιού έχει ως εξής:

Φωτορεαλιστική απεικόνιση του έργου στην Ράχη Κορθίου (φωτογραφία από την μελέτη).  

  1. Το ΣτΕ απέρριψε την αίτηση ακύρωσης της απόφασης έγκρισης περιβαντολλογικών όρων (ΑΕΠΟ) που είχε καταθέσει η Ελληνική Ορνιθολογική Εταιρεία και άλλοι από κοινού προσφεύγοντες (οργανώσεις και ιδιώτες) ως εκ τούτου η αίτηση τροποποίησης της ΑΕΠΟ του έργου του έχει υποβάλλει η Εταιρεία συνεχίζει την χρονοβόρα διαδικασία έγκρισής της.
  2. Στις απαιτούμενες γνωμοδοτήσεις για την έγκριση της ΑΕΠΟ, έχουν εκφρασθεί αρνητικά και ο Δήμος Άνδρου και η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου. Εδώ πρέπει να σημειωθεί ότι οι εκ μέρους τους ζητούμενες γνωμοδοτήσεις δεν είναι δεσμευτικές για την αδειοδοτούσα Αρχή.
  3. Όμως υπάρχει και εκκρεμότητα από πλευράς επενδυτή με τις μισθώσεις ή την αγορά των ιδιοκτητών αγροτεμαχίων στα οποία αναπτύσσεται το έργο. Υπάρχει προβληματισμός για τον χαρακτηρισμό κάποιων εκτάσεων ως δημόσιες δασικές, κάτι που μπορεί να εξελιχθεί σε σοβαρό αγκάθι στην εξέλιξη της διαπραγμάτευσης με τους ιδιοκτήτες.
  4. Το έργο ακόμα έχει χάσει τις προθεσμίες που θα του επέτρεπαν να υπογράψει σύμβαση σύνδεσης με τον ΑΔΜΗΕ με σταθερή τιμή πώλησης (καθεστώς λειτουργικής ενίσχυσης) με συνέπεια μετά την έκδοση της ΑΕΠΟ να υποχρεωθεί να συμμετάσχει στην ειδική διαγωνιστική διαδικασία  για τα έργα σύνδεσης στο καλώδιο της Νότιας Εύβοιας Πολυπόταμος-Νέα Μάκρη για τον καθορισμό της νέας τιμή πώλησης της ΚWh. Εναλλακτικά η εταιρεία έχει δικαίωμα να συμμετέχει απευθείας στην ημερήσια αγορά ενέργειας της Χώρας, χωρίς λειτουργική ενίσχυση.
  5. Υπάρχει περίπτωση ανάκλησης της Άδειας Παραγωγής του έργου γιατί σύμφωνα με τον Νόμο δεν επεγράφη η Σύμβαση Σύνδεσης με τον ΑΔΜΗΕ μέχρι την καταληκτική ημερομηνία της 30/09/2019 που προέβλεπε ο Νόμος. Η εκκρεμούσα απόφαση του ΣτΕ που βγήκε τις προηγούμενες μέρες εξαρτάται από το αν θα θεωρηθεί από τη ΡΑΕ ως δικαιολογία μη καταβολής της πληρωμής στον ΑΔΜΗΕ του ποσού των 3 εκ. ευρώ περίπου για την σύμβαση σύνδεσης.

Συμπέρασμα: Τα παραπάνω μας λένε πως ναι μεν το έργο πέρασε από το ΣτΕ όμως οι δυσκολίες που έχουν σωρευθεί μπορεί να οδηγήσουν στην μη υλοποίηση του. Με αυτά τα δεδομένα αν το έργο καταφέρει να ολοκληρωθεί ο χρονικός του ορίζοντας θα πάει πολύ πιο πέρα από το 2020.

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Come to think of it. A trust fund should be set up before these units go up to pay for their decommissioning expense when they become non-functional and to pay for the immediate environmental impact. This would include payments to establish new homes and breed new bird families that will be lost due to bird deaths from these units. Furthermore, ecological payments should be made for displacing humans and other wildlife that used the surrounding areas for hunting and other reasons. In fact, since these items do not produce CO2, and they provide no food for plants and trees, perhaps this fund should generate money to increase tree planting in some form.....

Perhaps creating fuel efficient engines may be the most responsible solution for the environment.

This comment was minimized by the moderator on the site

Φανταστικά νέα, αν υπήρχε κάποιο αντισταθμιστικό να το πάρει ο τόπος, τώρα θα το πάρει μισό...