Τι τουρισμό θέλουμε; Τι 15αύγουστο θέλουμε; Καίριες απαντήσεις στελέχους της ακτοπλοΐας...

 

Το ερέθισμα για το σημερινό κείμενο το έδωσε κάτοικος του Γαυρίου. Κοιτάζοντας τον κόσμο που κατέβαινε από τα καράβια αναρωτιόταν εντυπωσιασμένος και σκεφτικός:

  • Πόσος κόσμος θα έρθει για 15αύγουστο; Τι σημαίνει αυτό για την Άνδρο; 

Μας εξέθεσε τις εντυπώσεις και την απορία του. Τυχαία τηλεφωνήσαμε σε στέλεχος ακτοπλοϊκής εταιρείας για το ποιες είναι οι προβλέψεις του για τον 15αύγουστο. Ελαφρά εκνευρισμένος απάντησε:

  • Τι νόημα έχουν τα στοιχεία των ημερών για ένα νησί σαν την Άνδρο; Τι λένε πέρα από ένα επιφανειακό συμπέρασμα. Μια φωτογραφία των ημερών και τίποτα περισσότερο. Σωστό είναι να ξέρουμε πόσοι θα έρθουν ή πόσοι ήρθαν. Όμως είναι εντελώς λάθος ερώτημα για την οικονομική και τουριστική επιτυχία της Άνδρου. Το πρόβλημα της Άνδρου - που είναι δύο ώρες από την Αττική - δεν είναι ο 15αύγουστος! Τι λέει όλος αυτός ο κόσμος που εμφανίζεται για 7-10 μέρες - ξεκινώντας από τις 9 Αυγούστου μέχρι 18 Αυγούστου - πέρα από ένα πρόβλημα υπερπληθυσμού λίγων ημερών και ένα στρεβλό μοντέλο ανάπτυξης μιας ελλειμματικής σεζόν; Τι λέει μια σεζόν 45 ημερών με κορύφωση τις 10 μέρες γύρω από τον 15αύγουστο; Έτσι δεν γίνεται ανάπτυξη. Με μια μικρή σεζόν σοβαρές επενδύσεις δεν γίνονται. Και χωρίς σοβαρές επενδύσεις το νησί θα στριφογυρνάει συνεχώς γύρω από τον εαυτό του και... την μικρή σεζόν!...

 

Τον ακούγαμε σιωπηλοί και προβληματισμένοι. Ο κόσμος στο νησί πολύς. Τα αυτοκίνητα περισσότερα. Θα έπρεπε να υπήρχαν παρκινγκ των 700 ΙΧ στο Γαύριο, στο Μπατσί, στη Χώρα, στο Κόρθι!!! Θα έπρεπε στην Χρυσή Ακτή, στο Κυπρί, στον Άγιο Πέτρο, στον Χαλκολιμιώνα, στα Γυαλια, στο Νειμποριό να υπήρχαν αντιστοίχως πάρκινγκ των 250 ΙΧ!!!

Και στις 20 Αυγούστου θα χρειάζονταν τα μισά. Και μετά τις 10 Σεπτεμβρίου θα ήταν σχεδόν όλα άδεια!!! Τι είδους επένδυση να κάνεις και για ποια σεζόν; Τα στοιχεία που μας έδωσε μεγάλο λογιστικό γραφείο για το καλοκαίρι του 2021 μιλούσαν για το 75%-80% της κίνησης των επιχειρήσεων του 2019. Αυτά λένε πολύ περισσότερα από τον περιστασιακό αριθμό των αφίξεων του 15αύγουστου…

Προσθέσαμε τις παραπάνω σκέψεις στη συζήτηση με τον συνομιλητή μας. Και αυτός πήρε πάλι φόρα:

  • Υπάρχει περιοχή της Ελλάδας που τον 15αύγουστο να μην έχει κόσμο. Αυτές τις μέρες οι Λειψοί, οι Αρκιοί, η Σχοινούσα, η Ηρακλειά, τα Κουφονήσια, ξεχειλίζουν από κόσμο. Ένας φίλος πήγε για 15αύγουστο στα Τζουμέρκα κι είδε έκπληκτος χωριά των 70 κατοίκων τον χειμώνα να έχουν μετατραπεί σε κωμοπόλεις των 1.000 κατοίκων το καθένα. Υπήρχε κυκλοφοριακή συμφόρεση και δεν υπήρχαν παρκινγκ παραπάνω από 30-40 ΙΧ!!! Ποιος θα επενδύσει σε πάρκινγκ για 15 καλοκαιρινές μέρες στα Τζουμέρκα; Ποιος λοιπόν θα επενδύσει για πάρκινγκ 700 ΙΧ στο Μπατσί, στο Γαύριο, στη Χώρα για μόνο 45 μέρες μεγάλης κίνησης;
  • Το πρόβλημα της Άνδρου είναι πρόβλημα όλων των νησιών εκτός του τουριστικού τετραγώνου Μύκονου-Πάρου-Νάξου-Σαντορίνης. Τα τέσσερα αυτά νησιά δεν ποντάρουν στον 15αύγουστο. Ο 15αύγουστος είναι απλώς μια μικρή κορύφωση μέσα σε μια σεζόν 5-7 μηνών. Άρα, μόνο με μια μεγαλύτερη σεζόν χτίζονται ξενοδοχεία, εστιατόρια, αναψυκτήρια, μπαρ κλπ, τα οποία προσφέρουν πολλές δυνατότητες σε ξένους και Έλληνες για 4-5 μήνες.
  • Η Άνδρος αντί να πανηγυρίζει για την κορύφωση αυτών των ημερών πρέπει να δει πως θα επεκτείνει τη σεζόν της πέρα από τα όρια του 2019. Αυτό πρέπει να είναι το μέλημα της. Κι αντί να κοιτάτε την περιστασιακή αύξηση της κίνησης των ημερών να ρωτάτε την  αύξηση της ροής των επενδύσεων που θα επιτείνουν την σεζόν...

Ο Τουρλίτης στο Μέγαρο Μουσικής Αθηνών. Νέου τύπου διαφημιστική καμπάνια του Δήμου Άνδρου με στόχο την επέκταση της σεζόν μέσα από την αύξηση της καλοκαιρινής κίνησης των Αθηναίων προς Άνδρο τα Σ/Κ... 

Κάπου εκεί ολοκλήρωσε κι ήταν μάλλον ανακουφισμένος που τα είπε. Τον ευχαριστήσαμε που έβαλε τη συζήτηση σε μια διαφορετική βάση και σε μια πιο σταθερή οικονομική βάση. Και καθίσαμε και αναλογιστήκαμε πως ακόμα και οι μεγάλες καλοκαιρινές εκθέσεις των Ιδρυμάτων, αλλά και οι εκδηλώσεις του Φεστιβάλ, πλέον έχουν περιοριστεί χρονικά στα μέτρα αυτής της σύντομης σεζόν που ξεκινά τις τελευταίες μέρες του Ιουλίου κι ολοκληρώνεται στα όρια του Αυγούστου. Πρέπει λοιπόν να ξαναθέσουμε τα βασικά ερωτήματα από την αρχή: τι τουρισμό θέλουμε; Τι σεζόν θέλουμε; Τι 15αύγουστο επιζητούμε...

«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Πραγματικά απορώ αν εσείς που γραφετε για λιμάνι σε Χώρα ή Σταυροπεδα αν είστε όντως από Ανδρο...στην Χωρα δεν ήταν κάποτε το λιμάνι?? Για ποιο λόγο έπαψε να είναι, θυμάστε ή μήπως είστε 15 χρόνων??
Ακόμα κ στο Μπατσί κάποτε επιαναν πλοία της γραμμής ( συμβατικα και καταμαραν) ..για πιο λόγο σταμάτησαν κ από εκεί, γνωριζετε??
Οσο για την Σταυροπεδα είναι ανέκδοτο τελείως να ζητάτε κυριε "Ανδριώτη" να φτιάχνει λιμάνι από το μηδέν σε ένα σημείο που δεν έχει καν στοιχειώδη οδική πρόσβαση, έτσι γιατί πιθανότατα είναι κοντά στο σπίτι σας...
Τέλος διάβασα κ για Λαύριο...ίσως ο "Ανδριώτης" που το έγραψε πέρα από σπίτι κοντά στη Σταυροπεδα μένει κοντά στο Λαύριο...γιατι δεν υπάρχει λογική εξήγηση κάποιος να προτιμησει το Λαύριο ως λιμάνι αναχώρησης, από την στιγμή που απέχει διπλάσια απόσταση από Αθήνα κ αεροδρόμιο σε σχέση με τη Ραφήνα ( κ με πολύ χειρότερο δρόμο)...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ναι οι πονηριές φταίνε που το μόνο απάνεμο μέρος με ικανό βάθος ήταν το Γαύριο για να φιλοξενήσει λιμάνι καθώς και η απόσταση του από τη Ραφήνα.Έπρεπε τα πλοία να πηγαίνανε άλλη μιάμιση ώρα μέχρι τη Χώρα για να ικανοποιηθούνε οι πρωτευουσιάνοι ότι έχουν λιμάνι. Όσο για λιμάνι στη Σταυροπέδα το κόστος είναι απαγορευτικό για τα έργα που θα χρειαστούνε σε σχέση με την αναβάθμιση του ήδη υπαρχοντως λιμένα οπότε κατά πάσα πιθανότητα να το ξεχάσετε. Πάντως μετά χαράς να φύγει το λιμάνι από εμάς να φύγουν και τα τσιμεντομπλόκια να γίνουμε παραδοσιακό ψαροχώρι όπως ο Πάνορμος Τήνου πάλι.

This comment was minimized by the moderator on the site

Φίλε Ανδριώτη αυτο που λές δεν πρόκειται ποτέ να πραγματοποιηθεί γιατί θα πέσουν οι Γαυριώτες και θα μας φάνε ζωντανούς. Το Γαυριο μέχρι πριν 2 δεκαετίες ήταν ένα χωριουδάκι απο αγρότες και 4-5 καταστήματα στη παραλία με ένα λιμάνι απο χώμα. Ούτε μπακάλικο δεν είχαν. Στο διάστημα αυτό και με διάφορα πονηρά τεχνάσματα, πονηριές και λόγω της αδράνειας των υπόλοιπων Ανδριωτών κατάφεραν και πήραν τη μπουκιά απο το στόμα της Χώρας και του Μπατσίου. Το Γαυριο πλέον έχει κίνηση και πολύ δουλειά ολοχρονής του χρόνου ,365 μέρες το χρόνο λόγω των πλοίων και δημοσίων υπηρεσιών που έχουν μετακομίσει εκεί.. Το Μπατσί 2 μήνες το χρόνο ,επίσης και το Κόρθι ,τέλος η Χώρα χαροπαλεύει να επιβιώσει και αυτή και συνεχίζουμε να βλέπουμε τους τοπικούς άρχοντες και όχι μόνο να συνεχίζουν να ενισχύουν το Γαυριο και να το ανεβάζουν εις βάρος των άλλων τριών οικισμων. Ας μην αναφερθώ σε πολλά συγκεκριμένα παραδείγματα γιατί θα γράφω 5 ώρες ,μόνο θα πώ για παράδειγμα για την εγκατάλειψη των λιμανιών Χώρας ,Κορθίου ,Μπατσίου σε αντίθεση με το Γαυριο. Μήν περιμένεις λοιπόν να δώσουν σημασία απο το Μπατσί και προς τα μέσα εάν δεν ακούσουν τα σχετικά ευχέλαιά τους.

This comment was minimized by the moderator on the site

H Άνδρος χρειάζεται ένα σύγχρονο καινούργιο λιμάνι στο κέντρο του Νησιού (Σταυροπέδα), το οποίο θα είναι πιο απάνεμο από το Λιμάνι του Γαυρίου και πιο κοντά απο το Λαύριο !!!!
Αλλά υπάρχουν συμφέροντα και ψήφοι που δεν μας αφήνουν να το σκεφτούμε !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Χωρίς κρουαζιέρα το νησί έτσι θα μείνει.
Ας ανοίξουν τα μάτια τους όλοι και να φτιάξουν το λιμάνι του Γαυριου να έρχονται κρουαζεροπλοια.
Αυτό είναι το πρόβλημα
Μόνο τότε θα γίνουν επενδύσεις και θα μεγαλώσει η σεζόν
Αλλά με αυτούς που ψηφηζουν ας μείνουν στα ιδια

This comment was minimized by the moderator on the site

When we first came to Andros in 1984 the tourist season was from mid April to the end of October. We came in April and were able to get 3 weeks accommodation for the price of 2. The cafes and restaurants were opening, the island was welcoming tourists from northern Europe. This was at a time when the ferries were terrible, the old airport very difficult to get to and from. Gavrio was a place to land and leave as soon as possible. Power cuts daily, no fresh milk shopping very limited. Yet still the people came. A season of almost 7 months.
Now we have upgraded facilities throughout the island, some of the best walking trails in Europe. Good links to the airport, modern ferries. Still the same beautiful beaches, though Batsi which was the jewel in Andros crown has been neglected, the beach ruined by a marina that required proper tidal research before construction.
Now what happens, The Taverna owners from Athens appear, open, take the cream off the milk, close and leave at the end of August. The towns then offer empty spaces, piled up tables and chairs covered in plastic, apart from a few places that cater to the locals through winter.
Do the tourist officials not ask themselves why would anyone make a journey to an island whose towns appear as appealing as a ghost town? We still have the beaches, sea and good weather.
There is a huge market of Northern Europeans who's children have left home. These are people who have both time and money, air fares are cheaper. Then would be the time to cater for the needs of this market. Not the Boom - Boom of music in the beach bars that suit a younger generation, but a place to unwind and relax.
Its a gamble, possibly one worth taking to see the island regain its popularity without selling its soul!!
I apologise that I am unable to translate. Right click disabled.