ΑΝΔΡΟΣ: Ποιοι έρχονται, πόσο μένουν, τι θέλουν...

 

(Τα στοιχεία της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Άνδρου λένε πως οι ξένοι τουρίστες έρχονται από Γαλλία, Ισραήλ, Μεγάλη Βρετανία, Γερμανία και Ιταλία. Οι περισσότεροι είναι ηλικίας 39-60 χρόνων. Μένουν κυρίως 4-6 μέρες. ΟΙ Έλληνες έρχονται οικογενειακώς γιατί το νησί είναι κοντά, παρέχει ασφάλεια και έχει καλές παραλίες και φύση. Ο Δήμος κάνει καμπάνια μέσα από το διαδίκτυο, τα blog και τα site. Συμμετέχει δωρεάν σε ηλεκτρονικές τουριστικές εκθέσεις σε Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία και Κίνα. Καλεί ξένους δημοσιογράφους και blogers. Και κάνει διαφήμιση σε μετρό και λεωφορεία στην Αθήνα. Όλα αυτά μαζί με τις εκθέσεις αποτελεσμάτων όπως αυτή που παρουσιάζει σήμερα το Δελτίο Τύπου δείχνουν πως για πρώτη φορά καταγράφονται στοιχεία, υπάρχει αποτύπωση και διαμορφώνεται ένα σχέδιο. Και δεν πάμε στα τυφλά... ΕΝ ΑΝΔΡΩ)

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΕΠΙΤΡΟΠΗΣ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ ΔΗΜΟΥ ΑΝΔΡΟΥ

Ταξιδιωτική συμπεριφορά επισκεπτών και τουριστική προβολή του νησιού...

Η παρακολούθηση της ταξιδιωτικής συμπεριφοράς και η καταγραφή των δράσεων τουριστικής προβολής ήταν το αντικείμενο της πρόσφατης σύσκεψης της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Άνδρου.

Συνεχίζοντας τη χρήσιμη πρακτική που ξεκίνησε η Επιτροπή το 2020, αναλύθηκαν ερωτηματολόγια που διανεμήθηκαν και συμπληρώθηκαν από επαγγελματίες του νησιού που τους ζητήθηκαν οι εκτιμήσεις τους. Μάλιστα αυτά τα αποτελέσματα του δείγματος, μεταξύ της φετινής και περσινής τουριστικής χρονιάς τέθηκαν σε σύγκριση για την εξαγωγή χρήσιμων συμπερασμάτων.

Η Ελληνική αγορά εξακολούθησε να κατέχει τη «μερίδα του λέοντος» ενώ ξεχώρισαν και οι αγορές της Γαλλίας, του Ισραήλ, της Μεγάλης Βρετανίας, της Γερμανίας και της Ιταλίας και άλλων Ευρωπαϊκών χωρών. Σε σύγκριση με το 2020, αυξήθηκε σημαντικά το  ποσοστό διαμονής στο νησί για την ηλικιακή κατηγορία 50-60 και 61+ χωρίς να υποτιμάται η σημασία των ηλικιών 39-49 αλλά και νεαρότερων ταξιδιωτών.

Σύμφωνα με το δείγμα, το εύρος 4-6  διανυκτερεύσεων ανέβηκε σημαντικά και πρωταγωνίστησε, σε σχέση με το 2020 που οι 2-3 διανυκτερεύσεις είχαν τα μεγαλύτερα ποσοστά. Επίσης αυξήσεις σημείωσαν τα διαστήματα 7-10 και 10+ διανυκτερεύσεις.

Για το 2021 φαίνεται πως οι οικογένειες  πήραν τα πρωτεία και αυξήθηκαν σημαντικά σε σχέση με τα ζευγάρια ή τις παρέες που εμφάνιζαν στο δείγμα, μεγαλύτερα μερίδια κατά  το 2020.

Στα σημαντικότερα κίνητρα επίσκεψης του τουρίστα στην Άνδρο παραμένουν η ευνοϊκή απόσταση από την Αθήνα, το αίσθημα ασφάλειας στον προορισμό, οι παραλίες, η χαλάρωση, η φύση και τα μονοπάτια. Επίσης η ποιότητα το εύρος υπηρεσιών και η τήρηση των αυστηρών κανόνων υγιεινής και καθαριότητας βρέθηκαν για ακόμη μία χρονιά στην κορυφή των κριτηρίων προτίμησης των καταλυμάτων.

Στα θετικά μηνύματα που συνεκτιμήθηκαν ήταν πως για το διάστημα Ιούνιος έως Σεπτέμβριος 2021 ο προορισμός έφτασε στο 81,4% των αφίξεων σε σχέση με το 2019 και παρά τις δυσμενείς συνθήκες που επικράτησαν για ακόμη μία χρονιά λόγω πανδημίας.

Στο δεύτερο σκέλος της παρουσίασης, αναφέρθηκαν οι δράσεις τουριστικής προβολής που υλοποίησαν ο Δήμος και η Επιτροπή Τουρισμού με τη βοήθεια εξειδικευμένης εταιρίας συμβούλων και ακολούθησε εποικοδομητική ανταλλαγή απόψεων και ιδεών για τα επόμενα βήματα. Ο Δήμος φρόντισε να εντοπίσει και να αξιοποιήσει τις ευκαιρίες για δωρεάν συμμετοχή χωρίς κόστος σε δημοφιλείς εικονικές διεθνείς εκθέσεις τουρισμού σε Γερμανία, Αυστρία, Ρουμανία, Ισραήλ και Μεγάλη Βρετανία καθώς και σε ψηφιακά workshop σε Ιταλία, Γερμανία, Γαλλία και Κίνα.

Μέσα από επαφές με φορείς, δημοσιογράφους και bloggers, η Άνδρος προβλήθηκε και αναδείχθηκε σε καθιερωμένα ταξιδιωτικά Μέσα με εκατομμύρια αναγνώστες όπως Conde Nast Traveller, Vagabond, Griekenland.net, Evening Standard και άλλα. Στην  Ελληνική αγορά «έτρεξε» καμπάνια προβολής σε σταθμούς του Μετρό και «πλάτες» λεωφορείων, ενώ αξιοποιήθηκαν ειδήσεις με θετική απόχρωση όπως οι διεθνείς διακρίσεις που απέσπασε ο προορισμός είτε με ενέργειες του Δήμου, είτε ανεξάρτητα από αυτές, ώστε να προκληθεί ενισχυμένη δημοσιότητα με πάνω από 250 δημοσιεύματα ή αναφορές για τον προορισμό σε σημαντικά Ελληνικά ΜΜΕ.

Ο Δήμος και η Επιτροπή δραστηριοποιήθηκαν εξίσου και σε επίπεδο φιλοξενίας δημοσιογράφων και bloggers, προσκαλώντας τηλεοπτικές παραγωγές ταξιδιωτικών εκπομπών από Ελλάδα και εξωτερικό, δημοσιογράφους με εξειδίκευση σε ειδικές μορφές τουρισμού όπως πεζοπορία και ποδηλασία και προερχόμενοι από καίριες αγορές ενδιαφέροντος όπως Ισραήλ και Ευρώπη.

Σημειώνεται πως ήδη έχουν δημοσιευτεί εκτενή αφιερώματα για το νησί όπως στο καθιερωμένο Γερμανικό περιοδικό eBike και το κορυφαίο ειδησεογραφικό Μέσο του Ισραήλ Ynet.co.il. Στο πλαίσιο της προσπάθειας προβολής, ο Δήμος και η Επιτροπή Τουρισμού ευχαριστούν θερμά το δίκτυο επιχειρήσεων CTN Andros, το Σωματείο Ενοικιαζομένων Δωματίων και διαμερισμάτων «Άγιος Φίλιππος», τον Σύλλογο Ενοικιαζομένων Δωματίων & Διαμερισμάτων Άνδρου «Η Αγία Θαλασσινή», την ακτοπλοϊκή εταιρεία «Fast Ferries Andros», αλλά και τους επαγγελματίες που πρόσφεραν αφιλοκερδώς  παροχές φιλοξενίας για τους συμμετέχοντες στα δημοσιογραφικά ταξίδια γνωριμίας.

Άνδρος , 13 Δεκεμβρίου 2021

  

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet