Ραφήνα-Πειραιάς-Λαύριο: Πλοία, αποστάσεις, εισιτήρια...
Η ριμάδα η οικονομία θέλει λίγο μυαλό και μερικούς αριθμητικούς υπολογισμούς. Γιατί διαφορετικά ξεκινάς να πας Άνδρο. Δεν μετράς τα μίλια και τις αποστάσεις, δεν μετράς εισιτήρια και πλοία. Και καταλήγεις να κοιτάς το άπειρο. Λίγο απότομη η εισαγωγή του άρθρου, αλλά είναι τόση πολύ η άγνοια ορισμένων σχολιαστών και τόση η επιμονή (λόγω άγνοιας), που με κάποιο τρόπο θα έπρεπε κανείς να ξεκινήσει μια απάντηση σε όσα γράφονται για την όντως μεγάλη αύξηση στα εισιτήρια, την οποία επέφερε η κρίση και ο πόλεμος στην Ουκρανία.
Ας πάρουμε λοιπόν το δύο "κλασικά επιχειρήματα" εντελώς λανθασμένων κάποιων σχολιαστών:
(α) ΛΑΘΟΣ ΠΡΩΤΟ: Γράφουν πως "ο ανταγωνισμός από Πειραιά κρατά τα εισιτήρια της Τήνου και της Μυκόνου χαμηλά γι' αυτούς. Ενώ η Άνδρος που δεν έχει πλοίο από Πειραιά είναι... ακριβή σε σχέση με Τήνο!"
(β) ΛΑΘΟΣ ΔΕΥΤΕΡΟ: Γράφουν πως "δύο νησιά που έχουν ως αφετηρία το Λαύριο, η Τζιά/Κέα και η Κύθνος, έχουν μικρότερο ναύλο από την Άνδρο!"
Τα παραπάνω έγραψαν ορισμένοι σχολιαστές σε προηγούμενη ανάρτηση σχετικά με τον ΑΠΟΛΟΓΙΣΜΟ του Ιουνίου. Μάλιστα ένας εξ αυτών δεν του άρεσε που αποκαλέσαμε την Άνδρο "νησί των τριημέρων και του Σαββατοκύριακου" και ψέγει όλους μας γι' αυτό. Οι πρώτοι σχολιάζουν περί ανταγωνισμού χωρίς να ξέρουν τιμές, διαδρομές, χρόνο ταξιδιού. Ο δεύτερος δεν έχει ακούσει τίποτα για το "συγκριτικό πλεονέκτημα". Χωρίς λοιπόν να βουτάνε το πληκτρολόγιο τους στα αριθμητικά δεδομένα γράφουν ότι θέλουν.
ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΤΗΝΟΣ-ΜΥΚΟΝΟΣ: ΝΗΣΙΑ, ΑΠΟΣΤΑΣΕΙΣ, ΤΙΜΕΣ
Ας πάμε στους αριθμούς να δούμε την πραγματικότητα:
(α) ΠΕΙΡΑΙΑΣ
Πειραιάς - Τήνος: 85 μίλια απόσταση 49 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ εισιτήριο.
Πειραιάς - Μύκονος, 94 μίλια απόσταση, 53 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Και από Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο.
ΕΡΩΤΗΣΗ: Ποιος ανταγωνισμός και πράσινα άλογα από τον Πειραιά που γράφουν μερικοί; Ακριβότερος κατά πολύ λόγω απόστασης και λόγω μεγαλύτερης διάρκειας ταξιδιού ο Πειραιάς κατά 14 και 15 ευρώ ανάλογα με το νησί. Απορούμε που βλέπουν κάποιοι τον ανταγωνισμό από Πειραιά;
(β) ΛΑΥΡΙΟ
Λαύριο - Τζιά/Κέα: 17 μίλια 12,5 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Η Τζιά είναι 17 μίλια κι έχει 12,5 ευρώ. Αν ήταν 36 μίλια (όσα και η Άνδρος) πόσα ευρώ λέτε να είχε; Περίπου 36!!!
Λαύριο - Κύθνος: 26 μίλια 16 ευρώ εισιτήριο το άτομο. Δείτε τιμές και αποστάσεις και βγάλτε συμπέρασμα και σε αυτή την περίπτωση. Αν ήταν π.χ. 36 τα μίλια θα είχε 36 ευρώ!!!
ΠΑΡΑΤΗΡΗΣΗ: Λάβετε υπόψη σας στο κοστολόγιο της διαδρομής πως τα πλοία από Λαύριο για Κέα και Κύθνο είναι ΠΟΡΘΜΕΙΑ. Μικρότερα και με λιγότερες δυνατότητες μεταφοράς ατόμων και φορτίων. Μικρότερο εξοπλισμό και σωστικά μέσα. Και το κυριότερο έχουν 18 άτομα πλήρωμα, ενώ της γραμμής από Ραφήνα για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο είναι επιβατηγά/οχηματαγωγά με σαφώς μεγαλύτερες δυνατότητες (και λόγω μεγαλύτερων και πολυπληθέστερων νησιών και Κάβο Ντόρο) και υποχρεωτικά έχουν 46 άτομα πλήρωμα.
(γ) ΡΑΦΗΝΑ
Ραφήνα - Άνδρος: 36 μίλια 25 ευρώ το άτομο εισιτήριο. Η Άνδρος απέχει από την Ραφήνα 36 μίλια και από Πειραιά περίπου 80 μίλια μέσω Σύρου. Αν υπήρχε πλοίο θα κόστιζε περίπου 45,5 ευρώ το άτομο. Πόσοι λέτε να έρχονταν 4,5 ώρες δρόμο και πολλαπλάσιο ναύλο; Απάντηση: ΚΑΝΕΝΑΣ.
Ραφήνα - Τήνος: 60 μίλια 35 ευρώ το άτομο εισιτήριο
Ραφήνα - Μύκονος: 70 μίλια 38 ευρώ το άτομο εισιτήριο
ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑ: Τα εισιτήρια δυστυχώς ακρίβυναν για όλους. Όμως η Άνδρος παρά τα ακριβότερα εισιτήρια παραμένει οικονομικότερη από όλα τα γειτονικά νησιά. Αυτό είναι τα δεδομένα. Γιατί διάφοροι διακινούν "απόψεις" χωρίς στοιχεία. Μόνο και μόνο για να μεμψιμοιρούν. Αν τα παραπάνω αριθμητικά στοιχεία που είναι ξεκάθαρα δεν πείθουν τι να πούμε; Η μικρή απόσταση, ο σύντομος χρόνος της διαδρομής και το όποιο μικρότερο σχετικά εισιτήριο (λόγω απόστασης και χρόνου) βοηθούν την Άνδρο να επικρατήσει ως νησί του τριημέρου και του Σαββατοκύριακου και ως νησί παραθεριστικής κατοικίας λόγω πρόσβασης.
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"