Σχεδιάζεται η τρίτη φάση του λιμανιού στο Γαύριο

Κάτοψη του λιμανιού του Γαυρίου όπως αποτυπώνεται στην μελέτη της Περιφέρειας που αστιάζει στην τρίτη φάση. Διακρίνονται τα σημεία που έχουν προβλήματα και οι λύσεις που περιγράφονται από την τεχνική υπηρεσία της Περιφέρειας και τον έπαρχο. 

Αυτές τις μέρες σχεδιάζεται στην Περιφέρεια η τρίτη φάση της κατασκευής του λιμανιού του Γαυρίου. Ένα έργο μακράς πνοής για την Άνδρο. Συζητούνται το αν και που θα πρέπει γίνουν κάποιες προεκτάσεις της υπάρχουσας νότιας αποβάθρας, για το πως θα χαραχτούν σωστοί και σύγχρονοι δρόμοι πρόσβασης στον χώρο των πλοίων, εξετάζονται μονοδρομήσεις ή και πεζοδρομήσεις.

Όλα αυτά ώστε οι χιλιάδες καλοκαιρινοί επιβάτες να μπορούν να διακινούνται άνετα, γρήγορα, λειτουργικά. Το έργο σχεδιάζεται και θα προχωρήσει, καλώς εχόντων των πραγμάτων σε υλοποίηση στα αμέσως επόμενα χρόνια από την Περιφέρεια.

Το σημερινό λιμάνι όπως είναι σήμερα δεν έχει τη δυνατότητα να φιλοξενήσει επιβατηγό/οχηματαγωγό πλοίο για τη νύχτα κλπ. Υπάρχει επίσης αδυναμίοα να γίνει αποβάθρα μπροστά από τον εξωτερικό λιμενοβραχίονα. Κάτι που θα βοηθούσε τα πλοία να δένουν όταν υπάρχει νοτιάς. Όπως μας εξήγησε ο έπαρχος Άνδρο, που διαβουλεύεται στην Περιφέρια για την μελέτη, υπάρχει ασταθής βυθός μπροστά από τον λιμενοβραχίονα. Σταθερό έδαφος υπάρχει μόνο 28 μέτρα κάτω από τον βυθό. Άρα δεν μπορεί να σταθεί προβλήτα εκεί. Το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να διαμορφωθεί χώρος για μια μαρίνα στην άκρη του λιμενοβραχίονα στην μεριά της στεριάς. Αυτό, συμπλήρωσε ο έπαρχος Δ. Λοτσάρης, θα δώσει διέξοδο στα πλοιάρια και στα ιστιοφόρα που έρχονται σήμερα και δεν έχουν που να δέσουν στο κυρίως λιμάνι.

Αυρό που μπορεί να γίνει και θα βοηθούσε το λιμάνι θα ήταν μια επέκταση της σημερινής νότιας αποβάθρας κατά 30 μέτρα περίπου. Έτσι ώστε να δένει πλοίο όταν υπάρχει νοτιάς ή αν χρειαστεί, σε περίπτωση ανάγκης, να διανυκτερεύσει ένα σκάφος.

Η συζήτηση του επάρχου με τους πλοιάρχους των πλοίων της γραμμής προχωρά και αρκετοί από αυτούς έχουν ήδη εκφράσει άποψη μια και είναι αυτοί που έχουν πλήρη γνώση των δυνατοτήτων των υπαρχόντων ή των μελλοντικών πλοίων της γραμμής μας. Για τον λόγο αυτό θα γίνει και κάποια στιγμή μια σύσκεψη στρογγυλής τράπεζας και μεταξύ των πλοιάρχων να κληθούν όλοι να εκφέρουν γνώμη.

Για την ιστορία σημειώνουμε πως η Άνδρος υπήρξε όλα της τα χρόνια "αλίμενος". Έτσι την αποκάλεσε την δεκαετί του 1920 ο μεγάλος ιστορικός της Άνδρου Δημήτρης Πασχάλης που έβλεπε πλήθος προσπαθειών και χρηματοδοτήσεων να δίδονται κατά τον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα και η Χώρα να μην αποκτά σωστό λιμάνι. Τα ίδια βλέπουμε μέχρι σήμερα και με τα αλιευτικά καταφύγια στην Χώρα και στο Κόρθι. Αλλά κι εκεί που έγινε είδαμε... το πως έγινε! Η Άνδρος όμως ακόμα και σήμερα παραμένει σχεδόν "αλίμενος" αν λάβουμε υπόψη μας τις προσβάσεις ΠΟΥ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΚΑΙ ΣΗΜΕΡΑ το λιμάνι του Γαυρίου. Κάτιο που είναι παραπάνω από εμφανές με τα "εμφράγματα" στην κυκλοφορία κατά τους δύσκολους καλοκαιρινούς μήνες όταν η είσοδος και η έξοδος σε αυτό είναι πάρα πολύ δύσκολη τις ώρες αιχμής.

εν Άνδρω

 

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αν το επιθυμείτε μπορώ να σας αποστείλω υλικό - εικόνων και προσχεδίων - για να το δημοσιεύσετε εδώ.

This comment was minimized by the moderator on the site

Σας πληροφορώ - καθαρά για την πληροτητα της Ενημέρωσης - οτι υπάρχουν επαρκείς προηγούμενες Μελέτες για το σύνολο των Έργων Εκσυγχρονισμού - Ανάπλασης της παράκτιας ζώνης του Λιμένα Γαυρίου - Επανασχεδιασμός Κυκλοφοριακής ρύθμισης προς εξυπηρέτηση αυτού . Τις έχω εκπονήσει προσωπικά απο το 1992-1993, κατόπιν εντολής του τοτε Επαρχου κου Ι. Πέρρου οταν υπηρετούσα στην ΤΥΔΚ Δήμου+ κοινοτήτων Ανδρου, σε συνεργαασία με τον τότε Κοινοτάρχη κο Αποστ. Νταή. Είχα επίσης σε αυτή συμπεριλάβει παλαιότερη Μελέτη που ειχε εκπονηθεί απο Τεχνική Εταιρεία - με ανάθεση απο τον Γ. Ανωμερίτη - για Νέα Μαρίνα στην συνέχεια του Λιμένα προς τα δυτικά και την παρακείμενη παραλία (πριν την έξοδο του μικρού υδατορέμματος). Πρόσφατα όμως την έχω εμπλουτίσει με το Εργο Πρόσθετης Υποδομής για Υδροδρόμιο - έξω απο την λιθοκατασκευασμένη προβλήτα , ώστε να μην επιβαρύνει και παρεμποδίσει στο ελάχιστο την προσέγγιση και απόπλου των ακτοπλοϊκών πλοίων. Θα είμαι στην διάθεση του Επάρχου κου Δ. Λότσαρη και της Περιφερειας Νοτίου Αιγαίου για να ενσωματωθούν τα όποια χρήσιμα Τεχνικά στοιχεία και να εξοικονομηθεί χρόνος (και χρήμα).

This comment was minimized by the moderator on the site

Αν κρίνουμε το έργα της Περιφέρειας με βάση το τελείως άχρηστο Αλιευτικό Καταφύγιο στο Μπατσί ,αλλα και πολλά άλλα , σίγουρα θα χάσουμε και το λιμάνι της Άνδρου
Αλίμονό μας

This comment was minimized by the moderator on the site

Το "Αλιευτικό καταφύγιο" στο Μπατσί που δύναται να φιλοξενήσει αρκετά σκάφη αναψυχής, κατά τη διάρκεια της χειμερινής περιόδου, είναι άδειο. Μήπως θα πρέπει να διερευνηθούν οι τρόποι και τα μέσα ώστε να γίνει παραγωγικό το εν λόγω καταφύγιο. Έγινε αυτή η επένδυση και δεν έχει, μέχρι σήμερα, να καταστεί παραγωγική. Αυτή η βασική σκέψη ας προβληματίσει προ της δημιουργίας νέων επενδύσεων-δαπανών, χάρις των δαπανών.