Αθλητισμός
Το Andros Trail Race 2019, ξεκ...
Το Andros Trail Race 2019, ξεκινά γαστρονομικά με την βραδιά του pasta party που πάντα αφήνει τις καλύτερες εντυπώσεις. Χειροποίητες χυλοπίτες, μοναστηριακή συνταγή σάλτσας τομάτας, πιπεράτες γεύσεις τοπικών τυριών, παραδοσιακοί χοροί: μία γεύση από Άνδρο, δηλαδή!
4ο Andros Trail Race - Κόρθι, ...
Σε τέσσερις μέρες και για 4η συνεχόμενη φορά διεξάγεται στην Άνδρο το Σαββατοκύριακο 28-29 Σεπτεμβρίου 2019 ο αγώνας ορεινού τρεξίματος με την επωνυμία Andros Trail Race. Διεξάγεται ως γνωστό στις διαδρομές των μονοπατιών της νότιας και κεντρικής Άνδρου. Σημείο εκκίνησης και τερματισμού το Κόρθι. Ο αγώνας έγινε για πρώτη φορά το 2016. Από τότε έχουν διοργανωθεί αγώνες κάθε φθινόπωρο και το 2017 και το 2018. Το 2019 είναι, λοιπόν, η τέταρτη φορά. Ο αγώνας αποτελεί μέρος των αγών ορεινού τρεξίματος που διεξάγονται στις Κυκλάδες (Cyclades Cup). Στο αγώνα υπάρχουν τέσσερις κατηγορίες αγωνισμάτων. Οι δύο πρώτες του κατηγορίες είναι του 1 και των 5 χιλιομέτρων. Και οι δύο δεύτερες των 10 και των 24 χιλιομέτρων.
ΤΖΙΜ ΠΑΝΤΖΟΣ: ο αρχιπαλαιστής ...
Του Γιάννη Χατζηαθανασίου
Το όνομα Τζιμ Πάντζος ή κατά κόσµο Δημήτρης Παντζόπουλος, πιθανόν δεν λέει και πολλά, στους σημερινούς Αυδριώτες. Και όµως, ο Τζιμ Πάντζος υπήρζε ένας πολύ σημαντικός αθλητής στον καιρό του, στις αρχές του 20 αιώνα. Παλαιστής και μάλιστα επαγγελματίας, θα τον αποκαλούσαµε σήµερα, κατσέρ.
8-17/8: 2ο καλοκαιρινό τουρνου...
Φωτογραφία; αρχείου Εν Άνδρω.
Για τέταρτη φορά (δύο πασχαλινά και δύο καλοκαιρινά) και για δεύτερο συνεχόμενο Αύγουστο το αθλητικό σωματείο "Βibiana Sport Club” σε συνεργασία με τον Πολιτιστικό Σύλλογο "Πεντάβρυση" διοργανώνει το 2o ANDROS ΤΕΝΝΙΣ OPEN μεταξύ 8-17 ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 2019 στις εγκαταστάσεις του στις Στενιές.
Αndros Trail Race 2019...
Αndros Trail Race 2019: πλησιάζει το ετήσιο ραντεβού μας με το ορεινό τρέξιμο! Με την υποστήριξη της ακτοπλοϊκής εταιρείας FAST FERRIES
Μετράμε ήδη αντίστροφα για την εκκίνηση του πιο συναρπαστικού αγώνα ορεινού τρεξίματος των Κυκλάδων, του Andros Trail Race που φέτος θα διεξαχθεί το Σαββατοκύριακο 28 και 29 Σεπτεμβρίου στο νησί της Άνδρου.
Από την Μύκονο στην Ίμπιζα με ...
Μιλάμε την βλέπεις τη Φεράρι και μένεις. Με το αεροδυναμικό σχήμα και το εντυπωσιακό κίτρινο... (φωτ. Εν Άνδρω).
Στην Άνδρο έχουμε το ράλυ Αντίκα. Και απολαμβάνουμε μερικά από τα πιο εντυπωσιακά μοντέλα άλλων εποχών. Μας "ταξιδεύουν" στον χρόνο με τα σχήματα, τα χρώματα, την ομορφιά του κλασικού. Στη Μύκονο έχουν το ράλυ Gumball 3000. Μερικά από τα πλέον σύγχρονα και εντυπωσιακά αυτοκίνητα στο κόσμο ξεκινούν από το κοσμοπολίτικο νησί των Κυκλάδων, την Μύκονο, περνάνε μεριά από τα πλέον κοσμοπολίτικα μέρη του κόσμου. Και καταλήγουν στην Ίμπιζα. Το πιο κοσμοπολίτικο νησί της Ισπανίας. Μερικά από τα αυτοκίνητα αυτά συναντήσαμε στη Ραφήνα να περιμένουν το πλοίο της γραμμής μας. Αλλά ας πάρουμε τα πράγματα με τη σειρά...
Η Άνδρος των μοναδικών ορεινών...
Καθένας που έρχεται στην Άνδρο αφήνει με τον τρόπο του το ίχνος του. Και αυτό το ίχνος ταξιδεύει σε όλο τον κόσμο ανοίγοντας προοπτικές πρωτόγνωρες. Στην Κουβάρα ο Βέλγος ποδηλάτης πανηγυρίζει την κατάκτηση της κορυφής με φόντο την Άνδρο που απλώνει μακριά.
ΜΠΑΤΣΙ: "Άνθρωποι υπέροχοι και...
Του Διαμαντή Μπασαντή
Η αφίσα για την... ιστορία!
Το 1965 είχε γυριστεί ένα μοναδικό και ξεκαρδιστικό, με συνάμα νοσταλγικό φιλμ. Ο τίτλος του στα αγγλικά ήταν "THOSE MAGNIFICENT MEN IN THEIR FLYING MACHINES" και στα ελληνικά "ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΥΠΕΡΟΧΟΙ ΚΑΙ ΙΠΤΑΜΕΝΕΣ ΣΑΚΑΡΑΚΕΣ". Περιέγραφε την πρώτη αεροπορική διαδρομή από το Λονδίνο στο Παρίσι το 1910. Μια ξεκαρδιστική κωμωδία, αλλά ταυτόχρονα μια παρουσίαση των πρώτων μοντέλων αεροπλάνων, αεροπλοίων ή ότι άλλο ήθελε να φανταστεί ο νους με αεροπόρους Άγγλους, Γάλλους, Αμερικάνους, Ιταλούς και Γιαπωνέζους. Ένα αξέχαστο φιλμ μιας άλλης εποχής που έβλεπε από το ύψος του 1965 το 1910 και τα τεχνολογικά επιτεύγματα της. Αυτό τον τίτλο και αυτό το φιλμ - που είδαμε κάποτε παιδιά - μου ήρθε στο μυαλό κατά την διάρκεια του Εαρινού Ράλι της ΦΙΛΠΑ στην Άνδρο (παραπάνω αφίσα από το φιλμ του 1965).
Η αφίσα για την ιστορία!
Ιδίως στην βράβευση που βρεθήκαμε προσκαλεσμένοι του υπεύθυνου του αγώνα κ. Νίκου Κοζανίτη. Γιατί βρεθήκαμε ανάμεσα σε υπέροχους ανθρώπους και στις πραγματικά γοητευτικά μουσειακά κομμάτια, μοναδικές και ξεχωριστές "σακαράκες" (η λέξη χρησιμοποιείται νοσταλγικά και χιουμοριστικά εδώ) άλλων εποχών - όλες πριν το 1970 - που ακόμα τρέχουν και εκπλήττουν με όσα κάνουν. Ή, καμιά φορά με όσα δεν κάνουν...
Ξεκινάμε την απονομή που έγινε στο Μπατσί ανάποδα: από την αναμνηστική φωτογραφία του τέλους. Σχεδόν όλοι οι βραβευθέντες και μη διαγωνιζόμενοι ποζάρουν με φόντο το Μπατσί. Ο σκηνοθέτης της ΕΡΤ τους έχει στήσει εκεί και τους φιλμάρει/φωτογραφίζει με φόντο το γοητευτικό και χτες ευτυχώς ηλιόλουστο (μετά την προχθεσινή καταιγίδα) λιμανάκι του Μπατσιού. Μαζί τους ποζάρουν φυσικά και οι τοπικοί παράγοντες... (φωτ. Εν Άνδρω).
Η όμορφη και σεμνή τελετή ξεκίνησε στο πάντα φιλόξενο και ζεστό στέκι του "Σταμάτη" στο Μπατσί όπου ο Γιάννης Θωμάς ακούραστος και γρήγορος εξυπηρέτησε τους δεκάδες οδηγούς, συνοδηγούς, συνοδούς, παιδιά, φίλους και όσους βρέθηκαν στο Ράλι, αλλά και όσους προσκεκλημένους παραβρέθηκαν στην τελετή (φωτ. Εν Άνδρω).
Από τα δεκάδες βραβεία όλων των κατηγοριών και όλων των ειδών (πλακέτες, κύπελλα) να ξεχωρίσουμε την πλακέτα που έδωσε ο πρόεδρος της ΦΙΛΠΑ στην χήρα του Αλέξανδρου Σταματιάδη μιας και το εφετινό Ράλι έφερε το όνομα του (φωτ. Εν Άνδρω).
Τώρα από τα δεκάδες βραβεία μιας και δεν είμαστε ειδικοί, αλλά απλοί λάτρες των παλιών ωραίων αυτών αυτοκινήτων, ξεχωρίσαμε και σμίξαμε αυτοκίνητα. οδηγούς και συνοδηγούς στο πάρκινγκ του Μπατσιού. Τουλάχιστον να συνδέουμε αυτοκίνητο, οδηγούς και βραβείο. Και μια και ο λόγος για την μαρίνα που αν δεν υπήρχε το Μπατσί δεν θα είχε μια πλατεία πουθενά (έτσι που χτίστηκε από όλους και το ρέμα έγινε δρόμος με σπίτια και ο οικισμός με πανωσηκώματα και ταράτσες). Στην φωτογραφία ένα από τα πολλά ΜΙΝΙ του αγώνα με το ζευγάρι (οδηγός-συνοδηγός) με φόντο την επίμαχη Μαρίνα (φωτ. Εν Άνδρω).
Και εδώ η ιστορία εν κινήσει. Ένα ιστορικό αγγλικό MG (δύο γενιές πίσω) με μια ιστορικότερη αγγλική Rols Royce που ο ιδιοκτήτης της αν και Άγγλος είναι κάτοικος της αγγλικής παροικίας της Βόρειας Άνδρου!!! Ανδριώτης ο Άγγλος και ανδριώτικη η Rols Royce. Και είναι ένας από τους τρεις ανδριώτες που βοήθησαν και έφεραν δύο χρόνια τώρα το Εαρινό Ράλι της ΦΙΛΠΑ στην Άνδρο. Ο Ρόμπερτ παρατηρητικός όπως όλοι οι Άγγλοι σημείωσε "έχεις κι εσύ μια ασημί TOYOTA COROLLA 20ετίας. Σε είδα που μας πέρναγες και φωτογράφιζες μέσα στην καταιγίδα!" (φωτ. Εν Άνδρω).
Και τώρα ένα AUSTIN της δεκαετίας του 1960 με τον οδηγό και την συνοδηγό. Είναι το AUSTIN που ακολουθήσαμε στην ομίχλη από το Παλαιόκαστρο μέχρι το Ελικοδρόμιο. Εξαιρετικός οδηγός και γρήγορο το παλιό σπορ αυτοκόνητο (φωτ. Εν Άνδρω).
Κι εδώ μια ALFA ROMEO JUNIOR, από τις ελάχιστες που κυκλοφορούν διεθνώς με οδηγό, συνοδηγό και κύπελα (φωτ. Εν Άνδρω).
Κυρίες και κύριοι ένα DKV, ο θρυλικός πρόγονος του AUDI. Συνομήλικο με τον οδηγό του (φωτ. Εν Άνδρω)...
Κι εδώ οδηγός και FIAT 500 του 1969. Το νεώτερο μοντέλο των αγώνων. Πιο μεγάλο πάντως σε ηλικία από τον οδηγό του (φωτ. Εν Άνδρω).
Και εδώ ο Δημήτρης (οδηγός του θρυλικού Σκαραβαίου) με τον συνοδηγό του και τα βραβεία τους. Με αριθμό Νο 1 στους αγώνες πολύ λογικό να πάρει βραβείο! Παρουσιάζουμε εδώ τον Δημήτρη (δεξιά) πρώην σμήναρχο/διοικητή του αεροδρομίου της Καμπούλ (επί 6μηνο)!!! Αφού τα είδε όλα στο Αφγανιστάν ήρθε στην Άνδρο να δει τα υπόλοιπα!!! Και τα είδε. Και ρώταγε πως και γιατί για έναν τοπικό υποψήφιο! Τέλος πάντων το θέμα πολιτικό και ιδιαίτερο και δεν είναι της παρούσης. Της παρούσης είναι πως μας έκανε "φρικτά παράπονα" που γράψαμε για τον κόκκινο Σκαραβαίο και ξεχάσαμε τον μπλε! Τον ψάξαμε στο Γαύριο. Κι εντελώς "αμερόληπτα" μιας και περάσαμε δύο υπέροχες ώρες κουβεντιάζοντας μαζί του (για το Αφγανιστάν μέχρι την Μόρια!!!) παρουσιάζουμε αυτόν, τον συνοδηγό και τον ηρωϊκό Σκαραβαίο της δεκαετίας του 1960 (φωτ. Εν Άνδρω).
Και μια προτελευταία φωτογραφία. Σπάνια μοντέλα στο Μπατσί φωτογραφιζόμενα όλα μαζί. Εντύπωση προκαλεί η JAGUAR E type της δεκαετίας του 1960. Ρωτήσαμε το νεαρό οδηγό της γιατί την είδαμε μόνο στην εκκίνηση και όχι στο αγώνα. Και η απάντηση: "μείναμε από μηχανική βλάβη και πήγαμε για καφέ. Σήμερα την φτιάξαμε, αλλά είναι αργά. Έτσι το ρίξαμε στην φωτογράφιση μαζί με τους φίλους!" Είπαμε "Άνθρωποι υπέροχοι..." (φωτ. Εν Άνδρω).
Προς πληροφόρηση σας. Στο τραπέζι εκτός του Δημήτρη με τον Σκαραβαίο καθίσαμε με δύο πολύ συμπαθητικούς κυρίους (ο ένας Έλληνας από... Λουξεμβούργο - λόγω της κρίσης είναι πολλοί πλέον εκεί) που οδηγούσαν την εκπληκτική MORGAN που φωτογραφήσαμε στην αποβίβαση από το καράβι. Ρωτήσαμε γιατί δεν την είδαμε κι αυτή. Και η απάντηση του χαμογελαστού σπορτίφ Έλληνα εκ Λουξεμβούργου: "μείναμε! Μας πήρε γερανός!" Είπαμε: "Άνθρωποι υπέροχοι και ιπτάμενες... σακαράκες"!!!
Με κάτι τέτοια περάσαμε βροχερά, ομιχλώδη, ηλιόλουστα, χαμογελαστά ένα μοναδικό διήμερο και περιμένουμε του χρόνου - όπως υποσχέθηκαν - να είναι πάλι στην Άνδρο. Κλείνουμε αυτή την ξεχωριστή και πολύ ωραία διαδρομή στο χτες και στο Εαρινό Ράλι της ΦΙΛΠΑ στην Άνδρο εστιάζουμε τον φακό στην ανοικτή πόρτα της JAGUAR E type. Στην αφίσα του εφετινού Εαρινού Ράλι απεικονίζεται περσινή φωτογραφία της JAGUAR στην Άνδρο, που εφέτος ήρθε, αλλά... δεν έτρεξε!!!
ΕΑΡΙΝΟ ΡΑΛΙ ΦΙΛΠΑ-ΑΝΔΡΟΣ 2019:...
Του Διαμαντή Μπασαντή
Το Εαρινό Ράλι της ΦΙΛΠΑ στην Άνδρο έγινε μέσα σε μια εαρινή καταιγίδα κατά την πρώτη μέρα. Τα πανέμορφα ιστορικά αυτοκίνητα διέσχισαν τα 2/3 της Άνδρου. Από Γαύριο πήγαν Μπατσί για εκκίνηση. Από εκεί ανέβηκαν Απροβάτου, Παλαιόπολη, Σταυροπέδα. Συνέχισαν Άγ. Γιώργη Φαράλη, Καπαριά, Αϊπάτια, Κόρθι, Όρμο. Ανέβηκαν Κοχύλου, κατηφόρισαν Συνετί. Πέρασαν τα Λειβάδια κι έφτασαν Χώρα. Όλα αυτά μέσα σε μια κατά διαστήματα απίστευτα δυνατή καταιγίδα. Στην φωτογραφία ένα από τα εντυπωσιακά αυτοκίνητα (Morgan 1968) αποβιβάζεται στο Γαύριο από το Superferry II (φωτ. Εν Άνδρω).