Στα "Γυάλια": κάτι από μια άλλ...
Στα Γυάλια στην όμορφη παραλία των Στενιών εδώ και αρκετά χρόνια στη θέση μιας παλιάς ψαροταβέρνας δημιουργήθηκε ένα πολύ κομψό και ευγενικό εστιατόριο/snack bar. Τα "Γυάλια". Αφανής δημιουργός η Λίλα Πολέμη. Μια ευγενική μεσοαστή, γυναίκα του καπετάν Κωσταντή Πολέμη. Και δίπλα της ο γιός της Νικόλας Πολέμης. Στο Εν Άνδρω έχουμε αναφερθεί σε δύο-τρεις περιπτώσεις στο διακριτικό εστιατόριο στα πλαίσια των διαδρομών μας στις ωραίες γωνιές της Άνδρου. Όμως η πρόσφατη αναφορά μας στο εστιατόριο του "Σταμάτη" στο Μπατσί και στους διάσημους που φτάνουν στην μαρίνα του με σκάφη οδήγησε ένα πρωινό να ρωτήσουμε την Λίλα για το ποιοι έχουν έρθει αυτά τα χρόνια στο αστικού χαρακτήρα εστιατόριο της. Η απάντηση γελαστή και αυθόρμητη: "δεν θυμάμαι... πολλοί και διάφοροι! Θα σου πω μερικά ονόματα, αλλά ο Νίκος Ηλιόπουλος που έφερε εδώ πολλούς θα θυμάται καλύτερα." 
Έκθεση Κολλίντζα: Εμβληματικά ...
Το περίτεχνο κτίριο Βογιαζίδη στην είσοδο της παλιάς αστικής Χώρας στολισμένο με τα οικόσημα του και την φαντασία του καλλιτέχνη. Η συλλογή των έργων του αρχιτέκτονα, εικαστικού, σχεδιαστή Αθανασίου Κολλίντζα (εκτίθεται καθημερινά στο Γυμνάσιο Άνδρου μέχρι 15 Αυγούστου) αυτή τη χρονιά αντλεί την έμπνευσή του από τα οικόσημα. Τα οικόσημα ανά τους αιώνες, μας εξηγεί στην παρουσίαση του, αποτέλεσαν «πηγή συμπυκνωμένης οπτικής κωδικοποίησης στοιχείων». Ήταν «μια δημόσια ταυτότητα και αναγνώριση». Στην εφετεινή έκθεση του ο καλλιτέχνης εστιάζει σε εμβληματικά κτίρια της Χώρας της Άνδρου που μαζί με διάσπαρτα οικόσημα τα μετατρέπει σε σημαία αναγνωρισιμότητας του νησιού.
Στης Αγίας Μαρίνας το μέγα μον...
Ήταν μια ιδιαίτερη χρονιά για τον εορτασμό της Αγίας Μαρίνας στο ομώνυμο εντυπωσιακό μοναστήρι στ' Αποίκια της Άνδρου. Πρώτον γιατί έγινε ένα ακόμα βήμα για την ολοκλήρωση του με την ανακαίνιση του Ιερού του και της Αγίας Τράπεζας του. Δεύτερο για τον εορτασμό που βρέθηκε εν μέσω κορονοϊού και είχε λιγότερο κόσμο από τα προηγούμενα χρόνια. 
SOS προς το υπουργείο Πολιτισμ...
  Υψηλή: Εγκατάλειψη, ακαθαρσίες και σχοινιά διαλυμένα από ζώα που βόσκουν ανεξέλεγκτα δίπλα σε ένα μικρό κτίσμα-κόσμημα. Το όλο έργο κόστισε 1.140.000 ευρώ. Μέχρι πέρσι συντηρημένο από το υπουργείο. Εφέτος το ξέχασε!...  (Με έκπληξη, αλλά και μεγάλο ενδιαφέρον διαβάσαμε μια λίαν τεκμηριωμένη ανοιχτή επιστολή προς την υπουργό Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη που εκπέμπει ένα δραματικό και μεγάλο SOS για την Υψηλή, το Αρχαιολογικό Μουσείο της Χώρας και τους άλλους αρχαιολογικούς χώρους και μουσεία του νησιού, από την αναγνώστρια μας Ειρήνη Παπαδοπούλου. Το γράμμα συνοδεύεται και από φωτογραφίες που τεκμηριώνουν το δραματικό SOS για την Υψηλή. Αλλά και από περιγραφές που μιλάνε για την εγκατάλειψη του Αρχαιολογικού Μουσείου Άνδρου. Η αναγνώστρια μας είχε την ευγενική διάθεση να στείλει το γράμμα της προς την υπουργό για να δημοσιευτεί και στο Εν Άνδρω ζητώντας και την δική μας βοήθεια. Δημοσιεύουμε το γράμμα της και θα επικοινωνήσουμε και τους υπεύθυνους του ΥΠΠΟ να δούμε τι πρόκειται να κάνουν για να διασωθούν και να λειτουργούν σωστά οι αρχαιολογικοί χώροι και τα μουσεία της Άνδρου. Όμως κάνουμε για μια ακόμα φορά έκκληση προς όσους έχουν ζώα να σταματήσουν την ανεξέλεγκτη βόσκηση. Οι καταστροφές στην Υψηλή είναι ενδεικτικές. Τέλος, ας προβληματιστούν και οι ιδιώτες επιχειρηματίες για την όλη κατάσταση κι ας βοηθήσουν κάπως την σωστή συντήρηση του Αρχαιολογικού Μουσείου Άνδρου στους επισκέπτες του οποίου προσβλέπουν... ΕΝ ΑΝΔΡΩ)   Εικόνα εγκατάλειψης και καταστροφής στον μοναδικό συντηρημένο αρχαιολογικό χώρο του νησιού.  ΓΡΑΜΜΑ ΠΡΟΣ ΕΝ ΑΝΔΡΩ Κύριε Διαμαντή, Σας προωθώ ένα μαίηλ που έστειλα στο υπουργείο Πολιτισμού και θα ήθελα αν σας αφορά το θέμα να το ερευνήσετε εσείς με την ευαισθησία σας για να διασωθούν τα αρχαία του νησιού μας και να έχουμε σωστή εικόνα και καθαρή στους επισκέπτες στις δύσκολες αυτές μέρες.  Σας ευχαριστώ Ειρήνη Παπαδοπούλου Ποιος φταίει τα ζώα ή οι άνθρωποι που δεν περιέφραξαν σωστά τον χώρο και που αφήνουν τα ζώα ανεξέλεγκτα; ΑΝΟΙΧΤΟ ΓΡΑΜΜΑ ΣΤΗΝ ΥΠΟΥΡΓΟ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ Κυρία υπουργέ, Παίρνω το θάρρος να σας ενοχλήσω γιατί γνωρίζω την ευαισθησία σας και την αγάπη σας για την Άνδρο, από την εποχή που είχατε ακόμα την θέση της γενικής γραμματέας του υπουργείου. Με την τότε υπουργό και τους τότε δραστήριους και υπεύθυνους εφόρους αρχαιοτήτων, αλλά και αρχαιολόγους, που μοναδικό τους μέλημα ήταν η ανάδειξη και η προστασία των αρχαίων του νησιού και όχι η προσωπική τους  προβολή στο Lifo, όπως της κ. Καλαβρία, φτιάξατε το νέο μουσείο Παλαιόπολης και τον επισκέψιμο χώρο της Υψηλής και φροντίζατε να είναι καθαρά και ευπρεπείς για να δέχονται τους επισκέπτες.     Και η σχετική απολύμανση!!!   Με μεγάλη μου λύπη το Σάββατο 11/7/20 επισκέφτηκα τον αρχαιολογικό χώρο της Υψηλής και αυτό που αντίκρισα ήταν πλήρης εγκατάλειψη. Τι να την κάνει κανείς την απολύμανση από τον COVID, που έκανε ένα συνεργείο από την Αθήνα όταν δεν υπάρχει στοιχειώδης καθαριότητα από τις ακαθαρσίες των ζώων που φιλοξενούνται στον χώρο και καταστρέφουν τα αρχαία και τα νέα κτίσματα και πεζούλια. Όταν ο επισκέπτης δεν ξεχωρίζει από την βλάστηση τα τείχη από τις σύγχρονες διαδρομές και τα σχοινιά τα διαχωριστικά σπασμένα παντού περπατάει πάνω στα αρχαία και τα καταστρέφει. Απόρησα λοιπόν γιατί αυτή η καταστροφή και το προσωπικό μου απάντησε ότι περιμένουν τους υδραυλικούς από το Κιάτο να έρθουν για να μαζέψουν τα είδη υγιεινής που είναι έξω από το γραφείο και να καθαρίσουν τον χώρο.     Δεν μπορώ να σας κρύψω πως πιστεύω  ότι αν θέλετε μπορείτε και πρέπει να σώσετε αυτό τον χώρο, που την τελευταία φορά που τον είχα επισκεφτεί ένα Σάββατο του  Σεπτέμβρη του 2019,  ήταν υπέροχη εμπειρία και γνώση, σε έναν καθώς πρέπει αρχαιολογικό χώρο με το συνεργείο καθαριότητας να επιμελείται την καθαριότητα των διαδρόμων και πολύ ευγενικά μας υποδέχτηκαν όλο το γκρουπ και στις τουαλέτες, όπως και οι ευγενικοί φύλακες στη είσοδο.   Σε αντίθετη περίπτωση αν το υπουργείο δεν έχει χρήματα, όπως μας είπαν οι φύλακες για καθαριότητα και ευπρεπισμό από την βλάστηση και τις ακαθαρσίες, ας μην ανοίγετε τους χώρους γιατί είναι ντροπή για το ελληνικό κράτος και τους προγόνους μας και είναι πολύ επικίνδυνο εν μέσω covid.     Για να μην σας κουράζω σας λέω ότι και στα δυο μουσεία του νησιού οι τουαλέτες του κοινού είναι κλειστές λόγω έλλειψης  χρημάτων για συνεργείο  καθαριότητας. Στο μουσείο της Άνδρου  ο κήπος με τις προτομές των αείμνηστων Γουλανδρήδων, που κάθε επισκέπτης φτάνει στο νησί λόγω της μεγάλης τους προσφοράς στον πολιτισμό της χώρας μας, είναι κλειστός γιατί έχει σπάσει ένα τζάμι και πέφτουν κομμάτια.   Φαντάζομαι ότι δεν υπάρχουν χρήματα ούτε για αυτό, αλλά ο συντηρητής, που μένει στο μουσείο, εν μέσω καραντίνας είχε χρήματα να τοποθετεί ξύλινες κατασκευές στα πέτρινα παγκάκια ιδιοκτησίας του μουσείου για να τα εκμεταλλεύεται το καφέ-Ερμής, που τα τελευταία χρόνια έχει κλείσει μέχρι και την είσοδο του μουσείου με τα τραπέζια του.     Τέλος κάνοντας μια βόλτα στους ανοιχτούς αρχαιολογικούς χώρους του νησιού και τα βυζαντινά μνημεία δεν μπορείς να δεις τίποτα από την πυκνή βλάστηση και ο φόβος είναι μεγάλος για ολική καταστροφή αρχαίων από πυρκαγιά, αλλά και αυτούς  ποιος άραγε να έχει λεφτά να τους καθαρίσει αφού δεν δίνει το υπουργείο; Μήπως οι υδραυλικοί όπως την Υψηλή; Ρώτησα τους φύλακες στα μουσεία. Η απάντηση τους: να μην ανησυχώ θα τα φροντίσει η εφορεία αρχαιοτήτων Κυκλάδων. Ευχαριστώ για των χρόνο που διαθέσατε να διαβάσετε το μαίηλ μου. Ελπίζω στην άμεση επίλυση του προβλήματος,   Με εκτίμηση  Ειρήνη Παπαδοπούλου
Σκηνές ονειρικές της καλοκαιρι...
Αν ο σουρεαλισμός ήταν όνειρο τότε η υπέροχη φωτογραφία της γλάστρας με τα λουλούδια είναι και σουρεαλισμός και όνειρο. Νειμποριός. Μπροστά σε ένα όμορφο ταβερνάκι μια καλλιτεχνική νότα στην παραλία δίπλα στην πλατεία Δερτούζου. Ότι πιο όμορφο για να σε υποδεχτεί. Κάναμε για εσάς μια βόλτα από την παραλία του Νειμποριού μέχρι την Αγία Θαλασσινή. Κάποιοι εξήγγειλαν πως θα το κάνουν τον περίπατο της Χώρας. Και ήδη ξεκίνησαν. Βοηθάνε όμως και οι καλαίσθητοι μαγαζάτορες...
6ο Φεστιβάλ Άνδρου 2020: ανακο...
  Αλήθεια τι σχέση έχει το κυκλαδίτικο τοπίο της ξερολιθιάς της αφίσας του 6ου Φεστιβάλ με τις Ευτυχισμένες μέρες του Σάμιουελ Μπέκετ; Αυτό το ερώτημα προς τον υπεύθυνο του Φεστιβάλ από κάποιον που το 1984 παρακολούθησε ως επαγγελματίας ένα μήνα το αφιέρωμα Μπέκετ στο ΔΙΕΘΝΕΣ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΕΔΙΜΒΟΥΡΓΟΥ. Και επιπλέον υπήρξε και μαθητής στα σεμινάρια για τον Μπέκετ του Μάρτιν Έσλιν. Στα πλαίσια της επιλεκτικής και ιδιόρρυθμης πληροφόρησης που μας παρέχει πλέον το Φεστιβάλ Άνδρου του κ. Παντελή Βούλγαρη λάβαμε σήμερα 3/7 και δημοσιεύουμε δελτίο τύπου, αφού πρώτα ο υπεύθυνος είχε προαναγγείλει το 6ο Φεστιβάλ στο Facebook στις 16/6! Με το δελτίο τύπου εξαγγέλλεται το πρόγραμμα του περιορισμένης έκτασης εφετινού Φεστιβάλ, το οποίο εφέτος θα διαρκέσει 10 μέρες και θα περιλαμβάνει μόνο 3 παραστάσεις μικρών σχημάτων και ξένου ρεπερτορίου και 1 μόνο ελληνική συναυλία.   Μας προξενεί εντύπωση η πλήρης σιωπή για το φεστιβάλ μέχρι την 16η Ιουνίου. Μας προξενεί εντύπωση πως η πρώτη αναγγελία του έγινε στις 16/6 στο facebook! Σαν ερασιτεχνική εκδήλωση μιας παρέας. Και το αξιοπερίεργο προκαλεί εντύπωση και η δεύτερη προαναγγελία από τον κ. Π. Βούλγαρη σε συζήτηση σε τοπικής εμβέλειας ιντερνετικό ραδιοσταθμό! Το φεστιβάλ που ξεκίνησε πριν 6 χρόνια με λαμπρότητα και αναγγελίες σε αθηναϊκές εφημερίδες, σε τηλεοράσεις και σε όλα τα αξιόλογα ανδριώτικα ΜΜΕ στο St George Lykabetous κατέληξε σε μια ανακοίνωση στο facebbok και μια συζήτηση σε ένα ιντερνετικό ραδιόφωνο. Αυτό και μόνο λέει πολλά για την σταδιακή αποδυνάμωση του θεσμού.   Ας μην μιλήσουμε για τον ιδιότυπα και περίκλειστο χαρακτήρα του όλα αυτά τα χρόνια όπου μια ομάδα διοργανωτών απλώς επισκεπτόταν το νησί για 15-25 μέρες το καλοκαίρι μεταφέροντας την κυρίαρχη αισθητική των "παρεών που γράφουν ιστορία ή και προϊστορία" εκεί στα περίχωρα του αθηναϊκού κέντρου. Αλλά τι είδους "ιστορία" είναι αυτή που εξαιρεί την κοινωνία της Άνδρου; Το εφετινό πρόγραμμα λέει πολλά καθώς περιέχει μόνο ξένο ρεπερτόριο για εξειδικευμένο κοινό. Αποκαλυπτικό μιας  αντίληψης και της αισθητικής μιας άλλης εποχής. Δεν το σώζει ούτε ο πάντα εξαιρετικός Ξαρχάκος και η συναυλία του.     Από συναυλία του Σταύρου Ξαρχάκου   Το Εν Άνδρω από το δεύτερο φεστιβάλ, που είχε ενεργό ρόλο, είχε επισημάνει λάθη στον σχεδιασμό του. Όπως και άλλοι αναγνώστες μας εκείνη την εποχη (Γιάννης Γλυνός, Γιώργος Δάμπασης κλπ). Όλοι αγνοήθηκαν από τον υπεύθυνο. Σήμερα είναι πια εμφανέστατη η αποδυνάμωση ενός θεσμού που δεν κατάφερε να συμπεριλάβει για το 2020 τίποτα από το ελληνικό ρεπερτόριο ή κάτι για την Άνδρο και τις Κυκλάδες. Τρία έργα όλα κι όλα, με τρία ολιγομελή σχήματα, ενός ξένου ειδικού ρεπερτορίου.   Κι όμως υπήρχαν και υπάρχουν δυνατότητες, αλλά και χρήματα δίδονται γενναιόδωρα από τρεις ιδιωτικές χορηγίες. Όμως οι άνθρωποι που "τρέχουν" το φεστιβάλ επαγγελματικά τόσα χρόνια επέλεξαν την λειτουργία του ως μια κλειστή ομάδα που απλώς επισκέπτεται την Άνδρο κάθε καλοκαίρι 15 μέρες και μεταφέρει για λίγες μέρες τα κυρίαρχα πολιτικο-αισθητικά μοτίβα ενός συνήθως δάνειου από το εξωτερικό "πολιτισμού" ή ενός "πολιτισμού" που εκπορεύεται από το υδροκέφαλο κέντρο προς την "πτωχή" περιφέρεια! Και όλα αυτά πάντα με τον τρόπο του "αριστερού καθοδηγητή" ο οποίος επισκέπτεται κάθε καλοκαίρι την Άνδρο και απευθύνεται "από πάνω προς τα κάτω" στο πόπολο!...   "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"   Μετά ταύτα παραθέτουμε το δελτίο τύπου που μας εστάλη:      ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ     Σκηνή από τις "Ευτυχισμένες μέρες" του Σάμιουελ Μπέκετ   Αγαπητοί φίλοι,   το Φεστιβάλ Άνδρου επιστρέφει για μία ακόμα χρονιά παρ’όλες τις ιδιαίτερες συνθήκες που η πανδημία επιβάλλει στις καλλιτεχνικές εκδηλώσεις του φετινού δύσκολου καλοκαιριού. Η μέχρι τώρα πορεία του συνέβαλε καταλυτικά στην πολιτιστική ανάπτυξη του νησιού, γεγονός που καθιστά επιτακτική τη συνέχιση της δραστηριότητας του και φέτος.   Το 6ο Διεθνές Φεστιβάλ Άνδρου θα έχει ένα μικρής διάρκειας, αλλά υψηλής ποιότητας πρόγραμμα, και καλεί τους Ανδριώτες και τους καλοκαιρινούς επισκέπτες να συμμετάσχουν σε αυτή την ετήσια γιορτή πολιτισμού που έβαλε την Άνδρο στον χάρτη των καλοκαιρινών φεστιβάλ της χώρας.   Μία ιδιαιτερότητα της φετινής διοργάνωσης είναι ότι η διάθεση των εισιτηρίων θα γίνεται μόνο ηλεκτρονικά μέσω της πλατφόρμας www.ticketsevices.gr και η έναρξη τη προπώλησης θα είναι από τις 15/7/2020.   Με εκτίμηση, Χρήστος Παρίδης υπεύθυνος επικοινωνίας 6ου Διεθνούς Φεστιβάλ Άνδρου   6ο   Δ Ι Ε Θ Ν Ε Σ   Φ Ε Σ Τ Ι Β Α Λ   Α Ν Δ Ρ Ο Υ 30  Ι Ο Υ Λ Ι Ο Υ  -  9  Α Υ Γ Ο Υ Σ Τ Ο Υ  2020 Α Ν Ο Ι Χ Τ Ο  Θ Ε Α Τ Ρ Ο  Χ Ω Ρ Α Σ  Α Ν Δ Ρ Ο Υ  Σκηνή από "το παγκάκι" του Αλεξάντερ Γκέλμαν «Το πέτρινο ανοιχτό θέατρο της Άνδρου φιλοξένησε τα προηγούμενα πέντε καλοκαίρια, 75 καλλιτεχνικές εκδηλώσεις. Ανδριώτες και παραθεριστές χάρηκαν σημαντικές θεατρικές παραστάσεις, συναυλίες, χορευτικές και κινηματογραφικές βραδιές. Φέτος, η περιπέτεια της πανδημίας επιβάλλει τους κανόνες της για την ασφάλεια θεατών, καλλιτεχνών, τεχνικού προσωπικού και εθελοντών. Λιγότεροι θεατές θα κάθονται αραιά, οι χώροι θα απολυμαίνονται όπως πρέπει, τα μέτρα προστασίας θα τηρούνται με μεγάλη σοβαρότητα. Η Άνδρος, λοιπόν, δεν θα στερηθεί το 6ο Φεστιβάλ. Από τις 138 προτάσεις που δεχτήκαμε, οι περισσότερες ήταν αληθινά ενδιαφέρουσες και ευχαριστούμε τους καλλιτέχνες που θεωρούν τη συμμετοχή τους στο φεστιβάλ του νησιού μας έναν όμορφο σταθμό στον προγραμματισμό τους. Λόγω προσαρμογής στις έκτακτες συνθήκες, οι φετινές εκδηλώσεις θα είναι μόνο πέντε, αλλά προσεκτικά διαλεγμένες, ποιοτικές και με πολύ αγαπημένους καλλιτέχνες. Ένα μεγάλο ευχαριστώ στον Σταύρο Ξαρχάκο και στους μουσικούς του, στην Ανέζα Παπαδοπούλου και στην Έλλη Ιγγλίζ, στον Γιώργο Κιμούλη και στην Φωτεινή Μπαξεβάνη, στον Στέλιο Μάινα και στην Κάτια Σπερελάκη. Ας βάλουμε τα δυνατά μας , να κυλήσουν όλα ομαλά, ώστε να χαρούμε όσο γίνεται νύχτες με θέατρο και μουσικές στις κερκίδες, από 30 Ιουλίου έως 9 Αυγούστου».  Παντελής Βούλγαρης  Το Πρόγραμμα του ΦΕΣΤΙΒΑΛ Πέμπτη 30 Ιουλίου 2020 «Το παγκάκι» του Αλεξάντερ Γκέλμαν Γραμμένο το 1983, πριν από την κατάρρευση της Σοβιετικής Ένωσης, όπου κυριαρχούσε η διαφθορά και η αυθαιρεσία, στοιχεία που συχνά αποτελούν το φόντο της ρωσικής δραματουργίας της εποχής, το έργο του Γκέλμαν περιγράφει τη συνάντηση δύο μοναχικών και απελπισμένων ανθρώπων. Ένας άντρας και μια γυναίκα κάθονται στο παγκάκι ενός πάρκου και ξεκινάει μεταξύ τους ένα λεκτικό παιχνίδι κατά το οποίο ο καθένας κρύβει από τον άλλον την πραγματική του ταυτότητα. Έτσι, εγείρονται ερωτήματα όπως αν γνωρίζονταν ή όχι πριν από αυτή τους τη συνάντηση, αν όντως βρεθήκανε τυχαία στο συγκεκριμένο σημείο τη συγκεκριμένη στιγμή, μήπως κάποτε ήταν ήταν κάτι άλλο, αν είχαν φανταστεί μια διαφορετική ζωή που θα ήθελαν να έχουν ζήσει. Ένα έργο για την αδυναμία μας να συνυπάρξουμε χωρίς να κρύβουμε την αλήθεια μας ο ένας από τον άλλο.  Μετάφραση: Νίκος Καμτσής Σκηνοθεσία – Διασκευή - Διαμόρφωση χώρου: Γιώργος Κιμούλης Κοστούμια: Σοφία Νικολαΐδη Φωτισμοί: Στέλλα Κάλτσου Βοηθός σκηνοθέτη: Στάθης Παναγιωτίδης  Παίζουν: Γιώργος Κιμούλης , Φωτεινή Μπαξεβάνη  Τρίτη 4 Αυγούστου 2020 «Ευτυχισμένες Μέρες» του Σάμουελ Μπέκετ Η Γουίνι καθηλωμένη σε έναν καμένο λόφο, κάτω από το φλογισμένο φως, συνομιλεί ακατάπαυστα με τον εαυτό της. Με τη φωνή και το σώμα, την ανάσα και τον ήχο διανύει το δύσκολο ταξίδι προς την ανθρώπινη επαφή μην αφήνοντας την απόγνωση να την καταβάλλει. Από κάθε της χειρονομία, από κάθε της σκέψη και λέξη, από κάθε της ανάσα και ήχο αναβλύζει το πάθος για ζωή. Το βίωμα της καταστροφής και του θανάτου, το βίωμα της απώλειας του αγαπημένου της προσώπου συντελούν στην καθήλωση της. Ωστόσο, το αίτημα για ανθρώπινη επαφή, για συνύπαρξη, τρυφερότητα και ζεστασιά, είναι αγωνιώδες και διαρκές. Με υλικά της τη μνήμη του έρωτα και την επίγνωση του θανάτου, επιμένει, συνδέεται με τη σπίθα της ζωής, προσπερνά τους φραγμούς της οδύνης, αποκαλύπτοντας την όψη του αγωνιζόμενου ανθρώπου στην εσχατιά του κόσμου.  Από την Ομάδα Σημείο Μηδέν σε συνεργασία με την Ανέζα Παπαδοπούλου Μετάφραση: Θωμάς Συμεωνίδης Σκηνοθεσία – σκηνική εγκατάσταση – επιμέλεια κοστουμιών: Σάββας Στρούμπος Μουσική επί σκηνής: Έλλη Ιγγλίζ Ηχογραφημένη μουσική: Λεωνίδας Μαριδάκης Φωτισμοί: Κώστας Μπεθάνης Ζωγραφική πίνακα: Ηλίας Παπανικολάου Δραματολόγος: Μαρία Σικιτάνο Ηθοποιοί: Ανέζα Παπαδοπούλου, Έλλη Ιγγλίζ Παρασκευή 7 & Σάββατο 8 Αυγούστου 2020  «5 Λαϊκές  Μορφές Με Τρόπον Εντόνως Ερωτικόν» Μία μουσική παράσταση, γεμάτη εικόνες, εντάσεις και στιγμές, η οποία παρουσιάστηκε πρώτη φορά με αφορμή τον εορτασμό των δέκα χρόνων λειτουργίας του Μουσείου της Ακρόπολης και  επαναλήφθηκε στο Ωδείο Ηρώδου του Αττικού σε μία  μεγαλειώδη   συναυλία. Ο Σταύρος Ξαρχάκος, διευθύνει μια επταμελή ορχήστρα   κορυφαίων σολίστ που τον πλαισιώνει και φωνητικά, σε ένα μοναδικό ταξίδι ήχων  και  συναισθημάτων στα μουσικά έργα του ιδίου, καθώς και των Μάνου Χατζιδάκι, Μίκη Θεοδωράκη, Βασίλη Τσιτσάνη και Μάρκου Βαμβακάρη. Συμμετέχουν οι μουσικοί: Νεοκλής  Nεοφυτίδης  -πιάνο Βασίλης Δρογκάρης - ακορντεόν Αλέξανδρος Καψοκαβάδης-  κλασική κιθάρα, νυκτά έγχορδα Γιώργος Λιμάκης  κιθάρα Αντώνης Τζίκας  - κοντραμπάσο Ηρακλής Ζάκκας  μπουζούκι , μπαγλαμάς, τζουράς Δημήτρης Ρέππας - μπουζούκι , μπαγλαμάς, τζουράς H εκδήλωση θα τελεστεί με την ευγενική χορηγία του Ιδρύματος  Δημητρίου και Λιλίκας Μωραΐτη Άνδρου Η συναυλία του Σαββάτου 8/8 θα μεταδοθεί ζωντανά και από το διαδίκτυο μέσω you tube/andros festival Κυριακή 9 Αυγούστου 2020 «Ο κήπος» του Μπρους Γκους Ένας οικοδόμος και βετεράνος του Βιετνάμ αναρρώνει μετά από μια εγχείρηση στο γόνατό του όταν ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι του μια γυναίκα η οποία έχει προσληφθεί από τον ανιψιό της πρώην γυναίκας του για να τον φροντίζει. Άψογη επαγγελματίας και με ποιητικές ανησυχίες, ο άξεστος χαρακτήρας του την τρέπει σε άτακτη φυγή.  Στην πορεία όμως τα πράγματα παίρνουν αναπάντεχη τροπή. Εκείνος δείχνει αποφασισμένος να γίνει καλύτερος άνθρωπος ενώ  εκείνη θα αναζητήσει στο πρόσωπο του απεγνωσμένα τη βοήθεια. Δύο μοναχικοί άνθρωποι σε μια απέλπιδα προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσουν είναι μεγάλη. Μετάφραση: Κάτια Σπερελάκη Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς Σκηνικά-Κοστούμια: Λήδα Σπερελάκη, Αγγελική Αθανασιάδου Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου B΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Xρήστος Καρανικόλας Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη Παίζουν: Στέλιος Μάινας, Κάτια Σπερελάκη          
ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ ΑΝΔΡΟΣ 2020: ...
  Chryssa (Χρύσα Βαρδέα) London Cityscape - Picadilly Circus I | Τοπίο του Λονδίνου - Picadilly Circus Ι 1989 Επιζωγραφισμένο αλουμίνιο | 143 × 172 × 60 cm Οι συνθήκες έκτακτες λόγω κορονοϊού. Έτσι και η έκθεση του Ιδρύματος Γουλανδρή που αναγγέλθηκε χτες (29/6) - δημοσιεύουμε σήμερα (30/6) το δελτίο τύπου της - ξεκινά αύριο 1η Ιουλίου 2020 και θα διαρκέσει μέχρι 27 Σεπτεμβρίου. Στα έκτακτα επίσης ότι εφέτος δεν θα γίνουν εγκαίνια (κι αυτό λόγω κορονοϊού). Τα έργα που θα προβληθούν στην έκθεση θα αναφέρονται σε αφαιρετικές προσεγγίσεις διακριθέντων Ελλήνων καλλιτεχνών της Διασποράς και είναι από την μεγάλη συλλογή του Ιδρύματος Β. & Ε. Γουλανδρή. Ανάμεσα τους περιλαμβάνονται κορυφαίοι δημιουργοί όπως: Chryssa (Χρύσα Βαρδέα), Takis (Παναγιώτης Βασιλάκης), Θεόδωρος Στάμος, Γιάννης Κουνέλλης, Λουκάς Σαμαράς, Θάνος Τσίγκος, Τζον Χριστοφόρου, Ντίκος Βυζάντιος κλπ. Την επιμέλεια της έκθεσης έχει ο Κυριάκος Κουτσομάλλης - ΕΝ ΑΝΔΡΩ
ΙΔΡΥΜΑ ΚΥΔΩΝΙΕΩΣ: Τα 40χρονα τ...
  ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Με πλεύση το χιούμορ, τα 40χρονα του Αρκά...   Εφέτος, διανύουμε ένα δύσκολο καλοκαίρι από πολλές απόψεις. Προσπαθούμε ωστόσο, λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα, να ανταποκριθούμε στα αιτήματα των καιρών, μέσα από τα μέτρα πρόληψης που σχολαστικά εφαρμόζουμε, τα οποία  βασίζονται στις ευθύνες κυρίως που αναλογούν σε όλους, αλλά και στον καθένα μας ξεχωριστά, απέναντι στην πανδημία του κορονοϊού.
Ιστορίες της πανδημίας: ο υδρο...
Στην Άνδρο η οικολογία μάλλον είναι μια υπερβολική ή ίσως και μια εντελώς παρεξηγημένη υπόθεση. Θεωρούμε πως τα ζώα και τα πουλιά δεν μπορούν να συνυπάρχουν με τον άνθρωπο. Θεωρούμε πως οι ανθρωπογενείς δραστηριότητες και τα πετεινά του ουρανού δεν συμβαδίζουν. Νομίζουμε πως όπου αναπτύσσει δραστηριότητα ο άνθρωπος εξαφανίζονται. Μια βόλτα σε άλλα μέρη του κόσμου ή και της Ελλάδας θα έπειθε για το αντίθετο. Όλα είναι θέμα μέτρου. Όταν υπάρχει μέτρο όλα μπορούν να συνυπάρχουν. Η ειρηνική συνύπαρξη ανθρώπων και πουλιών στον υδροβιότοπο των Στενιών το πιστοποιεί. Η φύση με μέτρο τα περιέχει όλα...