Τι έψαξαν οι Έλληνες στο διαδίκτυο το 2019: Eurovision - Εκλογές σημειώσατε 1!
ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Μπορεί η Eurovision να κατηγορείται σταθερά για έλλειψη αισθητικής, όμως ο διαγωνισμός που διεξάγεται ανελλιπώς κάθε χρόνο από το 1956 και αποτελεί έναν από τους μακροβιότερους και δημοφιλέστερους τηλεοπτικούς θεσμούς, με το κοινό του να φτάνει τα 600 εκατομμύρια, εμφανίζεται φέτος στην πρώτη θέση του τοπ 10 της Google. Πέρυσι η Eurovision κατείχε τη δεύτερη θέση στη σχετική λίστα και πρόπερσι την τρίτη.
Το Year In Search 2019 της Google –οι αναζητήσεις της χρονιάς– αποκαλύπτει κάθε χρόνο τι ψάξαμε περισσότερο στο Διαδίκτυο, όλα όσα βρέθηκαν στο επίκεντρο της προσοχής μας – οι πολιτικές και οικονομικές εξελίξεις, έκτακτα συμβάντα, ζητήματα της καθημερινότητας, τηλεοπτικές σειρές και ριάλιτι, διασημότητες.
Αμέσως μετά τη Eurovision, περισσότερο αναζητήσαμε το «πού ψηφίζουμε». Στις 26 Μαΐου προσήλθαμε στις κάλπες για την ανάδειξη των ευρωβουλευτών μας αλλά και των περιφερειαρχών, δημάρχων και κοινοταρχών μας. Στις 7 Ιουλίου είχαμε τις εθνικές βουλευτικές εκλογές μας. Στις 59 εκλογικές περιφέρειες της χώρας στήθηκαν 39.063 εκλογικά τμήματα για τις εκλογές της 26ης Μαΐου και 21.478 τμήματα για εκείνες της 7ης Ιουλίου, και οι πολίτες στράφηκαν στο Διαδίκτυο για να μάθουν σε ποιο από αυτά μπορούσαν να ασκήσουν το εκλογικό δικαίωμά τους.
Στην τρίτη θέση της λίστας των γενικών αναζητήσεών μας εμφανίζεται η λέξη «σεισμός» και αφορά κυρίως εκείνον της 19ης Ιουλίου στη Μαγούλα Αττικής, όταν 5,1 Ρίχτερ έβγαλαν τους Αθηναίους στον δρόμο και προκάλεσαν ζημιές σε 1.700 κατοικίες και 300 επιχειρήσεις. Το επίκεντρο του σεισμού εντοπίστηκε στο δυτικό άκρο του ρήγματος της Πάρνηθας, που δεν είχε ενεργοποιηθεί το 1999, εγείροντας δυσάρεστες μνήμες. Ένας ακόμη ισχυρός σεισμός, αυτή τη φορά 6,1 Ρίχτερ, σημειώθηκε στις 27 Νοεμβρίου με επίκεντρο τον θαλάσσιο χώρο βορειοδυτικά της Κρήτης και νότια των Αντικυθήρων. Δεν προκάλεσε πολλές ζημιές, αλλά τα σχολεία στην Κρήτη έμειναν την επόμενη ημέρα κλειστά προκειμένου να ελεγχθούν.
Την τέταρτη θέση στις γενικές αναζητήσεις μας κατέχει το ριάλιτι «Power of Love» (έξι γυναίκες και έξι άντρες προσπαθούν να βρουν το ταίρι με το οποίο θα μπορούσαν να ζήσουν μαζί για πάντα), το οποίο μάλιστα πέρυσι είχε βρεθεί στην πρώτη θέση των γενικών αναζητήσεών μας.
Ακολουθούν οι «ευρωεκλογές», που ανέδειξαν 21 Ελληνες ευρωβουλευτές και μια διαφορά της τάξεως του 9,35% ανάμεσα στο πρώτο και στο δεύτερο κόμμα, Ν.Δ. και ΣΥΡΙΖΑ, και το «κτηματολόγιο» (μέσα στη χρονιά έληγε η υποβολή δηλώσεων σε 27 περιοχές της χώρας).
Στην έβδομη θέση των αναζητήσεών μας βρέθηκε το «υπουργείο Εσωτερικών» (για τα αποτελέσματα των εκλογικών αναμετρήσεων) και στην όγδοη το «επίδομα ενοικίου». Από το πρόγραμμα του Οργανισμού Προνοιακών Επιδομάτων Κοινωνικής Αλληλεγγύης, ύψους 300 εκατομμυρίων ευρώ, επωφελούνται συνολικά 260.000 νοικοκυριά και 667.000 άτομα, αλλά πολύ περισσότερα αναζητούν τους όρους και ενδεχομένως υποβάλλουν αιτήσεις. Την ένατη θέση κατέλαβε η λέξη «εκλογές» και τη δέκατη, παρά τη σχετικά πρόσφατη είσοδό της στη ζωή μας, η τηλεοπτική σειρά «Αγριες μέλισσες».
Μαζί με τις ταχύτερα αυξανόμενες αναζητήσεις, η Google έδωσε ακόμη στη δημοσιότητα τα τοπ 10 των διασημοτήτων, όπως και των τηλεοπτικών εκπομπών. Η διασημότητα για την οποία περισσότερα πράγματα θέλησαν να μάθουν οι Ελληνες μέσα στο 2019 είναι ο Στέφανος Τσιτσιπάς. Δικαίως, καθώς ο πρωταθλητής μας στο τένις είναι ο Ελληνας με τις υψηλότερες επιδόσεις στο άθλημα, κατάφερε να μπει στην πρώτη παγκόσμια δεκάδα και να κατακτήσει τίτλους, με αποκορύφωμα το ATP Finals. Στη δεύτερη θέση των διασημοτήτων βρέθηκε ο Sin Boy, ο τραγουδιστής της τραπ και ποπ μουσικής με καταγωγή από την Αλβανία, και στην τρίτη ο ηθοποιός Χοακίν Φίνιξ. Στο τοπ 10 των τηλεοπτικών εκπομπών πρωτοστατεί το ριάλιτι «Power of love». Την πρώτη τριάδα συμπληρώνουν οι «Αγριες μέλισσες» και ο «Ερωτας μετά».
ΣΗΜΕΙΩΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: Οι φωτογραφίες είναι από την έκθεση του Ν. Βυζάντιου του Ιδρύματος Γουλανδρή το καλοκαίρι του 2019