Διάλογος περί της τιμής των εισιτηρίων Ραφήνας - Άνδρου

 

ΣΧΟΛΙΟ ΤΟΥ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ: "ΝΙΚΟΣ Α." 

Προς κ. διαχειριστή, 

Με παρακινείτε να γράψω ένα άρθρο, ενώ είμαι απλά σχολιαστής και όχι αρθρογράφος. Δυστυχώς δεν έχω το δικό σας ταλέντο (όπως αναφέρεται και στο προηγούμενο μήνυμά σας) προκειμένου να γράψω δημοσιογραφικά κείμενα. Παρόλα αυτά θα σας παρέχω στοιχεία προκειμένου, ίσως, να παρακινηθείτε εσείς και να το ψάξετε πιο επαγγελματικά.

Η τιμή κλεισίματος του πετρελαίου brend ήταν οι εξής τα τελευταία 4 χρόνια:  

2024  83.74 usd

2023 82.49 usd

2022 100.93 usd

2021  70.86 usd

Οι τιμές εισιτηρίων της γραμμής ήταν αντίστοιχα 19-19-23 και 25€ το ατομικό εισιτήριο και 42-42-50 και 50 ευρώ το ΙΧ για Ανδρο. (τα στοιχεία βρίσκονται με απλό google search από το θεωρώ περιττό να προσθέσω πηγές)

Βλέπουμε λοιπόν ότι με πρόσχημα την αύξηση τιμής brend,  στα 100 δολάρια το 22 έγιναν (μέσα στην ίδια χρονιά μάλιστα αν δεν απαιτούμαι) 2 συναπτές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων. Όταν τις επόμενες δύο χρονιές 2023 και 2024 (μέχρι τώρα) οι τιμές brent έπεσαν κατακόρυφα, έως λίγο πάνω από τα επίπεδα του 2021, οι τιμές των εισιτηρίων παρέμειναν 24% υψηλότερης με καμία ένδειξη αντιστροφής. 

Πάμε τώρα στις τιμές ανά μίλι απόστασης με ένα πολύ απλό παράδειγμα:

Ένα ατομικό απλό εισιτήριο Πειραιά - Χανιά (150 μίλια απόστασης) κοστίζει από 48€ (δηλαδή 0,32€ ανά μίλι). Το αντίστοιχο για Ραφήνα- Άνδρο (36 μίλια απόσταση) κοστίζει 25€, δηλαδή 0,695 ευρω/μίλι. Η τιμή είναι υπερδιπλάσια για Άνδρο από ότι για Κρήτη!!!

Άλλες τιμές για πετρέλαιο πληρώνουν τα καράβια για Κρήτη;  Άλλα τα κόστη του πλοίου; Άλλοι οι μισθοί των πληρωμάτων; Γιατί εμείς να πληρώνουμε τα διπλά, και βάλε, για τις ίδιες υπηρεσίες; Το θεωρείτε λογικό, τίμιο, σωστό; 

Την άποψή σας πολύ συγκεκριμένα για τα παραπάνω θα ήθελα να μάθω. 

PS κανείς δεν αμφισβήτησε την επισκεψιμότητα  του site ή την επιστημονική σας επάρκεια. Η υψηλή επισκεψιμότητα μάλιστα είναι και λόγος πίεσης προς συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες για το ευρύτερο καλό των Ανδριωτών.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ

Ευχαριστώ για την προεργασία σας, που δείχνει πως έχετε ταλέντο στη συλλογή στοιχείων. Προς ενημέρωση σας. Έχω ήδη κάνει ερώτηση σχετικά με το κόστος των εισιτηρίων πριν μήνες στις ναυτιλιακές και οι απαντήσεις τους ήταν μάλλον αποστομωτικές. 

Ρώτησα για την τιμή πετρελαίου και εισιτηρίου: Πως και ενώ πέφτει το πετρέλαιο οι τιμή του εισιτηρίου παραμένει σταθερή;

Μου είπαν:

- "Έπεσε το πετρέλαιο, αλλά όχι όσα εξαρτώνται από αυτό. Αντιθέτως ανέβηκαν! Πχ ανέβηκε και δεν έπεσε η τιμή του σιδήρου (που χρησιμοποιείται για καράβια και επισκευές), η τιμή των ημερομισθίων των πληρωμάτων και των ναυπηγείων που συντηρούνται τα πλοία. Δεν έπεσε η τιμή των λιμενικών τελών, των υπηρεσιών των λιμανιών (αποκομιδή απορριμμάτων, ύδρευσης κλπ). Δεν έπεσαν, αλλά ακρίβυναν οι τιμές ανταλλακτικών που χρησιμοποιούνται καθημερινά από τα πλοία κλπ. Δεν έπεσαν οι ασφαλιστικές εισφορές των πληρωμάτων, καθώς και τα ασφάλιστρα στις ασφαλιστικές των πλοίων. Αντιθέτως ανέβηκαν. Δεν έπεσαν τα λιμανιάτικα (λιμενικά ταμεία και καβοδέτες). Και πλήθος άλλων υπηρεσιών και εργαλείων που κι αυτά ανέβηκαν αντί να πέσουν. Η ακρίβεια που πλήττει όλους πλήττει και όλο τον κύκλο της ακτοπλοΐας. Συνεπώς, κατέληξαν δεν είναι μόνο το πετρέλαιο στην τιμή του εισιτηρίου."

Ρώτησα και για το θέμα της απόστασης σε μίλια.

Μου είπαν: 

- "Κάθε πλοίο για να ξεκινήσει είτε για 10 μίλια είτε για 100 έχει ένα στάνταρ κόστος. Είναι κάτι σαν την "σημαία" των ταξί μιας και εκτελούν συγκοινωνία. Το κόστος στη Ραφήνα έχει υπολογιστεί 10-12 ευρώ το άτομο. Συνεπώς για Άνδρο το κόστος μετακίνησης είναι 13-15 ευρώ το άτομο. Και ακολουθεί αντιστοίχως η Τήνος, η Μύκονος, η Πάρος κλπ. Επιπλέον το κόστος μειώνεται όσο μεγαλύτερη είναι η απόσταση  γιατί τα στάνταρ έξοδα μετά την "σημαία" είναι ΜΟΝΟ το πετρέλαιο και η επιπλέον βάρδια. Όλα τα άλλα είναι ίδια." 

Ρώτησα και για τις γραμμές της Κρήτης και της Ιταλίας. Κι έπεσα σε επιχειρήματα που δεν είχα πάλι απαντήσεις.

Μου είπαν:

- "Όταν ένα μεταφορικό μέσο μεταφέρει καθημερινά εμπορεύματα για εκατοντάδες ή εκατομμύρια χρήστες και μεταφέρει καθημερινά επιβάτες χιλιάδες όλο τον χρόνο και το καλοκαίρι εκατοντάδες χιλιάδες το μήνα, όπως η Κρήτη και η Ιταλία μπορεί να κάνει ΟΙΚΟΝΟΜΙΕΣ ΚΛΙΜΑΚΑΣ, που δεν μπορεί να κάνει με τις Κυκλάδες όπου η μεταφορά εμπορευμάτων και επιβατών είναι υποπολλαπλάσια. Απλά μαθήματα οικονομίας πρώτου έτους μιας οικονομικής σχολής."

Και κάπου εκεί έπαψα να ρωτάω τις εταιρείες. Ρώτησα όμως έναν πράκτορα της Ραφήνας που πρόσθεσε:

- "Το καλοκαιρινό δίμηνο - αυτή είναι η σεζόν της Άνδρου - μετακινούνται με τα 4 πλοία για Άνδρο κάποιες χιλιάδες επισκέπτες την μέρα. Το χειμώνα οκτάμηνο μερικές εκατοντάδες. Έχουμε κι άλλους δύο μήνες με καλή κίνηση. Το εισιτήριο εξαρτάται από την κίνηση μιας και η γραμμή δεν είναι επιδοτούμενη και επιμερίζεται και στους 12 μήνες. Είναι το ίδιο και τους πολύ καλούς και τους καλούς και τους κακούς."

Δημοσιεύσω εδώ επιλεκτικά κομμάτια από τον "διάλογο" και τις απαντήσεις μας στον αναγνώστη. Όποιος έχει άλλα καλύτερα επιχειρήματα από όσα μου είπαν και κατάλαβα ας γράψει. Εμείς κάπου εδώ τελειώσαμε με το θέμα. Δικός σας ο σχολιασμός λοιπόν από εδώ και πέρα...

ΥΓ Έκανα λοιπόν το homework, που μου έβαλε ο υπαινικτικός και πάντα ανώνυμος Νίκος Α. που έγραψε περί εισιτηρίων. Να επισημάνω μια διαφορά κουλτούρας: ο κ. Νίκος Α. κάνει "διάλογο"...  ανώνυμα! Ενώ εμείς απαντάμε επώνυμα! Αυτό τον ανώνυμο "δημοκρατικό διάλογο" καταλαβαίνει ο advertorial Νίκος Α. Που αδιαφορεί, την δουλειά που κάνουμε ΕΘΕΛΟΝΤΙΚΑ. Και που δεν έχει ιδέα - ο advertorial - από την ανύπαρκτη διαφημιστική αγορά της Άνδρου!

ΠΡΟΣΘΗΚΗ ΑΠΟ ΣΧΟΛΙΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ ΣΤΗ ΣΕΛΙΔΑ ΤΟΥ "ΕΝ ΑΝΔΡΩ" ΣΤΟ FACEBOOK

Dimitris Roussos
Ο δείκτης που καθορίζει την τιμή του καυσίμου του πλοίου είναι το platts dated price που αφορά την καθημερινή τιμή παράδοσης του καυσίμου με βάση τα χαρακτηριστικά του ( marine gas oil η fuel oil κλπ). Άρα σχετίζεται με το Brent μεν, όμως τιμολογείται μετά τη διύλιση. Το κόστος αυτό παραμένει σε υψηλά επίπεδα και μάλιστα το καλοκαίρι του 2023 πήρε μια αύξηση 100€ ο τόνος από τα διυλιστήρια. Λοιπά κόστη με ναυαρχίδες τις χρεώσεις νερού και σκουπιδιών αλλά και τα ασφάλιστρα, έχουν εκτιναχθεί ενώ το μισθολογικό κόστος από το 2021 έχει αυξηθεί λόγω των σχετικών προβλέψεων των συλλογικών συμβάσεων. Μια σύνοψη κάποιων , ενδεικτικών, από τα κόστη της τελευταίας τετραετίας.
 
Η ΘΕΣΗ ΜΑΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΤΙΜΗ ΤΩΝ ΕΙΣΙΤΗΡΙΩΝ 
 
Η θέση μας για την τιμή των εισιτηρίων είναι να γίνει μια σωστή έρευνα και να αποδειχθεί με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια αν πρέπει να μειωθούν και πόσο μπορεί να μειωθούν τα ναύλα . Με την προϋπόθεση να έχει η γραμμή αξιόπιστα, ασφαλή και αξιοπρεπή πλοία. όπως έχει σήμερα. Αν υπάρξουν επιχειρήματα με οικονομικά και κοινωνικά κριτήρια πρέπει να μεσολαβήσει του υπουργείο Ναυτιλίας και να δοθεί μια λύση. Συνάμα ας λάβουμε υπόψη μας πως αρκετά ταλαιπωρήθηκε το νησί με πλοία μιας καλοκαιρινής σεζόν που πέρασαν 3 μήνες και μάς ξέχασαν. Με πλοία της συμφοράς, σαν το μηδέποτε δρομολογηθέν Παναγία Τήνου που βούλιαξε μόνο του (!!!) στον Πειραιά, σαν το Aqua Juwel που έφυγε άναυλο ή άλλα αντίστοιχα προηγούμενων περιόδων. Αλλά και με πλοία αγαπημένα άλλων εποχών αλλά εντελώς παρωχημένων σήμερα.

Λυπούμαστε για μια συζήτηση που εξελίχθηκε με θλιβερά υπονοούμενα κατά επωνύμων, που τόλμησαν και συμμετείχαν σε ένα διάλογο με ανώνυμους. Ποιος θα ξαναγράψει επώνυμα όταν οι ανώνυμοι τον τρολάρουν, τον λασπώσουν, με υπαινιγμούς απαράδεκτους για την προσωπικότητα του και το επάγγελμα του; Γιατί κατά την γνώμη των ανωνύμων δεν συμφωνούσαν όλοι με τα απλοϊκά επιχειρήματα τους. Ανώνυμοι που δεν συνέδεσαν ποτέ την τιμή των εισιτήρίων με την ασφάλεια των πλοίων, με το επίπεδο εξυπηρέτησης πλοίων, με την τακτικότητα των δρομολογίων και την ύπαρξη δύο πλοίων στη γραμμή όλο τον χειμώνα κλπ Ανώνυμοι που δεν ξέρουν την οικονομία της αγοράς, τις οικονομίες κλίμακας, το κόστος κατάπλου σε πλήθος λιμανιών κλπ. Και που επαναλαμβάνουν αδιάκοπα συγκρίσεις καυσίμων και μιλίων γιατί αυτό καταλαβαίνουν μόνο. Και περιμένουν με αυτό το επιχείρημα (με ένα νόμο και με ένα άρθρο το λέγανε άλλοτε) να ανατρέψουν τα πάντα. 
 
 
"ΕΝ ΑΝΔΡΩ"
 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Το ότι έχει γίνει καρτέλ η γραμμή της Άνδρου ούτε λόγος έτσι?

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Παραθέτουμε την άποψη σας για τη γραμμή μας στο διάλογο για τα εισιτήρια. Δεν παραθέτουμε τις υπερβολικές απόψεις εναντίον μας.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Άρα, Μπασαντη, τα σχόλια περί χρεωμενων κόκκινων καρτών, στις οποίες χρεώνουν κάποιοι κακομοιροι τα εισιτήρια για πάνε στην Άνδρο , τα υιοθετείς και δεν τα θεωρείς ψεμματα, αφού τα ανέβασες ..

This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν υπάρχει θέμα ενόχλησης για άποψη, άλλωστε όλοι έχουν από μια. Τα 2 μέτρα και 2 σταθμά εινσι ενοχλητικα. Αλλα προσβλητικά μυνήματα τα κρατάς, και άλλα τα "πετάς". Όλως τυχαίως κρατάς αυτά εκφράζουν ίδια άποψη μαζί σου, όσο προσβλητικά αν είναι, και πετάς αυτά που προφανώς διαφωνούν.
Άποψη μου , που όμως βασίζεται αποκλειστικά, στα προηγούμενα 48 μυνήματα συμπεριλαμβανομένων αυτών που ανέφερα στο προηγούμενο μύνημα μου.
Τα σέβη μου..

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Δεν πετάμε τις αντιπαραθέσεις. Πετάμε τα ΨΕΜΑΤΑ...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Δεν αναφέρθηκα σε εσένα διαχειριστή για το 10%... Άλλοι είπαν με στομφο " αν γίνει μείωση 10% θα σωθείτε"? Σαν να ήταν η αύξηση 10% τότε με άλλα λογια...
Κατά τ'αλλα , εντυπωσιακή η σπουδή σου να απαντάς σε όσους μιλάνε εναντίον τις τιμολογιακής πολιτικής των εταιρειών, και να σιωπας στους "άλλους" που προσβάλλουν, χαρακτηρίζοντας περίπου φτωχομπινεδες με κόκκινες πιστωτικές, όσους διαμαρτυρόνται.
Τουλάχιστον εσένα σε τιμάει το γεγονός ότι μας δίνεις το βήμα και γράφουμε.

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Συμμετέχω σε έναν διάλογο που άρχισα εγώ. Και εκφράζω τις απόψεις μου. Αν ενοχλούν δεν πειράζει. Δεν μπορείς να με φιμώσεις όπως δεν φίμωσα εσένα. Μόνο όταν αρχίζει το τρολάρισμα πετάω έξω κάποια σχόλια. Πάει πολύ να μας τρολάρουν σε ένα σαιτ που κάποιοι κοροϊδεύουν ενώ εμείς κάνουμε ότι μπορούμε να πληροφορήσουμε και να κάνουμε διάλογο.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ: Ξεκινάς με λάσπη για συμφέροντα εταιρειών. Εδώ μέσα δεν υπήρξαν συμφέροντα εταιρειών. Μόνο ανώνυμοι (που κανείς δεν ξέρει τι επιδιώκουν) χωρίς επιχειρήματα που λασπώνουν επώνυμους που καταθέτουν επιχειρήματα. Στα επιχειρήματα δεν είδαμε ΚΑΜΙΑ απάντηση. Μόνο ανέξοδες και μονότονες επαναλήψεις

ΤΟ ΥΠΟΛΟΙΠΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ
...Ολοι οι υπολοιποι συμφωνησαν για τις υπερβολικες αυξησεις και για την υπερβολικη τιμη σε σχεση με αλλες γραμμες οπως πρωτοανεφερε ο Νικος Α. που εκανε τη συγκριση με Χανια, ακομα και μετα την αφαιρεση του, πρωτακουστου, 10αρικου-σημαια (λες και μπαινουμε σε ταξι). Μιλαμε τι αλλο θα ακουσουμε;;;
Η ιδια αναλογια ηταν και facebook.

ΥΓ Μάθε πόσο πληρώνεις και την καμπίνα για τα Χανιά για ένα νυχτερινό ταξίδι πολλών ωρών κι όχι μόνο την καρέκλα του σαλονιού.. Γιατί στα Χανιά δύσκολα πας με καρέκλα όλη νύχτα....

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Πολλοί οι αναληθείς σχολιασμοι από πολλούς: Πρωταθλητής κάποιος Πάνος. Προς απάντηση: κανείς δεν μίλησε ποτέ για αύξηση 10% ή 20%. Εμείς ρωτήσαμε για ποιες μειώσεις μπορεί να προταθούν; 10% ή 20% ή 50%
Προς πληροφόρηση των περαστικών από Άνδρο. Το 2019 οι εταιρείες όντως μίλησαν για αύξηση του πετρελαίου. Το 2020 ήρθε η πανδημία και μίλησαν για δρομολόγια ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΤΕΣ. Δεν το πήραν είδηση.
Το 2021 επίσης μίλησαν για δρομολόγια με απαγορεύσεις. Το 2022 άρχισε η μεγάλη ακρίβεια σε όλα στην Ελλάδα και μίλησαν για ακρίβεια σε σίδερο, ανταλλακτικά, κλπ Το 2023 μίλησαν για ακριβότερα εργατικά, λιμανιάτικα, συντήρηση και επισκευές πλοίων.
Το μέγα ερώτημα είναι οι παραπάνω ισχυρισμοί τους στέκουν ή όχι; Και αν στέκουν σε ποιο ποσοστό στέκουν. Κι αν δεν στέκουν γιατί δεν στέκουν. Όλα τα άλλα είναι φανατισμοί, λάσπη, μπούλινγκ ανωνύμων τρολ του διαδικτύου.
Αυτά.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Ποιοι ολοι ρε Μητσο...

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Από πότε η συνωνυμία είναι ξάδελφος;
Συγχαρητήρια που δεν διαβάσατε το άρθρο και τη θέση μας για τις τιμές μας και επιδέστε σε λασπομαχία. Ανώνυμος εναντίον επωνύμων !!!
Ψεύδος πως είναι τρεις στον διάλογο που θέτουν σοβαρά ερωτήματα. Τουλάχιστον 12-15 παραθέτουν επιχειρήματα διάφορα.
Συνεπώς Mixaihs I. ο λασπωμένος και ψευδής σχολιασμός σας στο καλάθι των αχρήστων...

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 2 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Είναι μέτοχοι όλοι στις ακτοπλοϊκές γι'αυτό λένε ότι είναι νορμάλ η τιμή του εισιτηρίου.

This comment was minimized by the moderator on the site

Επειδή ο χορός της διαστρέβλωσης καλά κρατεί από κάποιους (όλαλα, Ολαρια, Νικολάκης κτλ), η αύξηση στα εισιτήρια δεν ήταν μικρή ή 10%.οπως αφεθηκε πονηρά να εννοηθεί.
Στα ατομικά πήγε από 19 στα 25 ευρώ δλδ 31% αύξηση!!!!!!
Στα ΙΧ από 42 πήγε στα 50 ευρω, δλδ 19% αυξηση!!!!
Και μην ξεχνάμε . Μοναδική δικαιολογία το πετρέλαιο τότε, και τίποτα άλλο!! Απολύτως τίποτα άλλο!!

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολύ ζόρι τραβάνε κάποιοι σε τόσο απλό ερώτημα, Το εισιτήριο είναι πανάκριβο για 2 ώρες ταξίδι. Τέλεια κσι παύλα
Όλα τα άλλα, που τσαμπουνανε 2-3 συγγενείς και φίλοι, να χάμε να λέγαμε...

Περισσότερα