Το Πολεμικό Ναυτικό ενέκρινε το υδατοδρόμιο στην Άνδρο. Οι διαδικασίες συνεχίζονται...

 

Οι κυβερνητικές, νομικές και επιχειρησιακές ενέργειες προκειμένου να αποκτήσει η Άνδρος υδατοδρόμιο, προχωρούν με ρυθμούς… ελληνικής χελώνας, αλλά προχωρούν…

Έχουν περάσει περίπου 10 χρόνια από τότε που άρχισαν οι πρώτες συζητήσεις για την δημιουργία δικτύου υδατοδρομίων στα νησιά, πέρασαν υπουργοί και κυβερνήσεις και ακόμα το τεράστιο «όπλο» της τουριστικής βιομηχανίας αλλά και αναβάθμισης των νησιών τού Αιγαίου και του Ιονίου, τα υδροπλάνα, δεν έχουν πετάξει.

Μια προσπάθεια που έγινε στο πρόσφατο παρελθόν δεν καρποφόρησε και διεκόπη άδοξα. Τα νεώτερα για την Άνδρο είναι ότι το Πολεμικό Ναυτικό έδωσε την σχετική άδεια και έγκριση να κατασκευαστεί υδατοδρόμιο στο νησί.

Συγκεκριμένα σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου Νησιώτικης Πολιτικής τα νησιά τα οποία πήραν το πράσινο φως από το Γ.Ε.Ν είναι η Άνδρος, η Μύκονος, η Λέρος, οι Λειψοί, η Ρόδος, η Κως, η Τήλος, η Χάλκη, το Καστελόριζο, η Κάρπαθος, η Κάσος, η Νίσυρος, η Κάλυμνος, η Σύμη, η Σύρος, η Μήλος, η Θήρα, η Πάρος, η Νάξος, η Κύθνος, η Κέα, η Αμοργός, η Σίκινος, και το Αγαθονήσι.

Το όλο project της επένδυσης διαχειρίζεται η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου που μέσω των λιμενικών ταμείων, θα έχει και το ιδιοκτησιακό καθεστώς των εγκαταστάσεων.

Για να υλοποιηθεί το όλο σχέδιο χρειάζεται να γίνουν ακόμα και άλλα βήματα, μέχρις ότου πετάξουν τα υδροπλάνα σε Κυκλάδες και Δωδεκάνησα.

Ο υφυπουργός Ναυτιλίας (και βουλευτής Δωδεκανήσου άρα με προσωπικό συμφέρον ολοκλήρωσης της επένδυσης) Νεκτάριος Σαντορινιός, είναι σαφής όπως φαίνεται και από τις σημερινές του δηλώσεις:

«Το υπουργείο παρακολουθεί στενά, από την πρώτη στιγμή, την πορεία προς την ολοκλήρωση του πλαισίου λειτουργίας των υδατοδρομίων, συμμετέχοντας σε κοινές ομάδες εργασίας με το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών και ενημερώνοντας, παράλληλα, τους τοπικούς φορείς για κάθε εξέλιξη, καθώς θεωρεί ότι είναι κομβικής σημασίας η αρχή λειτουργίας αυτού του εναλλακτικού τρόπου μετακίνησης για τους νησιώτες».

Όλα εξαρτώνται πλέον από εδώ και πέρα από την κυβέρνηση και το πόσο σύντομα θα προχωρήσει το νομοθετικό πλαίσιο - που δεν υπάρχει - και το οποίο είναι αναγκαίο για την λειτουργία τους.

Τίμος  Βικ.

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Αγαπητέ Φραγκίσκε, δυστυχώς έχεις λησμονήσει ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ στις μελέτες σου!!! ΔΕΝ ΥΠΗΡΧΕ κι ακόμα ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΝΟΜΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ!!!!!!!!!!!!! Λές και γράφεις χωρίς νομική βάση!!!Τώρα γίνεται μια προσπάθεια να προχωρήσει ΝΟΜΙΚΑ το θέμα των υδατοδρομίων μετά από πιέσεις της Περιφέρειας και την κατανόηση του ζητήματος από τον σημερινό υφυπουργό. Όμως μέχρι να υπάρξει νομικό πλαίσιο δεν θα γίνει τίποτα.... Αν προχωρήσει στους επόμενους μήνες ίσως γίνουν πολλά.... Χωρίς νόμους δεν πετάνε εμπορικές πτήσεις αεροπλάνων, υδροπλάνων κλπ...

This comment was minimized by the moderator on the site

Μου προξενεί ανάμικτα συναισθήματα η σχετική Είδηση. Αυτό γιατί έχω "επενδύσει" ώρες και ημέρες ολόκληρες εδώ και 12 χρόνια, προκειμένου να πείσω τις εκάστοτε Δημοτικές αρχές για την εξαιρετική σημασία του εγχειρήματος, που θα προσέφερε στο νησί της Άνδρου ακριβώς την Εναλλακτική Συγκοινωνιακή σύνδεση που χρειάζεται για να ανεβάσει το επίπεδο ολόκληρου του Τουριστικού τομέα για την Άνδρο, προσφέρωντας άνετη και ταχεία πρόσβαση στους αλλοδαπούς - που επιλέγουν την Αεροπορική είσοδο στην Ελλάδα και την χρήση των αεροδρομίων και κατ' επέκταση των Υδροδρομίων, μη διαθέτοντας οχήματα και μη επιλέγοντας τις ακτπλοϊκές συνδέσεις που υφίστανται. Ήδη απο το 2005 εχω καταθέσει και πρωτοκολλήσει τις Προτασεις μου στους 3 τοτε Δημαρχους (Άνδρου - Κορθίου - Υδρούσας) ώστε να χωροθετηθουν με την βοηθεια μου Υδατοδρόμια , όταν είχε ξεκινήσει δρομολόγια και σχεδιασμό η Ελληνο-Καναδική εταιρεία "AIR SEA LINES". Από τότε πολλές εξελίξεις έχουν αλλάξει το Νομοθετικό πλαίσο καθώς και τους Επιχειρηματικούς σχεδιασμούς, με ειδικό Νόμο απο το 2010 και πρόσφατη Αναθεώρηση του και ήδη 2 Επιχειρήσεις Εκμετάλλευσης Υδροπλάνων να έχουν συσταθεί ενώ άλλες 3-4 πολυεθνικές να έχουν εκδηλωσεο σοβαρό ενδιαφέρον. Σημειώνω εδώ ότι ήδη απο το 2006 έχω συνομιλήσει με εκπροσώπους αυτών των εταιρειών και προσέλαβα το έντονο ενδιαφέρον τους να συμπεριλάβουν την Άνδρο στους Προορισμούς Προσέγγισης απο τα αεροσκάφη τους. Για να βοηθήσω ακόμη πιό ουσιαστικά την όλη διαδικασία , εδώ και 2-2,5 χρονια εκπόνησα νεωτερη Προ-Μελέτη σκοπιμότητας - με 5 εναλλακτικές Χωροθετήσεις (Χώρα /2 θέσεις - Μαρίνα Μπατσίου - Λιμάνι Γαυρίου - Όρμο Κορθίου - Όρμο Χαλκολιμιώνα, που περιλαμβάνεται στην γενικότερη και ολοκληρωμένη Προμελέτη "'Ιδρυσης Ε.Σ.Χ.Α.Δ.Α./ Ε.Σ.Χ.Α.Σ.Ε. Ζώνης Ολοκληρωμένης Ανάπτυξης Τουρισμού με Αρχαιολογική προτεραιότητα και Περιβαλλοντική Προστασία"), την οποία αν και παρέδωσα απο τον Οκτώβρη του 2015 στον κο Δήμαρχο - Θ. Σουσούδη, ακόμη παραμένει "αργή" στον υπολογιστη μου και στην δισκετα που παρεδοσα στον Δήμαρχο. Επίσης γνώση έχει λάβει και ο Έπαρχος κος Δ. Λότσαρης, ενώ για την δική τους ανείπωτη διαμαρτυρία έχω πλέον αναγκαστεί να συνομιλώ με τα στελέχη της Περιφερ. Αυτοδιοίκησης Νοτ. Αιγαίου, που με έχουν διαβεβαιώσει ότι θα συμπεριλάβουν τις Προτάσεις μου όταν φθάσουν στο στάδιο Προκήρυξης της σχετικής Τεχνικής Μελέτης.
(Η Προ-Μελέτη μου είναι στην διάθεση σας, ως αρχείο POWERPOINT, όταν μου ζητηθεί θα σας σταλεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο - καλέστε στο : 6970-950642).

This comment was minimized by the moderator on the site

⚓Πού στην Ανδρο προβλέπεται να γίνει το υδατοδρόμιο?⚓