Τι μας περιμένει από 1η Οκτωβρίου και μετά;
Δεν προβλέπονται αλλαγές - με βάση τις δημόσίες δηλώσεις των δύο συμβατικών εταιρειών - στην γραμμή μας στα χειμεριά δρομολόγια. Θα υπάρχει και πρωινό και απογευματινό πλοίο για Άνδρο. Φωτογραφία της ευρύτερης περιοχής και του λιμανιού του Γαυρίου (φωτ. Εν Άνδρω).
"Τι μας περιμένει; Τι θα γίνει μετά την 1η Οκτωβρίου;" Ερωτά με αγωνία ανδριώτης αναγνώστης μας. Μέχρι σήμερα δεκάδες αναγνώστες έχουν γράψει το ίδιο ερώτημα κρίναμε σκόπιμα να απαντήσουμε δημόσια σε όλους με βάση όσα ξέρουμε και όσα έχουμε συζητήσει και με τους τρεις ακτοπλόους που δραστηριοποιούνται από την Ραφήνα. Τα μηνύματα παρά τα καλοκαιρινά σκαμπανευάσματα είναι θετικά για την σταθερότητα της γραμμής μας.
Αρχικά το έρωτημα του αναγνώστη μας:
«ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΚΑΛΑ ΜΕΧΡΙ ΤΩΡΑ!!!
ΑΠΟ 1ΗΣ ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΜΕΧΡΙ 31ΗΣ ΜΑΡΤΙΟΥ 2018, ΘΑ ΘΕΛΑΜΕ ΝΑ ΞΕΡΑΜΕ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΑΠΟ ΠΛΕΥΡΑΣ ΤΩΝ ΔΥΟ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ?
ΜΠΟΡΕΙΤΕ Ν ΑΜΑΣ ΠΕΙΤΕ ΦΙΛΕ ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΤΙ ΜΑΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ? ΜΙΑ ΦΙΛΗ ΜΟΥ ΕΙΔΕ ΤΟ AQUA JEWEL ΠΡΟΧΤΕΣ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ ΚΑΙ ΜΕ ΡΩΤΟΥΣΕ ΑΝ ΤΟ ΧΕΙΜΩΝΑ ΘΑ ΤΟ ΦΕΡΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ ΣΤΗ ΓΡΑΜΜΗ ΜΑΣ ?
ΑΝΔΡΙΩΤΗΣ ΤΗΣ ΔΙΑΣΠΟΡΑΣ»
Και μετά αναλυτικά η απάντηση μας:
(α) Επειδή το παραπάνω ερώτημα είναι πολύ σημαντικό για όλους μας ας ξεκινήσουμε από το τι θα γίνει τον Σεπτέμβριο. Και μετά θα πάμε στο τι θα γίνει μετά την 1η Οκτωβρίου. Με βάση όσα έχουν κοινοποιηθεί μέχρι 30/9 συνεχίζονται κανονικά τα υπάρχοντα δρομολόγια – χωρίς όμως τοπικά - με τις συγκεκριμένες εκπτώσεις όπως διαμορφώθηκαν μετά από πολλές πιέσεις και παλινδρομήσεις τον Αύγουστο και στις δύο εταιρείες της γραμμής μας.
(β) Από την 1η Οκτωβρίου με βάση αυτά που μας έχουν πει οι δυο εταιρείες θα συνεχίσουν κανονικά τα δρομολόγια τους (πρωί - απόγευμα). Παρά την ζημία που είχαν τον Ιούλιο και τον Αύγουστο με την μεγάλη αναστάτωση που προκλήθηκε λόγω των μειώσεων στις τιμές των εισιτηρίων για Τήνο-Μύκονο από το TeraJet.
Πρέπει να θεωρούμε δεδομένη την σταθερή παρουσία της εταιρείας FastFerriesστη γραμμή μας στην οποία βρίσκεται επί δεκαετία και είναι αυτή που «άνοιξε» πάλι τα απογευματινά δρομολόγια μετά από πολλά χρόνια. Δεν υπάρχει περίπτωση, λοιπόν, η FastFerriesνα αποχωρίσει από την γραμμή μας με κανέναν τρόπο μετά την 1η Οκτωβρίου 2017.
Το ίδιο πρέπει να θεωρήσουμε και για την GoldenStarFerries. Και αυτή η εταιρεία είναι απίθανο να αφήσει το πρωινό δρομολόγιο που κάνει το SuperferryIIεδώ και πολλά χρόνια. Ως εκ τούτου και αυτή η εταιρεία θα παραμείνει όπως μας έχει δηλώσει με ένα πλοίο την ημέρα παρά το οικονομικό πλήγμα του καλοκαιριού.
Συνεπώς και οι δύο εταιρείες θα κρατήσουν τις βασικές θέσεις τους πρωί και απόγευμα στη Ραφήνα. Άλλωστε τα νησιά δουλεύουν με τον τρόπο τους και τον χειμώνα και όπως έδειξε η ανακοίνωση της Στατιστικής Υπηρεσίας τον χειμώνα του 2017 είχαν και μια σχετική άνοδο κίνησης της τάξης του +1,1%.
Όπως μας πει σε παλαιότερη δήλωση του ο ιδιοκτήτης της SeaJet η εταιρεία του αν κάποια εταιρεία ή πλοίο αποχωρήσει από την γραμμή τον χειμώνα θα βάλει αμέσως δικό της συμβατικό πλοίο. Κάτι που ξέρουν πολύ καλά και οι δύο συμβατικές εταιρείες όπως έχει πει ο ιδιοκτήτης της GoldenStarFerries. Και δεν έχουν σκοπό να αφήσουν τις σημερινές θέσεις τους για άλλον.
Όπως όλα δείχνουν και με βάση τις συζητήσεις και τις δημόσιες δηλώσεις όλοι παραμένουν στις θέσεις τους, καθώς ο ανταγωνισμός εντείνεται γύρω από την γραμμή μας. Από αυτή την άποψη μπορεί κανείς να πει πως η Άνδρος δεν προβλέπεται α έχει πρόβλημα κάποιο πρόβλημα στη σύνδεση της (πρωί – απόγευμα) με την Ραφήνα τον χειμώνα που έρχεται.
Φυσικά με τα σημερινά οικονομικά δεδομένα πολύ δύσκολα θα δούμε τοπικά δρομολόγια μέχρι το Πάσχα. Και μάλλον μετά τις καλοκαιρινές εκπτώσεις οι τιμές των εισιτηρίων θα επανέλθουν στα προηγούμενα επίπεδα. Κάτι που όμως μένει να επιβεβαιωθεί στα μέσα Σεπτεμβρίου. Περισσότερα όμως θα ξέρουμε σε λίγες μέρες. Τότε θα επανέλθουμε και πάλι στο θέμα.
«ΕΝ ΑΝΔΡΩ»