ΜΑΡΙΟΣ ΗΛΙΟΠΟΥΛΟΣ: Η ακτοπλοΐα στα χρόνια του κορωνοϊού. Τι προβλέπεται για τα νησιά και την Άνδρο...

Η συνέντευξη με τον Μάριο Ηλιόπουλο, κυρίαρχο των ταχυπλόων στο Αιγαίο, ξεκίνησε τηλεφωνικά στις 20 Αυγούστου. Όμως, μερικά κρίσιμα συμπεράσματα οδήγησαν στο να μην την δημοσιεύσουμε στην κορύφωση μιας δύσκολης σεζόν για την ακτοπλοΐα και τον τουρισμό. Θεωρήσαμε – μετά από συζήτηση με ακτοπλοϊκούς κύκλους του Πειραιά – πως θα ήταν καλύτερο να την δημοσιεύσουμε τις πρώτες μέρες του Σεπτέμβρη όταν η σεζόν θα ολοκληρώνονταν. Στον βωμό της οικονομίας επιβάλλονται αυτά.

Την Κυριακή 30 Αυγούστου - καθ’ οδόν για Γαύριο - λάβαμε ένα τηλεφώνημα που καλούσε να ολοκληρώσουμε την συζήτηση με τον Μάριο Ηλιόπουλο δια ζώσης στις 5 το απόγευμα στο σπίτι του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη όπου ήταν προσκαλεσμένος και θα έφτανε με το ελικόπτερο της Sea Jets. Ανακρούσαμε πρύμνα κι επιστρέψαμε στις Στενιές.

Φτάσαμε εγκαίρως. Η συζήτηση που ακολούθησε με τον Μάριο Ηλιόπουλο είχε πολλές φάσεις και συμμετείχε σε αρκετές περιπτώσεις και ο καπετάν Γιαννούλης Καμπάνης.

Στην αρχή τέθηκε επί τάπητος η κατάσταση της ακτοπλοΐας στις Κυκλάδες και στη συνέχεια η συζήτηση εστιάστηκε τα δρομολόγια της γραμμής μας το φθινόπωρο και τον χειμώνα. Και μίλησε και για τα σχέδια του το επόμενο καλοκαίρι. Οι απαντήσεις του Μάριου Ηλιόπουλου λίαν ενδιαφέρουσες:

  • "Όπως έλεγα πριν λίγες μέρες η σεζόν κλείνει στις 31 Αυγούστου. Μετά μπαίνουμε σε άλλη εποχή. Τα ταχύπλοα σταματούν με τον ένα ή τον άλλο τρόπο. Μένουν τα συμβατικά μέχρι ένα διάστημα τον Σεπτέμβριο. Το πόσα θα μείνουν και πόσα την ημέρα θα έχει η Άνδρος εξαρτάται από την κίνηση τα Σαββατοκύριακα του φθινοπώρου.
  • Τυπικά η σεζόν κλείνει στις 30 Οκτωβρίου. Πόσα όμως θα μείνουν δρομολογημένα μέχρι τότε; Υποθέτω δύο. Ένα πρωί κι ένα απόγευμα.
  • Από 1η Νοεμβρίου αρχίζει η χειμερινή περίοδο όπου όλα εξαρτώνται από την κίνηση, τον κορωνοϊό και την αντοχή των εταιρειών. Μπορεί να φτάσετε και σε ένα πλοίο την μέρα. Συνεπώς τελευταίο στάδιο η επιδότηση των δρομολογίων. Για πόσα όμως δρομολόγια την εβδομάδα μιλάμε; Άγνωστό.
  • Γιατί άγνωστη είναι και η εξέλιξη της πανδημίας. Κι ακόμα πιο άγνωστή είναι μέχρι στιγμής και η πιθανή επιτυχία του εμβολίου. Πόσοι θα τολμήσουν να το κάνουν; Πόση θα βάλουν έστω σε μικρό ποσοστό μέσα τους "ατόφιο" τον κορωνοϊό; Γνώμη μου είναι πως η κατάσταση θα ομαλοποιηθεί το 2022 ή το 2023. Το 2021 θα είναι καλύτερο, αλλά μεταβατικό."

Και συνέχισε:

  • "Μετά μπαίνουμε σε μια νέα εποχή όπου πολλά που μέχρι σήμερα θεωρούνταν δεδομένα θα ανατραπούν. Θα μιλάμε για μια νέα εποχή στον τουρισμό, στην ακτοπλοΐα, άγνωστη μέχρι σήμερα με νέα επιχειρηματικά προγράμματα. 
  • Για την ώρα όμως πάμε με το «βλέποντας και κάνοντας». Η πανδημία μας βρήκε με τα πλοία έτοιμα να βγουν την άνοιξη. Το lockdown έγινε όταν είχαμε κάνει ή τελειώναμε δεξαμενισμούς και λοιπές δαπανηρές προετοιμασίες για πλοία με τεράστιες απαιτήσεις αξιοπλοΐας. Μετά από έναν δύσκολο χειμώνα πιστεύαμε πως θα ρεφάραμε το Πάσχα και την άνοιξη πριν έρθει το κερδοφόρο καλοκαίρι, που κρατάει ζωντανές τις γραμμές τον χειμώνα. Τι να πούμε με όσα συνέβησαν;
  • Ποιος θα μείνει και ποιος θα φύγει από τις γραμμές δεν ξέρω. Υπάρχει όμως πάντα το πλεονέκτημα των φορτηγών. Ο Θεολόγος εκτελεί το βασικό μεταφορικό έργο με τα φορτηγά για τον ανεφοδιασμό της γραμμής σας. Έχει το ατού σε αυτό που κάνει.
  • Τα ταχύπλοα κινούνται κυρίως με επιβάτες. Έχουν χώρο για λίγα σχετικά ΙΧ. Μόνο το Tera Jet έχει δυνατότητες και σκέφτομαι να το βάλω του χρόνου στην γραμμή συμπεριλαμβάνοντας και την Άνδρο μετά την εκβάθυνση του λιμανιού που έγινε λόγω δικών μας ενεργειών στα αρμόδια υπουργεία. Έτσι το Tera Jet θα μπορεί να εξυπηρετεί και την Άνδρο καθημερινά. Εφέτος τα συμβατικά πήγαν σχετικά καλά Ιούλιο και καλά τον Αύγουστο γιατί ήταν μόνα τους. Δεν είχαν ανταγωνισμό. Του χρόνου θα είναι διαφορετικά. Εφέτος ήταν και το μειωμένο πρωτόκολλο που δεν βοήθησε."

Η κουβέντα τράβηξε ώρα και σε μάκρος. Ο Μάριος Ηλιόπουλος έχει ένα προσόν: είναι καλός και γρήγορος συζητητής. Συνδυάζει εύκολα σχήματα, περιγραφές, συλλογισμούς. Κι ότι έχει να σου πει θα στο πει ευθέως. Θα μιλήσει στα ίσια. Θα συγκρουστεί στα ίσια. Έχουμε συγκρουστεί δημοσιογραφικά μαζί του στο παρελθόν και το ξέρουμε.

Ακόμα και όταν συγκρούστηκε με τους ανταγωνιστές του ήταν σαφής: «με παίξατε, θα σας παίξω»!!! Έτσι συγκρούστηκε κατά καιρούς μετωπικά και με τους αδελφούς Στεφάνου ή αργότερα και με τον Παναγιωτάκη. Είτε είχε δίκιο είτε βρήκε κάποιο παραθυράκι του νόμου, σε όλες τις περιπτώσεις είχε προηγηθεί ρήξη.

Το ποιος είχε δίκιο ή άδικο για την ρήξη είναι θέμα έρευνας. Αλλά δεν είναι θέμα έρευνας ότι όταν συγκρούεται… συγκρούεται! Όταν μιλάει… μιλάει και λέει αυτό που σκέφτεται. Και εκείνο που ξαφνιάζει είναι πως είναι απροσδόκητα ειλικρινής. Γενικά μιλά με ανοιχτά χαρτιά…

Η συνάντηση έληξε γύρω στις 6:30 το απόγευμα. Δέχτηκε να βγάλει τις απαραίτητες φωτογραφίες. Στη συνέχεια ήρθε το ελικόπτερο κι έφυγε διαγράφοντας μια πορεία μέσα στην κοιλάδα των Στενιών κάνοντας έναν ιδιότυπο μετεωρισμό πάνω από τις κλειστές βίλες των Στεφάνου, σα να κατόπτευε τον χώρο, πριν πάρει απότομα ύψος και χαθεί βορειοδυτικά για Αθήνα…

Διαμαντής Μπασαντής

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Speechless ?