ΤΑΛΑΙΠΩΡΙΑ ΡΑΦΗΝΑΣ: Από τριήμερο σε τριήμερο και από το ΕΝ ΑΝΔΡΩ στο ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
ΛΙΜΑΝΙ ΡΑΦΗΝΑΣ (φωτ. Εν Άνδρω).
ΓΡΑΜΜΑ ΑΝΑΓΝΩΣΤΗ
Αγαπητέ κύριε Μπασαντή
το θέμα με την Ραφήνα ως περιοχή δεν είναι μόνον τα μαζικά δρομολόγια που καλείται να δεχθεί ως λιμάνι. Εχει να κάνει με την γενικότερη εγκατάληψη της πολης οχι μονο από τους Κυβερνώντες τόσα χρόνια, αλλα και απο την τοπική αυτοδιοίκηση, η οποία επι χρόνια αντιδρούσε στην διαμόρφωση της γύρω περιοχής. Θα μπορούσε για παράδειγμα η Αττική οδος να έχει επεκταθεί (εξοδος Ραφήνας) μέχρι εξω απο το λιμάνι. Θα μπορούσε να εχει διαμορφωθεί ο χώρος ώστε να δημιουργηθεί και τρίτο μεγαλο parking με χαμηλο ομως κόστος για τους ταξιδιώτες.
Ενα τρίτο και κυριώτερο πρόβλημα σχετίζεται με τον Οργανισμό Λιμένος Ραφήνας που ενώ είναι κερδοφόρος τα τελευταία τρία χρόνια δεν έχει αποδώσει ούτε ενα ευρω στην πόλη της Ραφήνας, πλην ορισμένων διαγραμμίσεων στο λιμάνι, καποιον μικρών κάδων, αλλα και μέρους του φωτισμού εντός του λιμανιού. Ζήτημα δηλαδή μερικών χιλιάδων ευρώ, τα οποία εξοικονομεί σε μικρό χρονικό διάστημα από τις πηγές εσόδων που έχει. Για ενα Σαββατοκύριακο πχ ο ταξιδιώτης καλείται να πληρώσει στο parking εντος του λιμένος το ποσό των € 22,50 (Παρασκευή απογευμα με Κυριακη βραδυ) στην εταιρεία εκμετάλλευσης του χώρου, ο οποίος ανήκει στον Οργανισμό Λιμένος.
Θελει να μας πεί ο Οργανισμός οτι επι σχεδόν 5 μήνες του χρόνου που ειναι γεματος ασφυκτικά ο χώρος, δεν παίρνει ούτε ενα ευρω ως εσοδο, εστω απο ενοίκια? Πως ενώ ειναι γενικότερα μεσα στους τρείς πρώτους κερδοφόρους Οργανισμούς Λιμένων της Ελλάδος, δεν αποφέρει ούτε το ελάχιστο -ως όφειλε- στην τοπική κοινωνία?
Ενα αλλο θέμα εχει να κανει με τον συντονισμό και την διαχείρηση της κυκλοφορίας των οχημάτων (ολων των κατηγοριών). Σωστά γράφει το άρθρο για τις εκδηλώσεις του Δήμου τις Κυριακές το απόγευμα και την πεζοδρόμηση ορισμένων δρόμων - στενών περιξ του λιμανιού. Με μια και μοναδική είσοδο - έξοδο μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση στον κυρίως χώρο του λιμανιού, πως να γίνει σωστή διαχείρηση 1000 κατα μέσο όρο ιχ οχημάτων και 3000 επιβατών, οι οποίοι αναχωρούν ή φθάνουν μαζικά σε διάστημα 50 λεπτών με μιας ώρας?
Είναι ζητήματα που το Υπουργείο Ναυτιλίας και οι αρμόδιες αρχές δεν γνωρίζαν, ούτε γνωρίζουν ποτέ κατά την απόδοση και έγκριση των δρομολογίων στα εκάστοτε ΣΑΣ. Ενα ταξίδι ενος Σαββατοκύριακου σε κάποιο απο τα τρία νησιά της βασικής γραμμής (Ανδρο, Τήνο, Μύκονο) φθάνει για να κατανοήσει κανείς το πρόβλημα βιώνοντας το!
ΕΠΙΣΚΕΠΤΗΣ
ΑΠΟ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΣΕ ΤΡΙΗΜΕΡΟ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ ΣΤΟ ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ
Βλέπουμε με ικανοποίηση πως τα θέματα που θέσαμε για τα επικαλυπτόμενα δρομολόγια της γραμμής μας και τα αδιέξοδα που αυτά δημιουργούν τα αναδεικνύουν σήμερα και οι ιστοσελίδες των μεγάλων αθηναϊκών εφημερίδων.
Έτσι μετά την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ που έγραψε για τις «ναυμαχίες» της γραμμής μας και τον «πνιγμό» των ακτοπλόων στη Ραφήνα που αρχικά επισημάναμε έρχεται τώρα και το ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ και θέτει πάλι το ζήτημα τονίζοντας τα ίδια σημεία που τονίσαμε εμείς εδώ και ένα μήνα (και το τριήμερο του Αγίου Πνεύματος) με το άρθρο μας «SOS: Ραφήνα καλεί… ΣΑΣ!».
Καταφέραμε ακόμα μια φορά να διαβλέψουμε τα αξιέξοδα και να αναδείξουμε πρώτοι τα μεγάλα ζητήματα της ακτοπλοΐας μας πριν τα προσέξουν και ασχοληθουν μαζί τους και τα μεγάλα αθηναικά ΜΜΕ.
Και το κυριότερο καταφέραμε και κάναμε τους αδιάφορους και άσχετους κομματάρχες μανδαρίνους του υπουργείου Ναυτιλίας να απολογούνται για τα χάλια που έφεραν το λιμάνι της Ραφήνας, την πόλη και όλες τις γύρω περιοχές, καθώς και τους επιβάτες των γραμμών για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο με τις αποφάσεις τους ή με την αδυναμία αποφάσεων που τους διακρίνει. Είναι πλέον προφανές πως οι άνθρωποι δεν ξέρυν και δεν ενδιαφέρονται ούτε για τα λιμάνια, ούτε για τους κατοίκους τους, ούτε για τους επιβάτες των πλοίων. Παρά μόνο για την καρέκλα τους.
Διαβάστε παρακάτω την αναδημοσίευση μερικών αποσπασμάτων από κεντρικό άρθρο του ΠΡΩΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ για το τριήμερο του καύσωνα (κόσμησαν το άρθρο τους με δική μας φωτογραφία) και θυμηθείτε τι γράφαμε πριν ένα μήνα για το προηγούμενο τριήμερο της ταλαιπωρίας, αυτού του Αγίου Πνεύματος.
ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Η πόλη δεν έχει τις υποδομές να απορροφήσει την κίνηση
Ραφήνα: Το λιμάνι της ταλαιπωρίας
Μηνάς Τσαμόπουλος 03/07/201717:3022
ΡΑΦΗΝΑ (φωτ. Εν Άνδρω)
FacebookWhatsAppFacebook MessengerTwitter |
Απίστευτο γολγοθά βιώνουν χιλιάδες ταξιδιώτες για να φτάσουν ή να φύγουν από το λιμάνι- Αιτία ότι δέκα πλοία αναχωρούν για τον προορισμό τους μέσα σε μια ώρα - Το ίδιο γίνεται και με τις αφίξεις - Η πολιτεία αδυνατεί να ρυθμίσει καλύτερα τα δρομολόγια.
Ραντεβού με την ταλαιπωρία και την αγανάκτηση έχουν δεκάδες χιλιάδες τουρίστες που επιλέγουν να ταξιδέψουν στις Κυκλάδες μέσω του λιμανιού της Ραφήνας. Σχεδόν ταυτόχρονες αναχωρήσεις δέκα πλοίων το πρωϊ γεγονός που συνεπάγεται και ταυτόχρονο κατάπλου κατά την επιστροφή, δημιουργούν μία άναρχη εικόνα την οποία «πληρώνουν» οι ταξιδιώτες οι οποίοι αντί να ευχαριστηθούν τις διακοπές τους, τους τις βγάζουν ξινές.
Οι καταγγελίες και οι διαμαρτυρίες που φθάνουν στο «protothema.gr» είναι πολλές. Η ίδια θλιβερή εικόνα, τριτοκοσμικής χώρας, καταγράφηκε και το προηγούμενο τριήμερο που υπήρξε μεγάλη έξοδο προς τα νησιά λόγω του καύσωνα.
…………
Το δε βράδυ της Κυριακής όταν επέστρεψαν σχεδόν ταυτόχρονα όλα τα πλοία της γραμμής εκτυλίχθηκαν σκηνές «Mordillo». Εκατοντάδες αυτοκίνητα στριμώχτηκαν για να βγουν από το λιμάνι ενώ ο δήμος, στην κορύφωση της επιστροφής, είχε κλείσει ένα από τους δρόμους για εκδηλώσεις. Υπήρξαν επιβάτες που έκαναν δύο και τρεις ώρες για να φθάσουν στην Αθήνα ενώ άλλοι επέλεξαν να καθίσουν σε κάποιο μαγαζί μέχρι να αποσυμφορηθεί το λιμάνι για να μπορέσουν να φθάσουν στο σπίτι τους.
Οι Λιμενικοί ήταν παρόντες αλλά δεν μπορούσαν να κάνουν κάτι για να διευκολύνουν την κατάσταση. Ούτε τους δρόμους μπορούν να ανοίξουν ούτε τα δρομολόγια να συντονίσουν καλύτερα.
....……
Όλα τα πλοία αποπλέουν από τη Ραφήνα με διαφορά μεταξύ τους ενός 10λέπτου το πρωί, ανάμεσα στις 07:00- 08:00 με αποτέλεσμα να δημιουργείται τα αδιαχώρητο. Στο ερώτημα γιατί δεν …απλώνουν οι ώρες αφιξο-αναχωρήσεων η απάντηση που μας δόθηκε από στελέχη της ελληνικής ακτοπλοίας αλλά και του Συμβουλίου Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών ήταν η εξής: «Όλοι θέλουν να φεύγουν μεταξύ 7 και 8 το πρωί. Ο κόσμος θέλει να ταξιδεύει το πρωϊ Αν πεις σε μία εταιρεία να βάλει πλοίο της στις 9 το πρωί δεν θα το δρομολογήσει γιατί δεν θα τη συμφέρει. Το ΣΑΣ δεν μπορεί να υποχρεώσει έναν πλοιοκτήτη για το ποια ώρα θα έχει απόπλου το πλοίο του. Είμαστε υπέρ του να γίνονται πολλά δρομολόγια αφού πρέπει να εξυπηρετούνται τα νησιά. Να κόψουμε τα δρομολόγια στα νησιά; » και προσθέτουν:
«Οι επιβάτες που ταλαιπωρούνται λόγω του λιμανιού το οποίο δεν μπορεί να εξυπηρετήσει τόσα πλοία. Υπάρχει όμως ζήτηση από τον κόσμο για να ταξιδέψει» και καταλήγουν: « Αν δεν πάνε καλά τα δρομολόγια τότε θα τα κόψουν από μόνοι τους οι πλοιοκτήτες και θα κοιτάξουν να πάνε αλλού»!
ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
ΑΥΤΗ είναι η αντίληψη των μανδαρίνων κομματαρχών του ΣΑΣ και του υπουργείου Ναυτιλίας: διαλύουν τις πόλεις, τα λιμάνια και τους επιβάτες επιτρέποντας κίνηση πολύ πάνω από τις υποδομές που υπάρχουν με σκοπό αφού… πνιγούν οι πόλεις (!), αφού... πνιγούν οι επιβάτες (!), να πνιγούν και οι ακτοπλόοι!!! Και έτσι «να πάρουν τα πλοία τους να πάνε αλλού».
Που αλλού; Μα κάπου αλλού!!! Και που να πάνε οι Κυκλάδες; Κι αυτές κάπου αλλού!!! Προφανέστατα οι άνθρωποι είναι εντελώς... αλλού γι' αλλού!!!
Ιδού οι ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ (ΣΥΡΙΖΑ του υπουργείου Ναυτιλίας και ΑΝΕΛ του Οργανισμού Λιμένος Ραφήνας) και οι "λαμπρές απόψεις" τους για την λύση των προβλημάτων που οι ίδιοι δημιούργησαν με την πλήρη αυτορρύθμιση ή και απορρύθμιση της κυκλοφορίας των αυτοκινήτων, των κατοίκων, των επιβατών και των πλοίων!!! Με την καταπληκτική μέθοδο... του "να πάνε αλλού"!!!
ΕΝ ΑΝΔΡΩ