Άνδρος: ΙΧ στον καταπέλτη! Οι συγκλονιστικές στιγμές σε βίντεο. Γιατί συμβαίνουν αυτά στο Γαύριο;...

Αν οι ναυτικοί του πληρώματος και κάποιοι επιβάτες δεν κατάφερναν να απομπλέξουν την ρόδα του ακινητοποιημένου ΙΧ από τον καταπέλτη υπήρχε περίπτωση το πλοίο φεύγοντας να έσερνε μαζί του το αυτοκίνητο και να το πέταγε στη θάλασσα με κίνδυνο πολύ σοβαρού ναυτικού ατυχήματος. Ευτυχώς κατάφεραν και απέμπλεξαν το αυτοκίνητο και αποφευχθήκαν τα χειρότερα.

 

 

Τα κρίσιμα δευτερόλεπτα σε βίντεο όπου πλήρωμα και επισπεύδοντες επιβάτες έσωσαν την κατάσταση στο Γαύριο της Άνδρου. Μέσα στο ακινητοποιημένο ΙΧ ήταν η 24χρονή οδηγός μη μπορώντας να κάνει τίποτα. 

ΤΟΝ ΞΕΡΟΥΜΕ ΤΟΝ ΕΝΟΧΟ ΚΙ ΕΙΝΑΙ ΓΝΩΣΤΗ Η ΑΙΤΙΑ: Η μεγαλύτερη ευθύνη για το παρ' ολίγον ναυτικό ατύχημα είναι ο λάθος προσανατολισμός στις προβλήτες πρόσδεσης του λιμανιού. Δεν είναι η πρώτη φορά που κινδύνεψε πλοίο στο Γαύριο από τους ισχυρούς ανέμους. Μόνο εφέτος είχαμε δύο ακόμα προβληματικές περιπτώσεις με άλλα πλοία. Αν δεν ολοκληρωθεί το λιμάνι με εξωτερική προβλήτα τα "παρ' ολίγον" θα διαδέχεται το ένα το άλλο. Και μη χειρότερα λοιπόν. Πλέον τον λόγο τον έχει το νεοσύστατο Λιμενικό Ταμείο Άνδρου να προγραμματίσει τη νέα εξωτερική προβλήτα, που θα δένουν με μεγαλύτερη ασφάλεια τα πλοία στην Άνδρο. 

ΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ: ΤΙ ΣΥΝΕΒΗ ΣΤΟ ΓΑΥΡΙΟ

ΤΟ ΠΕΡΙΣΤΑΤΙΚΟ: Σύμφωνα με αξιόπιστες πληροφορίες του Εν Άνδρω το πλοίο SAONISOS της εταιρείας Saos Ferries προσέδεσε με μεγάλη δυσκολία στη νότια προβλήτα του λιμένα Γαυρίου της Άνδρου. Ξεφόρτωσε αυτοκίνητα και επιβάτες με ασφάλεια. Και άρχισε την φόρτωση. Κατά την διάρκεια της φόρτωσης λόγω ισχυρών ριπών ανέμου της τάξης των 10 μποφόρ ξέσυρε η άγκυρα. Την στιγμή εκείνη επιβιβαζόταν αυτόματο αυτοκίνητο και ο καταπέλτης χτύπησε το σαζμάν των ταχυτήτων. Το αυτοκίνητο ακινητοποιήθηκε πάνω στον καταπέλτη.

Ο καπετάνιος βλέποντας τον κίνδυνο το πλοίο να προσκρούσει στην προβλήτα αποφάσισε απόπλου έκτακτης ανάγκης. Το αυτοκίνητο όμως είχε μείνει χαλασμένο στον καταπέλτη. Πλήρωμα και επιβάτες προσέτρεξαν και το έσπρωξαν εκτός καταπέλτη. Και το πλοίο αναχώρησε για ασφαλές λιμάνι. Αυτό ήταν η Κάρυστος.

Εν τω μεταξύ η οδηγός του αυτοκινήτου έκανε μήνυση στον καπετάνιο και για τις βλάβες που υπέστη το αυτοκίνητο της. Η εταιρεία τακτοποίησε τους επιβάτες που δεν ανέβηκαν στο πλοίο σε ξενοδοχείο της Άνδρου και πρέπει να καλύψει όλες τις ζημιές του αυτοκινήτου. Όμως είχε ξεκινήσει η διαδικασία του αυτόφωρου για τον καπετάνιο, καθώς ο εισαγγελέας Σύρου είχε παραγγείλει περαιτέρω έρευνα για το συμβάν. Μέχρι τότε ο καπετάνιος του πλοίου κρατείται στην Κάρυστο.

 

ΠΡΩΤΗ ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ - ΑΠΟ ΤΟ "ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ"

Την ώρα που έπνεαν άνεμοι 7-8 μποφόρ, το πλοίο SAONISOS (που κάνει το ενδοκυκλαδικό και πάει Κάρυστο) ξέσυρε στο λιμάνι της Άνδρου με αποτέλεσμα ο καπετάνιος να αποφασίσει να αναχωρήσει παρά το γεγονός πως δεν είχαν επιβιβαστεί όλοι οι επιβάτες. 

Συγκεκριμένα, πρόκειται για το πλοίο SAONISOS της Saos Ferries το οποίο είχε δέσει στο λιμάνι του Γαυρίου αργά το απόγευμα της Πέμπτης 15/8. Μετά την φόρτωση πλευρικοί άνεμοι έπληξαν το πλοίο με αποτέλεσμα ένα αυτοκίνητο να χτυπήσει στον ασταθή καταπέλτη να πάθει ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων και να αδυνατεί να ανέβει στο πλοίο. Ναυτικοί και πολίτες να προσπάθησαν και το έσπρωξαν έξω από τον καταπέλτη και έτρεξαν μετά να επιβιβαστούν.

Σύμφωνα με τις πληροφορίες του protothema.gr, ο καπετάνιος αντιλήφθηκε πως κατά την φόρτωση του πλοίου ξέσυρε από την κακοκαιρία καθώς εκείνη την ώρα στο λιμάνι έπνεαν ριπές ανέμων της τάξης των 9 μποφόρ. Αφότου λύθηκαν οι κάβοι ο καπετάνιος έκρινε πως η καλύτερη λύση θα ήταν να ξεκινήσει το δρομολόγιό του προς Κάρυστο.

Εκείνη τη στιγμή ένα ΙΧ βρισκόταν στο χείλος της προβλήτας στον καταπέλτη. Μη μπορώντας να προχωρήσει, επιβάτες και εργαζόμενοι στο πλοίο προσπάθησαν να το σπρώξουν προς τα πίσω, παρά το γεγονός πως το πλοίο αναχωρούσε. Στο τέλος όπως φαίνεται και στο βίντεο έτρεξαν να επιβιβαστούν διακινδυνεύοντας τις ζωές τους.

Κατά το περιστατικό συνολικά δεν κατάφεραν να επιβιβαστούν τρία οχήματα και συνολικά επτά επιβάτες, ενώ για το τι ακριβώς συνέβη θα υπάρχει σχετική έρευνα από τη λιμενική αρχή. Για τους επιβάτες, σύμφωνα με πληροφορίες μερίμνησε η εταιρεία προκειμένου να διανυκτερεύσουν ενώ αναμένεται να αναχωρήσουν για τον προορισμό τους με το πρώτο δρομολόγιο την Παρασκευή το πρωί 16/8.

 

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

ΑΦΗΣΕ ΤΟ ΣΧΟΛΙΟ ΣΟΥ

  1. Σχολιάζετε ως επισκέπτης.
Attachments (0 / 3)
Share Your Location
There are no comments posted here yet
This comment was minimized by the moderator on the site

Να ρωτήσω κάτι τον ΝΙΚΟΣ 62......τι σημαίνει τα αυτ/τα μπήκαν πλάγια;;;μπαινοβγαίνω στα βαπόρια στο Γαύριο από το 1980 και βέβαια οχι πάντα με γαλήνη δεν μπήκα ΠΟΤΕ με το πλάι πως μπαίνεις με το πλάι;;;η οδηγός τα είχε χαμένα οι άνθρωποι προσπαθούσαν να σπρώξουν το αυτ/το και αυτή πατούσε φρένο φαίνεται σε βίντεο τα φώτα των φρένων...Τελικώς το αυτ/το έμεινε εκεί επί τόπου στο λιμάνι;;το πήρε γερανός;;;αφού κατ εσένα ήταν τόση μεγάλη η ζημιά......Όσο για το ότι το πλοίο ξέσυρε και φταίει ο καπετάνιος και το πλήρωμα πιστεύω να ξέρεις τι σημαίνει ξέσυρε.....Οι κάπτεν στο Γαύριο δείχνουν την Ελληνική ναυτοσύνη ΣΥΝΕΧΩΣ με τόσο δύσκολους καιρούς σ ένα τόσο δύσκολο λιμάνι .και βγαίνει κάθε άσχετος και κάνει κριτική ΕΛΕΟΣ

This comment was minimized by the moderator on the site

Πολλοι απο τους γράφοντες θεωρουν οτι η αντίδραση της πολιτειας ηταν αυστηρη, οτι ο πλοιαρχος εκανε το σωστό κλπ κλπ. Ο πλοιαρχος δεν έπρεπε να ΄δεσει το πλοιο αφου οι συνθήκες ηταν σχεδον απαγορευτικες και αφου τελικά το αποφάσισε θα επρεπε να το ασφαλισειι με κάθε δυνατό τρόπο. Το οτι το πλοιο ξεσυρε δεν ειναι ευθύνη των επιβατων, αλλα του πληρωματος και του πολοιαρχου. Απο τα 4 αυτοκινητα μπήκε πλαγια (αυτες ηταν οι οδηγιες του πληρωματος προς τους οδηγους) μονο ενα αυτοκίνητο. Το δευτερο (και αυτο κατοπιν υποδειξεων του πληρωματος) πλαγια. ακολουθοντας κατα γραμμα τις υποδειξεις των ανθρωπων του πλοιου που βρισκονταν στον καταπελτη. Το πλοιο μετακινηθηκε, ο καταπελτης και αυτος το ιδιο και συνεβησαν τα γνωστα σε ολους γεγονοτα.Τα σύγχρονα αυτοκίνητα, με πληθωρα ηλεκτρονικών και μηχανικών συστημάτων, δεν αντέχουν σε καμμια περίπτωση τις καταπονήσεις, τα χτυπήματα και ολα αυτά που ειδαμε να συμβαίνουν...Το συγκεκριμένο αυτοκίνητο κτυπηθηκε στο συστημα μεταδοσης στο αυτοματο κιβώτιο ταχυτήτων, στον κινητηρα (καρτερ) και ακινητοποιηθηκε μην αφηνοντας καμμιοα δυνατοτητα κιινησης η αντιδρασης στην οδηγό του. Η τυχη βοηθησε να μην ξεσυρει ο καταπελτης το αυτοκινητο και να το ρίξει στην θάλασσα με προφανη τραγικα αποτελέσματα.. Μειναμε λοιπον να συζητάμρε για σοβαρό ατυχηνα και οχι (ευτυχως) για δυστυχημα...
Οι σοβαρές ευθύνες (που υπάρχουν) πρέπει να αποδοθούν. Ο πλοιαρχος διωκεται για το συμβαν και οχι γιατι εφυγε απο το λιμανι. Αν ειχε φύγει απο την αρχη, αν δεν ειχε φορτωσει, αν δεν ειχε έλθει καν στην Ανδρο τιποτα απο μολα αυτά δεν θα ειχε γίνει. Το περιστατικο ομως έγινε, δυο νεοι ανθρωποι σώθηκαν απο καθαρή τυχη και με την βοήθεια των ανθρώπων που ηταν εκει και δέν θρηνησαμε θύματα..

Οι οποιοι υπέυθυνοι πρέπει να αναλάβουν τις ευθυνες των πράξεων και αποφάσεων τιους

This comment was minimized by the moderator on the site

Προς Kostas
Τρικυμία εν κρανίω αγαπητέ.
Μπλέκεις ανόμοια περιστατικά και καταστάσεις. Είτε από άγνοια είτε και επίτηδες.
Για το περιστατικό στη Ραφήνα, αν διαβάσεις τα γεγονότα θα καταλάβεις ότι η ικανότητα των καπετάνιων απέτρεψε τα χειρότερα. Στο Γαύριο το πλοίο κινδύνευε να πέσει στα βράχια του λιμενοβραχίονα. Στον Πειραιά το (όντως) λάθος ήταν καταρχήν του αξιωματικού που ήταν στην είσοδο.
Τα πλοία για να ταξιδέψουν πληρούν όλους τους κανονισμούς ασφαλείας και αξιοπλοΐας και επιθεωρούνται τακτικά. Οι καπετάνιοι και τα πληρώματα είναι ικανότατα.
Αν δεν σου αρέσουν, υπάρχουν και τα τρένα...

This comment was minimized by the moderator on the site

Ξεχάσαμε το περιστατικό που το πλήρωμα ενός πλοίο έσπρωξε έναν επιβάτη από τον καταπέλτη; ξεχάσαμε το περιστατικό του άτακτου απόπλου των πλοίων από τη Ραφήνα με κίνδυνο να μπλεχτούν στις καδένες και να συγκρουστούν; δυστυχώς υπάρχουν οι σερίφιδες καπεταναίοι που βαφτίζουν τα καουμποϋλίκια ναυτική ικανότητα και τα λιμεναρχεία που παραμένουν θεατές. Πρέπει όλοι αυτοί να πάνε στο ναυτοδικείο και να τους αποκεφαλίσουν. Δυστυχώς το πάθημα δε γίνεται μάθημα. Δυστυχώς στις γραμμές μπαίνουν σαράβαλα τα οποία βαφτίζουν νέα πλοία. Δυστυχώς οι διατάξεις ασφαλείας πέφτουν στο κενό. Δυστυχώς κατά το ταξίδι μας ψάχνουμε πλαστικές καρέκλες και να δούμε αν θα έχουμε ισάριθμα σωστικά με αυτές αν έρθει η κακιά η ώρα.

ΣΧΟΛΙΟ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
1. Μιλάμε για Γαύριο όχι για άλλα ιμάνια.
2. Δεν μιλάμε για σερίφηδες, αλλά για καπετάνιους.
3. Το περιστατικό της Ραφήνας το έχουμε περιγράψει και δεν είναι όπως το λέτε. Δεν ήσασταν εκεί. Εμείς μιλήσαμε με τρεις καπεταναίους και 4 επιβάτες. Αυτά που περιγράψαμε εμπεριέχουν αλήθειες. Όχι φαντασίες.
4. Μάλλον δεν βλέπετε το πόσο προβληματικό είναι το λιμάνι του Γαυρίου και ούτε είδατε τα δεκάδες περιστατικά όλα αυτά τα χρόνια με ΟΛΑ τα πλοια και με ΟΛΟΥΣ τους καπετάνιους. Έτσι δεν μπορείτε να συνειδητοποιήσετε πως είναι το λιμάνι και όχι οι καπετάνιοι το πρόβλημα.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν φτιάχτηκε το λιμάνι με τη μορφή που έχει σήμερα οι γνωστοί τότε κομματικοί παράγοντας της ΝΔ αλλά και πληθώρα ντόπιων χειροκροτούσαν για το έργο. Έπειτα από 4 και πλέον δεκαετίες όμως στην Άνδρο είναι καιρός να καταλάβουμε όλοι ότι οι προβλήτες είναι κάθετες στον αέρα που πνει κατά κύριο λόγο στον κόλπο του Γαυρίου. Αν δεν φτιαχτεί αλλιώς το λιμάνι, η μόνη λύση για τα πλοία των γραμμών είναι η κάθετη πλαγιοδοτηση μεταξύ του ενός και του άλλου προβλήτα, με αποβίβαση στον αριστερό μώλο (προς τη Δωδώνη πλευρά δηλαδή), ώστε να αποφεύγονται αντίστοιχες καταστάσεις. Ένας άνθρωπος κατηγορείται από όλο τον κόσμο και ιδιαίτερα από πολίτες που δεν γνωρίζουν πόση προσπάθεια καταβάλλουν στα απαρχαιωμένα λιμάνια των νησιών μας οι πλοίαρχοι και τα πληρώματα της ακτοπλοϊας. Μην λιθοβολουμε και βάζουμε στον ίδιο κουβά όλες τις περιπτώσεις! Καλό θα ήταν να εξετάζουμε σφαιρικά πάντα τέτοιου είδους ζητήματα. Το μόνο σίγουρο είναι ότι δεν θα ξαναεκτελεσει δρομολόγια το συγκεκριμμενο πλοίο, οπότε η σύνδεση της Ανδρου με τη Σύρο αλλά και την Εύβοια θα μείνει χωρίς πλοίο για μεγάλο χρονικό διάστημα. Πρέπει όμως να δρομολογηθεί η διαμόρφωση της λιμενικής εγκατάστασης στην κύρια πύλη εισόδου και εξόδου του νησιού, πριν θρηνήσουμε ζωή ανθρώπινη.

This comment was minimized by the moderator on the site

Πριν ακομα " σταυρωσουμε" και ο οχλος ριξει εναν ακομα πλοιαρχο στην πυρα...( μονο με χειροπεδες αλλωστε βλεπουμε τους πλοιαρχους στην TV..ποτε μνεια για το δυσκολο εργο που επιτελουν στα αθλια λιμανια της χωρας οπως σωστα αναφερει το Εν Ανδρω) λιγο ψυχραιμια αδερφια.θα μπορουσε απλα να απαγορευτει ο αποπλους λογω ανεμων ( χρημα βλεπεται κ πιεση ..οποτε λιγο δυσκολο) ο Πλοίαρχος ενηργησε με βαση πρωτόκολλο..αν δεν ειχε ενημέρωση απο τον καταπελτη η δεν υπάκουσε η οδηγος να μην προχωρησει ολα θα δουν το φως....λιγο ψυχραιμια...παλι καλα..δεν ειχαμε θυματα.. ολα τα αλλα φτιάχνονται.....( ελπιζουμε ...)

This comment was minimized by the moderator on the site

Η aespresso του Μπατσίου (Α Κ) τι λέει γιαυτό ?? Ήρθε Γαύριο έκανε ρεπορτάζ? Νομίζω στο Μπατσί και στα περίχωρα έχει εξαντλήσει όλα τα θέματα.

This comment was minimized by the moderator on the site

Για την ακρίβεια του ρεπορτάζ: το αυτοκινητο όπως φαινεται και απο τα βίντεο ειναι Citroen C3. Αυτο το αυτοκινητο δεν ειναι ηλεκτρικό (για όσους ξέρουν). Οποτε παρακαλω διορθώστε το ρεπορτάζ σας

ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΕΝ ΑΝΔΡΩ
Ευχαριστω πολύ έχετε δίκιο.

Το σχόλιο επεξεργάστηκε περίπου 3 εβδομάδες πριν από το χρήστη enandro enandro
This comment was minimized by the moderator on the site

Όταν θα έχουμε ανθρώπινες απώλειες θα είναι αργά.
Εγώ σας το έχω πει.