Δ.Σ. 15/12: Έρχονται νέα έργα....
  Αν κάτι μπορεί να λεχθεί για τα δύο χτεσινά συνεχόμενα δημοτικά συμβούλια του Δήμου Άνδρου είναι πως στο πρώτο πιστοποιήθηκε η αναπτυξιακή πορεία της Άνδρου υπό τη νέα διοίκηση και στο δεύτερο η καθοδική πορεία της ενωμένης αντιπολίτευσης υπό την δική της ιδιότυπη διαρχία και διοίκηση. Δύο διαφορετικές τροχιές στο ίδιο νησί. Δύο διαφορετικές εκδοχές για την μικρή κοινωνία της Άνδρου. Η πρώτη κάνει έργα στο νησί, η δεύτερη ισχυρίζεται πως κάνει έργα στο facebook της ζωής της.
Αλλάζουν πολλά στις χρηματοδοτ...
  Πολλά αναμένεται να αλλάξουν μέχρι το 2023 με την ψήφιση του νέου αναπτυξιακού φορέα του Νοτίου Αιγαίου. Και πολλά περιμένουμε να αλλάξουν και στην Άνδρο που ήδη έχει ανοίξει βηματισμό με τις νέες μελέτες και τα νέα έργα που γίνονται σε όλο το νησί μέσα από την καλύτερη οργάνωση των υπηρεσιών, τις καλύτερες σχέσεις του Δήμου με την Περιφέρεια και την αποτελεσματικότερη αξιοποίηση των χρηματοδοτήσεων της κεντρικής διοίκησης.
Νέα χρηματοδότηση 700.000 ευρώ...
  (Μετά την Περιφέρεια και ο Δήμος Άνδρου ανακοίνωσε σήμερα την χρηματοδότηση 239.000 ευρώ για την ανακατασκευή του χλοοτάπητα και των κιγκλιδωμάτων του Δημοτικού Σταδίου της Χώρας. Όμως ο Δήμος προχώρησε παραπέρα και σήμερα ανακοίνωσε επιπλέον και την χρηματοδότηση, άλλων 700.000 ευρώ για την ανακατασκευή (α) του ταρτάν και (β) των 4 πυλώνων του Δημοτικού Σταδίου εντός του 2021. Συνάμα θα ανακατασκευαστούν τόσο το γήπεδο Κορθίου στην Καπαριά όσο και το γήπεδο Υδρούσας στο Μπατσί. Το έργα δημοπρατούνται στις 18 Δεκεμβρίου 2020. Όπως γίνεται φανερό το 2021 θα είναι ένα έτος ανακατασκευής και των τριών αθλητικών έργων της Άνδρου.
Πλήρης ανακαίνιση του Δημοτικο...
(Ένα ακόμα έργο έρχεται να προστεθεί στην σειρά των έργων που ήδη τρέχουν από τη νέα τοπική αυτοδιοίκηση της Άνδρου. Έτσι, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου και το Επαρχείο στα πλαίσια της άριστης συνεργασίας που έχουν με τη νέα διοίκηση του Δήμου Άνδρου εξασφάλισαν χρηματοδότηση 239.000 ευρώ και υπέγραψαν προγραμματική σύμβαση για πλήρη αναβάθμιση του Δημοτικού Σταδίου Άνδρου. Η σύμβαση προβλέπει απομάκρυνση του υφιστάμενου χλοοτάπητα, δίκτυο αποστράγγισης και άρδευσης, τοποθέτηση νέου φυσικού χλοοτάπητα και αποκατάσταση κιγκλιδωμάτων εξέδρας. Το έργο θα δρομολογηθεί την επόμενη χρονιά - ΕΝ ΑΝΔΡΩ)
ΠΡΟΣΟΧΗ: Ξεκινούν τα έργα και ...
Ξεκινούν την Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου τα έργα για την ολοκλήρωση της σύνδεσης του αποχετευτικού αγωγού της Μεσαριάς με τον βιολογικό της Χώρας. Τα όρυγμα μήκους 1200 μέτρων περίπου θα ξεκινά από το εικονιζόμενο δημοτικό σχολείο Μεσαριάς και θα φτάνει μέχρι τον παρακαμπτήριο της Μεσαριάς.
Η αλήθεια για τους σπιζαετούς,...
Φωτογραφία με την διαδρομή του 2019 του σπιζαετού από το Φραγκάκι, που αφού διέτρεξε όλη την Ελλάδα, έφτασε Αλβανία, απέφυγε όλα τα αιολικά στη διαδρομή του και τελικά σκοτώθηκε από ηλεκτροπληξία σε κολώνα μέσης τάσης της ΔΕΗ. Ακόμα ένας, σκοτώθηκε σε άλλη κολώνα της ΔΕΗ κάπου στη δυτική Ελλάδα. Αγαπητό Εν Άνδρω, Παρακολουθώ από κοντά τα τεκταινόμενα γύρω από τον σπιζαετό και το Φραγκάκι και σκέφτηκα πως "πολλά ήταν τε ψέματα που είπαν ως εδώ, ας πούμε και μια αλήθεια κι ας πέσει στο γιαλό..." Σύμφωνα, λοιπόν, με ανακοίνωση του LIFE Bonelli eastMed:  «Από τους 25 Σπιζαετούς που έχουν σημανθεί συνολικά, έχουν πεθάνει οι 5 από αυτούς: ένας από πρόσκρουση σε ανεμογεννήτρια, ένας από άμεση δηλητηρίαση, ένας από έμμεση δηλητηρίαση, ένας πυροβολήθηκε στις κατεχόμενες περιοχές  και ένας νεαρός φαίνεται να δέχθηκε επίθεση από άλλο αρπακτικό.»  Δηλαδή, η αλήθεια σχετικά με όσα παραπλανητικά δημοσίευσαν στην ιστοσελίδα τους οι "ακτιβιστές" μόνο ένας από τους 25 σκοτώθηκε από τυχαία πρόσκρουση σε Α/Γ και αυτός στην Κύπρο. Αυτή είναι η αλήθεια και αυτή είναι η στατιστική πραγματικότητα. Κατά τα άλλα θεωρώ ευχάριστη έκπληξη την όψιμη ενασχόληση των όψιμων πολέμιων των Α/Γ με το LIFE ANDROSSPA που «έτρεξε» στην Άνδρο από το 2011 ως το 2017. Αφού το λοιδόρησαν, το πολέμησαν, το διέσυραν, το έσυραν σε δικαστήρια, ΣΔΟΕ, Ευρωπαϊκή Ένωση, Υπουργεία, Βουλή. Αφού απείχαν από κάθε εκδήλωσή του. Και αφού αδιαφόρησαν πλήρως για το Διαχειριστικό Σχέδιο των προστατευόμενων περιοχών της Άνδρου που εκπόνησε το LIFE ANDROS σε συνεργασία και με την Ορνιθολογική Εταιρεία και οι ίδιοι δεν συμμετείχαν στη διαβούλευση που έγινε το 2012-2014. Στο τέλος το θυμήθηκαν για να το λοιδορήσουν και πάλι. Κατά τα άλλα οι πολιτικά υποκινούμενοι όλα αυτά τα χρόνια δηλώνουν και "οικολόγοι"!... Φωτογραφία με την διαδρομή του 2019 του σπιζαετού από το Φραγκάκι μέχρι την Αλβανία. Διέσχισε δηλαδή ολόκληρη Ελλάδα με τόσες Α/Γ και πήγε και σκοτώθηκε το πουλί σε κάποια καλώδια της ΔΕΗ; Μάλιστα γιατί σύμφωνα με όλες τις παρατηρήσεις μέσω δορυφόρου τα πουλιά αυτά αποφεύγουν τα αιολικά πάρκα και πετούν σε μεγάλη απόσταση από αυτά. Μαζί με τους πολιτικά υποκινούμενους επί 5ετία προσήλθαν και οι "ακτιβιστές", καθώς και η γνωστή καλοκαιρινή παρέα του Γαυρίου - που όλοι πλαισιώνουν πολιτικά την ομάδα Καπάκη - και δηλώνουν και "οικολόγοι" και "προστάτες" του σπιζαετού. Όμως, δυστυχώς έχασαν την ευκαιρία να διατυπώσουν - στο χρόνο που έπρεπε - τις διαφορετικές εκτιμήσεις τους, ώστε να ληφθούν υπόψη από το Υπουργείο Περιβάλλοντος, που επεξεργάστηκε κατόπιν το σχέδιο της Υπουργικής Απόφασης την ενεργοποίησή του Διαχειριστικού Σχεδίου. Αδιαφόρησαν μέχρι σήμερα για την καθυστέρηση έκδοσης της Υπουργικής Απόφασης. Δηλώνοντας "οικολόγοι, "ακτιβιστές", "περιπατητές", "παραθεριστές" και ότι άλλο άφησαν μόνο τον Συντονιστή του προγράμματος να προσπαθεί γι' αυτό. Και μαζί με αυτόν δεν συνέδραμαν ποτέ και μερικούς ακόμα συνειδητοποιημένους στην Άνδρο, που έτρεξαν και τρέχουν για το LIFE και το περιβάλλον. Μεταξύ αυτών και ο αείμνηστος Γιάννης Γλυνός, αλλά και ο νυν Δήμαρχος. Αν το Διαχειριστικό είχε εγκριθεί, οι φανατικοί της "οικολογίας" θα είχαν να ασχολούνται με πολύ λιγότερα αιολικά πάρκα και το νησί θα είχε ένα επιπλέον εργαλείο χωροθέτησης των Α/Γ.' Είναι αλήθεια ότι το αιολικό στο Φραγκάκι είναι οριακά εκτός της προτεινόμενης ζώνης απαγόρευσης του Διαχειριστικού Σχεδίου. Όμως, όπου κι αν σταματούσε η απαγορευμένη ζώνη, πάντα θα υπήρχε από εκεί και πέρα κάποιο αιολικό. Και δεν είναι ρεαλιστικό και λογικό όλη η Άνδρος να προτεινόταν - όπως κραυγάζουν εκ των υστέρων μερικοί φανατικοί - ως απαγορευμένη ζώνη. Αντίθετα, πιο ρεαλιστική θέση θα ήταν να υπάρξει ένα ακόμα πιο περιορισμένο σε έκταση χωροταξικό για το νησί από αυτό που υπάρχει σήμερα. Οι διαδρομές σπιζαετού αρχές 2020 στα καλλιεργημένα χωράφια του LIFE TERRACESCAPE. Βλέπουμε πως αν και δεν υπάρχουν ανεμογεννήτριες αποφεύγει το Φραγκάκι και προτιμάει να κάνει βόλτες στις καλλιέργειες στο Κοχύλου! Γιατί φυσικά δεν είναι αλήθεια πως δεν υπάρχει χωροταξικό. Χωροταξικό υπάρχει και στην απαγορευμένη ζώνη του Διαχειριστικού Σχεδίου βρίσκονταν και πολλές Α/Γ του Κοπελούζου, που κόπηκαν για αυτόν ακριβώς τον λόγο. Όμως οι "ακτιβιστές" γύρω από τους Μαβή και Καπάκη και άλλους που δηλώνουν "οικολόγοι" δεν βρήκαν ποτέ το πολιτικά θάρρος να δώσουν εύσημα στο LIFE ANDROSSPA, που συνέβαλε σημαντικά σε αυτό, παρά την δική τους απουσία σε όλες διεργασίες που έγιναν όλα αυτά τα χρόνια. Προκαλεί εύλογες απορίες γιατί πολεμήθηκε τόσο πολύ αυτό το Διαχειριστικό Σχέδιο και έκαναν τα πάντα για να μην εγκριθεί, δεδομένου ότι με αυτό "κοβόταν" εταιρεία συμφερόντων Μυτιληναίου, που προωθεί αιολικό στη Ράχη, φάτσα σε όλους τους οικισμούς του Κορθίου, καθώς και αιολικά Κοπελούζου. Απορία επίσης προκαλεί η όψιμη ενεργοποίηση της Ορνιθολογικής, η οποία όμως αυτοαναιρείται, αφού συμμετείχε στο Διαχειριστικό Σχέδιο που τώρα εμφανίζεται κατακρίνει! Έχουν επίσης εμφανιστεί και άλλες "περιβαλλοντικές οντότητες", που μάλλον ξέχασαν ότι όλες μα όλες οι ενστάσεις τους σχετικά με Φραγκάκι, σπιζαετούς, φωλιές, διαχειριστικά και νομοθεσίες, έχουν απορριφθεί συλλήβδην με την απόφαση 2419/2019 του Συμβουλίου της Επικρατείας. Συνεχίζουν όμως, γιατί δεν έχουν τι άλλο να κάνουν στη ζωή τους. Δεν πειράζει, δημοκρατία έχουμε και ο καθένας κάνει κατά την κεφαλή του. Σε κάθε περίπτωση, δεν γίνεται αποδεκτή η οποιαδήποτε επίκληση (θετική ή αρνητική) του παλιού LIFE ANDROSSPA, γιατί απλά τελείωσε. Όσοι θέλουν κάτι να πουν για αυτό και τα παραδοτέα του, είχαν την ευκαιρία να το κάνουν από το 2011 ως το 2017. Μπορούσαν μάλιστα να εκφράσουν και τις αντιθέσεις τους για το Φραγκάκι και άλλες περιοχές και να ληφθούν υπόψη κατά τη διαμόρφωση του Διαχειριστικού Σχεδίου, αλλά δεν θέλησαν για τους δικούς τους λόγους. Τώρα, το μόνο που μπορούν να κάνουν είναι να φωνάζουν προς όσους έχουν μνήμη χρυσόψαρου... Φιλικά Α.Δ. ή και του σπιζαετού ο γιός...  
Ο δρόμος του Αγίου Νικολάου ή ...
  Από τις εργασίες της δεύτερη φάσης του έργου μπροστά στο μοναστήρι του Αγίου Νικολάου Ο δρόμος είχε τη δική του ιστορία. Κάποιος την έγραψε σιωπηλά τις τελευταίες μέρες του φθινοπώρου με χαλίκι, πετρέλαιο, πίσσα και ψηφίδες. Υλικά ανακυκλώσιμα τα περισσότερα. Χαλίκι τόνους. Δεκάδες ήταν καθημερινά τα φορτηγά που ανηφόριζαν κατάφορτα τις μέρες που φρεζαριζόταν ο δρόμος του Νειμποριού και της Χώρας και εναπόθεταν το χαλίκι κατά μήκος του δρόμου του Αγίου Νικολάου.  Από τις εργασίες της δεύτερη φάσης του έργου που έκανε τον Γέροντα Δωρόθεο να πει πως: "πρώτη φορά κάποιος του Δήμου ενδιαφέρθηκε να κάνει κάτι γι' αυτό το μοναστήρι..." Ενάμιση χιλιόμετρο κάποτε χωματόδρομος που πέρσι - με την μεγάλη νεροποντή που έπληξε τις Στενιές και τα Άχλά - καταστράφηκε ολοσχερώς. Μπροστά στην απελπισία του ηγούμενου του Αγίου Νικολάου δόθηκε μια υπόσχεση από τη νέα διοίκηση ο δρόμος θα ξαναγίνει καλύτερος και ασφάλτινος! Πέρσι ο Άγιος Νικόλαος λειτούργησε με πιστούς που έφτασαν από τον ανακατασκευασμένο χωμάτινο δρόμο. Εφέτος θα λειτουργήσει χωρίς πιστούς λόγω πανδημίας, αλλά με ασφάλτινο δρόμο.   Το μοναστήρι έμεινε για κάποιες μέρες πλήρως αποκλεισμένο. Οι μπουλντόζες εκείνες τις δύσκολες ώρες δούλευαν αδιάκοπά. Πολλά συνεργεία ιδιωτικά και δημόσια με δεκάδες εργάτες δούλεψαν για να συνεφέρουν τους δρόμους. Δεκάδες ήταν και οι καταγγελίες της ενωμένης αντιπολίτευσης που έκανε ότι μπορούσε γραφειοκρατικά για να σταματήσει και να συκοφαντήσει τα χωματουργικά των ημερών. Μέσα σε εκείνη την καταστροφή σχεδιάστηκε και στην πορεία συντελέστηκε ένα μικρό θαύμα. Χωρίς τυμπανοκρουσίες και φανφάρες. Χωρίς φέισμπουκ και σέλφις. Με υλικά ανακυκλώσιμα.    Αλλά και με υλικά προσφερόμενα από χορηγούς, που είδαν το μικρό θαύμα κι αποφάσισαν να συνεισφέρουν στο έργο κι αυτοί πληρώνοντας κάποια αναγκαία νέα υλικά. Το έργο του ασφάλτινου δρόμου της Μονής του Αγίου Νικολάου σχεδιάστηκε μεθοδικά από τη διοίκηση του Δήμου. Εκτελέστηκε με ίδια μέσα από τον Δήμο και την τεχνική υπηρεσία. Βλέπετε ακόμα και τα θαύματα θέλουν σχεδιασμό και μέθοδο. Γιατί ακόμα και τα μικρά θαύματα δεν γίνονται με φλύαρες ανακοινώσεις "στρατηγικών σχεδιασμών" από άκαπνους και οκνούς αντιγραφείς οδηγιών από δελτάρια και τυφλοσούρτες. Θέλουν τον σχεδιαστή τους. Που θα πάρει το φρεζαρισμένο υλικό κι αντί να το πετάξει στη χωματερή να το στρώσει στο δρόμο του Αγίου Νικολάου προετοιμάζοντας 1500 μέτρα άσφαλτο (όχι τέλεια, αλλά άσφαλτο αντί για χώμα).    Σε αντίθεση με τον σχεδιασμό της σημερινής διοίκησης που δεν πετάει τίποτα ο πρώην δήμαρχος "διέταξε" τη "στρατηγική μεταφορά" των μπάζων από τις τελευταίες εκσκαφές του βιολογικού το 2014-15 να πάνε στη Σταυροπέδα!!! Αντί να δεχτεί να μπαζώσουν - όπως του πρότειναν - το τεράστιο χάσμα στο λιμάνι της Χώρας, που ήταν τότε ακριβώς δίπλα στις εκσκαφές!!! Η παραπάνω φωτογραφία με το χαλίκι του φρεζαρίσματος και την πετρελαίωση μαζί με το πρώτο πισσάρισμα (χορηγία Α.Τ.) δείχνει τον δρόμο για μια νέα Άνδρο. Ένα νησί σχεδιασμού, οικονομίας, αποτελεσματικότητας.   Τα παραπάνω δεν γράφονται μόνο για να στερεώσουμε λίγο την ούτως ή άλλως ασθενή μνήμη του κ. Σουσούδη. Ή, να βοηθήσουμε τον παρατρεχάμενο του που αντιγράφει τυφλοσούρτες "στρατηγικού σχεδιασμού" ξεχνώντας πως ο εκλεκτός του είχε στο "στρατηγικό σχεδιασμό" του 4 λιμάνια για τα οποία δεν έκανε τίποτα και ένα... αεροδρόμιο (για να μην ξεχνιόμαστε...). Τα παραπάνω απλώς δείχνουν εμπράκτως τη διαφορά σχεδιασμού των δύο  διοικήσεων. Χτες στην χωματερή όλα. Και τα ανακυκλώσιμα. Σήμερα δρόμος από τα ανακυκλώσιμα.  Η παραπάνω φωτογραφία του ολοκληρωμένου δρόμου απέχει μόλις δύο εβδομάδες απόσταση από την προηγούμενη και δείχνει σήμερα τον δρόμο στρωμένο, πατημένο με την μπουλντόζα και με την τελική ψηφίδα πάνω στην πίσσα για να δέσει. Το μόνο πρόβλημα να μην ξαναγίνει κατακλυσμός γιατί θα πάρει την ψηφίδα πριν δέσει οριστικά με την πίσσα που είναι από κάτω. Είναι ένα ρίσκο. Αλλά κάποιος πρέπει να πάρει και ρίσκα κατασκευάζοντας έργα με περιορισμένα οικονομικά μέσα. Αυτά για την αλήθεια του πράγματος όπως μας την εξήγησε ο εκ των επιβλεπόντων του έργου.   Ο δρόμος δεν θα είχε ολοκληρωθεί χωρίς τον οδοστρωτήρα του Δήμου Άνδρου, που πέρσι είχε στρώσει και πατήσει τον χωματόδρομο. Αφέθηκε εκεί για λίγο μετά. Στη συνέχεια έσκασαν τα λάστιχα από την πολυκαιρία. Πήγαν τα "καλά παιδιά" - θα μπορούσε κανείς να τους ονομάσει κι αυτούς ακτιβιστές της καταστροφής - και τον έσπασαν. Τον ζωγράφισαν με τον δήμαρχο. Και γέλασαν! Στη συνέχεια ανέλαβαν εργολαβία διάφοροι ανώνυμοι να λένε το κοντό και το μακρύ τους για να τους δικαιολογήσουνε. Μέχρι και για χαλασμένο κι εγκαταλειμμένο μηχάνημα είπαν. Στο μηχάνημα μπήκαν νέα λάστιχα και επί δύο εβδομάδες έστρωνε το νέο δρόμο μετά από κάθε στρώση. Όλα αυτά τα έκανε το "χαλασμένο μηχάνημα" που κάποιοι "ευγενείς" - ακτιβιστές της καταστροφής αυτοί - το βανδάλισαν!  Γιατί ο ακτιβισμός δεν είναι μόνο ευγενείς των ιδεών - όπως λέγεται αυτές τις μέρες από κάποιους άπιστους Θωμάδες που σχολιάζουν - ακτιβισμός είναι και αυτοί που βανδαλίζουν. Εξαρτάται λοιπόν για ποιους ακτιβιστές και ποιες πράξεις μιλάμε. Δεν είναι όλοι όσοι δρουν σωστοί. Και όλα όσα κάνουν καθαγιασμένα. Εξαρτάται από τις πράξεις και τα έργα. Στην περίπτωση του οδοστρωτήρα πάντως ακόμα υπάρχουν τα σημάδια του "ακτιβισμού" της νύχτας: σπασμένο παμπρίζ, σπασμένα τζάμια. σπασμένη πόρτα. Ο χειριστής κρυώνει, βρέχετε, δέχεται τις ριπές του αέρα. Όμως ακόμα κι έτσι τον δρόμο τον έστρωσε. Κι ελπίζει ο χειριστής κι εμείς μαζί πως κάποια στιγμή θα στρώσουν και οι "ακτιβιστές" της νύχτας (πες τους και μπαχαλάκηδες) κι ίσως καταλάβουν την χρησιμότητα των δημοσίων μηχανημάτων και της δημόσιας περιουσίας που δεν ανήκουν στον εκάστοτε δήμαρχο, αλλά στην κοινότητα και στο κοινό καλό... "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"       
Χορηγία ομαδικής ασφάλισης αερ...
Το ελικόπτερο της interamerican.  (Η χορηγία της Greek Wind Power για την δωρεάν αεροδιακομιδή των κατοίκων της Άνδρου όλο τον χρόνο είναι η δεύτερη σημαντική χορηγία που εξασφάλισε ο δήμαρχος Άνδρου για το νησί. Η πρώτη - χρηματοδότηση του Πνευματικού Κέντρου Γαυρίου - ήταν αυτή που ψήφισε η συμπολίτευση και καταψήφισε η αντιπολίτευση (Σουσούδης-Τσαούσης), μαζί με τα γνωστά ευτράπελα του Σπύρου Τσαούση που την Παρασκευή ψήφισε και την Κυριακή πήρε είδηση τι ψήφισε! Και  μετά αναίρεσε την ψήφο του και έψαχνε να βρει την άκρη, ενώ είναι γνωστό σε όλους πως "μετά την απομάκρυνση εκ της κάλπης ουδέν λάθος αναγνωρίζεται"!!!
Κλείνει ο δρόμος στα Λειβάδια....
Ξεκίνησαν σήμερα τα έργα αποχέτευσης στα Λειβάδια που ουσιαστικά αποκόπτουν την Χώρα και το Κόρθι για 8 ώρες κάθε μέρα και για διάστημα αρκετών ημερών. Με την ολοκλήρωση των εργασιών θα έχει ολοκληρωθεί η σύνδεση του δικτύου των Λειβαδίων με τον βιολογικό της Χώρας. Στη φωτογραφία ο εργάτης και το μηχάνημα που κόβουν την άσφαλτο, ενώ η κυκλοφορία ακόμα διεξάγεται.