Σε καραντίνα οι δύο πλανόδιοι ...
Τα αυτοκίνητα των δύο πλανόδιων απολυμάνθηκαν πλήρως μέσα-έξω από δύο υπαλλήλους του Δήμου Άνδρου. Μπορεί ο ΕΟΔΥ να μην ανακοίνωσε σήμερα τα δύο κρούσματα των δύο πλανοδίων εμπόρων που βρέθηκαν χτες θετικά μετά από έλεγχο του Κέντρου Υγείας, αλλά αυτό δεν σημαίνει πως δεν υπάρχουν διαπιστωμένοι δύο θετικοί ασθενείς στο νησί. Ευτυχώς όμως  που μετά από έγκαιρες και γρήγορες κινήσεις του δημάρχου Άνδρου μπήκαν σε ουσιαστική καραντίνα και απομονώθηκαν ουσιαστικά μέχρι να γίνουν καλά. Όμως με την ανίχνευση δύο κρουσμάτων πλανοδίων στην Άνδρο διαπιστώθηκε το κενό του συστήματος καραντίνας των νησιών πως πάσχει.
Σκίτσα...
{imageshow sl=1 sc=1 /}
ΩΚΕΑΝΙΣ: Άνεμοι με ταχύτητα τ...
  Σύμφωνα με την κλίμακα των μποφόρ οι άνεμοι/ριπές πάνω από 118 χιλιόμετρα την ώρα είναι 12+ μποφόρ και χαρακτηρίζονται λαίλαπα/τυφώνας. Τέτοιας κατηγορία άνεμοι μετρήθηκαν σήμερα στο Κάβο Ντόρο στην Παξιμάδα της Εύβοιας. Ο χάρτης με τις ριπές του ανέμου ανά την Ελλάδα σήμερα 23/2/2019 στις 10:2ο το πρωί. Όπως φαίνεται η Άνδρος και ο Κάβο Ντόρος ήταν στα χρώματα των πολύ ισχυρών ανέμων. Ριπές ανέμου άνω των 140 χιλιομέτρων την ώρα έχουν καταγράψει οι μετεωρολογικοί σταθμοί του Εθνικού Αστεροσκοπείου/meteo.gr στο Αιγαίο μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου, ενώ ακόμη και σε αρκετές ηπειρωτικές περιοχές καταγράφηκαν ριπές άνω των 100 χλμ/ώρα. Σύμφωνα με το ΕΑΑ/meteo, το ρεκόρ έως το απόγευμα του Σαββάτου κατείχε για μια ακόμα φορά η Παξιμάδα Καρύστου με ανέμους 142 χλμ/ώρα και ακολουθούσαν η Σαμοθράκη (121 χλμ/ώρα), ο Ρωμανός Πάτρας (119 χλμ/ώρα), η Πορταριά Μαγνησίας (119 χλμ/ώρα), η Μακρινίτσα Μαγνησίας (109 χλμ/ώρα), η Πεντέλη (105 χλμ/ώρα) και η Λευκάδα (103 χλμ.ώρα).
Νέες προσεγγίσεις ταχύπλοων το...
  Το Εν Άνδρω επικοινώνησε με ακτοπλοϊκούς παράγοντες αμέσως μετά την λήξη του ΣΑΣ που έγινε σήμερα Δευτέρα 10 Δεκεμβρίου 2018 στην Χίο και κατέγραψε τις αποφάσεις του που αφορούν αμέσως ή εμμέσως την Άνδρο. Σύμφωνα με τα όσα αποφασίστηκαν θα έχουμε τα εξής δρομολόγια για το 2019 που αφορούν την Άνδρο:
Επανέρχεται το Superferry στις...
  Το Superferry στην πέτρινη δεξαμενή του Πειραιά για δεξαμενισμό. Τώρα είναι στο Πέραμα και την Τετάρτη 17/4 ξεκινά δρομολόγια για Άνδρο - Τήνο - Μύκονο (Φωτ. Ελληνική Ακτοπλοΐα) Ολοκλήρωσε τον δεξαμενισμό του στην μεγάλη πέτρινη δεξαμενή του Ο.Λ.Π. το Superferry και οδηγήθηκε στη ναυπηγοεπισκευαστική ζώνη του Περάματος. Το πλοίο επιστρέφει Ραφήνα και ξεκινά δρομολόγια στις 17/4, ημέρα Τετάρτη, στη γραμμή Ραφήνα - Άνδρο - Τήνο - Μύκονο.
Προσφεύγουν στο Συμβούλιο Επικ...
Τα δύο σιλό στον κάμπο του Γαυρίου (φωτ. iefimerida.gr) (Νέα τροπή η υπόθεση για τα δύο σιλό τσιμέντου που εγκαταστάθηκαν προσφάτως στην περιοχή του Γαυρίου με προσφυγή των κατοίκων της περιοχής στο Συμβούλιο Επικρατείας. Την είδηση γράφει η ιστοσελίδα iefimerida.gr. Αναδημοσιεύουμε το θέμα όπως το παρουσιάζει η ειδησεογραφική ιστοσελίδα – Εν Άνδρω.) «Στα.. κάγκελα έχουν ανέβει οι κάτοικοι της ευρύτερης περιοχής Γαυρίου, της νήσου Άνδρου, οι οποίοι προσέφυγαν στο Συμβούλιο της Επικρατείας, αντιδρώντας στην αυθαίρετη και παντελώς παράνομη όπως υποστηρίζουν απόφαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου να χορηγήσει άδεια εγκατάστασης μονάδας έτοιμου σκυροδέματος στη θέση «ΧΑΜΟΤΟΥΡΑ» του κάμπου Γαυρίου. Οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι η δημιουργία μιας τέτοιας μονάδας, σαν αυτή που ενέκρινε με το έγγραφό της η περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου, αποτελεί αυθαίρετη, βάναυση, δυσμενή και απεχθή αλλοίωση και υποβάθμιση της περιοχής και της ζωής τους καθώς τους επιβάλλεται αιφνιδιαστικά να βλέπουν καθημερινά από τα παράθυρα των σπιτιών τους -και όντας χρόνια κάτοικοι στην περιοχή- μία πανύψηλη ακαλαίσθητη βιομηχανική κατασκευή (8 σιλό, σύμφωνα με τη χορηγηθείσα έγκριση), ενώ όταν απέκτησαν το περιουσιακό τους στοιχείο γνώριζαν ότι δεν θα ήταν δυνατή-νομικά και πολεοδομικά-μια τέτοια εγκατάσταση. Ειδικότερα, οι κάτοικοι υποστηρίζουν ότι η Περιφέρεια με το έγγραφό της ψευδώς αναγράφει ότι η εγκατάσταση «θα υλοποιηθεί εντός της καθορισμένης βιομηχανικής Ζώνης Άνδρου», καθώς στην Άνδρο δεν υπάρχει πουθενά καθορισμένη βιομηχανική ζώνη ούτε έχουν ποτέ καθοριστεί στο νησί ζώνες συγκεκριμένων χρήσεων γης. Άλλωστε τέτοιος καθορισμός μπορεί να γίνει μόνον μετά από σύνταξη Χωροταξικής μελέτης οιασδήποτε μορφής (Ε.Χ.Μ. , Ζ.Ο.Ε., ΣΧΟΑΠ κ.λ.π.), η θεσμοθέτηση της οποίας προϋποθέτει την έκδοση Προεδρικού Διατάγματος και ΦΕΚ. Όπως επισημαίνουν οι κάτοικοι στην προσφυγή τους, η ψευδής επίκληση Βιομηχανικής Ζώνης στο έγγραφο της Περιφέρειας είχε ως αποτέλεσμα να μην ζητηθεί από τον ιδιώτη επενδυτή η υποβολή εγκεκριμένης μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων όπως απαιτεί ο νόμος για βιομηχανικές (και όχι μόνο) εγκαταστάσεις εκτός καθορισμένων βιομηχανικών ζωνών. Μένει να αποδειχθεί, σύμφωνα με τους ίδιους, εάν η απόφαση αυτή υποκρύπτει δόλο ή εάν πρόκειται περί «λάθους», με δεδομένο ότι εάν είχε υποβληθεί μελέτη Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων θα ήταν αδύνατο, με βάση την υφιστάμενη νομοθεσία, να εγκριθεί. Κι αυτό γιατί: -Η εγκατάσταση προκαλεί υπερβολική βλάβη στο ευρύτερο κυκλαδικό τοπίο αλλά και σε αδικαιολόγητα μεγάλο αριθμό πολιτών αφού είναι ορατή αμφιθεατρικά από δύο υφιστάμενους από το 1923 οικισμούς και μεγάλο αριθμό κατοικιών εκτός των οικισμών. -Είναι ορατή απ’ όλα τα πλοία που μπαίνουν στο λιμάνι αφού τα ΣΙΛΟ προβάλλουν πάνω από τα σπίτια του οικισμού του Γαυρίου, δημιουργώντας αλγεινή πρώτη εντύπωση στον επισκέπτη του νησιού. -Υποβαθμίζει την ποιότητα ζωής των κατοίκων δύο οικισμών –Γαυρίου και ΄Ανω Γαυρίου, της ευρύτερης περιοχής και βεβαίως των παραθεριστών. -Υποβαθμίζει την περιοχή του κάμπου Γαυρίου, που διατηρεί ακόμη σε μεγάλο βαθμό τον γεωργικό του χαρακτήρα. -Εγκαθίσταται σε μια περιοχή όπου βρίσκεται μεγάλος αριθμός παραδοσιακών αγροτικών μνημείων ( παλαιοί περιστεριώνες, υδρόμυλος, αλώνια κλπ.) τα οποία χρήζουν προστασίας και ανάδειξης. -Η λειτουργία μιας τέτοιας μονάδας θα δημιουργήσει τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα στο λιμάνι του Γαυρίου, ιδιαίτερα τους θερινούς μήνες, λόγω συχνής διέλευσης φορτηγών, μπετονιέρων κλπ. -πέραν των θεμάτων υγείας λόγω σκόνης, για κατοίκους και παραθεριστές. Τέλος, η μονάδα απέχει μόλις 530μ. από τα όρια του οικισμού του Γαυρίου αλλά μόλις 330-350μ. από τα όρια του οικισμού του Άνω Γαυρίου, όταν ΔΙΑ ΝΟΜΟΥ απαγορεύεται η εγκατάσταση τέτοιων δραστηριοτήτων σε ζώνη μικρότερη των 500μ. σε όλη την ελληνική επικράτεια!» ΠΗΓΗ: iefimerida.gr      
Αποσύρθηκε για συντήρηση και τ...
Το Αικατερίνη (φωτ. Ελληνική Ακτοπλοΐα). Ολοκλήρωσε τα δρομολόγια του για εφέτος χτες Κυριακή το πλοίο Αικατερίνη και αποσύρεται για συντήρηση. Το πλοίο - να θυμίσουμε - εκτός από ντο δρομολόγιο Τήνο-Μύκονο-Νάξο που έκανε το καλοκαίρι εξυπηρέτησε και την Άνδρο κοντά ενάμιση μήνα εφέτος (από πριν το Πάσχα μέχρι 19 Μαΐου) κάνοντας το δρομολόγιο Άνδρο-Τήνο-Μύκονο κάθε πρωί πριν έρθει το Andros.
Ώρα για… ξεκούραση του “SuperF...
Την ετήσια… ξεκούραση (ακινησία) του, ξεκίνησε ένα από τα πιο αγαπητά πλοία της Άνδρου και ολόκληρης της γραμμής από Ραφήνα. Το Super Ferry II της Golden Star, αφού ολοκλήρωσε τις υποχρεώσεις και την περίοδο του Πάσχα, έβαλε πλώρη για το λιμάνι του Πειραιά όπου έχει αγκυροβολήσει κοντά στο υπουργείο Ναυτιλίας.
Χωρίς καράβια η Άνδρος την Τετ...
Για 24 ώρες η γραμμή μας – και η Άνδρος φυσικά – δεν θα έχει καράβια, καθώς η ΠΝΟ εξήγγειλε απεργία την Τετάρτη 18/4 από ώρα 06:00 μέχρι την Πέμπτη 19/4 και ώρα 06:00 με προοπτική κλιμάκωσης. Το θέμα της απεργίας αναφέρεται στη διάλυση του ΝΑΤ. Επιπλέον η αυξανόμενη ανεργία, η ανασφάλιστη εργασία, η παραβίαση των όρων εργασίας κλπ.