Οικονομια
Από το Μπατσί: Αφιερωμένο εξαι...
Του Ευτύχιου Τσιβουράκη
Φθινόπωρο στο Μπατσί. Καιρός για περισυλλογή... (φωτ. Εν Άνδρω).
Το άρθρο είναι αφιερωμένο στους επαγγελματίες του Μπατσιού, οι οποίοι ενώ επένδυσαν, δούλεψαν παραπάνω του κανονικού, δεν αποζημιώθηκαν ανάλογα και δυστυχώς κάποιοι του χρόνου δεν θα είναι μαζί μας. Αυτό γίνεται κάθε χρόνο. Με το άρθρο αυτό θα προσπαθήσω όσο το δυνατόν καλύτερα να εξηγήσω γιατί γίνεται αυτό και δεν διορθώνεται τόσα χρόνια. Για όσους διαφωνούν ας ανοίξουν τα βιβλία!!!
AnDrop: η σταγόνα της Άνδρου! ...
Του Διαμαντή Μπασαντή
Οι εγκαταστάσεις του Androp με φόντο τον Πιτροφό (φωτ. Εν Άνδρω).
Τον Δημοσθένη Βαρούτη τον γνώρισα στο πανηγύρι της Άρνης πέρσι το καλοκαίρι. Είχε ένα πάγκο και σέρβιρε τσίπουρο. Μας συνέστησε ο Σπύρος Χαλάς. Μιλήσαμε για το τσίπουρο, που μόλις είχε ξεκινήσει να παράγει και κατέληξε: «όταν θα εμφιαλώσω να γράψεις...».
Στο στόχαστρο τα αδήλωτα ακίνη...
Η ΑΑΔΕ έχει ήδη εντοπίσει τα ακίνητα που δεν έχουν δηλωθεί και το επόμενο βήμα είναι το πρόστιμο που φτάνει και τις 5.000 ευρώ για τους ιδιοκτήτες εκείνους που διαθέτουν αδήλωτο ακίνητό μέσω Airbnb ή άλλης πλατφόρμας.
Οι εκδρομείς της Τήνου και η Ά...
Ραφήνα, Κυριακή 21/10, ώρα 18:30, το Fast Ferries Andros έχει φτάσει πλήρες στο λιμάνι και αποβιβάζει επιβάτες και αυτοκίνητα. Πριν από αυτό έχει φτάσει και ο Θεολόγος Π. σχεδόν πλήρης κι αυτός. Τα αυτοκίνητα που αποβιβάστηκαν από το Θεολόγος Π. μπλόκαραν αρκετή ώρα την λεωφόρο Φλέμινγκ! Μεγάλη κίνηση. Κι όμως δεν είναι παρά μια συνηθισμένη Κυριακή τέλη Οκτώβρη με σχετικά καλό καιρό. Από που προκύπτει η κίνηση αυτή που δίνει ζωή στην γραμμή Άνδρου-Τηνου-Μυκόνου αυτή την εποχή; (φωτ. Εν Άνδρω).
Έκπληξη το νέο δρομολόγιο του ...
Το ταχύπλοο Golden Express των Στεφάνου/Παναγιωτάκη
Το νέο ταχύπλοο πλοίο Golden Express πλοιοκτησίας των Στεφάνου/Παναγιωτάκη κάνει την έκπληξη: θα περνά καθημερινά και από Άνδρο σε μια πρωτότυπη κυκλική διαδρομή που θα συνδέει τις Βόρειες και Κεντρικές Κυκλάδες με Πειραιά και Ραφήνα!
Οι έλληνες εφοπλιστές κυρίαρχο...
Το πλοίο Dias του καπετάν Γιαννούλη Καμπάνη περνά ανοικτά της Άνδρου χαιρετίζοντας το νησί του πλοιοκτήτη του (φωτ. Εν Άνδρω).
Την παγκόσμια ναυτιλιακή βιομηχανία κινούν οι Έλληνες εφοπλιστές, με τους Ανδριωτες να παίζουν σημαντικό ρόλο. Από τα τις αρχές του 2018 έως τα μέσα Οκτωβρίου οι Έλληνες έχουν δώσει 3,5 δισεκατομμύρια δολάρια για την αγορά 223 μεταχειρισμένων πλοίων.
Τελευταίες διαδρομές Ραφήνα-Κρ...
Την Δευτέρα 22/10 θα πραγματοποιηθεί το τελευταίο δρομολόγιο του SUPERFERRY II, από το Ηράκλειο Κρήτης προς το λιμάνι της Ραφήνας, με ενδιάμεσους σταθμούς την Σαντορίνη, την Πάρο, την Μύκονο, την Τήνο και την Άνδρο, ολοκληρώνοντας έτσι τη θαλάσσια σύνδεση της Ραφήνας, με τις Κυκλάδες και την Κρήτη.
Άνδρος: Έφυγαν οι τουρίστες συ...
Οι τουρίστες έφυγαν... Το Μπατσί έκλεισε! Κι όμως αφού στα άλλα νησιά υπάρχει κίνηση θα μπορούσε κάτι να γίνει και στον βασικό τουριστικό προορισμό της Άνδρου. Όμως αυτή η εικόνα δεν βοηθά... (φωτ. Εν Άνδρω).
Για δεύτερο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο διαπιστώθηκε πως παρά το προχώρημα του Οκτώβρη και τα τρία καράβια της γραμμής μας έφυγαν με πολύ μεγάλες πληρότητες για Ραφήνα! Συμπέρασμα: μπορεί οι τουρίστες να έφυγαν όμως οι εκδρομείς συνεχίζουν στην γραμμή μας και τον Οκτώβριο. Υπάρχει ένα παράδοξο στην Άνδρο: τα πλοία να γεμίζουν και το νησί να δείχνει άδειο! Αλήιθεια εμείς ως Άνδρος που είμαστε;
Ιστορική συμμαχία στη Ραφήνα! ...
Ιστορική συμμαχία στο λιμάνι της Ραφήνας και την ακτοπλοΐα γενικότερα. H Fast Ferries του Θ. Παναγιωτακη και η Golden Star Ferries των Δ. και Γ. Στεφανου, αγόρασαν από κοινού ένα μεγάλο ταχύπλοο, προκειμένου το επόμενο καλοκαίρι να το «ρίξουν στη μάχη» της ταχύτητας, στις δημοφιλείς και κερδοφόρες γραμμές των Κυκλάδων.
Πρόκειται για το HSC EXPRESS (IMO 9176046) που αυτή την εποχή βρίσκεται δεμένο στα Κανάρια νησιά και συγκεκριμένα στο λιμάνι Λας Πάλμας.
Το HSC EXPRESS είναι κατασκευασμένο το 1998, στα ναυπηγεία της INCAT στην Αυστραλία, έχει μήκος 91,3 μέτρα, πλάτος 26 μέτρα και μπορεί να μεταφέρει 900 επιβάτες και 220 Ι.Χ.+ 4 λεωφορεία.
Η οικονομική και στρατηγική συνεργασία των δυο εταιριών, σηματοδοτεί ίσως και την έναρξη μιας νέας εποχής στην ακτοπλοΐα, όπου λόγω της κρίσης και της αύξησης των τιμών του πετρελαίου, το ίδιο εγχείρημα μπορεί να τολμήσουν και άλλοι πλοιοκτήτες.
Το σίγουρο πάντως είναι ότι ο ανταγωνισμός μεταξύ των δυο εταίρων-πλέον- της Ραφήνας και της Seatjet του Μ. Ηλιόπουλου θα ενταθεί ακόμα περισσότερο, αφού ο τελευταίος ενέταξε πρόσφατα στον στόλο του, το ταχύτερο ταχύπλοο του κόσμου…
Χ.