Περισσότερα

ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ: Ταξίδι στη Μύκο...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Ήταν καλοκαίρι του 1991. Μια φίλη ανακάλυψε το "Ευαγγελίστρια", το πλοίο/μουσείο του Ναυτικού Μουσείου Αιγαίου της Μυκόνου δεμένο στον Πειραιά. Με την ανεμελιά και την παρορμητικότητα της νιότης πήδηξε μέσα και ρώτησε κάποιους Μυκονιάτες ναυτικούς "τι ωραίο ξύλινο σκαρί είναι αυτό".  Οι καλόκαρδοι και φιλόξενοι Μυκονιάτες τις είπαν πως είναι το πλοίο/μουσείο της Μυκόνου. Του είχαν κάνει την πρώτη μεγάλη επισκευή στο Πέραμα που κράτησε πολύ καιρό. Και ήρθαν για να το πάρουν να το πάνε πίσω. Τα μεσάνυχτα θα σάλπαραν για Μύκονο. Τους ρώτησε αν μπορούσε να ταξιδέψει κι αυτή μαζί τους με φίλους της. Της είπαν "μετά χαράς". Έτσι βρέθηκαν τα μεσάνυχτα της ίδιας μέρας η φίλη, η φίλη της φίλης και ο φίλος της φίλης στο κατάστρωμα του ιστορικού "Ευαγγελίστρια" με προορισμό τη Μύκονο της εποχής...
Ο ΘΟΑ παίζει Μολιέρο ή η μαγεί...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Έχει μια ιδιαίτερη μαγεία το θέατρο και μια ιδιαίτερη ευχαρίστηση η κωμωδία. Την ανακάλυψα μικρός στις πρώτες παραστάσεις που πήγα. Ακόμα θυμάμαι και γελώ στις δύσκολες ώρες της ζωής και στις κωμικές εκφάνσεις της εξουσίας τον "Δον Καμίλο" με τον Μίμη Φωτόπουλο. Μια αστείρευτη σάτιρα στην πολιτική και θρησκευτική εξουσία. Στα χρόνια της φοιτητικής νιότης στο ΕΚΠΑ με συμφοιτητές παίξαμε θέατρο με τον ΦΟΚΘ. Ήταν κάτι πρωτόγνωρο η συμμετοχή σε παραστάσεις. Συνέχισε να με μαγεύει το θέατρο. Ιδίως το να βλέπεις στη σκηνή φίλους, γνωστούς, γείτονες να παίζουν ρόλους, αλλάζοντας προσωπικότητα σε διαφορετικές καταστάσεις. Ακόμα θυμάμαι τον γείτονα μου Περικλή, από την παλιά αθηναϊκή γειτονιά μας, να παίζει το 1980 στο Θέατρο Τέχνης του Καρόλου Κουν. Και τον συγκάτοικο μου Berny, στο Λονδίνο, να παίζει στο θεατρικό που είχε γράψει και σκηνοθετήσει στα Fringe του Εδιμβούργου το 1984. Με αυτές τις εμπειρίες κατά νου η κωμωδία του Μολιέρου της ομάδας του ΘΟΑ στο Δημοτικό Θέατρο Άνδρου αυτές τις μέρες σε τρεις παραστάσεις...
ΣΑΠΦΩ: "Πολιτική ορθότητα" και...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Ότι θα βλέπαμε και τραγωδία "κομμένη και ραμμένη"  στα μέτρα της "πολιτικής ορθότητας" δεν το είχαμε σκεφτεί. Ότι θα βλέπαμε τραγωδία ΛΟΑΤΚΙ ούτε αυτό. Κι όμως το είδαμε. Η πρώτη ιδέα του έρωτα σαν πολιτικό κίνημα που οδηγεί στην ειρήνη ήταν του Αριστοφάνη, του παππού της παγκόσμιας κωμωδίας. Η ιδέα του έρωτα σαν κίνημα πολιτικό που αναζητά την ειρήνη ήταν των χίπις (κάντε έρωτα όχι πόλεμο). Η ιδέα του έρωτα σαν κίνημα εκδημοκρατισμού των τάξεων (!), σαν εξίσωση όλων με όλες και όλες με... όλες (!) και άλλα τέτοια ακροβατικά με ένα εντελώς αδύναμο κι επιφανειακό κείμενο και μια σκηνοθεσία που δεν ήξερε τι σχέση έχει το κλασικό με το πρόχειρο και τι σχέση έχει το "κίνημα ΛΟΑΤΚΙ" με την Σαπφώ δεν το είχαμε φανταστεί... 
ΦΕΣΤΙΒΑΛ ΑΝΔΡΟΥ: ΣΑΠΦΩ - Ποιήτ...
ΣΑΠΦΩ: Ποιήτρια. Ερωμένη. Θρύλος.  Κείμενο/Σκηνοθεσία: Wendy Beckett 
"ΜΗΔΕΙΑ": Έρωτας, πάθος, εξουσ...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Ο Ευριπίδης με αφετηρία τον έρωτα και το πάθος στη γυναίκα και με αναφορά την εξουσία και την δόξα στον άνδρα στήνει ένα έργο που οδηγεί στα άκρα τις ανθρώπινες καταστάσεις. Όπως σημειώνουν οι συντελεστές της παράστασης: "Στη Μήδεια ο έρωτας ανατρέπει τη λογική, μεταμορφώνει τους ανθρώπους, πολιορκεί ακόμη και τις πιο ιερές σχέσεις όπως αυτή ανάμεσα στη μητέρα και τα παιδιά της. Η ερωτική προδοσία μετατρέπεται σε αβυσσαλέο μίσος και κατευθύνει τη μοίρα όλων. Η Μήδεια - που για χάρη του Ιάσονα πρόδωσε την οικογένειά της, έκλεψε το Χρυσόμαλλο Δέρας και εγκατέλειψε την πατρίδα της -  βρίσκεται απομονωμένη στην Κόρινθο ανάμεσα σε ανθρώπους που την θεωρούν ξένη, βάρβαρη. Όταν ο Ιάσονας της ανακοινώνει ότι θα παντρευτεί την Γλαύκη, την κόρη του βασιλιά της Κορίνθου Κρέοντα, η πληγωμένη και περιφρονημένη Μήδεια μεταμορφώνεται σε σκοτεινό και εκδικητικό αγρίμι. «Μπορεί η γυναίκα να μην αντέχει ν’ ακούει για μάχες και σπαθιά, μα όταν πολιορκηθεί ο έρωτάς της, δεν υπάρχει πιο πολεμόχαρη ψυχή», γράφει ο ποιητής..."
Stand Up... History!!! Η Μαρία...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Η πρώτη έκπληξη - από τις πολλές - της "Βραδιάς Ελληνικής Ιστορίας" της καθηγήτριας Μαρίας Ευθυμίου ήταν το κατάμεστο θέατρο. Όπως είπαν οι διοργανωτές αναγκάστηκαν να διώξουν κόσμο που ήρθε χωρίς προσκλήσεις μιας και όλες είχαν... εξαντληθεί!!! Πρώτη φορά άκουγα ομιλία sold out σε θέατρο 900 ατόμων!!! Μιλάμε για θρίαμβο της Μαρίας Ευθυμίου και της Ιστορίας, αλλά και της Τηλεόρασης και... του You Tube!!! Αλλά και για μεγάλη επιτυχία της Καϊρείου Βιβλιοθήκης...
Επισκέψιμος ο Ταξιάρχης Μεσαρι...
Καλημέρα σας, Σας στέλνω δελτίο τύπου της Εφορείας Αρχαιοτήτων Κυκλάδων, προκειμένου να το δημοσιεύσετε στην ιστοσελίδα σας, καθώς ο ναός του Ταξιάρχη στη Μεσαριά, ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία του νησιού, θα είναι επισκέψιμος για το κοινό από την Κυριακή 21 Αυγούστου 2022 και κάθε Κυριακή, έως και τη 18η Σεπτεμβρίου 2022, από τις 10:00 έως τις 16:00. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων, με εκτίμηση, Σταυρούλα Παπανικολοπούλου Αρχαιολόγος ΕΦΑΚΥΚ   ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ Η Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων έχει την ιδιαίτερη χαρά να σας ενημερώσει ότι ο ναός του Ταξιάρχη στη Μεσαριά, ένα από τα σημαντικότερα βυζαντινά μνημεία του νησιού, θα είναι επισκέψιμος για το κοινό από την Κυριακή 21 Αυγούστου 2022 και κάθε Κυριακή, έως και τη 18η Σεπτεμβρίου 2022, από τις 10:00 έως τις 16:00. Σύμφωνα με επιγραφή, η εκκλησία χρονολογείται το 1158 επί αυτοκράτορος Μανουήλ Κομνηνού και κτήτορες του ναού είναι ο Κωνσταντίνος Μοναστηριώτης και η σύζυγος του Ειρήνη Πρασίνη. Ο Ταξιάρχης Μεσαριάς ανήκει στον τύπο του δικιόνιου σταυροειδούς εγγεγραμμένου ναού με τρούλο, νάρθηκα και τρίπλευρη αψίδα Ιερού.  Είναι κτισμένος με το πλινθοπερίκλειστο ισόδομο σύστημα εκτός από τα κατώτερα μέρη του. Ο τοιχογραφικός διάκοσμος που χρονολογείται τον 12ο αιώνα. Ο ναός υπέστη εκτεταμένες εργασίες επισκευής εσωτερικά και εξωτερικά, οι οποίες ολοκληρώθηκαν το 1775 βάσει επιγραφής στο ανώφλι της νότιας θύρας. Το τέμπλο, στη θέση του αρχικού μαρμάρινου, είναι δυνατό να χρονολογηθεί το 1775 και διασώζει έντονα στοιχεία διακόσμησης μπαρόκ. Η Υπηρεσία είχε αποκαταστήσει το μνημείο, ενώ πρόσφατα αποκαλύφθηκαν από την Εφορεία Αρχαιοτήτων Κυκλάδων στο σύνολό τους οι σπουδαίες βυζαντινές τοιχογραφίες που κοσμούν το εσωτερικό του.   Για τη διευκόλυνση σας και την ομαλή επισκεψιμότητα του ναού, απευθυνθείτε στο Αρχαιολογικό Μουσείο της Χώρας Άνδρου (τηλ. 2282023664). Η είσοδος για το κοινό θα είναι ελεύθερη.
ΕΥΡΙΠΙΔΗ: Μ Η Δ Ε Ι Α......
  «Βαθιά κι αγιάτρευτη πληγή/ το μίσος της αγάπης» Τα εισιτήρια της παράστασης έχουν εξαντληθεί.  Ο Αιμίλιος Χειλάκης και ο Μανώλης Δούνιας σκηνοθετούν ένα από τα πιο σπαρακτικά έργα του παγκόσμιου θεάτρου. Η Μήδεια του Ευριπίδη, όπως την διασκεύασαν και την φαντάστηκαν οι δύο σκηνοθέτες, ακολουθεί το πρότυπο της αρχαίας τραγωδίας που θέλει τρεις υποκριτές να υποδύονται όλα τα πρόσωπα του δράματος.
ΝΟΑ 2022: Το αδιαχώρητο στο ετ...
του  Γύρω στις 11:00 το βράδι του Σαββάτου 13/8/22 ο Όμιλος ήταν άδειος. Στις 11:30 άρχισαν να καταφθάνει κόσμος. Στις 12:00 τα παρκαρισμένα αυτοκίνητα έφταναν στην γλίστρα του λιμανιού. Από εκεί και πέρα χάθηκε ο έλεγχος. Εκατοντάδες έφτασαν για το ετήσιο αυγουστιάτικο πάρτι του dj Αυγουστίνου, που για μια ακόμα φορά άλλαξε την εικόνα του παλιού κουρασμένου και ηλικιωμένου Όμιλου προσδίδοντας του ένταση, ρυθμό, νεανικότητα και χορό μέχρι πρωίας... Τελικά στην καλοκαιρινή διασκέδαση όλα είναι θέμα ανθρώπων. Ή, καμιά φορά ανθρώπου. Άρκεσε η παρουσία, αλλά και η κινητικότητα, του Αυγουστίνου για να αλλάξει η μέχρι σήμερα εικόνα του Ομίλου. Το πιο προνομιούχο από άποψης θέσης καλοκαιρινό στέκι της Άνδρου χτες βράδυ απέκτησε το νεανικό και καλοκαιρινό χαρακτήρα, που αναζητούν οι νέοι σήμερα.