Aegea Blue: Το πιο φυσικά όμορ...
Της Ντίνας Νικολάου ΑΝΑΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ: LIKE WOMAN.gr Η απόλυτη απόδραση για αυτούς που θεωρούν πολυτέλεια την σύνδεση με την ομορφότερη φύση του Αιγαίου και την αποσύνδεση από οτιδήποτε θυμίζει συμβατικότητα.
Δύο σπουδαίες εκθέσεις ξεκινάν...
Μετά το Ίδρυμα Γουλανδρή που ξεκίνησε από την αρχή του Ιουλίου την μεγάλη καλοκαιρινή έκθεση, ακολουθούν στα τέλη Ιουλίου δύο σημαντικές εκθέσεις δύο μεγάλων ιδρυμάτων της Άνδρου. Στο τέλος Ιουλίου είναι τα εγκαίνια της μεγάλης έκθεσης του Ιδρύματος Κυδωνιέως, οι "29οι Πλόες", που επιμελείται και παρουσιάζει όλα αυτά τα χρόνια η τεχνοκριτικός και καθηγήτρια Αθηνά Σχινά. Τίτλος της έκθεσης "Ανθρώπων Άστεα". Με την ομηρική αυτή αναφορά η Αθηνά Σχινά 19 εικαστικούς δημιουργούς δίνοντας ένα πανόραμα της σύγχρονης εικαστικής τέχνης στην Ελλάδα. Για μια ακόμα χρονιά η Άνδρος με το Ίδρυμα Κυδωνιέως δίνει το στίγμα στους καλοκαιρινούς επισκέπτες και φιλότεχνους. 
ΑΠΙΣΤΕΥΤΟ: Το μουσείο της ελιά...
  Το μουσείο ελιάς Κυκλάδων στον Πιτροφό - Φωτ. Εν Άνδρω Το ιδιωτικό μουσείο της ελιάς Κυκλάδων στον Πιτροφό της Άνδρου - ιδιοκτησίας Δημήτρη Χέλμη - ανακηρύχθηκε 5ο στις επιλογές επισκέψεων των ακολούθων του Tripadvisor στην Ελλάδα για το εφετινό έτος, αμέσως μετά την Ακρόπολη, το μουσείο της Ακρόπολης, τα Μετέωρα και την Πλάκα. Και πάνω από τη Λίνδο, Casa Perlante της Κέρκυρας, την Κνωσό, το αρχαιολογικό μουσείο Ηρακλείου και τους Δελφούς. Μοιάζει από εντυπωσιακό έως απίστευτο που το μουσείο ελιάς Κυκλάδων στην Άνδρο είναι για μια ακόμα χρονιά στους 10 σημαντικότερους προορισμούς των ταξιδιωτών που έρχονται από το εξωτερικό και κάνουν αξιολογήσεις στο Tripadvisor. 
ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Λεπτομέρειες...
Έγιναν το βράδυ του Σαββάτου 1η Ιουλίου 2023 τα εγκαίνια της έκθεσης του σημαντικού Έλληνα ζωγράφου Χρόνη Μπότσογλου, που έφυγε από την ζωή το 2022. Αρκετός ήταν ο κόσμος που προσήλθε. Μάλλον λιγότερος από άλλες φορές. Έχει παρατηρηθεί πως ακόμα και οι επίσημοι χρειάζονται "ονόματα" μεγάλα και διεθνή για να προσέλθουν. Δεν αρκούν πια οι σημαντικοί Έλληνες καλλιτέχνες όπως φαίνεται. Ιδίως αν δεν βρίσκονται πια ανάμεσα μας. Σε αντίθεση οι δημοσιογράφοι των πολιτιστικών που συμμετείχαν στην ξενάγηση νωρίτερα το μεσημέρι ήταν όλοι εκεί και ιδιαίτερα ενδιαφερόμενοι. Ίσως γιατί αυτοί ήξεραν καλύτερα την αξία του Χρόνη Μπότσογλου.
ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ: Χρόνης Μπότσ...
ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΕΚΘΕΣΗΣ ΧΡΟΝΗ ΜΠΟΤΣΟΓΛΟΥ ΣΤΟ ΙΔΡΥΜΑ ΓΟΥΛΑΝΔΡΗ Εντυπωσιακή η σκηνοθεσία του χώρου στην πρώτη ενότητα της έκθεσης για τον Χρόνη Μπότσογλου του Ιδρύματος Γουλανδρή στην Άνδρο. Από την λεπτομέρεια ενός μικρού πίνακας αυτοπροσωπογραφίας του μοιάζει σαν ο ίδιος ο Χρόνης Μπότσογλου να υποδέχεται τους επισκέπτες της εφετινής έκθεσης του. Δίπλα η κ. Καραδόντη και η κ. Κουτσομάλη επί της υποδοχής και αυτές... ΕΝΟΤΗΤΑ "ΤΟΠΙΑ" Τα τοπία είναι μια από τις τελευταίες ενότητες που επεξεργάστηκε ο καλλιτέχνης στη ζωή του. Όλα είναι από την Λέσβο. Αποτυπώνουν τα βουνά,  που στάθηκε μια από τις κορυφές που προσπάθησε να κατακτήσει ζωγραφικά. Στους πίνακες αυτής της ενότητας οι αναφορές στον Σεζάν είναι χαρακτηριστικές... ΕΝΟΤΗΤΑ "ΝΕΟΡΕΑΛΙΣΜΟΣ" Ανάμεσα σε αρκετού και διαφορετικούς πίνακες νεορεαλιστικής τεχνοτροπίας της έκθεσης το "Μετρό"  εντυπωσιάζει με τις συμμετρίες και τις προοπτικές του. ΕΝΟΤΗΤΑ "ΛΙΟΤΡΒΙ"  Η ενότητα Λιοτρίβι αποτυπώνει την εσωστρέφεια του ζωγράφου μετά την περιπέτεια της ενασχόλησης του με την πολιτική. Μπροστά από τους πίνακες ο διευθυντής του Ιδρύματος Γουλανδρή Κυριάκος Κουτσομάλης και επισκέπτες.  ΕΝΟΤΗΤΑ "ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑ"  Η επιμελήτρια της έκθεσης Μαρία Κουτσομάλη στην ενότητα οικογένεια μιλά για τον Μπότσογλου και τα έργα του. Πίσω της προσωπογραφία του Χρόνη Μπότσογλου, πίνακας με την μητέρα του, και δεξιά νεανικό σκίτσο με το πατρικό σπίτι του όταν ήταν μικρός. Πίνακας της πατρικής οικογένειας του. Μια πινακοθήκη αναμνήσεων ο πίνακας που αποτυπώνει στιγμές και εικόνες της εποχής με εξαιρετική ειλικρίνεια και συναίσθημα.  Η δική του οικογένεια. Αριστερά οι δίδυμες κόρες του. Δίπλα η γυναίκα του που διαβάζει. Και δεξιά αυτός που ζωγραφίζει.  ΕΝΟΤΗΤΑ "ΕΡΩΤΙΚΑ" Από κάποιο σημείο και μετά ο Μπότσογλου νοιώθει να ελευθερώνεται από τις συμβάσεις και αποτυπώνει ερωτικές στιγμές με την παλέτα του... Αποτυπώνει και ερωτικές στιγμές με τα γλυπτά του... Ερωτικές στιγμές που περιλαμβάνουν το γυμνό ανδρικό σώμα στην εξέλιξη του χρόνου (δεξιά), τον εαυτό του και την γυναίκα του (στο κέντρο) και την μητέρα του νέα (στο γλυπτό), που δείχνει και τις επιρροές του από τον Τζιακομπέτι. Εντυπωσιακή κι εδώ η εξαιρετική σκηνογραφία της έκθεσης.  ΕΝΟΤΗΤΑ ΝΕΚΥΑ Η Νέκυα υπήρξε η σειρά 26 έργων του που έχουν το πιο σκοτεινό και υπαρξιακό στοιχείο από όλα τα έργα του. Στην έκθεση παρουσιάζονται 13 από τα 26. Υπήρξε έργο ζωής του.   ΕΝΟΤΗΤΑ "ΑΝΑΦΟΡΕΣ" Πολλές οι "αναφορές" του Μπότσογλου σε καλλιτέχνες που τον άγγιξαν και τον ενέπνευσαν. Ο Χαλεπάς και η "Ωραία Κοιμωμένη" ήταν η πρώτη. Στην φωτογραφία λεπτομέρεια του Μπότσογλου από την προσωπογραφία του Χαλεπά. Ο Μπουζιάνης ήταν ένας ακόμα καλλιτέχνης που τον σημάδεψε. Με το πορτραίτο του που ζωγράφησε απεικόνισε την αναφορά του και σε αυτόν... Ανάμεσα σε αρκετούς μεγάλους διεθνείς ζωγράφους ξεχώρισε και αναφέρθηκε στον Βαν Γκονγκ. Και εδώ η προσωπογραφία του που ζωγράφησε είναι μια αναφορά και σε αυτόν. Στη σειρά των επιρροών/αναφορών του Μπότσογλου ο Τζιανκομπέτι έχει ιδιαίτερη θέση. Και το ομολογεί με ένα εξαιρετικό πορτρέτο με το οποίο μιλά γι΄ αυτήν... "ΕΝ ΑΝΔΡΩ"         
Ο ΘΟΑ συνεχίζει επί 20ετία την...
Του ΔΙΑΜΑΝΤΗ ΜΠΑΣΑΝΤΗ Όπως είπε η επικεφαλής του ΘΟΑ στην αρχή της παράστασης ο εφετεινός είναι ο 20ος χρόνος της παρουσίας του Ομίλου στα θεατρικά και πολιτιστικά δρώμενα του νησιού. Και αφιέρωσε τα τρία θεατρικά μονόπρακτα στη μνήμη τεσσάρων σημαντικών ανθρώπων που έχουν φύγει από τη ζωή, όμως ήταν αυτοί που συνέβαλαν αποφασιστικά στη δημιουργία και στη λειτουργία του Ομίλου: του Νίκου Θεολόγου, του Ανέστη Χατζηθεοδώρου, του Κώστα Τσαπέκου και του Θοδωρή Μπαφαλούκου. Επί μια ολόκληρη 20ετία ο ΘΟΑ εκπαίδευσε και δίδαξε θέατρο στο νησί με την συμβολή πολλών άξιων και αφιλοκερδών δημιουργών, που έδρασαν και συνεχίζουν να δρουν στα πλαίσια της ομάδας και που δούλεψαν με δεκάδες ερασιτέχνες εραστές της θεατρικής; τέχνης της Άνδρου. 
Η Δανάη από την Άνδρο γράφει γ...
Την Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023 μέσα στην παραζάλη των εκλογών και στην είσοδο του μεγάλου ελληνικού καλοκαιριού, στον χώρο του Παιδικού Μουσείου Αθηνών στην κατάμεστη αίθουσα παρουσιάστηκε το βιβλίο παιδικής λογοτεχνίας "Ο Δομήνικος από την Κρήτη" της εξ Άνδρου καταγόμενης αρχαιολόγου Δανάης Μπασαντή.
AEGEA: Μουσική έκπληξη στο πετ...
Ο ΤΟΠΟΣ ΚΑΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ Είναι ένα από τα ωραιότερα τουριστικο-ξενοδοχειακά χωριό των Κυκλάδων. Σε μια περιοχή της Άνδρου, που εντυπωσιάζει με το μοναδικό τοπίο της. Μια αγκαλιά ο ημίκλειστος και πανέμορφος κόλπος που δημιουργείται από δύο ορεινούς όγκους που καταλήγουν στη θάλασσα με φόντο ανατολικά στο Καμπανό. Σε αυτό το σπουδαίο και απόμακρο μέρος της Άνδρου διάλεξε πριν 32 ολόκληρα χρόνια ο νέος τότε και επιτυχημένος γιατρός Ακύλας Αναγνωστίδης - με καταγωγή από την Πόλη και την Θεσσαλονίκη - να δημιουργήσει το όνειρο του για ένα τουριστικό χωριό μοναδικής έμπνευσης.
Ξενία Άνδρου: Το κτίριο-φάντασ...
Της Έλενα Ακύλα   Ξενία Άνδρου: Αφίσα εποχής. (Το παρακάτω άρθρο της Έλενας Ακύλα είναι από την εισαγωγή του εκπαιδευτικού προγράμματος «Ξενία Άνδρου: Το κτίριο-φάντασμα του Άρη Κωνσταντινίδη», το οποίο έγινε κατά τη σχολική χρονιά 2022-23, με την Β’ τάξη του Δημοτικού σχολείου Χώρας Άνδρου και μαρτυρά την οπτική των παιδιών του Δημοτικού Σχολείου Χώρας Άνδρου για το ξενοδοχείο του Άρη Κωνσταντινίδη, τον μοντερνισμό και την Άνδρο ως κάτι πέρα από “τουριστικό προϊόν” και “τουριστικό παράδεισο”. Στο πρόγραμμα συνεργάστηκαν οι: Έλενα Ακύλα (εικαστικός-εκπαιδευτικός εικαστικών μαθημάτων), Ηλέκτρα Κωνσταντινίδου (εκπαιδευτικός πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης), Ειρήνη Μίχα (Αναπληρώτρια Καθηγήτρια, Σχολή Αρχιτεκτόνων Μηχανικών ΕΜΠ).