Οικονομια
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ - Άρχισε η επιχεί...
Του Δημήτρη Σταυρόπουλου
Η επιχείρηση για την απομάκρυνση του υπό κυπριακή σημαία φορτηγού πλοίου Goodfaith, από την βραχώδη ακτή δίπλα στην παραλία Πεζα, άρχισε. Αυτή την στιγμή μάλιστα, βρίσκεται στην πιο κρίσιμη φάση της, γιατί οι ναυπηγοί, οι μηχανικοί και οι επί κεφαλής των συνεργείων, μελετούν την δυνατότητα, η αποκόλληση να γίνει, χωρίς να χρειαστεί το βαπόρι να κοπεί πρώτα σε κομμάτια.
Γιατί κάτι τέτοιο θα είχε ως συνέπεια:
ΑΠΑΙΤΗΣΗ: Η Άνδρος να συνδεθεί...
Τη διαμόρφωση ενός νέου ακτοπλοϊκού χάρτη με αφορμή την αλλαγή πλοίων και γραμμών που έγιναν από το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών προτείνει το Επιμελητήριο Κυκλάδων. Στο τραπέζι το Επιμελητήριο καταθέτει μια σειρά προτάσεων για μεγαλύτερες ακτοπλοϊκές μεταβολές με στόχο την καλύτερη εξυπηρέτησης των νησιών μας. Είναι μεγάλη ευκαιρία αυτή τη στιγμή που σχεδιάζεται από όλους (Επιμελητήριο Κυκλάδων, υπουργείο και ΣΑΣ) ο νέος ναυτιλιακός χάρτης για την διασύνδεση των Κυκλάδων οι τοπικές αρχές του νησιού μας να παρέμβουν άμεσα και να απαιτήσουν απευθείας σύνδεση μας με την γειτονική Σύρο, που είναι και το διοικητικό κέντρο του Νοτίου Αιγαίου.
Παρά την κρίση στην ακτοπλοΐα ...
Τα πλοία που φύγαν νησιά που αφήσαν πίσω τους...
Ορισμένοι αναγνώστες του δημοσιεύματος για τα «τέσσερα νέα δρομολόγια» της Fast Ferries το θεώρησαν αισιόδοξο. Και το επισήμαναν με σχόλια τους (στην ιστοσελίδα ή στο facebook). Ενδεικτικά αναφέρουμε από διάφορες παρεμβάσεις τους ορισμένες φράσεις: «οι εφοπλιστές ενδιαφέρονται μόνο για τα κέρδη τους», «δεν έχει νόημα αν ανοίγουν νέες γραμμές γύρω μας αφού δεν αγγίζουν το νησί μας», «με τρία μόνο καράβια την μέρα θα είμαστε το καλοκαίρι», «γιατί ανοίγει νέα γραμμή για Σύρο από Ραφήνα» κλπ. Θεωρούμε πως αυτοί οι αναγνώστες μας χάνουν το δάσος και βλέπουν το δέντρο. Δεν βλέπουν τις συνθήκες μέσα στις οποίες υπάρχει η ακτοπλοΐα μας σήμερα. Δεν καταλαβαίνουν πως η κίνηση στην γραμμή μας είναι σε κάμψη (τουλάχιστον γύρω στο -20%) αυτά τα χρόνια της κρίσης. Δεν μετράνε αριθμό εισιτηρίων, αλλά μόνο το «πόσα καράβια πιάνουν Άνδρο την ημέρα»!
Τέσσερα δρομολόγια πήρε η Fast...
Το Επτάνησος που θα ξεκινήσει τον Ιούλιο ως Andros στη νέα γραμμή του.
Τελικά η εταιρεία FastFerries πήρε 4 δρομολόγια για το πλοίο Fast Ferries Andros από το ΣΑΣ που έγινε σήμερα 22/5. Τα δρομολόγια αυτά ξεκινούν τον Ιούνιο του 2015 και ισχύουν μέχρι τον Ιούνιο του 2016. Οι διαδρομές έχουν ως εξής:
Τουρισμός: διάλογος με αφορμή ...
Μια σειρά απαντήσεις και σχόλια κάτω από το άρθρο Ειδικού Συνεργάτη στο «εν Άνδρω» έθεταν αρκετές πτυχές του θέματος με επιπλέον και ενδιαφέρουσες οπτικές ζητήματα που είτε έθιγε ο αρθρογράφος είτε διέλαθαν της προσοχής του. Αποφασίσαμε λοιπόν να αναδημοσιεύσουμε από την ομάδα «Πολίτες Άνδρου» μερικά από αυτά γιατί προσθέτουν στον διάλογο που έχουμε ανοίξει εδώ και καιρό για τον τουρισμό. Ένα θέμα που ουσιαστικά άπτεται της οικονομίας του νησιού και φυσικά της παρουσίας μεγάλου μέρους των κατοίκων της Άνδρου στο νησί. Διαβάστε και συμμετέχετε κι εσείς στον διάλογο. Ο διάλογος είναι και λίγο μέρος της «δια βίου μάθησης» που λέει στην παρέμβαση του και ο κ. Ψαρούλης. (Στα σχόλια ακλουθήσαμε την γραφή αυτών που σχολίασαν.)
Το Fast Ferries Andros σε νέα ...
Του ναυτιλιακού συντάκτη
Το Επτάνησος που μετονομάστηκε σε Fast Ferries Andros θα βαφεί με νέα χρώματα (κόκκινο-άσπρο).
Μέσα στο καλοκαίρι ή το αργότερο στις 6 Σεπτεμβρίου το Fast Ferries Andros θα είναι στην γραμμή μας. Μεθαύριο 22/5 περνά η δρομολόγηση του από το ΣΑΣ. Έχει ζητηθεί κατ’ αρχάς η γραμμή Ραφήνα-Σύρου-Τήνου-Μυκόνου για 3 φορές την εβδομάδα και τις υπόλοιπες Ραφήνα-Τήνου-Μυκόνου.
Μέλι: το χρυσάφι της Άνδρου...
Της Άννας Τσολάκη
Η ΄Ανδρος και τα μελίσσια της που βρίσκονται διάσπαρτα σε όλο το νησί, ήταν η αφορμή για να αποφασίσω να ασχοληθώ με την μελισσοκομία. Αρχικά παρακολούθησα σχετικά σεμινάρια και σιγά σιγά ξεκίνησα να ασχολούμαι και πρακτικά με τα μελίσσια. ΄Οσο προχωρούσε η ενασχόλησή μου μαζί τους, τόσο με συνέπαιρνε ο μαγικός κόσμος των μελισσιών, ανακαλύπτοντας συνέχεια καινούργια πράγματα για τον τρόπο ζωής τους. Πέραν όμως από το παραπάνω ενδιαφέρον, είδα σιγά σιγά ότι η μελισσοκομία είναι ένα επάγγελμα που υπάρχει ακόμα χώρος για ανθρώπους που θέλουν να ασχοληθούν σοβαρά μαζί της.
Η κοινωνική επιχειρηματικότητα...
Της Μαρίας Ψαρρού
Υπ. ΔιδάκτωρΠάντειο Πανεπιστήμιο - Τμ. Επικοινωνίας, Μέσων και Πολιτισμού
H Κοιν.Σ.Επ. «ΠΡΩΤΕΥΣ» υπό τον Δημήτρη Κοκκίνη οργανώνει Πρόγραμμα Υποτροφιών Ιστιοναυτικής Εκπαίδευσης για 10 μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της Άνδρου που θα συμμετάσχουν σε ναυτική εκπαίδευση με το ιστιοφόρο Νορβηγικό Εκπαιδευτικό Ιστιοφόρο «SØRLANDET» μεταξύ Νορβηγίας, Βόρειας Ιρλανδίας και Δανίας.
Τι είναι η κοινωνική οικονομία; Πως ορίζεται; Ποιοι είναι οι φορείς της; Πως οι φορείς της βοηθούν στην ανάπτυξη; Ερωτήματα με τα οποία ασχοληθήκαμε κατά τη διάρκεια των σεμιναρίων Κοινωνικής Οικονομίας και Επιχειρηματικότητας που πραγματοποιήθηκαν στο Κόρθι και τη Χώρα από το Κέντρο δια βίου μάθησης του Δήμου Άνδρου την προηγούμενη χρονιά.
Παραμένει το Αικατερίνη για κα...
Ναυτιλιακού Συνεργάτη
Μάλλον δεν είναι και εύκολο να δρομολογηθεί ένα πλοίο. Αυτό έδειξε η χτεσινή αναβολή στο Συμβούλιο που πήραν τα δρομολόγια του καλοκαιριού που αφορούν το Fast Ferries Andros/Επτάνησος και πλοίο της Blue Star στην περιοχή μας με εκκίνηση το λιμάνι της Ραφήνας.