Ανακοινώθηκαν μειώσεις από αύρ...
  Σήμερα το μεσημέρι ο πλοιοκτήτης Γιώργος Στεφάνου επικοινώνησε τηλεφωνικά με το «Εν Άνδρω» και με προσωπική δήλωση του προς το site ανακοίνωσε μειώσεις στα εισιτήρια των συμβατικών πλοίων του τόσο των επιβατών όσο και των αυτοκινήτων για Άνδρο-Τήνο-Μύκονο της Golden Star Ferries!
ΠΡΩΤΟ ΘΕΜΑ - Η «ναυμαχία» της ...
Του Μηνά Τσαμόπουλου Αναδημοσίευση από Πρώτο Θεμα - 02/08/2017 (φωτ. Εν Άνδρω). Μπήκε ο Αύγουστος, η τουριστική κίνηση είναι στο απόγειό της και στο υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής συνεδρίασε το μεσημέρι της Τρίτης 1ης του μηνός το Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών για να εξετάσει αιτήματα ακτοπλοϊκών εταιρειών για νέα δρομολόγια ή τροποποίηση υπαρχόντων δρομολογίων για την... τρέχουσα δρομολογιακή περίοδο!
ΑΠΟΚΛΕΙΣΤΙΚΟ: Σταθερή η γραμμή...
Μετά τις απρόσμενες εξελίξεις στη γραμμή μας εν μέσω καλοκαιριού το «Εν Άνδρω» επικοινώνησε χτες και σήμερα και με τις δύο ακτοπλοϊκές εταιρείες που καλύπτουν τη γραμμή μας ζητώντας τους να τοποθετηθούν αν θα στηρίξουν την γραμμή με ένα καθημερινό πλοίο η κάθε μια και τον χειμώνα.
Κλυδωνίζεται η γραμμή Άνδρου-Τ...
  Όπως είχαμε εγκαίρως επισημάνει από το «Εν Άνδρω» ο ξέφρενος ανταγωνισμός στην γραμμή Άνδρου-Τήνου-Μυκόνου οδήγησε στην κορύφωση της τουριστικής σεζόν στις πρώτες δραματικές αποφάσεις. Αποφάσεις που υποψιάζουν πως θα υπάρξουν εξελίξεις και πως οι μειώσεις του σήμερα πιθανόν να πληρωθούν τον Σεπτέμβριο .
Προσέχουμε για να έχουμε......
(Από αναγνώστη μας λάβαμε το παρακάτω γράμμα που επισημαίνει ορισμένα προβλήματα στην καλοκαιρινή τουριστική λειτουργία του νησιού. Ας τα λάβουμε υπόψη μας – Εν Άνδρω). Κε Διευθυντά, Η καταγωγή μου από την Άνδρο και η αγάπη μου για τον τόπο, δεν πρόκειται ποτέ, να μου αφαιρέσουν το δικαίωμα να εκφράζω το παράπονο, την δυσαρέσκεια και την διαφωνία μου με όσα στραβά συμβαίνουν στο νησί.
"Φουρτούνες" στο λιμάνι της Ρα...
  «Φουρτούνες» στο λιμάνι της Ραφήνας και σκληρή κόντρα των ναυτεργατών με τους ακτοπλόους πλοιοκτήτες. Συγκεκριμένα η Πανελλήνια Ένωση Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού  (ΠΕΝΕΝ)  ανακοίνωσε ότι την Δευτέρα (24.7) θα εξαγγείλει  την μορφή και την έκταση των αγωνιστικών κινητοποιήσεων επειδή όπως καταγγέλλει «στο σύνολο των πλοίων  (Ραφήνας-Κυκλάδων), σημειώνονται και καταγράφονται συγκεκριμένες παραβιάσεις.
Αντιπαράθεση Στεφάνου – Ηλιόπο...
  Η Ραφήνα γεμάτη καράβια εφέτος το καλοκαίρι (φωτ. Εν Άνδρω). Στεφάνου vs Ηλιόπουλου και απ ευθείας αντιπαράθεση στην Ναυτιλιακή Λέσχη Πειραιά, όπου οι δυο πλοιοκτήτες ήρθαν πρόσωπο με πρόσωπο. Κατά την διάρκεια εκδήλωσης οι τόνοι ανέβηκαν, ακούστηκαν φωνές και έγινε έντονη αντιπαράθεση.
Έργο στρατηγικής σημασίας 19 ε...
Ένα έργο μεγάλης στρατηγικής σημασίας που αφορά άμεσα την Άνδρο, βρίσκεται στην τελική του φάση, πριν την υλοποίηση. Η διασύνδεση του νησιωτικού συμπλέγματος των Κυκλάδων με το ηπειρωτικό σύστημα. Το έργο οδεύει προς την Β΄ Φάση του, ενόψει και της επικείμενης δημοπράτησης του ΑΔΜΗΕ για την αντικατάσταση ελαττωματικού υφιστάμενου καλωδίου στο τόξο Λιβάδι (Ν. Εύβοια) -Άνδρος-Τήνος με 19 εκατ. ευρώ.
Θαλάσσιο πάρκο στην Άνδρο για ...
  Μπροστά σε μια τεράστια πρόκληση να αναβαθμιστεί, τουριστικά, επιστημονικά, εμπορικά και επικοινωνιακά τα επόμενα χρόνια, βρίσκεται η Άνδρος! Η θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Γυάρου και των ακτών της,(όπου βρίσκονται και τα Γαυριονησια) αποτελεί καταφύγιο της μεγαλύτερης κοινότητας της μεσογειακής φώκιας monachus monachus. Είναι ίσως η πολυπληθέστερη  αποικία του είδους, παγκοσμίως! Ήδη οικολογικές οργανώσεις με επί κεφαλης την  WWF, επεξεργάζονται ένα φιλόδοξο σχέδιο, προκειμένου όλο αυτό το «οικόπεδο» να μετατραπεί σε θαλάσσιο πάρκο, με δράσεις προστασίας άλλα και παρατήρησης όχι μόνο της φώκιας, άλλα και των υπολοίπων ζώων και φυτών που αναπτύσσονται αρμονικά στο περιβάλλον. Όπως επισημαίνει ο εκ των υπευθύνων του προγράμματος, Σπύρος Κοτομάτας, «ακριβώς το γεγονός ότι το νησί και η γύρω περιοχή είναι ακατοίκητες επί δεκαετίες, επέτρεψε στη φύση να μείνει ανενόχλητη. Η εικόνα θυμίζει τις περιγραφές του Ομήρου για το πώς ήταν οι Κυκλάδες στα αρχαία χρόνια…» Το ζητούμενο λοιπόν είναι να ανοίξει το αλλοτινό «νησί του διαβόλου» για επισκέπτες, αλλά κατά τέτοιον τρόπο, ώστε να διατηρείται τόσο ο ιστορικός χαρακτήρας του, όσο και το φυσικό κάλλος. Το εγχείρημα είναι περίπλοκο, όταν μάλιστα παραμένει ασαφές το νομικό πλαίσιο: Το 2001 η Γυάρος είχε ανακηρυχθεί ιστορικό μνημείο, γεγονός που συνεπάγεται την απαγόρευση κάθε οικοδομικής δραστηριότητας. Δέκα χρόνια μετά η απαγόρευση αυτή άρθηκε, αλλά μόνο μερικώς.  Εν συνεχεία ένας επενδυτής εξέφρασε ενδιαφέρον για την κατασκευή ενός αιολικού πάρκου στην περιοχή. Το έργο έλαβε την αρχική άδεια, ωστόσο δεν υλοποιείται μέχρι στιγμής. Πρόσθετες δυσκολίες προκαλεί το ότι, λόγω των στρατιωτικών ασκήσεων που γίνονταν παλαιότερα στην περιοχή, στο νησί βρίσκονται διάσπαρτα βλήματα που δεν έχουν εκραγεί. Ηθαλάσσια προστατευόμενη περιοχήτης Γυάρου έχει διπλό στόχο! Να προστατέψει το θαλάσσιο περιβάλλον και ταυτόχρονα να συμβάλλει σε μια εναλλακτική και βιώσιμη οικονομία των κοντινότερων, σε αυτή,νησιών. Η οικονομία και το βιοτικό επίπεδο της τοπικής κοινωνίας της Άνδρου και της Σύρου θα επηρεαστούν άμεσα από το μέλλον της Γυάρου και είναι ευθύνη της ομάδας του προγράμματος να προσδιορίσει  τον βαθμό της επιρροής των δράσεων του προγράμματος  απαντώντας σε δυο κρίσιμα ερωτήματα. Πώς και πόσο θα επηρεάσει τις δύο αυτές οικονομίες η νέα θαλάσσια προστατευόμενη περιοχή; Το μοντέλο διαχείρισης που προτείνεται για τη Γυάρο βασίζεται στην οικοσυστηµική προσέγγιση και περιλαμβάνει τις αλληλεπιδράσεις όλων των ενδιαφερόμενων και εμπλεκόμενων ομάδων με το οικοσύστημα της περιοχής. Για να παρακολουθηθούν και να καταγραφούν οι επιπτώσεις που θα έχουν ταδιαχειριστικά μέτραστην τοπική κοινωνία, και ειδικότερα στην οικονομία και το εισόδημα των κατοίκων της Άνδρου και της Σύρου, θα χρειαστεί να μελετηθούν βασικοί δείκτες που αποτυπώνουν αυτές τις επιπτώσεις. Με απλά λόγια το νησί και οι ακτές του, βρίσκονται στο επίκεντρο επιστημονικής συζήτησης, που αφορά το μέλλον του και κατ επέκταση την νέα του «ταυτότητα» και εν τέλει την ευημερία του. Πρόκειται μια τεράστια ευκαιρία που επιβάλλεται να διαχειρισθεί ανάλογα. Στις όποιες εξελίξεις, η Άνδρος πρέπει να είναι παρούσα! «Εν Άνδρω»